Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.

Discussie: John Wick (Blu-ray)

  1. #1

    Standaard John Wick (Blu-ray)

    John Wick (Blu-ray)

    John Wick krijgt een absoluut knallende Blu-ray Disc-uitgave.

    Lees dit artikel

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Hoe ziet het Blu-ray menu er uit? En een BD-scan van de Blu-ray met bitrates is welkom.

    http://www.videohelp.com/tools/BDInfo

  3. #3

    Standaard

    Het zou me niet verbazen als deze uitgave geen menu heeft.
    En we weten hoe we een Bitrate scan moeten maken, maar dat is heel tijdrovend, dat slaan we bijna meestal over.
    Maar het feit dat de 50GB disc bijna helemaal vol staat geeft al aan dat er weinig gecomprimeerd zal zijn.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Als er extra's op staan kan het bijna niet zonder een menu Ludo
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Ah, daar heb jij weer gelijk in!
    Screenshots maken lukt helaas niet, omdat er diverse lagen in een menu zitten. Bij het maken van een screenshot wordt alleen de onderste laag meegenomen, dat ziet er meestal niet uit.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Een Blu-ray scan toch wel welkom zijn. Hoeveel GB is er precies beschreven op de schijf?

    De Amerikaanse versie bevat 'maar' 33GB.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Een Blu-ray scan toch wel welkom zijn. Hoeveel GB is er precies beschreven op de schijf?

    De Amerikaanse versie bevat 'maar' 33GB.
    Uit de recensie:
    Bijna het geheel van de 50GB-schijf is beschreven.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Uit de recensie:
    Ik wil keiharde cijfertjes.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb hem wel even in de BDinfo gehad en daar gaf hij iets van 28 gig aan volgens mij. Ik dacht aan de schijf in eerste instantie te zien dat het maar een BD25 was, er zit maar een enkel cijfer/letter spoor op namelijk en dat betekent meestal dat het een BD25 is. Had hem eigenlijk nog gewoon in de verkenner willen checken op grootte, maar dat ben ik vergeten
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Finder (Mac) geeft idd 28,39 GB aan, dus het staat helaas abusievelijk verkeerd in de recensie. Dit is bij deze gecorrigeerd. Pieter, naast het feit dat ik (en wellicht meerdere recensenten) geen BDinfo-achtige tools heb om deze informatie te plaatsen hebben we dat ook nooit gedaan omdat we eigenlijk haast nooit deze vraag hebben gekregen en de ervaring leert dat het gros van de lezers deze informatie niet of nauwelijks interessant vindt.

  11. #11
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Bedankt, heren. In dat geval zullen de bitrates niet spannend zijn.

  12. #12

    Standaard

    Deze aanbeveling is zeker niet overdreven, want zelfs de core-audiotrack van de Dolby Atmos-track, een Dolby TrueHD 7.1-audiotrack, is op zichzelf al referentiemateriaal.
    Zin en onzin in 1 zin.

    Zin: deze aanbeveling is zeker niet overdreven, is op zichzelf al referentiemateriaal

    Onzin: de core-audiotrack van de Dolby Atmos-track, een Dolby TrueHD 7.1-audiotrack

    Ben zelf zeer geïnteresseerd in Dolby Atmos, en hoop dan ook binnenkort bij Claudio een 2e ervaring met dit systeem mee te mogen maken.

    Kleine uitleg waarom onzin: HD audio heeft een core, zoals DTS HD MA, DTS HD HR , Dolby Digital Plus en Dolby True HD dat hebben.

    HD audio gaat alleen via HDMI en hun core gaat bijvoorbeeld door optical en coax, dit zijn hun "uitgeklede/magerder" versies.

    Wat is dan wel het geval, Dolby Digital Plus, Dolby True HD en Dolby MAT zijn een soort van dragers waarin het ATMOS signaal mee kan reizen,
    een daarvoor geschikte receiver zal dat herkennen als ATMOS, mijn oude tante benoemd ze zoals de drager, de drager is zeker niet de core van dat signaal.
    De core is voor simpele plastic setjes en andere apparatuur zonder de geschikte decoders van HDMI HD audio tracks en dat heeft al helemaal niets
    te maken met ATMOS, plastic liefhebbers hebben plastic oren en over het algemeen weinig belangstelling voor kwaliteit.

    Wat is eigenlijk de bedoeling van ATMOS....... een bepaald geluid een bepaalde plaats geven en dat geluid ook van plaats te kunnen laten veranderen,
    op een betere manier we nu hebben met de beperking van 7.1 voor homecinema systemen, dus niet alleen de hoogte in, maar alle richtingen in beter
    kenbaar te maken.

    Oh...... begrijp me niet verkeert, weet er ook nog niet het draadje uit de kous van, maar je kan er al wat wijzer van worden als je dit leest:

    http://www.dolby.com/us/en/technolog...me-theater.pdf

    Gaarne je tekst wat aanpassen op core gebied, als je het zelf al een beetje begrijpt en goed bedoeld, dan wil je degenen die er nog weinig van
    weten toch niet op het verkeerde been zetten over HD audio en hun core???????

    Denk dat daarom ook zoveel mensen nog DVD hebben, en goedkoop downloaden.... het werd te moeilijk.

    Zelf kan ik het ook maar met moeite bijhouden, elke keer die zogenaamde verbeteringen, een poging van de hardware fabrikanten om je aan
    het kopen te houden, de software boeren laten je in Nederland al in het begin in de steek....


    Heel eerlijk....... denk dat het voor enkel echte liefhebbers van realistisch geluid van belang zal zijn, en degenen die er ook nog eens een paar
    centjes voor over hebben, goedkoop is het nog niet en het zal nog lastig worden om een paar knappe passende plafond speakers te vinden
    die passen bij je huidige setup.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Aanvulling:

    Dolby TrueHD is een "Lossless" compressie en Dolby Digital (AC3) een "Lossey" compressie techniek.

    Deze Lossey compressie DD track is ingesloten in de THD track als "core". BD info, zie onderstaande, maakt dit ook zichtbaar in de scan.

    Audio: English / Dolby TrueHD Audio / 7.1 / 48 kHz / 5204 kbps / 24-bit (AC3 core Embedded: 5.1 / 48 kHz / 640 kbps) = afkomstig van de US versie!

    De Atmos informatie zit in de THD track als een "extention package" en word simpel genegeerd door alle apparatuur zonder Atmos decoder.
    "A man's got to know his limitations", ...

  14. #14

    Standaard

    Beiden bedankt voor de uitgebreide extra informatie. Dit is voornamelijk interessant voor de echte audio-liefhebbers die het naadje van de kous willen weten van de audiotracks. Voor de recensie, die alle aspecten bespreekt van de uitgave, is dit een overkill aan informatie en doet de algehele inhoud, lengte en leesbaarheid niet echt ten goede. Ook omdat de term wordt gebruikt in internationale recensies (Bluray.com) zal ik de recensie dan ook verder niet aanpassen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Beiden bedankt voor de uitgebreide extra informatie. Dit is voornamelijk interessant voor de echte audio-liefhebbers die het naadje van de kous willen weten van de audiotracks. Voor de recensie, die alle aspecten bespreekt van de uitgave, is dit een overkill aan informatie en doet de algehele inhoud, lengte en leesbaarheid niet echt ten goede. Ook omdat de term wordt gebruikt in internationale recensies (Bluray.com) zal ik de recensie dan ook verder niet aanpassen.
    John Wick features an overwhelming Dolby Atmos (Dolby TrueHD 7.1 core) track that pretty much browbeats the listener into submission fairly early on, pausing only occasionally to catch its breath in a few quieter dialogue scenes. Immersion is very consistent and well handled, with the bone crunching battle effects, not to mention the nonstop gunfire, placed very deliberately throughout the surrounds to create an almost claustrophobic soundscape at times. The film's pulsing score is also positioned throughout the surrounds. Dialogue, such as it is, is presented cleanly and clearly (some Russian language is featured, with those aforementioned "cutesy" subtitles). Fidelity is superb and dynamic range is extremely wide.
    Goed antwoord

    Heb het afgekeken van iemand die het niet snapt en daarom laat ik het ook zo staan

    Het is gewoon een Dolby True HD 7.1 track met ATMOS, staat ook als zodanig aangegeven in de technische gegevens op bluray.com,
    degenen die het onnodig ingewikkeld maken zijn schrijvers die over de "core" beginnen terwijl daar helemaal geen sprake van is. Goed
    gejat maakt het nog steeds niet correct, lekker laten staan zo, het zegt wat over de schrijver.....
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Beiden bedankt voor de uitgebreide extra informatie. Dit is voornamelijk interessant voor de echte audio-liefhebbers die het naadje van de kous willen weten van de audiotracks. Voor de recensie, die alle aspecten bespreekt van de uitgave, is dit een overkill aan informatie en doet de algehele inhoud, lengte en leesbaarheid niet echt ten goede. Ook omdat de term wordt gebruikt in internationale recensies (Bluray.com) zal ik de recensie dan ook verder niet aanpassen.
    Rogier, Papagaaien is een zeer zwak argument

    Volgens mij heb je als je als site pretendeert de grootse en beste te zijn ook een educatie plicht naar de consument.
    Zoniet, bespreek anders net als de andere sites alleen de inhoud van de film en beperk je mbt beeld en geluid tot dat het beeld gestoken scherp is en dat het geluid helder met veel laag is

    En een product als blu-ray, die koop je toch voor de beste beeld- en geluidkwaliteit???
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #17

    Standaard

    De recensie is aangepast. Totdat Atmos gerecenseerd kan worden zal ik deze track en eventuele vernoemingen buiten beschouwing laten.

  18. #18

    Standaard

    Ik heb hier een John Wick van DFW liggen. Heeft deze nu Atmos (staat niet op de hoes) maar wel bij de specs bij Bol.
    Heb geen Atmos versterker.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Ik heb hier een John Wick van DFW liggen. Heeft deze nu Atmos (staat niet op de hoes) maar wel bij de specs bij Bol.
    Heb geen Atmos versterker.
    Ja.deze heeft atmos.

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    DWF dacht per abuis dat zij hiermee de primeur hadden in Nederland, maar daar zaten ze dus even mis.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Ik heb hier een John Wick van DFW liggen. Heeft deze nu Atmos (staat niet op de hoes) maar wel bij de specs bij Bol.
    Heb geen Atmos versterker.
    Heb hier een John Wick van het ter ziele gegane A-Film,
    die is toen uitgebracht met ATMOS, DFW zal hem dan zo wel
    hebben overgenomen vermoed ik.


    Als het bij BOL zo vermeld staat mag je dat aannemen,
    mocht het niet zo zijn, dan kun je hem retouneren, dan
    voldoet hij niet aan de omschrijving.

    Zou heel graag zien dat elke (web)winkel tenminste
    info gaf over de audio-tracks in detail, subs, runtime,
    beeldformaat, extra's, verpakking(sleeve j/n).

    De prijs en wanneer hij uitkomt vertellen ze wel, ook
    nog wie hij heeft uitgebracht, maar met de kwalitatieve
    details zijn ze allemaal wel heel erg zuinig, veel te
    bang dat je hem terugstuurt bij verkeerde info.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 25-05-2016 om 20:20 Reden: tikvout
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Oh ja, inderdaad. A-film ging toen de mist in, dan is het wel een goede vraag.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    De prijs en wanneer hij uitkomt vertellen ze wel, ook
    nog wie hij heeft uitgebracht, maar met de kwalitatieve
    details zijn ze allemaal wel heel erg zuinig, veel te
    bang dat je hem terugstuurt bij verkeerde info.
    Nee hoor. Dat is puur omdat ze die informatie niet krijgen van de distributeur/maatschappij. Daar kun je de webwinkels niet op aanspreken.
    De winkels krijgen die titels ook niet voor de releasedatum in handen, dus ze kunnen het ook niet zelf controleren. En het is ook niet te doen om die honderden releases per jaar allemaal zelf te gaan checken.
    Ze zijn geheel afhankelijk van de informatie die ze extern aangeboden krijgen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Nee hoor. Dat is puur omdat ze die informatie niet krijgen van de distributeur/maatschappij. Daar kun je de webwinkels niet op aanspreken.
    De winkels krijgen die titels ook niet voor de releasedatum in handen, dus ze kunnen het ook niet zelf controleren. En het is ook niet te doen om die honderden releases per jaar allemaal zelf te gaan checken.
    Ze zijn geheel afhankelijk van de informatie die ze extern aangeboden krijgen.
    Misschien wordt het dan hoog tijd om die schijvenmaffia eens van
    twee kanten onder vuur te nemen, zowel de consument als de
    tussenhandel zou eens wat meer druk moeten uitoefenen op
    die industrie om goede info te verkrijgen.

    Je hebt hier in Nederland zogenaamd uitgebreide consumenten-
    bescherming en -rechten, daar zitten ook plichten aan vast, zo zijn
    we dan ook gebonden om jezelf vooraf zo goed mogelijk te informeren
    over het produkt dat je koopt.

    Denk dat de handel denkt dat de gemiddelde consument zo dom
    is als het achtereind van een koe, de info die ik tegenkom op veel
    sites en winkelfolders is van generlei waarde, veel bla bla bla maar
    ter zake doende technische info wordt weggelaten.

    De schijfjesmaffia loopt te zeuren over illegale kopieën, laten Brein
    en BAF je wijsmaken dat het slecht is voor je apparatuur en de
    maffia wil je wijsmaken dat met origineel de hoogste kwaliteit krijgt,
    helaas weten we hier wel beter

    Wat we hier kunnen kopen op filmgebied zal voor 80% van de
    consumenten wel voldoen, de schapen hebben plastic en op
    de doos stond toch dat het compatibel was met het nieuwste
    van het nieuwste, dat het dan wel niet speelt op het niveau
    van het nieuwste van het nieuwste is weer een ander verhaal,
    maar het was toch teveel moeite voor het schaap om zich goed
    op de hoogte te stellen.

    De liefhebbers zijn de dupe, zelf koop ik steeds minder en wacht
    wel af wat ze dan uiteindelijk wel op de schijf hebben gekwakt,
    of importeer, uit de US is het vaak wel beter voorzien van de
    betere kwaliteit audio en video.

    Misschien eens gaan klagen bij de Consumentenbond of andere
    instantie voor hulp om betere info te krijgen op onze produkten,
    ben de bla bla bla eigenlijk wel zat.

    Wij als consument zijn verplicht om jezelf goed op de hoogte te stellen
    wil je kunnen reclameren, dan wordt het toch echt HOOG tijd dat
    de verkopende partij wordt verplicht om duidelijke en terzake doende
    info te verstrekken waaruit iedereen die informatie kan halen die
    hij/zij nodig heeft om het produkt te willen aanschaffen en dat gaat dan
    wel veel verder dan wat basic gebla die ze nu verkopen op IBood,
    OneDayFly en andere hoe kom ik makkelijk van mijn spullen af verkopers.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Ik zag de DFW uitgave vandaag in de mediamarkt en er werd een DTS HD MA 5.1 track genoemd op de achterkant er nergens een melding van Atmos.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •