Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard FOX stop met The Simpsons op blu-ray & DVD

    FOX heeft aangekondigd te stoppen met The Simpsons op fysieke media uit te brengen, dit zowel blu-ray als DVD.

    BRON 1: http://uproxx.com/tv/2015/04/fox-won...mpsons-on-dvd/

    BRON 2: Werd bevestigd door Al Jean, co-writer van de seri, op Twitter: https://twitter.com/AlJean/status/585822651651727361

    Hoofdreden volgens Jean: DVD markt stort in & downloadmarkt is aan opmars bezig.

  2. #2

    Standaard

    Gelukkig heb ik de leukste seizoenen 1-13 al op dvd, de rest en dan vooral de nieuwste HD afleveringen vind ik niet om aan te zien. The Simpsons hoort 4:3 te zijn, vooral die korreligheid (is dit een woord?) van de eerste pakweg 7 seizoenen mis ik in de nieuwe lading. Nee, doe mij de jaren 90 begin 2000 Simpsons maar...

  3. #3

    Standaard

    This stinks!
    Ik schrik er anders niet van: Fox heeft in de VS een digitaal betaalplatform in het leven geroepen waar je The Simpsons on demand (i.e. elke keer betalen) kan zien. Uiteraard is dit geen volwaardig initiatief want anders dan schijfjes zijn digitale streams niet voor de langere termijn bedoeld. Het is overigens een zielige steek voor de fysieke media: Fox brengt wel koeienstr*nt als Family Guy volledig uit op dvd, en voor de langst lopende sitcom aller tijden is er plots geen plaats meer...
    Laatst aangepast door Werner : 11-04-2015 om 19:10
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Komaan zeg. Ik begin hier echt een heel zure nasmaak van te krijgen ... Disney stopt hier met het uitgeven van de Disney Classics nét nu ze bijna rond zijn. Nu stopt Fox volledig met het uitgeven van The Simpsons !? ... Allemaal halve collecties die eeuwig onvolledig blijven. Dat is gewoon kl*te, inderdaad. Dat ze hun serie-uitgaves steken waar het daglicht niet schijnt. Ik ben dit kotsbeu.

  5. #5

    Standaard

    Het bericht heeft het alleen over dvd's niet over blu-ray's. Maar ze zullen wel beide bedoelen. Ik had nog altijd hoop dat ze eerste seizoenen op blu-ray zouden uitbrengen.

  6. #6

    Standaard

    Kortom, een warboel. Een deel op DVD, een deel op BLU RAY en een deel simpelweg niet.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Het bericht heeft het alleen over dvd's niet over blu-ray's. Maar ze zullen wel beide bedoelen. Ik had nog altijd hoop dat ze eerste seizoenen op blu-ray zouden uitbrengen.
    Nee nee, seizoenen 18-19 en 21+ komen niét meer uit. Niet op dvd, niet op Blu-ray...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Dat is dan jammer. Zelf ben ik maar in eerste 8 seizoenen geïnteresseerd die ik natuurlijk al heb op dvd maar ik had graag uiteindelijk een volledig blu-ray verzameling willen hebben.

  9. #9

    Standaard

    Alhoewel Jean geen onbetrouwbare bron is, komt het nieuws alleen van zijn kant. Nergens is er nog een bevestiging van Fox. Voor hetzelfde geld is het een gig van Jean (alhoewel het dan ook een slechte grap is en hoogst onzeker is).

    Dat Disney minder uitbrengt, merk ik ook maar aan de andere kant waren de laatste uitgaven van ze ook een belediging van de consument. Eerst nauwelijks extra's en daarna een schijf zonder enige opdruk. Maar de prijs was nauwelijks lager.

  10. #10

    Standaard

    Het is zeer zeker geen "gig" van Al Jean, daar kan je zeker van zijn. Er gaat nogal wat werk vooraf aan de uitgave van een nieuw seizoen: het artwork, de extra's en de audiocommentaren en daar wordt hij dan ook bij betrokken. FOX zal hem dus wel ingelicht hebben over hun beslissing om de releases op te schorten. Op veel andere sites is te lezen dat de beruchte Simpsons World app de grote schuldige hiervan is. Alleen is het grote probleem dat de app voorlopig US-only is: de rest van de wereld moet dus de komende jaren op de kin kloppen.

    En ik schaar me hierbij volledig bij Werner: ik kan me niet inbeelden dat het platvloerse Family Guy meer sales verzet dan The Simpsons, maar misschien ligt de productiekost daar dan ook weer lager. Er zal ergens wel een gegronde reden achter al die beslissingen zitten, maar fijn is het niet. Misschien heeft het ook iets te maken met het feit dat elk nieuw seizoen dat ze releasen intussen al tien jaar oud is.

    Traditioneel steken ook de haters weer de kop op. Ik vind het toch frappant dat er nog altijd mensen zijn die zich druk maken om het feit dat de serie nog loopt en dat het niet gestopt is na Seizoen 8, 10, 12, of eender welk seizoen volgens sommige individuen het laatste "goede" seizoen was. Bullshit. Ik ben al twee jaar bezig met alles van het begin te kijken en zelfs in Seizoen 20 blijft de serie mij enorm boeien en dat geldt ook voor de nieuwe HD-afleveringen.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  11. #11

    Standaard

    Inderdaad. Fans die zich vasthouden aan de eerste -pakweg- tien seizoenen en alles daarna automatisch afschrijven, moeten dringend eens enkele latere seizoenen bekijken. The Simpsons heeft ongetwijfeld een tweede adem gekregen ergens rond seizoen 20. En voorlopig blijven die afleveringen nog steeds boeien, méér nog, er zitten verdomd goede exemplaren bij.

  12. #12

    Standaard

    Kan de titel niet aangepast worden met een t erbij achter stop? Nu lijkt het net alsof je vraagt of ze het niet meer willen uitbrengen

  13. #13

    Standaard

    Hmmm. De beslissing van FOX heeft toch wel wat stof doen opwaaien bij vele fans en er worden nogal wat acties op poten gezet om de 'cancelling' van de DVD's tegen te gaan. Blijkt dat er nogal wat mensen (mij incluus) gehoopt hadden om tot het einde door te gaan met het verzamelen van de Seizoensboxen.

    Persoonlijk denk (hoop) ik dat FOX er nog wel op terugkomt eenmaal ze merken dat de Simpsons World app niet naar behoren werkt en al zeker niet zo goed zal aanslaan in Europese landen (begin maar eens die ondertitelingen uit te klaren) en dat ze de DVD-releases vroeg of laat wel zullen hervatten ookal wordt het Manufacture-On-Demand. Ik ben benieuwd wat de toekomst ons brengt.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  14. #14

    Standaard

    Ik hoop dat Pieter gelijk krijgt, maar vrees er een beetje voor...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #15

    Standaard

    Ik zie een Disney-toekomst voor Fox nu al aankomen met wat ik hier lees.
    Belooft niets goeds.
    En ik zie een nog zwartere toekomst voor diegenen die geloven dat UHD op fysieke media zal verschijnen...
    VOD is now ruling, Blu is finished.

  16. #16

    Standaard

    Misschien is er hoop dat een andere, kleinere maatschappij het overneemt? Maar dat zal dan wel alleen in de US zijn denk ik. Alhoewel ik niet weet of FOX dergelijke deals maakt.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dligneel Bekijk bericht
    Misschien is er hoop dat een andere, kleinere maatschappij het overneemt? Maar dat zal dan wel alleen in de US zijn denk ik. Alhoewel ik niet weet of FOX dergelijke deals maakt.
    Anchor Bay brengt in Amerika regelmatig titels van Fox (opnieuw) uit.

  18. #18

    Standaard

    Ik hoor het wel graag, "VOD heeft de bovenhand", maar bij geen enkele van mijn vrienden (zowel filmgerelateerd als niet) lééft dit absoluut niet. In mijn jongere zus haar vriendenkring is zij de enige die vaal zaken online kijkt. Illegale downloads. Ze pushen dit nu wel overal, maar ik heb het gevoel dat dit maar niet deftig van de grond komt, althans niet in Belgie.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    maar ik heb het gevoel dat dit maar niet deftig van de grond komt, althans niet in Belgie.
    In een land waar de quasi-monopolisten strenge downloadlimieten hanteren kán dit niet van de grond komen!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Inderdaad. Heck, nu pas begint online shoppen hier echt de bovenhand te hebben wat home entertainment betreft, dat is dan nog deels te danken aan het faillissement van FRS.

    Zijn er enkele online-petities te vinden om mijn favoriete reeks op DVD of BR te behouden? Is er al ééntje voor de Benelux?

  21. #21

    Standaard

    Het probleem met die petitities is dat FOX de stopzetting van de DVD's noch bevestigd, noch ontkent heeft. For all we know ligt er in December dus toch weer een box in de rekken en doen ze gewoon alsof hun neus bloedt. Totnogtoe kwam het nieuws alleen maar van Al Jean op Twitter.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  22. #22

    Standaard

    Laat ons hopen dat het slechts een lolletje was, maar ik twijfel er aan. Wat petitie betreft ... Baat het niet, dan schaadt het niet.

  23. #23

    Standaard

    Ja lap, zo rap mogelijk de vorige seizoenen nog weten te bemachtigen dus.


  24. #24

    Standaard

    Ik heb net de omgekeerde reactie ... Voor mij hoeft het niet meer wanneer ik de rest toch niet kan krijgen.

  25. #25

    Standaard

    Intussen heeft ook iemand bij FOX het nieuws bevestigd, maar nu komt de aap uit de mouw: blijkbaar deden The Simpsons het helemaal niet zo slecht op DVD en Blu-Ray maar wil FOX met deze 'move' meer kijkers en fans naar hun online platform en betaalzender lokken.

    Daar geen van beiden hier bij ons te krijgen zijn zit er een waterkans in dat in deze contreien misschien toch nog de bare-bones releases mogen verwachten.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •