Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 64 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TMH Bekijk bericht
    Ik zie NbNW ook 'alleen' in HD staan, maar vergeet niet dat die transfer wel van een 4K-restauratie komt (de Blu-ray/HD is heel erg goed vind ik) en het dus goed zou kunnen dat er in de toekomst een echte 4K-tranfer van komt. Nu heb je de HD versie, maar die wordt als er een 4K versie van komt gratis ge-upgraded .
    Dat laatste is inmiddels niet altijd het geval. Ik heb Speed in HD. Is inmiddels verkrijgbaar in 4k, maar nog steeds geen upgrade. Meestal is dat wel het geval.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Dat laatste is inmiddels niet altijd het geval. Ik heb Speed in HD. Is inmiddels verkrijgbaar in 4k, maar nog steeds geen upgrade. Meestal is dat wel het geval.
    Ik zie dat de Nederlandse iTunes Speed alleen in HD heeft inderdaad. De Britse iTunes (die ik ook gebruik) heeft hem wel in 4K met extras.
    Hmmm, ligt er dus aan waar je een film aanschaft op iTunes. Lijkt er wel op dat NL weer met minder moet doen.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    North by Northwest, 4K, 7.99 €
    Tot dusver in het bezit van de oude dvd.
    De blu-ray heb ik niet gekocht omdat deze geen NL-ondertitels had.

    To Catch a Thief, 4K, 7.99 €

    Dora and the Lost City of Gold, 4K, 9.99 €

    Inmiddels ook To Catch A Thief aangeschaft. Beeld is veel beter dan dat van de blu-ray. Echter, de beperkte Frans gesproken teksten in de film worden niet ondertiteld. Dit in tegenstelling tot de blu-ray, waar ze wel ondertiteld zijn.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Inmiddels ook To Catch A Thief aangeschaft. Beeld is veel beter dan dat van de blu-ray. Echter, de beperkte Frans gesproken teksten in de film worden niet ondertiteld. Dit in tegenstelling tot de blu-ray, waar ze wel ondertiteld zijn.
    Mag ik vragen welke transfer ze voor To Catch a Thief op iTunes gebruiken? De oude Blu-ray of de Paramount Presents transfer?

  5. #30

    Standaard

    Geen idee wat betreft To Catch a Thief, wel vervelend dat de ondertitels weer niet 100% zijn.

    The Man from U.N.C.L.E. (Guy Ritchie), 4K Dolby Vision + Dolby Atmos, gekocht voor 7,99€


  6. #31

    Standaard

    iTunes UK -
    The Bird with the Crystal Plumage (4K Dolby Vision) £2,99
    The Cat o' Nine Tails (4K Dolby Vision) £2,99
    Cinema Paradiso (Theatrical Cut, 4K Dolby Vision) £2,99
    Donnie Darko (Theatrical Cut, 4K Dolby Vision + Director's Cut, HD via iTunes extras) £2,99
    Laatst aangepast door TMH : 06-09-2021 om 23:14

  7. #32

    Standaard

    mylum.tv : Total Recall,

    Echter, niet 4k en Dolby atmos zoals aangeprezen.

    Nadere info van support my lum:

    Helaas, de versie op ons platform is slechts de 1080P HD versie. Het is dus een derivaat van de 4K restauratie, van het originele 35 mm negatief. De kwaliteit is hoger dan DVD, maar minder dan de Blu-ray versie.

    Zoals daarnet meegegeven, ook het Dolby Atmos geluid ontbreekt op ons platform, er is alleen stereo. De Blu-ray die binnenkort uitkomt zal wel Dolby Atmos geluid bevatten.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 06-09-2021 om 23:03
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #33

    Standaard

    Man man man... altijd bedrogen als je lokaal koopt!

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    mylum.tv : Total Recall,

    Echter, niet 4k en Dolby armos zoals aangeprezen.
    Mag ik vragen waar u dat gelezen heeft?
    Ik kan het namelijk helemaal niet op hun website vinden dat het in 4K is en/of Dolby Atmos geluid heeft.

  10. #35

    Standaard

    De oude tekst op hun site is zo te zien aangepast.

    Er staat nog wel:
    De 4K-restauratie, vanaf het originele 35mm-negatief, besteedde extra aandacht aan de continuïteit van de special effects. Total Recall was een van de eerste films waarin computer-gegenereerde beelden werden gebruikt, wat in 1991 werd bekroond met de Oscar voor Visual Effects. De originele soundtrack, gecomponeerd door Jerry Goldsmith, profiteerde ook enorm van de digitale restauratie in Dolby Atmos.


    Hier was ook al een kleine discussie: https://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?59930-De-Nederlandse-Blu-ray-Disc-Release-Lijst/page294
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    De oude tekst op hun site is zo te zien aangepast.

    Er staat nog wel:
    De 4K-restauratie, vanaf het originele 35mm-negatief, besteedde extra aandacht aan de continuïteit van de special effects. Total Recall was een van de eerste films waarin computer-gegenereerde beelden werden gebruikt, wat in 1991 werd bekroond met de Oscar voor Visual Effects. De originele soundtrack, gecomponeerd door Jerry Goldsmith, profiteerde ook enorm van de digitale restauratie in Dolby Atmos.


    Hier was ook al een kleine discussie: https://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?59930-De-Nederlandse-Blu-ray-Disc-Release-Lijst/page294
    Dit had ik inderdaad gelezen.
    Maar ik begrijp dat er dus eerst stond dat het om een 4K-stream zou gaan en dat bleek dus niet te kloppen? Dat is dan wel balen.
    Behalve dat het dus geen 4K is, is de kwaliteit wel een beetje ok?

  12. #37

    Standaard

    In de mail van mylum staat:
    De sci-fi cultklassieker TOTAL RECALL (1990) van Paul Verhoeven is in de sublieme digitaal gerestaureerde 4K-versie nu te bekijken op myLum. Deze restauratie vanaf het originele 35mm-negatief heeft met extra aandacht voor de geweldige special effects.

    Ik bekeek de film een paar minuten via airplay in combinatie met een Apple TV en LG Oled tv. Ik vond het beeld geen 1080p kwaliteit hebben, iets van dvd Plus of BD min. Zag ook veel beeldfouten, die ik normaal bij airplay met mylum niet zie. Heb inmiddels de 4k disc in Duitsland besteld.


    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    In de mail van mylum staat:
    De sci-fi cultklassieker TOTAL RECALL (1990) van Paul Verhoeven is in de sublieme digitaal gerestaureerde 4K-versie nu te bekijken op myLum. Deze restauratie vanaf het originele 35mm-negatief heeft met extra aandacht voor de geweldige special effects.

    Ik bekeek de film een paar minuten via airplay in combinatie met een Apple TV en LG Oled tv. Ik vond het beeld geen 1080p kwaliteit hebben, iets van dvd Plus of BD min. Zag ook veel beeldfouten, die ik normaal bij airplay met mylum niet zie. Heb inmiddels de 4k disc in Duitsland besteld.


    Het zal wel degelijk de 4K-versie zijn, maar dan de HD variant en zo te lezen ook nog eens een matige stream daarvan.
    Ze hadden dit duidelijker moeten aangeven.
    Mocht u de UHD nog kunnen annuleren, de Italiaanse uitgave (die ikzelf bezit) is het beste op dit moment (de Studio Canal en Lionsgate uitgaven hebben niet al te beste compressie en geluidseffecten die missen in het 5.1-spoor).
    Kan voor streamen zelf iTunes ontzettend aanbevelen.
    Één keer een probleem gehad (stotterend beeld) en een week later was het opgelost.
    Laatst aangepast door TMH : 07-09-2021 om 00:25

  14. #39

    Standaard

    Ik heb toch altijd het gevoel dat de fysieke blu ray altijd beter beeld en geluid geeft.
    Of heb ik dat fout?

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TMH Bekijk bericht
    Het zal wel degelijk de 4K-versie zijn, maar dan de HD variant en zo te lezen ook nog eens een matige stream daarvan.
    Ze hadden dit duidelijker moeten aangeven.
    Mocht u de UHD nog kunnen annuleren, de Italiaanse uitgave (die ikzelf bezit) is het beste op dit moment (de Studio Canal en Lionsgate uitgaven hebben niet al te beste compressie en geluidseffecten die missen in het 5.1-spoor).
    Kan voor streamen zelf iTunes ontzettend aanbevelen.
    Één keer een probleem gehad (stotterend beeld) en een week later was het opgelost.
    Bedoel je deze:
    Atto Di Forza"4Kult" (4K+Br)

    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Bedoel je deze:
    Atto Di Forza"4Kult" (4K+Br)
    Ja, dat is hem.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TMH Bekijk bericht
    Ja, dat is hem.
    Besteld!
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik heb toch altijd het gevoel dat de fysieke blu ray altijd beter beeld en geluid geeft.
    Of heb ik dat fout?
    Denk dat het er vooral aan ligt wie je het vraagt. Verzamelaars van fysieke media (Blu-rays etc) zullen bij hoog en laag zweren dat digitale media absoluut niet in de buurt komt en verzamelaars van digitale media zullen zweren dat het net zo goed is.
    Ikzelf zit niet bepaald met mijn neus op de TV als ik iets kijk en mis daardoor eventuele compressie-artifacten die je bij digitale content sneller hebt (trouwens niet alsof Blu-rays en 4K UHDs daar nooit last van hebben...).
    Geluid is bij digitale content nog lossy (weet niet wat de Nederlandse term is) en dus mindere kwaliteit dan het lossless geluid op Blu-ray en UHD, maar zal er ook aan liggen of je een goede geluidsinstallatie hebt of via de speakers van de TV kijkt bijvoorbeeld. Na het ontdekken van de website blah-ray.blogspot.com zal het mij eigenlijk aan mijn **** roesten of iets lossy of lossless is of niet.
    Voor de prijzen die o.a. iTunes tijdens uitverkopen handhaaft voor 4K content, vind ik de kwaliteit er goed. Mijn portemonnee is er vooral gelukkiger door .


    Of wat Pieter in veel minder woorden zegt, haha!
    Laatst aangepast door TMH : 07-09-2021 om 12:49

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik heb toch altijd het gevoel dat de fysieke blu ray altijd beter beeld en geluid geeft.
    Of heb ik dat fout?

    Ja en nee.
    4k iTunes is slechter dan 4k uhd, meestal (soms heeft iTunes 4k dolby vision en de uhd slechts HDR10)
    4k iTunes is beter dan blu-ray
    HD iTunes is slechter dan blu-ray
    HD itunes is beter dan dvd.

    Ik koop vooral 4k iTunes als er enkel een nl-blu-ray is. Verder upgrade ik mijn dvd collectie met de beter HD iTunes versies.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 07-09-2021 om 13:04
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Besteld!
    Hoop dat je er veel plezier aan zult beleven . Pas zelf gekeken en werd erg blij van de film en de/het beeld/geluidskwaliteit .

  21. #46

    Standaard

    iTunes UK -
    John Wick: Chapter 3 - Parabellum (4K Dolby Vision) £3,99

  22. #47

    Standaard

    iTunes UK -
    The Dam Busters (75th Anniversary Restoration) £3,99
    The Ladykillers (1955) (4K Dolby Vision) £3,99
    The Thing (4K HDR10) £3,99

  23. #48

    Standaard

    iTunes UK -
    Star Trek: 10-Movie Collection (1 t/m 4 4K Dolby Vision, de rest HD incl. alle extra's) £17,99

  24. #49

    Standaard

    iTunes UK -
    The Babadook (4K HDR) £1,49

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TMH Bekijk bericht
    Je kunt schijnbaar je NL account omzetten naar een UK account, maar dat kan blijkbaar maar 1 keer en dan ben je wel alles wat je op je NL account had kwijt. Zou ik dus niet aanraden en heb ik zelf ook niet gedaan. Heb een nieuw Gmail-account gemaakt (gratis) en vervolgens een UK account aangemaakt. Heb geen UK bankaccount, dus koop elke keer voor £15.00 op Amazon UK een iTunes-card die ik via de e-mail ontvang en dan aan mijn UK iTunes account toevoeg. Moet dus steeds wisselen van account en aankopen doen op mijn UK iTunes account is wat omslachtiger dan via mijn NL account, maar liever dat dan dat ik alles op mijn NL account kwijt zou zijn.
    Kan je dan films die je koopt in je Uk account op je Nederlandse account kijken?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •