De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vraag over alternatief dvd-recorder

    Beste forummers, aangezien mijn dvd-recorder de laatste tijd de ene na de andere schijf afkeurt met als melding copy error wil ik voor de zekerheid eens rondkijken voor een alternatief. Ik ga eerst eens kijken naar een middel om de lens te reinigen c.q. een ander merk schijf proberen (gebruik nu Verbatim wat eerder wel goed werkte). Dat probleem lees ik als ik google op copy error en Pioneer. Ik zie dat de bekende dvd-recorders nieuw zeldzamer worden. Dan zal het waarschijnlijk sneller richting een mediaspeler worden. Hoeveel kan je daarmee op een kleinere externe harde schijf zetten? En zijn er mogelijkheden om programma's eventueel via de pc te branden op een schijf?

  2. #2

    Standaard

    Het helpt je niet met je vraag, maar ik ben erg benieuwd wat je ermee opneemt? Je hebt tegenwoordig toch ook op elke box van ziggo e.d. toch ook een harddisk waarmee je iets van de tv kunt opnemen?

  3. #3

    Standaard

    Ik heb geen decoder met een harde schijf en bovendien wil ik weleens een film of programma extern bewaren.

  4. #4

    Standaard

    Probleem met die gesloten bakjes van de telecomoperatoren is dat ze vaak zeer onflexibel zijn qua bewaren van opnames. Aan de basis ligt het crapuleuze verdienmodel van de operatoren die daarbij meermaals over de schreef gaan en de consument het recht op thuiskopie ontzeggen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Probleem met die gesloten bakjes van de telecomoperatoren is dat ze vaak zeer onflexibel zijn qua bewaren van opnames. Aan de basis ligt het crapuleuze verdienmodel van de operatoren die daarbij meermaals over de schreef gaan en de consument het recht op thuiskopie ontzeggen.
    Daar sluit ik mij helemaal bij aan.

    Hetzelfde geldt voor het kiezen van een "gesloten bakje", omdat sommige mensen het niet nodig vinden om te betalen voor een bakje met 6 tuners, 4 recorders waar ook nog eens een modem en een router in zit of een model met een recorder buiten het huis. Steeds meer mensen kiezen er daarom voor om hun thuiskopie ergens anders vandaan te halen, wat -auteursrechtelijk gezien- ook niet mag. Hiermee bedoel ik dan niet de aanvullende diensten waar je voor moet betalen, maar die andere wel de kwaliteit kunnen bieden die je er van mag verwachten.

    Als consument weet ook ik daardoor niet meer wat ik moet kopen of waar ik een abonnement op moet nemen om te kunnen zien en horen wat ik wil. Wat dat betreft vind ik het tijd voor een ander soort kastje, waarmee je ook gebruik kunt maken van diensten die niet door de provider van de aansluiting aangeboden worden, zoals het opnemen van HBO. Je zal daardoor minder afhankelijk kunnen zijn van de kwateit van de 'stream' en de bandbreedte-beperkingen van het internet.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •