Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 135 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Misschien ook eens alle posts uit https://allesoverfilm.nl/forum/showt...UHD)&p=2097903 verplaatsen want dat heeft al bij lange na niets meer met Ambulance te maken...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Levendige discussie, werd er door Pascal(Red Cinema) via een SMSje op attent gemaakt

    Zal maar niet inhoudelijk op het hele verhaal ingaan, maar was wel verbaast dat velen zich nog wel de zeer kleurrijke discussies wisten te herinneren, ben blijkbaar niet de enige met een olifantengeheugen

    De hobby boeit mij nog steeds en ook al zal bij mij niet alles tot de diepste details meer doordringen, ik geniet er nog steeds met volle teugen van en heb er ook nog steeds heel goede hardware voor om er in topkwaliteit van te kunnen genieten. Zit ondertussen in de enzovoort... enzovoort... groep en hoef sinds kort niet meer te werken voor mijn inkomen, dat had ik lang genoeg gedaan en mag nu genieten van mijn volledig opgebouwde pensioen en de .....fooi die ook wel AOW wordt genoemd.

    We leven momenteel in een vreemde tijd, niet iets waar ik vlak voor mijn pensioen nog hoopte geconfronteerd mee te worden, torenhoge inflatie en een regering die ons de hoogste prijzen laat betalen voor ons eigen gas en het waarschijnlijk wel weer voor een koopje naar de oosterburen laat verdwijnen omdat ze achterlijke leveringsplichten hebben.... en wij maar bloeden voor dat ...... Wil me al helemaal niet meer druk maken om de andere blunders, heel slecht voor onze gezondheid en genaaid worden we toch wel, alleen de manier waarop bevalt me niet. Laat ze maar een berg kerncentrales gaan bouwen, het electranetwerk eens flink verstevigen en onze zonne- en windenergie ten volle gaan benutten ipv er bergen voor niets van verloren laten gaan.

    Dus gaan we zoveel mogelijk genieten van onze hobby met films, series, documentaires en andere content die ons doet ontspannen en dat doen we dan met voor ons zo goed mogelijk bij ons passende hardware. Jammer dat velen niet het optimale uit hun hardware weten te halen, daar wil ik in de toekomst nog wel een "stukje" over schrijven, voor zover ik dat in het verleden ook al niet had gedaan. Er valt veel te verbeteren aan gebruiksaanwijzingen en de makers van hardware hebben helaas vaak veel haast om hun spullen op de markt te zetten, een apparaat dat dan veel haperingen vertoont omdat er bergen fouten in de software zitten. Fabrikanten zijn arrogant en geven niet toe dat er fouten in zitten, ze noemen het updates om de stabiliteit van het apparaat te verbeteren, aan me hoela, fouten verbeteren en er ongevraagd weer andere rotzooi aan toevoegen of zaken blokkeren of weghalen die je wel bevallen, maar daar vooral niet eerlijk over zijn. Kan er hele stukken over schrijven en als ik de prutsers mocht straffen.....

    Zo, gelukkig ook nog andere hobby's, de hond, de auto, wandelen(met de hond) en sinds kort ook fietsen, wel electrisch natuurlijk , ga me nu niet meer suf trappen met de wind tegen, daar mag meneer Bosch me handje mee helpen

    Ja, binnenkort maar weer eens richting het oosten naar Pascal en misschien, als hij wil, Pepijn oppikken en dan met zijn drieën in Duitsland effe heerlijk in de rekken graaien naar schijfjes die we wel willen toevoegen aan onze collecties. Heb belangstelling in de nieuwe Jurassic park en als de hier besproken film er is, dan die misschien ook maar eens beoordelen op het geluid

    Voor de Gerco's onder ons..... laat je niet afschrikken door ondoorgrondelijke gebruiksaanwijzingen die je toch niet snapt omdat ze vooral niet duidelijk zijn, maar probeer eens wat settings op je apparatuur, kan je heel veel tijd kosten, maar het eindresultaat kan wel eens leiden tot een nog groter plezier van je apparatuur.

    Ook met elkaar van gedachten wisselen en settings met elkaar vergelijken kan er toe bijdragen dat je meer uit je apparatuur haalt, daar kwamen Pascal en ik ook achter nadat we settings vergeleken van onze Panasonic UHD spelers, nu hebben we beiden wel een redelijk vergelijkbare opstelling, al heeft hij een THX speakeropstelling en ik fullrange met zuilen. Audiosettings zijn dan ook iets anders, maar in ons geval ging het om de beeldverwerking van de Pana. Kijk ik nog steeds op 85inch met de hardwarematige zeer goede Sony LCD met local dimming, Pascal is ook overgestapt op een maat groter en kijkt nu op een LG OLed C2 met een formaat van 77inch, ja size matters met films Vind het leuk om contact te onderhouden en dat hoeft echt niet door elke week bij elkaar over de vloer te komen als je begrijpt wat ik bedoel.

    Geniet van de hobby en met een beetje energie haal je er misschien wel meer uit dan je denkt
    Herman
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #103
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Misschien ook eens alle posts uit https://allesoverfilm.nl/forum/showt...UHD)&p=2097903 verplaatsen want dat heeft al bij lange na niets meer met Ambulance te maken...
    Bij deze.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #104
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Levendige discussie, werd er door Pascal(Red Cinema) via een SMSje op attent gemaakt

    knip knip...

    Geniet van de hobby en met een beetje energie haal je er misschien wel meer uit dan je denkt
    Ha, leuk weer van je te horen. Genieten van het leven; mijn motto door de jaren heen. Makkelijk gezegd, maar is er wat anders belangrijker dan dat..?

    Mijn versterker was onlangs stuk, te veel muizenkeutels schijnbaar. Dus gelijk maar de HDMI 2.1-upgrade laten uitvoeren, wat eindelijk een optie was voor als ik ooit meer gameconsoles of wat dan ook wil. Hij kwam dus weer volledig gereset terug, een goed excuus om alles weer eens perfect in te stellen. Ik was al van een GX 77" naar een G2 83" gegaan en ondanks een relatief kleine stap een heel groot verschil. Verleden jaar ook een SVS SB3000 gekocht (eindelijk een echte subwoofer). Nu ben ik pas echt tevreden qua beeldgrootte en geluid.. Zonde van het geld? Nou nee. Heb ik min of meer geleerd van Pascal. "Waarom niet", zei hij altijd, "ik werk er toch keihard voor" en gelijk heeft hij. Genieten van het leven en wat je dierbaar is, want eer je het weet...

    Dat doe ik dus ook heel vaak. Dit jaar eindelijk weer eens een heerlijke vakantie gehad, nog immer genieten van Bruce, onze Shiba Inu die bijna net zo eigenwijs en stoïcijns is als ik en na een half jaar repeteren ook een heuse analoge studio EP opgenomen met mijn nieuwe band, Electric Driver - Find Your Shine, lekker oubollige rockmuziek. Maar eigenlijk is de stijl niet in een genre te vatten en zeker niet voor iedereen weggelegd, maar voor de liefhebber en de Spotify clicks hier de link naar o.a. Spotify, maar je vindt ons op de meeste streamingsdiensten, waaronder Apple Music, Amazon, YouTube en veel andere. Gisteren met de band met green screen opnames gemaakt en inmiddels mijn oude hobby monteren weer op gepakt voor een vette videoclip. Maar nog bijzonderder, ik heb al een fijn en dankbaar beroep en familiebedrijf, maar inmiddels werken mijn beiden zonen ook in de zaak en dat is pas genieten ten top! Het is zoals je zegt; geniet van de dingen die je dierbaar zijn, want zoals enkele forumleden te lijve ondervonden hebben, het kan allemaal zo anders zijn. Dusdanig zo, dat ik er een nummer (Smooth) over geschreven heb. Het glas halfvol en half leeg, maar genoeg zelfpromotie.

    Don't be a stranger!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 29-08-2022 om 18:06
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dit jaar eindelijk weer eens een heerlijke vakantie gehad, nog immer genieten van Bruce, onze Shiba Inu die bijna net zo eigenwijs en stoïcijns is als ik en na een half jaar repeteren ook een heuse analoge studio EP opgenomen met mijn nieuwe band, Electric Driver - Find Your Shine, lekker oubollige rockmuziek. Maar eigenlijk is de stijl niet in een genre te vatten en zeker niet voor iedereen weggelegd, maar voor de liefhebber en de Spotify clicks hier de link naar o.a. Spotify, maar je vindt ons op de meeste streamingsdiensten, waaronder Apple Music, Amazon, YouTube en veel andere.
    Klinkt goed Claudio.

    Staat het ook op Deezer(FLAC)?
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 29-08-2022 om 22:28
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #106
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Als het goed is wel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #107

    Standaard

    Een tijd geleden heb ik de BD van Infinite gekeken (die met "Dolby Atmos Master Audio" op de cover), maar ook bij deze is de DN +4dB en moest de receiver (Yamaha RX-A860) weer aan het werk om het dynamisch bereik te veranderen naar wat voor mij het originele is. Toen ik begon met kijken stond de "Dynamic Range" op "Min/Auto" en tijdens de film overgezet naar "Max" en dat zorgde met name voor wat meer dynamiek in de dialogen en die waren daarom ook wat beter te verstaan. Het geluidsbeeld van deze film heeft heel veel detailles en daardoor vind ik het jammer dat deze een Dolby-codec heeft. Het "Master Audio" zou ik daarom zien als een signaal naar de makers i.p.v. een vergissing.

    Een week later de BD van Reminiscence gekeken. Voor dat ik de schijf in de speler legde heb ik eerst in het menu van mijn receiver de "Dynamic Range" op "max" gezet. De receiver pakte de TrueHD (Atmos) vanaf het begin van de film goed op, maar ik moest er wel weer voor zorgen dat geluidssterkte op -40dB stond in plaats van de -35dB die ik voor de andere codecs gebruik. Voor mij was het wel duidelijk waarom de makers bij deze film voor een Dolby-codec gekozen. Het geluid heeft minder detailles en iemand van 12 jaar zal bij dit soort films waarschijnlijk meer naar het beeld kijken en dat is bijzonder goed. Het verhaal en vooral de bijbehorende informatie zal voor die leeftijd wat moeilijker te begrijpen zijn en dan is het fijn als het geluid wat minder realistisch dynamiek kan hebben.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-10-2022 om 22:55
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #108

    Standaard

    Uit deze topic:https://allesoverfilm.nl/forum/showt...29#post2099029
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    De compressie codec is altijd ondergeschikt aan de mix en ondanks een prima mix (alhoewel, iets te luide effects v spraak) zou de Dolby Atmos mix daar echt niet onder voor hoeven te doen, want zoveel verschil is er niet tussen DTS en Dolby...
    Dat is niet het enige. Door het verschil in de opbouw wordt het op een hele andere manier verwerkt en weergegeven en dat kun je horen wanneer je deze op andere apparaten zonder de decoder voor Dolby Atmos TrueHD en DTS:X laat weergeven. Dolby zal dan veel mooier klinken.

    Bij apparaten die wel decoders voor object-gebaseerde formaten hebben en een opstelling die dicht bij die van een referentie-set of de beschrijving in de gebruiksaanwijzingen komt , zal je verschillen horen in de detailles, de dynamiek van de geluidsmix en de dynamiek van het geluid. Die vallen vaak pas op wanneer je op verschillende plaatsen in de ruimte luistert en/of de film nog een keer wilt bekijken, want het is volgens mij nog steeds de bedoeling dat in een ruimte met een HT-set een film met meer personen bekeken wordt en/of vaker wanneer deze gekocht is.

    Het zijn dus niet alleen de niveaus, de DN en de DRC die voor de verschillen zorgen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-06-2023 om 21:45
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #109
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat zal gerust zo zijn - denk ik -, maar een drol met een gouden strik eromheen blijft een drol, dus de bron bepaalt voor 90% hoe iets klinkt.

    Daarnaast moet je ook al niet te oud zijn om dat nog (goed) te kunnen waarnemen. Mijn zoon hoort dingen die ik bijvoorbeeld allang niet meer hoor. Dat gezegd hebbende, vond ik het geluid van JPD opvallend goed klinken, maar dat is vaker bij een JP-film.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat zal gerust zo zijn - denk ik -, maar een drol met een gouden strik eromheen blijft een drol, dus de bron bepaalt voor 90% hoe iets klinkt.
    Ik denk dat het percentage op dit moment veel lager is dan 90%. Niet alleen de codec heeft invloed op de weergave en de beleving, maar ook (de opstellingen van) de weergave-apparatuur en die is bij iedereen anders. Nu kan Dolby wel zeggen of schrijven dat het geschikt is voor alle soorten weergave-apparaten, maar voor ieder soort apparaat zijn er weer andere eisen en verwachtingen. Voor de gebruikers zijn die allemaal hetzelfde: een goed geluid en een goed of mooi (geluids)beeld. Het probleem is alleen ieder soorten weergave-apparaten het op een andere manier verwerkt en daardoor is het heel lastig om te zorgen voor een goede bron. Dit is iets wat DTS volgens mij net wat beter begrijpt dan Dolby. Mijn ervaring is dat DTS vaak dichter bij de bron blijft en Dolby dichter bij de weergever. Vanwege de verschillende soorten weergave-apparaten is het voor Dolby moeilijker om te zorgen voor de beste weergave. Ze proberen dit op te lossen door alles te laten 'downmixen', te normaliseren en voegen er daarna gegevens aan toe waarmee de kwaliteit weer hersteld zou kunnen worden. De oplossingen voor Dolby zou zijn om er voor te zorgen dat er minder soorten weergave-apparaten zijn of dat het weergave-apparaat zelf de weergave aan kan passen en dat een gebruiker weet hoe hij/zij dat in kan stellen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Daarnaast moet je ook al niet te oud zijn om dat nog (goed) te kunnen waarnemen. Mijn zoon hoort dingen die ik bijvoorbeeld allang niet meer hoor. Dat gezegd hebbende, vond ik het geluid van JPD opvallend goed klinken, maar dat is vaker bij een JP-film.
    Dat vind ik onzin. Bij jongere mensen werkt het gehoor anders dan bij oudere mensen. Jongere mensen zullen het daarom wat anders ervaren dan oudere en daar is niets mis mee.

    Wacht maat totdat jullie de film(s) nog een keer gaan bekijken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 30-10-2022 om 10:52
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #111
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee hoor, is geen onzin, maar een wetenschappelijk feit. Het frequentiebereik dat je nog kunt horen is een heel stuk minder helaas.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #112

    Standaard

    Dat klopt Claudio, maar ik neem dat jij jouw gehoor daar wel op aan kan passen.

    Als ik bepaalde frekwenties of luidheid mis, probeer ik die met mijn gehoor te compenseren, want andersom is niet goed voor de oren.

    Ik heb daarom liever dat het geluid een betere dynamiek en detaillering heeft en dus niet genormaliseerd is om de geluidssterktes te kunnen verhogen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #113

    Standaard

    Vervolg van https://allesoverfilm.nl/forum/showt...22#post2103222 Bericht 11:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik vind het niet meer dan logisch als Rogier een opstelling die geoptimaliseerd is voor Dolby Atmos, hij minder tevreden is met een DTS:X en Auro3D. Wat ik niet logisch vind is dat hij het geluid een punt minder geeft, omdat het niet zijn favoriete geluidsformaat is?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik heb nooit aangegeven dat ik minder tevreden ben met een DTS:X-audiotrack.
    Dus deze conclusie snap ik niet. Vwb Auro 3D heb je gelijk, want dat vind ik eerlijk gezegd een overbodig type geluidstrack. Nauwelijks compatibel en niet van meerwaarde tov Atmos of DTS:X.
    Auro3D is volgens mij -net als Atmos- een extensie maar dan van een externe partij. Het enige waardoor deze niet "compatibel" is, heeft te maken met de decoder die niet in alle hardware aanwezig is die Dolby Atmos en DTS:X kunnen decoderen. Het mooie van Auro3D is dat je een bestaande opstelling er makkelijk mee uit kan breiden, want die extra luidsprekers hang je gewoon boven de 'fronts' en evt. de 'surrounds', dus -als je de VOG niet meerekent- geen luidsprekers aan het plafond. De enige reden waarom deze niet wordt geïmplementeerd is denk ik dan de licentiekosten. Daarnaast voegt 'upfiring' nog steeds weinig hoogte toe, dus aan het plafond of hoog aan de wand is daarom nog steeds beter om wat meer hoogte toe te voegen aan het geluidsbeeld.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Weer een aanname die ik nergens kan lezen. Het heeft niet met "favoriete" te maken, maar de puntaftrek is door feitelijke nadelen zoals hierboven aangegeven. Daarnaast staat er een coverfout op deze uitgave, waardoor je in essentie twee dezelfde geluidstracks krijgt voorgeschoteld.
    Een tijd geleden was de secundaire DTS-HD MA een 5.1 en die klinkt wel anders dan de primaire. In vergelijking met de "cover-fout" van de FF9 UBD (die een Atmos heeft i.p.v. een DTS:X) zijn het beide dus een "zet-fout" i.p.v. een "cover-fout"?
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-06-2023 om 21:38 Reden: Tekst aanpassen
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Een tijd geleden was de secundaire DTS-HD MA een 5.1 en die klinkt wel anders dan de primaire.
    Naar welke titel refereer je Gerco?

    In vergelijking met de "cover-fout" van de FF9 UBD (die een Atmos heeft i.p.v. een DTS:X) zijn het beide dus een "zet-fout" i.p.v. een "cover-fout"?
    Lood om Oud Ijzer?

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Naar welke titel refereer je Gerco?
    American Sicario(Source1 BD)
    Attack on Finland(Source1 BD)
    As good as dead(Source1 BD)
    en misschien nog een paar andere.

    Sony had het Passengers nog makkelijker gedaan: een Engelse DTS HD MA 5.1 met Auro3D 10.1/11.1, dan heb je geen secundaire nodig.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Lood om Oud Ijzer?
    Zo oud is FF9 niet en die klinkt meer als aluminium, maar door het lood er om heen klinkt het wel een stuk zwaarder.

    Anders er misschien een keer voor zorgen dat ze een vervanger voor TrueHD maken met de zelfde DRC als Digital+: Standaard voor normaal(DN: 0dB), Min voor beperkt bereik (DN tot +4dB) en Max voor extra 'loudness'(DN tot -4dB) oid. Voor meer tips mogen ze me een berichtje sturen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Bij het kijken naar de specs is het geen verrassing als een Atmos TrueHD weer een DN heeft van +4dB, terwijl een DTS:X vaak een keurige 0dB heeft. Het lijkt er daarom op dat het dynamisch bereik van een Atmos vaak kunstmatig verbreed is of dat er een fout in de meta-data staat, want anders zou deze bij gebruik van 'loudness-management' hetzelfde klinken als in een bioscoop en de dialogen op het normale niveau liggen.
    Of The Walt Disney Company meegelezen heeft weet ik niet, maar de UBD's van Avatar: The way of water en Ant-man: Quadromania hebben een Atmos TrueHD met een DN van 0dB en dus waarschijnlijk ook geen DRC en dat vind ik een verbetering.

    Het veranderen van het dynamisch bereik heeft weinig tot geen invloed op de weergave en de DRC ook weinig invloed op de kwaliteit van het geluid. Die vind ik hoger, omdat voor mij de verschillen tussen de zachte en harde geluiden wat groter zijn en de detaillering wat beter is. Het geluid zorgt bij mij in ieder geval voor wat meer spanning en (dus) een betere beleving en ik hoop bij jullie ook.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik ben ook wel erg benieuwd.. Ik heb deze als laatst bekeken op een Japanse Anamorphic DVD met DTS-ES geluid maar toch, het blijft een DVD.
    DVD's met DTS zijn over het algemeen niet slecht. Je mist wel veel detailles t.o.v. BD en UHD, maar doordat het geluid vaak wat meer dynamiek heeft vind ik de beleving vaak een stuk beter dan van de meeste huidige BD's, UHD's en streams.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik vind het allemaal goed nieuws. Kan niet wachten op The Abyss!
    Ik zou nog wel jaren kunnen wachten, hoor. De film komt niet eens op mijn kijklijst of verlanglijst voor…
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    DVD's met DTS zijn over het algemeen niet slecht. Je mist wel veel detailles t.o.v. BD en UHD, maar doordat het geluid vaak wat meer dynamiek heeft vind ik de beleving vaak een stuk beter dan van de meeste huidige BD's, UHD's en streams.
    De beleving met een DVD beter dan met een UHD ......

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    De beleving met een DVD beter dan met een UHD ......
    Ik denk dat bij Gerco de nostalgie de vader is van de gedachte...

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik denk dat bij Gerco de nostalgie de vader is van de gedachte...
    Misschien wel, maar die vind ik na het upgraden vaak ver te zoeken.

    Wanneer ik bvb de DVD en BD van Terminator 2 met elkaar vergelijk is heeft het beeld en geluid van de BD een hogere resolutie en dus meer detailles. Ik zou verwachten dat de BD daardoor beter zou klinken, maar het lijkt alsof ze het geluid van de BD geknepen hebben om het minder traumatiserend te maken of dat je de film met een hogere geluidssterkte kan bekijken zonder overlast te veroorzaken.

    Hoe dit bij The Abbyss, True Lies en Aliens zal zijn weet ik niet, maar ik denk dat ze ook daarbij weer hun best hebben gedaan om details heel duidelijk te laten horen en te laten zien om hoog te kunnen scoren en de film minder spannend te maken door de dialogen en muziek wat zachter te laten klinken. De effekten van het LFE-kanaal zullen wel weer een boost hebben, zodat we weer aan de volumeknop blijven draaien tijdens het kijken.

    Zo kun je het kijken van een film ook nostalgisch maken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 04-02-2024 om 13:19
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Misschien wel, maar die vind ik na het upgraden vaak ver te zoeken.

    Wanneer ik bvb de DVD en BD van Terminator 2 met elkaar vergelijk is heeft het beeld en geluid van de BD een hogere resolutie en dus meer detailles. Ik zou verwachten dat de BD daardoor beter zou klinken, maar het lijkt alsof ze het geluid van de BD geknepen hebben om het minder traumatiserend te maken of dat je de geluidssterkte met een hogere geluidssterkte kan kijken zonder overlast te veroorzaken.

    Hoe dit bij The Abbyss, True Lies en Aliens zal zijn weet ik niet, maar ik denk dat ze ook daarbij weer hun best hebben gedaan om details heel duidelijk te laten horen en te laten zien om hoog te kunnen scoren en de film minder spannend te maken door de dialogen en muziek wat zachter te laten klinken. De effekten van het LFE-kanaal zullen wel weer een boost hebben, zodat we weer aan de volumeknop blijven draaien tijdens het kijken.

    Zo kun je het kijken van een film ook nostalgisch maken.
    We zijn weer een complottheorie rijker: de studio's willen de films minder spannend maken door de dialogen en muziek wat zachter te laten klinken. Echt, echt waar Gerco? Geloof je dat echt?

  23. #123

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    We zijn weer een complottheorie rijker: de studio's willen de films minder spannend maken door de dialogen en muziek wat zachter te laten klinken. Echt, echt waar Gerco? Geloof je dat echt?
    Anders had ik het niet gepost.

    Er zitten meerdere verhalen/redenen achter die voor sommige mensen moeilijk te begrijpen zijn of niet prettig zijn om te lezen/horen.
    Een voorbeeld van een reden is dat sommige mensen het moeilijk vinden om volume-regeling of een pauze-knop te gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    We zijn weer een complottheorie rijker: de studio's willen de films minder spannend maken door de dialogen en muziek wat zachter te laten klinken. Echt, echt waar Gerco? Geloof je dat echt?
    Beste rogue: Gerco geniet niet van een film, maar houdt zich meer bezig met het luisteren naar het geluid of dat volgens hem wel goed is, dan dat ie ooit eens gewoon een film opzet & gewoon geniet. Dat gewoon genieten is voor hem onmogelijk. Dat lees je gewoon af van & in elke post zowat die hij post!

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •