Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
De resultaten 151 tot 158 van 158 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Huh, ik heb de 4k uhd en komt netjes door met IMAX enhanced.
    Dat is dan de fysieke schijf en dus niet een stream.

    Vanmiddag heb ik even geprobeerd hoe het bij mijn TV (Panasonic 55HZW984) zit. De HDMI van UBD speler aangesloten op de TV en het geluid via eARC naar de receiver laten sturen. Het geluid van The Blues Brothers 4K(DTS) werd volgens de speler als MPCM(5.1) uitgevoerd, maar door de receiver als LPCM(2.0) ontvangen en dat van The Joker 4K(Dolby) als Dolby Atmos, maar ik weet niet met welke drager(Digital+ of TrueHD. De receiver kan via het display dan alleen laten zien dat het Atmos is.

    Ik vind het onbegrijpelijk dat zelfs MPCM niet via eARC doorgestuurd kan worden en TrueHD wel. Om DTS te kunnen decoderen heb ik dus een externe hub nodig zoals een receiver of een soundbar met extra ingang(en). Ik vermoed dat de (domme) fabrikanten alleen een overeenkomst met Dolby hebben en dat de eARC.daardoor minder waardevol is als we verwachten. Nu maar hopen dat veel fabrikanten met een 'upgrade' komen zodat de apps een keer gebruikt kunnen worden voor andere codecs dan alleen die van Dolby.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 19-04-2024 om 14:20
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat is dan de fysieke schijf en dus niet een stream.

    Vanmiddag heb ik even geprobeerd hoe het bij mijn TV (Panasonic 55HZW984) zit. De HDMI van UBD speler aangesloten op de TV en het geluid via eARC naar de receiver laten sturen. Het geluid van The Blues Brothers 4K(DTS) werd volgens de speler als MPCM(5.1) uitgevoerd, maar door de receiver als LPCM(2.0) ontvangen en dat van The Joker 4K(Dolby) als Dolby Atmos, maar ik weet niet met welke drager(Digital+ of TrueHD. De receiver kan via het display dan alleen laten zien dat het Atmos is.

    Ik vind het onbegrijpelijk dat zelfs MPCM niet via eARC doorgestuurd kan worden en TrueHD wel. Om DTS te kunnen decoderen heb ik dus een externe hub nodig zoals een receiver of een soundbar met extra ingang(en). Ik vermoed ook dat de (domme) fabrikanten alleen een overeenkomst met Dolby hebben en daarom ook een minder waardevolle eARC. Nu maar hopen dat veel fabrikanten met een 'upgrade' komen zodat de apps een keer gebruikt kunnen worden voor andere codecs dan alleen die van Dolby.
    En als je het eens omdraait? Dus je UHD speler aansluiten op je receiver en dan je reciever op je eARC kanaal van je TV? Zo heb ik altijd alles aangesloten en nooit compatibiliteitsproblemen gehad.

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat is dan de fysieke schijf en dus niet een stream.

    Vanmiddag heb ik even geprobeerd hoe het bij mijn TV (Panasonic 55HZW984) zit. De HDMI van UBD speler aangesloten op de TV en het geluid via eARC naar de receiver laten sturen. Het geluid van The Blues Brothers 4K(DTS) werd volgens de speler als MPCM(5.1) uitgevoerd, maar door de receiver als LPCM(2.0) ontvangen en dat van The Joker 4K(Dolby) als Dolby Atmos, maar ik weet niet met welke drager(Digital+ of TrueHD. De receiver kan via het display dan alleen laten zien dat het Atmos is.

    Ik vind het onbegrijpelijk dat zelfs MPCM niet via eARC doorgestuurd kan worden en TrueHD wel. Om DTS te kunnen decoderen heb ik dus een externe hub nodig zoals een receiver of een soundbar met extra ingang(en). Ik vermoed dat de (domme) fabrikanten alleen een overeenkomst met Dolby hebben en dat de eARC.daardoor minder waardevol is als we verwachten. Nu maar hopen dat veel fabrikanten met een 'upgrade' komen zodat de apps een keer gebruikt kunnen worden voor andere codecs dan alleen die van Dolby.
    Mijn LG G3 geeft Dolby, DTS:X, Imax Enhanced,, AURO3d etc allemaal door via earc.
    En ook even gechecked ook PCM 5.1 , etc via earc
    Laatst aangepast door Mark van L. : 19-04-2024 om 19:40
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    En als je het eens omdraait? Dus je UHD speler aansluiten op je receiver en dan je reciever op je eARC kanaal van je TV? Zo heb ik altijd alles aangesloten en nooit compatibiliteitsproblemen gehad.
    Je hebt waarschijnlijk niet goed gelezen. Ik heb er "geprobeerd" bij gezet om aan te geven dat ik het normaal gesproken idd zo aangesloten heb, omdat ik anders geen DTS-formaten kan laten decoderen. Het proberen was namelijk bedoeld of de TV alles door kon geven en zo niet, wat wel.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Mijn LG G3 geeft Dolby, DTS:X, Imax Enhanced,, AURO3d etc allemaal door via earc.
    En ook even gechecked ook PCM 5.1 , etc via earc
    Gefeliciteerd.

    Ondanks dat de meeste TV's van tegenwoordig softwarematig te 'upgraden' zijn, is het voor zover ik weet nog steeds niet mogelijk om oudere toestellen daarvan te voorzien en dat houdt de technologische vooruitgang en de duurzaamheid tegen. Wij en de massa zullen dus weer een nieuwe TV en evt een andere geluidsbalk moeten kopen om er zo voor zorgen dat het gebruikt gaat worden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : Gisteren om 10:44
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je hebt waarschijnlijk niet goed gelezen. Ik heb er "geprobeerd" bij gezet om aan te geven dat ik het normaal gesproken idd zo aangesloten heb, omdat ik anders geen DTS-formaten kan laten decoderen. Het proberen was namelijk bedoeld of de TV alles door kon geven en zo niet, wat wel.


    Gefeliciteerd.

    Ondanks dat de meeste TV's van tegenwoordig softwarematig te 'upgraden' zijn, is het voor zover ik weet nog steeds niet mogelijk om oudere toestellen daarvan te voorzien en dat houdt de technologische vooruitgang en de duurzaamheid tegen. Wij en de massa zullen dus weer een nieuwe TV en evt een andere geluidsbalk moeten kopen om er zo voor zorgen dat het gebruikt gaat worden.
    Ik koop ook te vaak een nieuwe tv, van 55 3d naar 65, en toch vorig jaar stap naar 77 gedaan. Gelukkig weinig op toe hoeven te leggen, door slim te shoppen. Mediamarkt bied de LG G3 77 nog voor veel meer aan, dan wat ik er 1 jaar geleden voor betaald heb. Afzetters.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  6. #156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je hebt waarschijnlijk niet goed gelezen. Ik heb er "geprobeerd" bij gezet om aan te geven dat ik het normaal gesproken idd zo aangesloten heb, omdat ik anders geen DTS-formaten kan laten decoderen. Het proberen was namelijk bedoeld of de TV alles door kon geven en zo niet, wat wel.
    Aha oke, en met welk doel? Je kan toch alles beter via je reciever of soundbar laten lopen?

    Gefeliciteerd.

    Ondanks dat de meeste TV's van tegenwoordig softwarematig te 'upgraden' zijn, is het voor zover ik weet nog steeds niet mogelijk om oudere toestellen daarvan te voorzien en dat houdt de technologische vooruitgang en de duurzaamheid tegen. Wij en de massa zullen dus weer een nieuwe TV en evt een andere geluidsbalk moeten kopen om er zo voor zorgen dat het gebruikt gaat worden.
    Commercie en duurzaamheid gaan nou eenmaal niet hand in hand. Daarnaast zie ik dat jouw TV uit 2020 komt, dus zo oud is deze niet? En daarnaast zijn er genoeg TV's en soundbars/recievers die alle geluidsformaten kunnen decoderen? Dus ik begrijp je probleem en kritiek niet zo goed?

    Even ontopic: ik heb de Bravia Core app via mn PS5 en via mn PS+ abbo toegang tot bepaalde films, waaronder ook wat films die "IMAX Enhanced" zijn. Die films bevatten overigens allemaal Dolby Atmos, dus niet DTS:X waarmee Disney+ nu in de US mee adverterteert. Blade Runner 2049 zou ook IMAX Enhanced moeten zijn, maar ik heb de begin scènes bekeken (die bij uitstek geschikt zouden zijn voor IMAX) maar die waren gewoon in 2.39:1. Ik ga nog wel eens verder scrollen door de film heen, maar ik ben nou benieuwd waar dat IMAX Enhanced nou in zit.

  7. #157

    Standaard

    Rogier, volgens specs zou de laatste Mission Impossible IMAX zijn, maar ook in 2.39:1. Tenminste in de bios. Het 1 sluit het ander toch niet uit? Al vond ik ik beeld voor deze film tegenvallen in de bios.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Rogier, volgens specs zou de laatste Mission Impossible IMAX zijn, maar ook in 2.39:1. Tenminste in de bios. Het 1 sluit het ander toch niet uit? Al vond ik ik beeld voor deze film tegenvallen in de bios.
    Als ik "IMAX Enhanced" lees, dan verwacht ik een IMAX beeldformaat, niet het reguliere. Want wat is dan de meerwaarde? De film is al in 4K, dus wat er dan nog meer "Enhanced" aan kunnen zijn?

    Edit: bepaalde scènes zouden dus wel beeldvullend moeten zijn: bron:https://tweakers.net/reviews/8848/2/...kwaliteit.html

    IMAX Enhanced

    Bravia Core heeft een aparte pagina in de interface voor films die 'IMAX Enhanced' zijn. Vroeger, toen films nog daadwerkelijk vanaf analoge filmrollen in de bioscoop werden geprojecteerd, leverde het IMAX-formaat met afstand de beste beeldkwaliteit op dankzij 70mm-film die horizontaal door de projector liep. Analoge IMAX-camera's worden van tijd tot tijd nog altijd ingezet bij filmproductie, omdat ze dankzij de grote beeldoppervlakte nog altijd tot de beste camera's behoren. Over het algemeen worden de camera's gebruikt in een beperkt aantal scène's, omdat de benodigde 70mm-film erg duur is.
    In de digitale wereld wordt IMAX vooral ingezet als marketingvehikel om voor de consument duidelijk te maken dat kosten nog moeite zijn gespaard om de beste beeld- en geluidskwaliteit te leveren. Ook Bravia Core heeft een IMAX Enhanced-afdeling. De beeldkwaliteit daarvan is inderdaad hoog, maar niet beter dan die van de andere films die in 4k-uhd-hdr beschikbaar zijn. Het enige verschil is dat sommige scène's in de IMAX-versie een 16:9-breedte-hoogteverhouding hebben, terwijl de rest van deze films in 2,35:1 wordt weergegeven, dus met zwarte balken boven en onder. Ook het DTS:X-audioformaat, dat normaal gesproken op IMAX Enhanced-schijfjes beschikbaar is, ontbreekt bij Bravia Core.

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •