Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 41 worden weergegeven.

Discussie: De Collectie van...

  1. #1

    Standaard De Collectie van...

    De Collectie van...

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 24-07-2018 om 15:37

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Laten we maar meteen met de deur in huis vallen, want we zijn best trots op onze eerste echte videoreportage. De Popcorntest was al een begin, maar dit is het begin van meer. Wij vonden het ook ontzettend leuk om te doen en Dennis zorgde ervoor dat de eerste voor ons ook gelijk een stuk makkelijker werd. De eerste Collectie van... is een feit!

    Enige tijd geleden zagen we de foto’s van Dennis al op het forum voorbijkomen en het idee om bij Dennis langs te gaan was een gemakkelijke. Een DVD.nl-er van het eerste uur met een passie voor film en vooral terecht trots op zijn imposante collectie. Het duurde ook niet lang voordat de afspraak een feit was. In mijn beleving woonde Dennis altijd redelijk in de buurt en tot voor ‘kort’ was dat ook zo. Ach, ik had wel meegekregen dat Dennis was verhuisd naar een andere stad en qua naam verschilde het niet eens zoveel, dus hoe ver kan het wezen..? “Nou”, zei Dennis, “Als jullie helemaal naar Hardenberg willen komen, prima!”. Langzaam begon het kwartje te vallen dat Hardenberg wellicht niet direct in de buurt lag, maar met hetzelfde “Ach” wuifde we dat dilemma net zo gemakkelijk weer weg.

    Op een zaterdag in april vertrokken wij vanaf Amsterdam richting Hardenberg. Camera ingepakt en met zijn tweeën een autorit van ruim anderhalf uur voor de boeg. Er vanuit gaande dat er géén file is… In de ideale wereld..!? Iets verlaat belde we aan bij Dennis en werden we zeer prettig ontvangen. Eenmaal in de woonkamer bleek al snel dat Dennis best een klein beetje zenuwachtig was en hoe kan het ook anders, want wat staat er allemaal te gebeuren? “Simpel, dat bepaal jij” was ons antwoord. Op ons beurt keken wij eens om ons heen en zagen enkele kasten met cd’s en een televisiekast met paar DVD’s. Alleen een plattegrond aan de muur van Middle Earth verraadde een voorliefde voor film. “Slik, dit zal het toch niet alles wezen?”, zag je ons een moment twijfelend denken. Maar al snel leidde Dennis ons naar zijn speciale filmkamer. En even zo snel werd duidelijk dat het goed was.

    Camera en microfoon klaar en draaien maar. Dennis kan echt heel gepassioneerd en uitvoerig vertellen over zijn passie voor film en met name over zijn favoriete filmserie The Lord Of The Rings, maar natuurlijk ook over zijn filmkamer. Het is ook direct duidelijk dat de filmkamer voor Dennis een wel heel speciale plek in het huis is. Deze videoreportage is daarvan het bewijs. Met wellicht wat (te)veel minuten aan opnames en met nog een aardig rit voor de boeg namen wij afscheid met de afspraak dat wij er iets moois van zouden maken. Maar voor dat we vertrokken hadden wij nog één laatste vraag aan Dennis; "Welke film ga je vanavond kijken?". Het antwoord bleek nog niet eens zo eenvoudig!

    Of het ons uiteindelijk ook een beetje gelukt is om er iets moois van maken horen wij natuurlijk graag van jullie. Ben je zelf ook een filmverzamelaar of heb je een bijzondere collectie en wil je die net als Dennis ook delen, laat het ons weten en dan kun jij en jouw bijzondere collectie de volgende zijn. Niks moet en veel kan. Heb je misschien wel een ander leuk idee, laat het ons weten. Wij vonden het erg leuk om te doen en hopen binnenkort bij een van jullie een kijkje te mogen nemen.


    Dennis bij deze nogmaals enorm bedankt voor je gastvrijheid en enthousiasme. Ik hoop dat we jouw filmkamer eer hebben aangedaan en ik weet zeker dat er veel positieve reacties volgen en hopelijk ook op onze videoreportage van: DVD.nl - de collectie van…

    PS: voor degene die denken; waarom zijn alleen jij en Dennis in beeld? Iets beter kijken…
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Mooi verhaal, Claudio!

    Graag gedaan. Het eindresultaat is zeer geslaagd in mijn ogen en ik vond het erg leuk om jullie over de vloer te hebben gehad.
    En ja, ik had wel wat last van zenuwen, maar er staat dan ook niet elke dag een camera op m'n snufferd gericht...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  4. #4

    Standaard

    Leuk initiatief! Nu weten we meteen wie naast je op de foto staat van je avatar.
    Een eigen filmkamer....dat komt mij bekend voor uit het verleden, nu is het de kamer van de jongste .

  5. #5

    Standaard

    Leuk.
    Had ik maar meer plaats waar ik alles zo mooi neer kan zetten.Mijn honden de deur uit doen zie ik ook weer niet zo zitten.

  6. #6

    Standaard

    Mooie collectie en leuke reportage Ik kijk uit naar de volgende

    Openstudio, daar heb ik een aantal jaar geleden nog een korte cursus gedaan XD

  7. #7

    Standaard

    Zéér leuke reportage Ik dacht dat ik de enige verzamelgestoorde was...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Leuk idee, misschien meld ik me ook wel aan.

  9. #9

    Standaard

    Leuk filmpje

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dank heren,

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Leuk idee, misschien meld ik me ook wel aan.
    Nou, graag
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Leuk nieuw topic/onderwerp.

    Zou niets voor mij zijn, met een camera op mij gericht en dan nog een heel verhaal afsteken over je hobby (incl.mijn zuidelijk tongval, voor velen hier niet te verstaan) .

    Heren, goed gedaan.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  12. #12

    Standaard

    Leuk gedaan hoor!
    hopen dat er meer volgen wie dit willen doen.

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seus Bekijk bericht
    Leuk nieuw topic/onderwerp.

    Zou niets voor mij zijn, met een camera op mij gericht en dan nog een heel verhaal afsteken over je hobby (incl.mijn zuidelijk tongval, voor velen hier niet te verstaan) .

    Heren, goed gedaan.
    Dan ondertitelen we het toch!
    Maar dat Dennis dit zo deed wil natuurlijk niet zeggen dat je per definitie ook in beeld moet. Niets moet en veel kan...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dan ondertitelen we het toch!
    Maar dat Dennis dit zo deed wil natuurlijk niet zeggen dat je per definitie ook in beeld moet. Niets moet en veel kan...
    Een geheel in het Limburgs dialect gesproken aflevering en dan ondertiteld, dat wil ik jullie niet aan doen .

    En denk eens aan die reistijd, jullie moeten ook nog terug . Maar genoeg leuke adresjes hier in het diepe zuiden.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seus Bekijk bericht
    Een geheel in het Limburgs dialect gesproken aflevering en dan ondertiteld, dat wil ik jullie niet aan doen .

    En denk eens aan die reistijd, jullie moeten ook nog terug . Maar genoeg leuke adresjes hier in het diepe zuiden.
    Als je een paar adressen hebt dan maken we een tour en komen we graag langs!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  16. #16

    Standaard

    Wat een leuke reportage!
    En zoals Werner zegt; blij te zien dat er meerderen zijn, zo ook in het alfabetisch op volgorde zetten van de dvd's/blurays..
    Mooie collectie Dennis!

  17. #17

    Standaard

    Allen bedankt voor de complimenten!

    Ik kijk uit naar een vervolg...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  18. #18

    Standaard

    Prima filmpje Dennis De collectie achter de mens en de mens achter de collectie! Maakt het allemaal nog wat persoonlijker. Leuk om dit te ontdekken en hopelijk is dit het begin van een succesvolle reeks.

    Ook ik kijk uit naar de volgende
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #19

    Standaard

    heel leuk dit! Mijn collectie staat op dit moment in dozen in de opslag. Heb mijn huis verkocht en nu op zoek naar een nieuw huis. Wie weet tot ooit! (in Arnhem) (Criterion Collection lesje )
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Roep maar als je verhuisd bent. komen we ff kijken...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    heel leuk dit! Mijn collectie staat op dit moment in dozen in de opslag. Heb mijn huis verkocht en nu op zoek naar een nieuw huis. Wie weet tot ooit! (in Arnhem) (Criterion Collection lesje )
    Dat zou ik heel leuk vinden, Coen!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  22. #22

    Standaard

    Kom je in eindelijk in de stad wonen Coen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #23

    Standaard

    Leuk hoor .... zodra bij mij alles uitgepakt is zal ik me zeker melden ��

  24. #24
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Daar kijken we dan naar uit!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #25

    Standaard

    @ Claudio / Ludo: dat is goed! Ik meld me zodra ik voorzien ben . Koffie en drankje zal klaar staan! Kunnen jullie misschien meteen langs Pep
    @ Pep: hoop het. Morgen weer een bezichtiging, maar ik wil persé kopen en ben kritisch . Zit nu in Klarendal/St. Marten te kijken.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •