Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 73 van 73 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Deerect2007 Bekijk bericht
    Dus als jij bij marktplaats zou werken en er biedt iemand een nagellak potje aan van een bepaald merk in de kleur roze rood, maar dit merk verkoopt alleen de kleur donker rood en niet roze rood, dan zou jij het normaal vinden dat een marktplaatsbezoeker zou vinden dat jij deze advertentie moet verwijderen omdat jij bij marktplaats werkt en zou moeten weten dat dit merk de kleur roze rood niet verkoopt?
    Ja, dat moet die weten, of tenminste er zich in geval van twijfel over informeren. Waar wordt zo iemand voor betaald, denk je? Het doel van een dergelijk handelaarsplatform ís net om kopers een veilige omgeving aan te bieden waar ze met gerust geweten op kunnen handelen. Als dit niet kan is, moet Marktplaats zich dringend existentiële vragen beginnen te stellen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ja, dat moet die weten, of tenminste er zich in geval van twijfel over informeren. Waar wordt zo iemand voor betaald, denk je? Het doel van een dergelijk handelaarsplatform ís net om kopers een veilige omgeving aan te bieden waar ze met gerust geweten op kunnen handelen. Als dit niet kan is, moet Marktplaats zich dringend existentiële vragen beginnen te stellen.
    Ze worden er voor betaald om vragen van klanten te beantwoorden, advertenties die in de verkeerde rubriek zijn geplaatst te verwijderen, accounts eventueel te schorsen na misbruik of meerdere klachten/aangiften en dergelijke.

    Niet om uit te zoeken wat er wel en geen namaak is. Dat is veel te tijdrovend en nogmaals, NIET lonend. Ook is het voor experts bij sommige producten op foto's nog niet eens te zien of het wel of geen namaak betreft, dus voor een marktplaats medewerker al helemaal niet.

    Marktplaats bestaat al een hele lange tijd en zolang wordt er ook al replica rommel aangeboden, als namaak artikelen kopers weg zou jagen zou marktplaats allang leeg zijn. Dus dat het succes hier volgens jou van af zou hangen is dus duidelijk niet waar. Marktplaats heeft nog steeds een miljoen bezoekers per dag meen ik.

    Ik denk zelfs dat Marktplaats meer bezoekers heeft door replica spullen. Er zijn helaas een hoop mensen die graag een louis vuitton tasje van 10 euro willen hebben of een nep rolex.

    Gelukkig zijn er steeds meer merkhouders die actief speuren naar namaak artikelen, daardoor is er wel steeds minder namaakspul op marktplaats te vinden en worden er af en toe zelfs mensen strafrechtelijk vervolgd. Dat is een goede zaak. Maar enkel in het belang van de merkhouders.
    Laatst aangepast door Deerect2007 : 30-05-2015 om 23:21

  3. #53

    Standaard

    Hier is overigens een uitspraak van een rechtzaak:

    http://tweakers.net/nieuws/82114/mar...schending.html


    en dat is dus exact wat ze doen. na meerdere klachten of een formulier van rechthebbende verwijderen ze een advertentie.

    niet na 1 mail van iemand die vindt dat het namaak betreft en dat een marktplaats medewerker dat maar moet onderzoeken.
    Laatst aangepast door Deerect2007 : 30-05-2015 om 23:33

  4. #54

    Standaard

    Bedankt voor de link. Maar het werpt volgens mij wel een juridische vraag op: als ik ter goeder trouw iets op MP koop en het blijkt nep te zijn, kan ik MP dan een proces aandoen?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Bedankt voor de link. Maar het werpt volgens mij wel een juridische vraag op: als ik ter goeder trouw iets op MP koop en het blijkt nep te zijn, kan ik MP dan een proces aandoen?
    Het antwoord is nee.

    Je kan aangifte doen bij de politie tegen de verkoper omdat deze je een nep artikel verkoopt, wat strafbaar is. Er is overigens nog een verschil tussen handel in nep artikelen, of 1 exemplaar, maar dat terzijde. Aangifte doen kan je sowieso er van online.

    Maar Marktplaats zelf is hier niet verantwoordelijk voor. Ze kunnen enkel de advertentie verwijderen of de account van de persoon blokkeren, nadat er bij hen melding binnenkomt dat je aangifte hebt gedaan wegens het kopen van een nep artikel.

  6. #56

  7. #57

    Standaard

    Melden die boel
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire75 Bekijk bericht
    http://www.marktplaats.nl/a/cd-s-en-...reviousPage=lr

    Hier weer illegale handel.
    GOT seizoen 5 is naar mijn weten nog niet uit op DVD...
    Is al verwijderd.

  9. #59

    Standaard

    Ik had het al bij Brein gemeld. Zo te zien heeft het geholpen

  10. #60
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #61

    Standaard

    Ook gemeld.

  12. #62

  13. #63

    Standaard

    heb zoveel meldingen gedaan bij MP en Brein, maar de ads blijven komen.
    Meestal van dezelfde persoon....

  14. #64

    Standaard

    Dit is dweilen met de kraan open. Zolang er vraag blijft naar dit soort dvd's dan blijven ze aangeboden worden. En daar kan geen Brein of MP tegenop.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dit is dweilen met de kraan open. Zolang er vraag blijft naar dit soort dvd's dan blijven ze aangeboden worden. En daar kan geen Brein of MP tegenop.
    Dit is de realiteit. Echter, waar 10 jaar geleden de bootleggers nog dure prijzen konden vragen voor series die nog niet verschenen waren op DVD, is dit vandaag de dag minder het geval en vraag ik me af waarom ze nog moeite doen. En consumenten zijn soms ook in de fout, als je je gezond verstand gebruikt, kan je vaak wel afleiden uit advertenties of ze legitiem zijn of niet.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bumblefeet Bekijk bericht
    Dit is de realiteit. Echter, waar 10 jaar geleden de bootleggers nog dure prijzen konden vragen voor series die nog niet verschenen waren op DVD, is dit vandaag de dag minder het geval en vraag ik me af waarom ze nog moeite doen. En consumenten zijn soms ook in de fout, als je je gezond verstand gebruikt, kan je vaak wel afleiden uit advertenties of ze legitiem zijn of niet.
    Maar de gemiddelde consument kan dat aan zijn of haar reet roesten. Als het maar goedkoop is...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Maar de gemiddelde consument kan dat aan zijn of haar reet roesten. Als het maar goedkoop is...

    Precies, en dan vraag ik me af: waarom maken wij als liefhebbers ons druk als de klant en de aanbieder het ook niet doen. Lekker laten gaan vind ik...

  18. #68

    Standaard

    Echt leuk allemaal..
    Ik vindt deze discussie totale nonsens.
    Als zou iemand n kopie verkopen,
    so what..
    En dat diegene door brein wordt aangepakt.
    En dit even voor de goede orde brein n onlogisch opsporingsbeleid erop na houdt die teven de rechten van acteurs auteurs producten en film regisseurs beschermd die mensen verkrachten,misbruiken.
    Hallo waar zit jullie verstand het is brein die gestopt dient te worden met hun nonsens.
    Schaam je

  19. #69

    Standaard

    dit noem ik nu belachelijk
    waar slaat deze reactie op!
    ben jij soms een illegale verkoper, die aangepakt dient te worden!
    meld je dan lekker aan bij brein en de instanties
    mijn verstand zit op de goede plek
    en als ik een dvd/blu ray en/of een uhd koop verwacht ik geen illegale kopie te onmtvangen
    maar schijnbaar bij jij zo`n verkoper...
    schaam je!!!!

  20. #70

    Standaard

    Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo naief is om zijn eigen smoesjes te geloven.

    Eigenlijk is het behoorlijk hypocriet, de slachtoffers van de sexueele misbruiken zijn ook juist ook als eerste slachtoffer van heel die illegale verkopers van films lijkt mij, ..en niet de bobo's in hun ivoren torens.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  21. #71

    Standaard

    Jongens, hij is geregistreerd in feb 2018...een trol dus
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Axel1970 Bekijk bericht
    Echt leuk allemaal..
    Ik vindt deze discussie totale nonsens.
    Als zou iemand n kopie verkopen,
    so what..
    En dat diegene door brein wordt aangepakt.
    En dit even voor de goede orde brein n onlogisch opsporingsbeleid erop na houdt die teven de rechten van acteurs auteurs producten en film regisseurs beschermd die mensen verkrachten,misbruiken.
    Hallo waar zit jullie verstand het is brein die gestopt dient te worden met hun nonsens.
    Schaam je
    Je maakt een profiel aan en je reageert op post uit 2015.Dat moet wel heel diep gezeten hebben.

  23. #73

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •