Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 73 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard marktplaats staat verkoop van illegale dvd`s toe

    Ik kwam van de week een advertentie tegen van disney dvd`s. Op zich niets mis mee, maar als dit de titel van de ad is:

    Disney collectie 45 films op dvd € 13,49 Gratis verzending.


    Daan gaan de belletjes rinkelen. Ik heb de advertentie bekeken en zag de info. Toen was het snel duidelijk dat het hier gaat om illegale dvd verkoop.
    Ik licht marktplaats meerdere malen in over deze advertentie. Tot mijn grote verbazing doen ze hier niets mee. En waar niet? Ze zien hier geen info staan
    dat het gaat om illegale dvd verkoop. Wat? Is het niet zo dat wij als verkoper op moeten letten op de prijs dat deze niet ongeloofwaardig is. Wat is dit dan?

    De 1e reactie na mijn mijn mail over de illegale verkoop:

    U geeft aan te willen weten waarom een illegaal product niet wordt verwijderd nadat deze gemeld is. Graag voorzie ik u van een uitleg.

    Marktplaats dient zich te baseren op de inhoud van de advertentie. Uit de advertentie valt niet op te maken dat er sprake is van een illegaal product. Ik heb nagekeken of er andere overtredingen van toepassing zijn op deze adverteerder, maar hierbij ben ik geen gegronde reden tegengekomen die verwijdering van de advertentie of sluiting van het account rechtvaardigt.

    Wij kunnen maatregelen nemen na meerdere meldingen van verschillende gebruikers. Om deze reden heb ik besloten een aantekening bij het account van deze gebruiker te plaatsen. Wanneer Marktplaats vervolgens opnieuw meldingen ontvangt, kunnen wij mogelijk gepaste actie nemen.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd of ontvang graag uw reactie wanneer ik u verder van dienst kan zijn.

    Met vriendelijke groet,

    René

    Helpdesk medewerker

    Ik heb direct maar weer een mail gestuurd dat de beste man toch even beter moet gaan kijken en dat het echt gaat om illegale verkoop.
    Immers disney en wie dan ook, zet geen 4-5 films op 1 dvd. En zeker niet voor die prijs!
    Hun reactie:

    Bedankt voor uw reactie.

    De (ver)koop van producten en diensten via Marktplaats is toegestaan mits deze niet is verboden door (inter)nationale wet- en regelgeving. Het uitgangspunt is dat een product of dienst dat offline mag worden verkocht, ook via Marktplaats mag worden verkocht.

    Advertenties op Marktplaats worden door de gebruikers van Marktplaats direct en volledig geautomatiseerd op de website geplaatst. Het is voor Marktplaats onmogelijk om na te gaan of al het aanbod en/of alle (ver)koop van producten en diensten wettelijk is toegestaan. Marktplaats kan immers niet van de meer dan 5 miljoen advertenties die gebruikers op haar site hebben geplaatst nagaan of deze aan alle relevante wet- en regelgeving voldoen. Bovendien is de interpretatie van bepaalde wet- en regelgeving soms niet kristalhelder, wat kan leiden tot een verschil van mening tussen gebruikers onderling omtrent de toelaatbaarheid van bepaalde advertenties. Marktplaats kan daarin niet voor rechter spelen en partij kiezen tussen gebruikers en is daar op grond van de wet ook niet toe verplicht. Daar waar op basis van de advertentie twijfel bestaat of deze in strijd is met wet- en regelgeving, is deze niet onmiskenbaar onrechtmatig en is Marktplaats dus niet verplicht de advertentie te verwijderen.

    Uit de door u verstrekte informatie blijkt helaas niet dat de door u gemelde advertenties onmiskenbaar onrechtmatig zijn. Er blijkt immers niet onomstotelijk dat de betreffende aangeboden producten inderdaad in strijd zijn met wet- en regelgeving. Aangezien de door u gemelde advertenties niet onmiskenbaar onrechtmatig zijn, kan Marktplaats de advertenties niet verwijderen. Uiteraard staat het u vrij om contact op te nemen met de eventuele wettelijke toezichthouder en deze direct contact met ons te laten opnemen hierover. Ook staat het u vrij om de adverteerder zelf te benaderen en deze te wijzen op de door u aangekaarte materie.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    René

    Helpdesk medewerker.

    Met andere woorden: Marktplaats staat verkoop illegale dvd toe.


    Ik kan dit gewoon niet begrijpen.

    de advertentie:

    http://www.marktplaats.nl/a/cd-s-en-...Page=mympBuyer

  2. #2

    Standaard

    Ik heb de advertentie ook geflagged, misschien als er meerdere zijn die dit doen dat 'ie wél wordt verwijderd...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  3. #3

  4. #4
    Laatst aangepast door Werner : 22-05-2015 om 10:02
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Dit kom je zo vaak tegen op marktplaats. Ik ben daar al verschillende personen tegengekomen die zeker te weten illegale dvd's verkopen. Echt triest...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht

    gedaan...

    het is toch te gek voor woorden dat ze er niets mis mee zien
    typisch marktplaats

  7. #7

    Standaard

    Ha! De advertentie is verdwenen. Het werd te warm...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

  9. #9
    Laatst aangepast door Werner : 22-05-2015 om 11:23
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Allen verwijderd door MP, als maar genoeg mensen dit melden, helpt het.

  11. #11

    Standaard

    Ik begrijp nu ook wel dat ze bij marktplaats.nl geen ogen op hun gat (voor de Nederlanders: kont) hebben, maar die René van hierboven lijkt me niet dadelijk een bekwame medewerker...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door e-shole Bekijk bericht
    Allen verwijderd door MP, als maar genoeg mensen dit melden, helpt het.
    Het zal een beetje water naar de zee dragen zijn, want dit is vast maar het topje van de ijsberg. Marktplaats steekt natuurlijk het liefst zijn kop in het zand, tenzij ze er echt overduidelijk niet onderuit kunnen komen. Waarschijnlijk is er wel intern overleg geweest en om problemen voor te zijn hebben ze deze wellicht maar verwijderd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    MP staat al jaren toe dat ook downloads van films en Tv-series worden verkocht op BD met NL subs...

    Vaak zat de meld funktie gebruikt, maar dat leide nooit tot resultaat.

    En blijkbaar heeft groot graaier T Kuik het te druk met torrentssites
    "A man's got to know his limitations", ...

  14. #14

    Standaard

    Marktplaats niet alleen; ebay staat dit ook toe. Ik heb al meerdere malen melding gemaakt van een verkoper die vanuit duitsland illegale zelfgemaakte duitse blu-ray edities verkoopt van films die in Duitsland nog niet uit zijn op blu-ray. Ze zien er professioneel gemaakt uit maar het zijn daadwerkelijk bootlegs met de extras van de dvd overgenomen en een duitstalige audio track toegevoegd. Ik heb via ebay.de iedere keer als ik ze zag verschijnen melding gemaakt en ze blijven er gewoon op staan. Ze verkopen namelijk vaak met dure prijzen en hebben veel volgers en dat betekent inkomsten voor ebay dus dan kijken ze graag de andere kant uit volgens mij.

    Het is een onbegonnen strijd om bootlegs tegen te gaan (om al niet te spreken digitale piraterij), al merk ik dat dankzij dat laatste de aanwezigheid van bootlegs toch daalt; waarom nog betalen voor een onofficiële kopie als je het online voor niks kan downloaden.

  15. #15

    Standaard

    Persoonlijk vind ik dat er wel een verschil zit tussen bootlegs en piraterij.

  16. #16

    Standaard

    Logisch dat marktplaats (en ebay) niet na 1 mail van iemand een advertentie gaat verwijderen. Dat zou betekenen dat als ik vind dat iemand wel of niet gegrond, illegale spullen verkoopt, ik daarmee de mogelijkheid heb advertenties van marktplaats te laten verdwijnen.

    Als er meerdere gebruikers het zelfde melden, is het uiteraard wat anders.

  17. #17

    Standaard

    Je moet overigens voor de grap eens zoeken bij marktplaats op Rolex. Dan zie je een hele hoop modellen van rond de 100 euro. Gebruikers betalen zelfs om deze advertenties er op te zetten aangezien de horloge rubriek betaald adverteren is.
    Marktplaats schijnt er weinig waarde aan te hechten zolang er geen claims komen van merken.

  18. #18

    Standaard

    Ik weet niet hoor maar uit die kop kan je nooit aan zien dat het illegaal is. Die prijs kan wel de prijs zijn per stuk dus ik zie het probleem niet. Wellicht schuilt het geheim zich in de adv zelf maar aangezien er hier wordt aangegeven dat je al aan de kop kunt zien dat het illegaal is reageer ik toch ff want dat is lulkoek. Er staat in die kop nergens dat die prijs voor alle dvd's is en ook niet dat er 4-5 films op 1 dvd is gepropt. Maargoed nogmaals ik heb de adv niet gezien dus wellicht stond dat wel IN de adv en dan is het idd niet echt legaal... Ik ga er dan ook ff vanuit dat het illegaal is zoals hier wordt beweert en dan is de reacie van MP wel erg vreemd idd...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tranceguy Bekijk bericht
    Ik weet niet hoor maar uit die kop kan je nooit aan zien dat het illegaal is. Die prijs kan wel de prijs zijn per stuk dus ik zie het probleem niet. Wellicht schuilt het geheim zich in de adv zelf maar aangezien er hier wordt aangegeven dat je al aan de kop kunt zien dat het illegaal is reageer ik toch ff want dat is lulkoek. Er staat in die kop nergens dat die prijs voor alle dvd's is en ook niet dat er 4-5 films op 1 dvd is gepropt. Maargoed nogmaals ik heb de adv niet gezien dus wellicht stond dat wel IN de adv en dan is het idd niet echt legaal... Ik ga er dan ook ff vanuit dat het illegaal is zoals hier wordt beweert en dan is de reacie van MP wel erg vreemd idd...
    Wat hier nu staat dat is lulkoek. Als er in de advertentie staat: Disney collectie 45 films op dvd € 13,49 Gratis verzending, dan is het toch wel duidelijk dat het hier gaat om illegale dvd`s! En zelfs in de advertentie wordt aangegeven: De collectie bestaat uit 9 dvd's met op elke dvd 5 originele Disney films allemaal Nederlands gesproken.

    Hoeveel duidelijker wil je het hebben. En als een marktplaats medewerker hier niets illegaals in ziet, dan is het een dom persoon die geen verstand heeft van deze handel...

    En je kunt gewoon bij deze man bestellen. Middels meerdere malen advertenties verwijderd. Disney is ermee bezig, net als stichting brein!

  20. #20

    Standaard

    De eerste zin "Disney collectie 45 films op dvd € 13,49 Gratis verzending" zegt mij niet dat het hier illegaal is. 13,49 incl. verzenden per DVD vind ik nou niet direct een illegaal aanbod.
    De tweede zin "De collectie bestaat uit 9 dvd's met op elke dvd 5 originele Disney films allemaal Nederlands gesproken" maakt het inderdaad duidelijk dat hier iets niet in de haak is.
    Daar mag best aktie op worden ondernomen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Waar je je al niet druk over kunt maken.
    Druk maken ? Volgens mij wil jij liever wel als niet worden opgelicht ?
    Wat is er mis mee dat mensen dit opvalt en graag willen melden om het tegen te gaan ? Vind het juist een goede zaak en uitleg is denk ik daarvoor niet nodig als ik 'voor' stem.

    Daarbij, jij zegt waar mensen zich al niet druk om maken.. kan mij herinneren iets met: 3 uitgaves, 1 film !?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Waar je je al niet druk over kunt maken.
    Best wel een denigrerende opmerking eigenlijk, want voor mensen die bijvoorbeeld net zoals ik in een videotheek werken zijn dit soort dingen geen grapjes en eigenlijk ook niet voor mensen die normaal het volle pond betalen...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Best wel een denigrerende opmerking eigenlijk, want voor mensen die bijvoorbeeld net zoals ik in een videotheek werken zijn dit soort dingen geen grapjes en eigenlijk ook niet voor mensen die normaal het volle pond betalen...
    Meld je ook iedereen die een film illegaal download dan? Of sites zoals Popcorn Time? Daar maakt een videotheek ook verlies op. Meer zelfs dan een paar knakkers die wat zelfgebrand spul proberen te verkopen.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Druk maken ? Volgens mij wil jij liever wel als niet worden opgelicht ?
    Wat is er mis mee dat mensen dit opvalt en graag willen melden om het tegen te gaan ? Vind het juist een goede zaak en uitleg is denk ik daarvoor niet nodig als ik 'voor' stem.

    Daarbij, jij zegt waar mensen zich al niet druk om maken.. kan mij herinneren iets met: 3 uitgaves, 1 film !?
    Zolang ze dit in hun advertentie zetten heb ik er geen probleem mee. Vaak kun je ze er toch al zo uitpikken aangezien ze films verkopen die vaak nog nog niet eens te koop zijn en als je slim bent vraag je natuurlijk of het de originelen betreft. Wat betreft de 3 uitgaves 1 film, dat staat me niet zo goed meer bij? Link?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •