Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 34 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wel een goede cd kwaliteit op jouw HT-set ?

    Het is bekend dat veel HT-setjes geen goede kwaliteit bieden als er een normale cd op afgespeeld wordt. Nu vraag ik mij af of dit niet eens overdreven wordt. Er zullen toch ook wel setjes/componenten bestaan die dit wel bieden?

    Nu heb ik toch de volgende twee vragen:
    1. Is er iemand die een compleet all in one setje heeft die wél tevreden is over de cd kwaliteit? Welk merk en type is dat dan?
    2. Zijn er mensen met losse componenten die hun DVD-speler ook als cd-speler gebruiken die tevreden zijn over de prestaties?
    En welk merk is dat?

    Bedankt alvast voor jullie reacties.

  2. #2

    Standaard

    Hallo,
    ik heb momenteel een JVC XV-N5 aangesloten op men tv (dus enkel daarvan geluid) en de kwaliteit mag er zijn!
    Ik heb ook een complete ht-set (receiver+5.1boxen) van philips besteld (de MX999) en krijg deze binnen een 2 weken geleverd, dus dan zal ik zeggen hoe goed het wel niet klinkt!

    Wouter

  3. #3

    Standaard

    zo'n HT setje is eigenlijk bedoeld voor een surround tecreeeren, die met die kleinen speakerstjes en een losse sub wel aardig lukt, maar ga je op stereo dan wordt het een heel ander verhaal, uit die kleine speakers kan je geen bas halen dus word dat via de sub gedaan, gevolg dat het geluid teveel gesplit wordt en eigenlijk niet mooi meer wordt weergeven in stereo.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  4. #4

    Standaard

    Duidelijk Martin, maar hoe zit dit met losse componenten? Je kunt je receiver toch gewoon op stereo zetten? Ik ben benieuwd hoe de kwaliteit dan is als je een cd via de DVD speler afspeelt.

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Wel een goede cd kwaliteit op jouw HT-set ?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Atlas

    2. Zijn er mensen met losse componenten die hun DVD-speler ook als cd-speler gebruiken die tevreden zijn over de prestaties?
    ik heb dus losse componenten en daar luister in dus geen cd op
    dit klink gewoon niet naar mijn zin, maar dit is waarschijnlijk te wijten aan de speakers
    binnen kort worden alle speakers vervangen door betere en dan ben ik wel benieuwd hoe het dan klink
    speler is van sony,receiver van yamaha en speakers van infinity en dat worden dus b&w,s
    maar vooralsnog ben ik over cd(muziek)kwaliteit niet erg tevreden en heb hiervoor dus een aparte set staan

  6. #6

    Standaard

    Vorige week de What HiFi? gekocht met alle awards van 2002.

    Hierin stond een brief van iemand, die de muziek van de cd ook niet vond klinken op haar HT set.

    Het schijnt dat je veel verbetering kan krijgen, door een normale cd speler aan te schaffen, daar een dvd speler meestal niet de audio mooi doorgeeft (omdat die alles digitaal doorgeeft?)

    Deze vrouw dacht dus dat het aan haar speakers lag, van welk merk die speakers waren, weet ik niet meer uit m'n hoofd, maar daar lag het niet aan volgens what hifi.

    Haar werd dus aangeraden om een normale cd-speler te gebruiken voor cd muziek
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  7. #7

    Standaard

    De doorsnee dvd-speler doet stukken onder voor cd-spelers in dezelfde prijsklasse. Vergeet niet dat een dvd-speler eigenlijk gemaakt is voor dvd's en heeft hier ook z'n kwaliteiten in. Uiteraard zijn er ook dvd spelers met uitstekende cd capaciteiten maar daar betaal je ook voor.

    groeten

  8. #8

    Standaard

    Hmm minder allemaal. Vorige week is mijn versterker van mijn audio installatie overleden. Aangezien ik al langer tot aanschaf van een HT-set wil overgaan sta ik nu dus op een tweesprong: enerzijds wil ik graag een HT setje anderzijds wil ik wel graag mijn cd-audio kwaliteit handhaven. En met handhaven bedoel ik geen overdreven hoge kwaliteitseisen maar een normaal fatsoenlijke kwaliteit die recht doet aan een cd.

    Als ik jullie zo hoor dan kan ik DVD en CD toch maar beter gescheiden houden. Financieel niet echt aanlokkelijk. Jammer dat fabrikanten hier geen oplossing voor kunnen bieden.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Atlas
    Hmm minder allemaal. Vorige week is mijn versterker van mijn audio installatie overleden. Aangezien ik al langer tot aanschaf van een HT-set wil overgaan sta ik nu dus op een tweesprong: enerzijds wil ik graag een HT setje anderzijds wil ik wel graag mijn cd-audio kwaliteit handhaven. En met handhaven bedoel ik geen overdreven hoge kwaliteitseisen maar een normaal fatsoenlijke kwaliteit die recht doet aan een cd.

    Als ik jullie zo hoor dan kan ik DVD en CD toch maar beter gescheiden houden. Financieel niet echt aanlokkelijk. Jammer dat fabrikanten hier geen oplossing voor kunnen bieden.
    Een cd speler hoeft echt niet zo duur te zijn......de beste cd speler van 2002 volgen What hifi is een van NAD. Die is ongeveer 220 engelse pond....wat precies de koers met de euro is weet ik niet, maar je zal ook wel hele goede cd spelers voor minder hebben.

    Tja, of je moet gelijk een sacd speler willen, dan ben je inderdaad wel weer duurder uit.......of gewoon voor een hele goede dvd speler gaan
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Atlas
    Als ik jullie zo hoor dan kan ik DVD en CD toch maar beter gescheiden houden. Financieel niet echt aanlokkelijk. Jammer dat fabrikanten hier geen oplossing voor kunnen bieden.
    Het ligt er natuurlijk aan hoe kritisch je bent. Maar als je een behoorlijke tot redelijk goede hifi set door een behoorlijke tot redelijk goede HT set gaat vervangen, dan ga je achteruit kwa muziek en dus ook kwa muziekbeleving.

  11. #11

    Standaard

    Mijn receiver is de Harman Kardon AVR-2500
    En mijn boxen zijn van Mission.
    Mijn DVD-speler is de Philips-DVD711.

    Ik moet zeggen dat het geluid uitstekend is alleen jammer dat het geen 5.1 is

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camille
    Mijn receiver is de Harman Kardon AVR-2500
    En mijn boxen zijn van Mission.
    Mijn DVD-speler is de Philips-DVD711.

    Ik moet zeggen dat het geluid uitstekend is alleen jammer dat het geen 5.1 is
    Huh?

    Originally posted by international.harmankardon.com [b]
    "AVR 2500
    Audio/Video receiver with Dolby Digital and DTS"
    Startrader, Safetrader

  13. #13

    Standaard

    Begreep het ook al niet.
    Ik denk dat ie geen rear en center speakers heeft.
    Robert.

  14. #14

    Standaard

    Ik gebruik mijn dvd-speler ook voor audio-cd's. N.a.v. een topic op hifi.nl heb ik een keertje een echte cd-speler gebruikt om cd's af te spelen maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het toch bij mijn dvd-speler houd.

  15. #15
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Atlas
    En met handhaven bedoel ik geen overdreven hoge kwaliteitseisen maar een normaal fatsoenlijke kwaliteit die recht doet aan een cd.
    als je dan toch moet kiezen ga dan voor een ht set want zo slecht klink een cd dan ook weer niet hoor
    het klink alleen minder dan met een cd speler maar wil nog niet zeggen dat het geen cd waardig meer is ofzo
    enige is dat wanneer een cd in gewoon stereo is opgenomen dan moet je het ook zo afspelen en dus niet via 5 speakers

  16. #16

    Standaard

    Als je een dvd-speler wil hebben die tevens cd's op een redelijk goede kwaliteit afspeelt kun je eens kijken naar de Marantz 4200. Eigenlijk een "getunede" dvd speler betreffende het geluid. De prijs ligt rond de 450 euro (uiteraard zal ie wel goedkoper te krijgen zijn). Ik heb hem zelf ook en ben er erg tevreden over. Liefst had ik zelf ook een aparte cd speler maar het budget laat het momenteel niet toe.

    Groeten

  17. #17

    Standaard

    Ik heb ook losse componenten maar gebruik om cd's te spelen toch echt een losse speler:

    SONY - CDP-XB720 QS

    Zit een mooi geluid in!
    StarTrader

  18. #18

    Standaard

    Mijn onkyo DVD DV-S555 (icm receiver TX-DS595) kan prima overweg met gewone CD's. Een absolute aanrader! (kan ook met mp3 overweg)

    Maar wat je ook kiest, EERST luisteren!

  19. #19

    Standaard

    Wat ik me afvraag: de Pioneer dv-444. Diegene die hem hebben, hoe vinden jullie hem klinken met cd's? Want ik vind persoonlijk dat als ik een cd draai dat ie vaak wat "dof" klinkt (zeg maar wat teveel nadruk op het laag, en te weinig hoog), en ik denk dat het beter moet kunnen (en nee, dan heb ik het nu even niet over de studentenredding: mp3 ). Ligt dit nou aan mijn dvdspeler (de dv444 dus), of ligt dit aan mijn gloednieuwe boxen? Tannoy Mx2?
    Denk zelf dat het eerder aan mijn speler ligt, want als ik naar bv. The Eagles luister op dvd dan heb ik weer geen enkel probleem. Dan klinkt alles supernetjes, toch wel wat ik wil horen voor deze prijs.
    Als het aan de speler ligt, wat is dan een goedkope cdspeler die niet duur is? Want 220pond voor een cdspeler, tja het moet kunnen, maar het is en blijft weer 200/250 euro. En mijn tv is ook al aan vervanging toe, dus das wat veel vind ik

  20. #20

    Standaard

    Ik heb nog steeds een oude Philips CD611 (geloof ik) die ik een tijdje aangesloten had op mijn HT setje. Klonk inderdaad stukken beter als mijn Sony DVD speler. Nu was deze CD speler indertijd wel één van de betere (de eerste bitstream geloof ik) en kostte geloof ik ook iets van 800 piek (oud geld).
    Helaas past ie qua kleur en plaats momenteel niet meer in mijn set. Ik denk er wel over om ofwel een keer een DVD speler te kopen die wél goed met audio-cd's om kan gaan of een aparte CD speler te kopen. Maar dan een kleintje...die Philips is net zo hoog als mijn video...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  21. #21

    Standaard

    Heb zelf de philips 751 en gebruik deze (door ruimtegebrek) ook als CD-speler. Vind hem zelf niet slecht klinken.
    Heb de DVD-speler zowel digitaal als analoog aangesloten Ddigitaal via coax op DVD coax in, analoog met tulpstekkers op CD-in. Als ik nu naar een CD luister vind ik het geluid helderder klinker als ik hem op DVD zet (en dus de omzetting van digitaal naar analoog in versterker) dan als hij op CD staat (omzetting volgens mij in DVD-speler zelf).
    Is dit logisch???
    Zal binnenkort eens onze oude CD-speler aansluiten en vergelijken.

    Jeroen

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Wat ik me afvraag: de Pioneer dv-444. Diegene die hem hebben, hoe vinden jullie hem klinken met cd's? Want ik vind persoonlijk dat als ik een cd draai dat ie vaak wat "dof" klinkt (zeg maar wat teveel nadruk op het laag, en te weinig
    Zoals al eerder opgemerkt, het ligt er natuurlijk aan hoe kritisch je bent. Maar wat geldt voor de meeste DVD spelers, geldt ook voor de 444.
    Een cd speler die over het algemeen goede kritieken krijgt is de Sony CDP-XE 570 (kostprijs rond de 180 €).

  23. #23

    Standaard

    Ik lees net een hele positieve review van het 'wonderkind' van Pioneer, de DV747A. Buiten dat deze speler raad weet met alle formaten (DVD-V, DVD-A, SACD,DVD-r, CD-r, CDA,MP3) is ie helemaal niet slecht met CD audio. Geen absolute top voor de audiofiel, die moeten een Arcam nemen, maar toch erg goed.
    Nu zit ik al langer te azen op deze speler, omdat ie echt alles vreet, maar nu staat ie echt op een hoge plaats.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  24. #24

    Standaard

    Heb zelf de DV444 en vind hem zeer fijn klinken. Ik had eerst een Samsung 909 en vond dat wel OK, totdat ik mijn nieuwe 444 aansloot op mijn pioneer versterker. Dit klonk echt tig keer beter.

    De 444 heeft wel een extra laser voor CD. Dit zal het verschil wel zijn denk ik en de 96khz instelling op mijn versterker die het wel doet met de 444.

    qoute pioneer: DV444
    A high-precision Twin Laser Pick-up is used to read out signals from the disc. It features two laser diodes - one with a 650 nm wavelength for DVD, and the other with 780 nm for CD. Since the optimum wavelength is automatically selected and used for each format, data is read with the highest precision. Pioneer's unique mechanism also allows playback of CD-R and CD-RW discs*.

  25. #25

    Standaard

    wat je ook kunt proberen, is om je dvd speler met coax aan te sluiten voor alleen dvd dus. dan gebruik je de plugjes rood en wit
    voor alleen cd's. dus aansluiten op je cd ingang van je reciever.
    dan herkent je reciever deze als cd speler. dan kun je dus een
    aparte afstelling maken....
    boards don't hit back....(bruce lee)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •