De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.

Discussie: Samsung UE48JU6000

  1. #1

    Standaard Samsung UE48JU6000

    Zag in de nieuwe folder van de MM de Samsung UE48JU6000 staan voor een aantrekkelijke prijs. Is dat wat? Kan er geen reviews van vinden ...

    Vijf jaar geleden de Panasonic TXP42G20ES gekocht. Was daar wel tevreden over maar merk dat die zijn beste tijd wel gehad heeft.

  2. #2

    Standaard

    Tja, ik zou zeggen ga gewoon kijken in de winkel, vraag of je je eigen materiaal mag bekijken en neem een blu-ray mee die je goed kent... Er zijn namelijk inderdaad geen reviews te vinden... Het is echter wel een instapmodel van Samsung en geen topmodel.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Het is bij dit scherm maar de vraag of deze straks ook geschikt is voor de Ultra-HD schijfjes.[Weet niet wat je precies wil]

    Er is op moment veel keuze maar toch is het moeilijk.

  4. #4

    Standaard

    Hoezo zou dit scherm geen Ultra-HD schijfjes aankunnen?

  5. #5

    Standaard

    Ligt er dus aan of deze HDMI 2.0 ingangen heeft. Veel van de huidige UHD tv´s hebben 1.4, en die kan UHD alleen aan voor 30p, als ik het goed heb.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Hoezo zou dit scherm geen Ultra-HD schijfjes aankunnen?
    HDMI 2.0 moet hij ondersteunen en je moet voor alle zekerheid nog rekening houden met wat andere specs van de schijfjes.[4K streamen via Netflix zal wel gaan]

    Is dit misschien een 2014 model ?
    Laatst aangepast door jeroeni : 19-07-2015 om 19:51

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Naast HDMI 2.0 moet het scherm ook HDCP 2.2 ondersteunen en die specificatie is pas net gefinaliseerd. Maar als je geen UHD BD gaat nemen maakt het niet veel uit. Wat wel heel belangrijk is, is WYSIWYG. Dus zeker gaan bekijken nadat je gevraagd heb of ze hem van de Dynamic-stand hebben gehaald.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Kijk wel uit in de winkels want men zegt zomaar dat elk Ultra-HD scherm geschikt is voor het nieuwe Blu-ray formaat.

  9. #9

    Standaard

    Hmm, ik vind Ultra HD Blu-Ray wel van essentieel belang voor een nieuwe TV. Dus ik kan beter nog even wachten.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Hmm, ik vind Ultra HD Blu-Ray wel van essentieel belang voor een nieuwe TV. Dus ik kan beter nog even wachten.
    Als je straks echt voor die schijfjes wil gaan dan zou ik even wachten ja.
    Ik wilde eerst ook een 4k scherm maar voor mijn game behoefte naast films is dat nu nog geen goede keuze dus heb ik laatst een mooi nieuw 1080p scherm gekocht.
    Laatst aangepast door jeroeni : 20-07-2015 om 13:23

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De nieuwe (geschikte) schermen zullen vast ook een flink prijskaartje hebben, vermoed ik.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    De UE48JU6000 heeft volgens zijn handleiding wél HDCP 2.2 HEVC codec, en in UHD max 60hz weergave.
    Pagina 36 van de handleiding DUT_HMUDVBEUJ-1.312.pdf van de Samsung site:

    " HDCP2.2 wordt alleen ondersteund door de HDMI-poort (MHL-poort) van de tv. HDCP is de afkorting van High bandwidth Digital Content Protection en wordt gebruikt om het beeldauteursrecht te beschermen. " Dit is 1 van de 3 HDMI poorten.

    Enige wat mij nog rest te achterhalen is de inputlag van dit toestel, en wij schaffen hem aan ^^

    Vreemd wel dat het toestel wel op de site van samsung UK een product pagina heeft, maar op de nederlandse niet. Totaal gebrek aan reviews online ook behalve dan wat klant reviews hier en daar die overigens over het algemeen positief zijn.

    google relateerd deze aan wat HiSense toestellen op Amazon.com die meer dan een kleine gelijkenis vertonen op dit model, maar bij nadere inspectie veel verschillen tonen - de revies van deze melden veel DSE ( donkere vlekken/banden in beeld ) Wat er te beoordelen viel in de winkel is het een redelijk toestel voor de prijs al leek het inderdaad niet zo een uniform beeld als de wat duurdere toestellen..
    Laatst aangepast door RoyD : 29-09-2015 om 16:42

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Recentere UHD-schermen van na juli 2015 zullen de volledige standaard wel aan boord hebben. Schermen van daarvoor wellicht maar ten dele, omdat de standaard nog niet bepaald was. Er zijn wel toestellen die claimen HDCP.2.2 aan boord te hebben, maar veelal met een aantal concessies waardoor je geen garantie hebt of het scherm ook echt gaat werken met apparaten (zoals de UHD BD) die dit eisen. HDMI 2.0 en HDCP 2.2 vragen vrijwel altijd een hardware-upgrade, dus volgens mij kan het ook niet aangepast worden met een software-update, maar pin me daar niet op vast.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    http://4k.com/news/hdcp-causes-probl...onsumers-6044/ nee, HDCP 2.2 is HDCP 2.2 en tenminste bij deze en alle andere 2015 modellen van Samsung zit je wat dat betreft goed phew..
    Feit dat bijna alle tv boeren in nederland dit gegeven achterwege late bij ook de nieuwe lichting toestellen zal te maken hebben met onverkochte 2014 UHD's en soms zelfs ouder - consumenten op dit feit wijzen bij de nieuwe toestellen betekend kritsiche vragen over de oudere mogelijk eh..

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Niet bij Onkyo-receivers. Die waren bijvoorbeeld ook HDCP 2.2. Maar ten koste van de vereiste bandbreedte. Mijn Denon receiver (die later uitkwam) maakte melding dat men nog niet ten koste van de volledige specificatie HDCP 2.2 wou implemteren, dus daar kwam in juli een hardware-upgrade voor beschikbaar. Toen de specificatie gefinaliseerd werd.

    De geavanceerde videoprocessor van de AVR-X7200W is klaar voor toekomstige beelden in 4K Ultra HD met Full Rate 50/60 Hz en biedt doorvoer van 4:4:4 Pure Color 4K-subsampling - twee eigenschappen van de nieuwste HDMI-specificatie. Voor de ultieme kijkervaring kan de receiver zelfs SD- en HD-videobronnen omhoog converteren en transcoderen naar een resolutie van maximaal 4K Ultra HD met 50/60 Hz. Aangezien Denon geen concessie wil doen aan de beperkte bandbreedte en kleurcapaciteit van de momenteel beschikbare HDCP2.2-instellingen, zal de HDMI-kaart van de AVR-X7200W daar niet direct van voorzien zijn. In de lente van 2015 begint Denon met het uitrollen van een hardware-upgrade die volledige HDCP2.2-kopieerbescherming voor de AVR-X7200W biedt.
    Het is dus niet zwart-wit en dat zal straks moeten blijken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Klopt -_- maar dat is een passthrough AV receiver - beeldschermen die melden HDMI 2.0 en HDCP 2.2 compliant te zijn zijn kun je van op aan dat ze dit ook zijn. In ieder geval deze Samsung wel 4:4:4 color modus ondersteund en al.

    Vraag mij af of deze UE48JU6000 een echte 24p modus heeft en geen 3:2 pulldown modus ook voor 1080p etc - bij 4K staat het vermeld.. Las ergens dat de meeste 2014/2015 schermen hun refresh tot 60hz kunnen regelen zodat 120Hz niet meer vereist is voor 24p zonder pulldown?

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In theorie moet een tv aan dezelfde specs voldoen, maar heb me niet genoeg verdiept in dat scherm om er het fijne van te weten. Sowieso hebben fabrikanten een ruime interpetatie van die specs. Hoeveel HDMI-handshake issues waren er in het verleden wel niet. Gelukkig is dat nu hopelijk wat beter geregeld, maar je weet het pas echt als de UHD BDspelers op de markt komen. Zal me niks verbazen als er per merk wel wat issues kunnen ontstaan. Dat is echter inherent aan early-adopter zijn. Degene die het eerste (diep) in de buidel tasten zijn meestal de Beta-testers. Maar goed, dat is wellicht wat te kort door de bocht.

    Persoonlijk kan maar een techniek mij bekoren, nog meer dan 4K en dat is OLED. En dan eventueel nog met HDR en dan pas 4K. Ik heb een 65" plasmascherm en zit er niet meer dan twee meter vandaan. Ik zie niet zo snel het voordeel van 4K nu ik al geen pixel kan onderscheiden, maar ben wel zo dat als er een nieuw scherm komt hij wel aan al die voorwaarden moet voldoen. Of me scherm moet nu van de muur vallen...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Of me scherm moet nu van de muur vallen...
    idd ^^ hier niet gebeurt maar backlight loopt na 12 jaar een beetje op zn eind.. we mogen weer wat nieuws en dan lijkt deze een redelijke keuze. Als we de documentatie goed lezen heeft deze UE48JU6000 wél 24P ondersteuning dus dat is ook weer mooi mee genomen.. Al zijn ze wel weer een wat verwarrend over UDH color - hdcp 2.2 alleen op de hdmi(MHL) poort, maar een voetnoot elders in handleiding vermeld weer dat de MHL poort niet UHD color ondersteund >_< We gaan t zien - bestelling geplaatst.

    Met een jaartje of 12 hierna zal iets met OLED hier ook wel op t menu staan ^^ of wellicht LEP ( light emitting polymer )

  19. #19

    Standaard

    Ook de 2014 modellen van samsung de hu 7500 en hoger voldoen aan de uhd bluray norm.
    De hu 8500 kan zelfs hdr verwerken.
    Een 2014 model kun je upgraden met de nieuwe one conect box de sek 3500 dus problemen met ultrahd bluray afspelen heb je nooit, al zeker niet met een 2015 model.
    Hdr word alleen in het topsegment ondersteunt maar hiervoor is nog helemaal geen standaard voor vastgelegd.
    Voor alle 2014 en 2015 modellen van samsung ben je verzekert dat deze ook uhd bluray kunnen afspelen

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamie. Bekijk bericht
    Ook de 2014 modellen van samsung de hu 7500 en hoger voldoen aan de uhd bluray norm.
    De hu 8500 kan zelfs hdr verwerken.
    Een 2014 model kun je upgraden met de nieuwe one conect box de sek 3500 dus problemen met ultrahd bluray afspelen heb je nooit, al zeker niet met een 2015 model.
    Hdr word alleen in het topsegment ondersteunt maar hiervoor is nog helemaal geen standaard voor vastgelegd.
    Voor alle 2014 en 2015 modellen van samsung ben je verzekert dat deze ook uhd bluray kunnen afspelen
    De handleiding van deze doos refereert constant aan HDCP 2.2 - een vereiste.

    De HDCP2.2 ondertekenden zullen nooit een doosje uitbrengen die de versleuteling verwijdert of modificeert
    Laatst aangepast door RoyD : 01-10-2015 om 09:04

  21. #21

    Standaard

    Hdcp 2.2 zit al standaard op de 2014 modellen vanaf 7500 en hoger.
    Weet niet waar jij je informatie vandaan haalt.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamie. Bekijk bericht
    Hdcp 2.2 zit al standaard op de 2014 modellen vanaf 7500 en hoger.
    Weet niet waar jij je informatie vandaan haalt.
    http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1635579
    En mijn wandeling door de paden van 2 winkels de afgelopen week kijkend bij de verschillende merken waren er zelfs nog 2015 modellen UHD toestellen zónder hdcp 2.2 =/
    Laatst aangepast door RoyD : 02-10-2015 om 06:20

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •