Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 273 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    1 Penalty (die van Guardado) had PSV zeker moeten krijgen, en dat afvlaggen bij de 1-1 gebeurde wel heel erg laat. Nee, Kuipers was niet bepaald in goede doen. En dat is dan de top van de scheidsrechters hier pffffffffff.
    Dat penaltygeval met Bazoer en Guardado was twijfelachtig inderdaad, maar dat afgekeurde doelpunt was gewoon een uitstekende beslissing. Het duurde even, omdat Kuipers en assistent dus blijkbaar contact met elkaar hadden over wie de bal van richting deed veranderen. Dat was Luuk de Jong, dus buitenspel.
    Verder had Willems rood kunnen hebben en Arias mocht ook wel een kaartje hebben gekregen voor die charge op Younes. Maar ik vind niet dat er één ploeg benadeeld is.

    Velen zien Kuipers als de beste Nederlandse scheidsrechter, ik ben er niet kapot van...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Dat penaltygeval met Bazoer en Guardado was twijfelachtig inderdaad, maar dat afgekeurde doelpunt was gewoon een uitstekende beslissing. Het duurde even, omdat Kuipers en assistent dus blijkbaar contact met elkaar hadden over wie de bal van richting deed veranderen. Dat was Luuk de Jong, dus buitenspel.
    Verder had Willems rood kunnen hebben en Arias mocht ook wel een kaartje hebben gekregen voor die charge op Younes. Maar ik vind niet dat er één ploeg benadeeld is.

    Velen zien Kuipers als de beste Nederlandse scheidsrechter, ik ben er niet kapot van...
    Kan ik het in grote lijnen wel mee eens zijn. Penalty had gerust gegeven mogen worden (ik vond de overtreding zwaar genoeg), maar de beslissing bij het afgekeurde doelpunt leek me correct.
    Nee, Kuipers vind ik ook geen grote scheidsrechter, gisteren ook niet. Je hebt bij hem nooit het gevoel in dit soort wedstrijden dat hij baas op het veld is. Ik had bij het bekijken van de wedstrijd trouwens ook het gevoel dat PSV werd benadeeld, maar als je later alles op een rijtje zet, kun je de plussen en minnen zo'n beetje tegen elkaar wegstrepen.

  3. #128

    Standaard

    Waar zijn de tijden met Roelof Luinge, dat blijft voor mij de beste scheidsrechter ooit.


  4. #129

    Standaard

    Een scheidsrechter als Roelof Luinge was nu nooit meer aan de bak gekomen in het betaalde voetbal. Luinge had een eigenzinnig karakter en dat zint Dickie van Egmond niet, die wil alleen maar ja-knikkende hansworsten.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  5. #130

    Standaard

    Ik herinner me wel meer goeie scheidsrechters. Lang geleden: Van de Kroft, iets minder lang: Corver (wordt herinnerd omdat hij Toni Schumacher in '82 niet uitsloot, maar was een uitstekend scheidsrechter), Van Ettekhoven, Jol, Temmink ...

    We zitten wat scheidsrechters betreft momenteel gewoon in een dip.

  6. #131

    Standaard

    Leuk! Sparta weer terug in de Eredivisie. Almere volgt?
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  7. #132

    Standaard

    De spanning neemt toe in de eredivisie: Ajax en PSV hebben nu evenveel punten met nog drie wedstrijden te gaan. Ajax heeft een iets beter doelsaldo, +54 (Ajax), +48 (PSV). PSV heeft wel vaker gescoord, dus de voorsprong van Ajax bedraagt 5 zuivere doelpunten (in plaats van 6, bij gelijk doelsaldo telt immers het aantal gescoorde goals)

    Eigenlijk zouden er bij een gelijke stand in punten twee beslissingswedstrijden moeten volgen waarin de twee kunnen uitmaken wie nu echt de beste is. Voor dit seizoen kan dit niet meer veranderd worden, uiteraard.

    Resterend programma:

    Ajax (31 duels gespeeld, 75 punten)
    20 april - sc Heerenveen (uit)
    1 mei - FC Twente (thuis)
    8 mei - De Graafschap (uit)

    PSV (31 duels gespeeld, 75 punten)
    19 april - Vitesse (thuis)
    1 mei - SC Cambuur (thuis)
    8 mei - PEC Zwolle (uit)

    Het programma van PSV lijkt iets eenvoudiger (twee thuiswedstrijden), maar op de laatste speeldag heeft Ajax de lichtere tegenstander.

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    maar op de laatste speeldag heeft Ajax de lichtere tegenstander.
    Maar wel een tegenstander die op die middag misschien in dat duel rechtstreekse degradatie kan voorkomen (in eigen huis).

  9. #134

    Standaard

    Klopt. Had ik even geen rekening mee gehouden. Kan echter ook weer zo zijn dat ze de wedstrijd een beetje laten lopen als ze snel op achterstand komen en blijkt dat degradatie niet te ontlopen valt. De ploeg zal zich dan liever sparen voor de nacompetitie. Kortom: het valt moeilijk te voorspellen, maar normaal gesproken is PEC uit een lastiger karwei dan Graafschap uit.

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    De spanning neemt toe in de eredivisie: Ajax en PSV hebben nu evenveel punten met nog drie wedstrijden te gaan. Ajax heeft een iets beter doelsaldo, +54 (Ajax), +48 (PSV). PSV heeft wel vaker gescoord, dus de voorsprong van Ajax bedraagt 5 zuivere doelpunten (in plaats van 6, bij gelijk doelsaldo telt immers het aantal gescoorde goals)

    Eigenlijk zouden er bij een gelijke stand in punten twee beslissingswedstrijden moeten volgen waarin de twee kunnen uitmaken wie nu echt de beste is. Voor dit seizoen kan dit niet meer veranderd worden, uiteraard.
    Totaal mee oneens, doelsaldo is de perfecte manier om de ranglijst te bepalen. Geeft motivatie om de aanval te kiezen en beter te verdedigingen. Of je nou met 1-0 of 20-0 wint je krijgt toch 3 punten. Laat alsjeblief de club die 20x gescoord heeft de titel krijgen anders is het behoorlijk scheef dat je 19x meer scoort en alsnog een beslissingswedstrijd moet spelen.

    Ik hoop dat Ajax wint, maar ik denk dat Psv de schaal pakt. We zullen zien

  11. #136

    Standaard

    Als Makkelie de komende 3 rondes duels van ajax of PSV gaat fluiten gaat de titel naar ajax; anders naar PSV (mits Foppe zijn vrouw haar zin geeft)

  12. #137

    Standaard

    Ik weet het eigenlijk niet. Heerenveen uit lijkt lastig, maar beide ploegen hebben juist veel punten laten liggen in ogenschijnlijk makkelijke wedstrijden.

  13. #138
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Elke wedstrijd staat op zichzelf. Je kunt er allerlei theoriën op los laten. Speel je een wedstrijd slecht dan ben je ineens kansloos, doe je het goed dan ben je op voorhand al bijna kampioen. Kortom, na elke ronde zit de vork weer anders in de steel waar zelf de kenners in meegaan. Het is gelukkig spannend tot het eind, boven en onderin.

    Wat ik frapanter vindt, hoe is het mogelijk dat de nummer een en twee precies 75 punten hebben en de rest pas volgt op het onoverbrugbare puntenaantal vanaf 56. De nummers een en twee liggen gewoon ver boven de rest dit seizoen. Niet eens gek gedacht dat de onderlinge duels dan het resultaat bepalen. Ik heb logischerwijs geen problemen met hoe het doelsaldo verdeeld wordt, dat geeft het juist nog een extra stimulans. Wat gaan ze doen? Erop los scoren of tegendoelpunten vermijden? Het is gewoon terecht de som der delen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Wat ik frapanter vindt, hoe is het mogelijk dat de nummer een en twee precies 75 punten hebben en de rest pas volgt op het onoverbrugbare puntenaantal vanaf 56. De nummers een en twee liggen gewoon ver boven de rest dit seizoen. Niet eens gek gedacht dat de onderlinge duels dan het resultaat bepalen. Ik heb logischerwijs geen problemen met hoe het doelsaldo verdeeld wordt, dat geeft het juist nog een extra stimulans. Wat gaan ze doen? Erop los scoren of tegendoelpunten vermijden? Het is gewoon terecht de som der delen.
    Feyenoord had dichter bij moeten staan, maar voor het overige vind ik het niet zo vreemd dat de twee ver boven de rest uittorenen. PSV en Ajax hebben duidelijk de beste selecties, zeker ook in de breedte. AZ heeft het een tijdje uitstekend gedaan, maar als daar een paar spelers wegvallen, valt de ploeg ver terug. Feynoord had ik vooraf wat hoger ingeschat, maar sommige spelers zoals als Elia en Kramer - om er maar twee te noemen - haalden niet het verwachte niveau, zeker niet over een langere periode. Willen ze meedoen voor de titel volgend jaar, dan zullen ze zich gevoelig moeten versterken, en ik weet niet of daar mogelijkheden voor zijn

  15. #140
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik bedoelde meer frappant, omdat de jaren ervoor steeds doldwaze competities bleken, maar het nu is het in ene 360 graden omgedraaid.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #141

    Standaard

    We hebben een aantal jaren achtereen van die rare competities gehad, klopt. Maar vorig jaar stak PSV met kop en schouders boven de rest uit, en ik denk dat ze ongeveer even veel punten haalden als dit jaar. Het verschil is dus eigenlijk vooral Ajax: de ploeg heeft de kloof van vorig jaar gedicht.

    Vergeleken met Frankrijk mogen we overigens niet klagen: ik zag dat Paris SG dertig (!) punten los staat

  17. #142

    Standaard

    Ik kan die ophef en merkwaardige reacties over die (onterechte?) penalty bij Ajax - FC Utrecht nog steeds niet goed plaatsen. Als dit vier minuten voor rust was gebeurd of in de vierde wedstrijd van deze competitie, had je er niemand over gehoord. Plus: er zijn nog drie wedstrijden te spelen en er is nog niets beslist, waarbij PSV duidelijk het eenvoudigere programma heeft. De thuiswedstrijd tegen Vitesse moet geen probleem zijn, want Vitesse heeft PSV in deze fase van de competitie nog nooit een strobreed in de weg gelegd (zie 2007). Tegen het dan al vermoedelijk gedegradeerde Cambuur moet het haast wel een schuttersfestijn worden en in de laatste wedstrijd uit bij PEC staat er voor de Zwollenaren niets meer op het spel. Dus dat wordt ook een walk-over. Nee, dan zie ik eerder Ajax nog punten verspelen want die hebben een veel zwaarder programma. Het is jammer dat er geen twee kampioensschalen te vergeven zijn want beide ploegen doen de hele competitie al niets voor elkaar onder, wat met name voor Frank de Boer een prima prestatie is.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #143

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik kan die ophef en merkwaardige reacties over die (onterechte?) penalty bij Ajax - FC Utrecht nog steeds niet goed plaatsen. Als dit vier minuten voor rust was gebeurd of in de vierde wedstrijd van deze competitie, had je er niemand over gehoord. Plus: er zijn nog drie wedstrijden te spelen en er is nog niets beslist, waarbij PSV duidelijk het eenvoudigere programma heeft. De thuiswedstrijd tegen Vitesse moet geen probleem zijn, want Vitesse heeft PSV in deze fase van de competitie nog nooit een strobreed in de weg gelegd (zie 2007). Tegen het dan al vermoedelijk gedegradeerde Cambuur moet het haast wel een schuttersfestijn worden en in de laatste wedstrijd uit bij PEC staat er voor de Zwollenaren niets meer op het spel. Dus dat wordt ook een walk-over. Nee, dan zie ik eerder Ajax nog punten verspelen want die hebben een veel zwaarder programma. Het is jammer dat er geen twee kampioensschalen te vergeven zijn want beide ploegen doen de hele competitie al niets voor elkaar onder, wat met name voor Frank de Boer een prima prestatie is.
    Natuurlijk is de timing van de onterecht gegeven penalty beslissend voor alle ophef. Ook door de uitleg van de scheids trouwens, die het niet helemaal kon waarnemen vanwege zijn positie.
    Ik geloof ook wel dat, uitgesmeerd over het seizoen, je evenveel mee en tegen krijgt, maar dit moment kon niet ongelukkiger uitkomen.

  20. #145

  21. #146

    Standaard

    FC Utrecht - De Graafschap: 0-2

    Ja mensen, het staat er echt. Eerst je 600% inspannen om Ajax de voet dwars te zetten, met als resultaat een schamel puntje, om vervolgens drie dagen later, voor eigen publiek nota bene, een collectieve rustdag op te nemen tegen de hekkensluiter van de Eredivisie. Utrecht, ga je schamen! Hoe zo, competitievervalsing? Ach, de heren zullen eens moe worden, want ja, komende zondag wacht al weer een wedstrijd. Ik hoop echt dat Feyenoord FC Utrecht alle hoeken van het veld laat zien in de bekerfinale, want dit is een instelling van lik-me-vestje. Ben ik even blij dat ik geen FC Utrecht-supporter ben...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #147

    Standaard

    Graafschap is al weken geen hekkesluiter meer en ze hebben al meer wedstrijden iets laten zien. Dat Utrecht niet best heeft gespeeld klopt maar Graafschap is niet de zwakke broeder meer van eerder.

    Maar zowel Ajax als PSV hebben een abonnement op makkelijke penalties. Ajax de laatste 2 wedstrijden 2x en PSV kreeg tegen Vitesse ook een cadeau.

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    FC Utrecht - De Graafschap: 0-2

    Ja mensen, het staat er echt. Eerst je 600% inspannen om Ajax de voet dwars te zetten, met als resultaat een schamel puntje, om vervolgens drie dagen later, voor eigen publiek nota bene, een collectieve rustdag op te nemen tegen de hekkensluiter van de Eredivisie. Utrecht, ga je schamen! Hoe zo, competitievervalsing? Ach, de heren zullen eens moe worden, want ja, komende zondag wacht al weer een wedstrijd. Ik hoop echt dat Feyenoord FC Utrecht alle hoeken van het veld laat zien in de bekerfinale, want dit is een instelling van lik-me-vestje. Ben ik even blij dat ik geen FC Utrecht-supporter ben...
    Heb je de samenvatting wel gezien? Utrecht had genoeg kansen, maar de bal ging er gewoon niet in (en Jurjus keepte sterk). Daarnaast zijn de wedstijden van Utrecht tegen Ajax altijd speciaal en geven ze misschien net iets meer. Niet vreemd toch?
    Maar competitievervalsing slaat echt helemaal nergens op. Sorry Marcel, maar die opmerking doet me denken aan die man die aangifte wil doen tegen Makkalie ...

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Heb je de samenvatting wel gezien? Utrecht had genoeg kansen, maar de bal ging er gewoon niet in (en Jurjus keepte sterk). Daarnaast zijn de wedstijden van Utrecht tegen Ajax altijd speciaal en geven ze misschien net iets meer. Niet vreemd toch?
    Maar competitievervalsing slaat echt helemaal nergens op. Sorry Marcel, maar die opmerking doet me denken aan die man die aangifte wil doen tegen Makkalie ...
    Volgens mij moet je het bericht van Marcel vooral zien als een post van een teleurgestelde FC Utrecht fan en niet als de perfecte weergave van de wedstrijd van gisteravond.

  25. #150

    Standaard

    Nee joh Marcel, Marcel is een teleurgestelde Ajax fan.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •