Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 273 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Volgens de officiële regels had Blom gelijk om een penalty en een rode kaart te trekken na de handsbal bij Cambuur-PSV, zegt de KNVB.
    Maar ze zijn bij de KNVB niet blij met deze spelregel en ze heeft bij de FIFA gevraagd om deze spelregel te wijzigen.
    De speler wordt driedubbel gestraft: een penalty, een rode kaart en een schorsing. Voor een niet-opzettelijke overtreding!
    Dus volgens de regels was het terecht wat Blom deed, maar of je daar nu blij van moet worden is de vraag.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  2. #27

    Standaard

    Het is dus als ik het goed begrijp ook strafschop indien een speler zijn handen of armen niet op tijd wegtrekt (en er dus geen sprake is van opzettelijk hands)?: de speler moet actief voorkomen dat de bal zijn hand of arm raakt. Valt iets voor te zeggen, maar ik vraag me of die regel bij Cambuur - PSV wel toepasbaar was. De speler had volgens mij amper kans om te reageren (dus om zijn handen weg te trekken). Je ziet spelers weleens preventief hun handen op de rug houden, blijkbaar om dit soort onopzettelijk (en blijkbaar strafbaar) hands te voorkomen, maar je kunt ze toch moeilijk gaan vragen om voortdurend zo rond te lopen?

    Ik geef de KNVB hierin wel gelijk. Dat Blom een penalty fluit kan ik billijken (ik had ook met het omgekeerde kunnen leven, het was nu eenmaal een twijfelgeval), maar rood was duidelijk te veel. Rood dient alleen getrokken te worden in gevallen zoals de handsbal van Suarez op het WK 2010 tegen Ghana, toen hij doelbewust een Ghanees doelpunt voorkwam.

  3. #28

    Standaard

    Geniaal deze "reactie" van Messi op de Ronaldo trailer.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  4. #29

    Standaard

    Weinig interesse in dit voetbalseizoen op dit forum... Een beetje voetbalmoe aan het worden, heren? We zijn nog maar 10 speelrondes onderweg en de traditionele top-3 heeft zich al weer ruim aan de kop genesteld. Niet echt een goed teken voor een spannende competitie. Ook weinig verrassende uitslagen tot nu toe. Jammer. Maar het kan natuurlijk nog saaier. Kijk maar eens naar onze oosterburen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Weinig interesse in dit voetbalseizoen op dit forum... Een beetje voetbalmoe aan het worden, heren? We zijn nog maar 10 speelrondes onderweg en de traditionele top-3 heeft zich al weer ruim aan de kop genesteld. Niet echt een goed teken voor een spannende competitie. Ook weinig verrassende uitslagen tot nu toe. Jammer. Maar het kan natuurlijk nog saaier. Kijk maar eens naar onze oosterburen.
    Enige waar ik het mee eens ben betreft de weinig verrassende uitslagen tot nu toe. Voor de rest: de "traditionele" top drie is al vrij lang niet meer de top drie geweest en ik verwacht persoonlijk dat dit best een spannend seizoen kan worden, Feyenoord lijkt weer eens echt leuk mee te kunnen gaan doen tot het eind. Komende twee confrontaties even afwachten tussen Feyenoord en Ajax om te kijken wie die krachtmetingen gaat winnen.

    Wat wel jammer is, maar dat is eigenlijk al jaren zo, Europese wedstrijden hoef je vanuit Nederlands oogpunt niet meer te kijken.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Enige waar ik het mee eens ben betreft de weinig verrassende uitslagen tot nu toe. Voor de rest: de "traditionele" top drie is al vrij lang niet meer de top drie geweest en ik verwacht persoonlijk dat dit best een spannend seizoen kan worden, Feyenoord lijkt weer eens echt leuk mee te kunnen gaan doen tot het eind. Komende twee confrontaties even afwachten tussen Feyenoord en Ajax om te kijken wie die krachtmetingen gaat winnen.

    Wat wel jammer is, maar dat is eigenlijk al jaren zo, Europese wedstrijden hoef je vanuit Nederlands oogpunt niet meer te kijken.
    Ik vind het ook een verademing dat Feyenoord weer eens echt meedoet. Een echte 'Top Drie' is een luxe (kijk inderdaad eens naar de Oosterburen, waar één ploeg véél te sterk is voor de rest) en meer zit er niet in: Vitesse en AZ kunnen niet aanhaken omdat jaar in, jaar uit de beste spelers worden weggehaald, en over Twente zullen we het maar niet hebben.

    De Top Drie ontloopt elkaar niet zoveel, heb ik de indruk. PSV heeft het beste middenveld, Feyenoord volgens mij de beste aanval (al zit PSV daar niet ver vanaf), Ajax heeft misschien in de breedte de beste selectie: de ploeg kan ook steeds terugvallen op het systeem dat er door De Boer wordt ingeslepen, waardoor het wegvallen van bepaalde spelers minder ernstige gevolgen heeft. Bij PSV is het wegvallen van een Guardado of De Jong meteen een zware klap. Bovendien lijkt PSV de strijd op twee fronten niet goed aan te kunnen.

    Ik zou mijn geld niet op één van drie durven zetten.

  7. #32

    Standaard

    Een mooie en goede overwinning van PSV vanavond! Ik heb een sterk team gezien dat er vol voor wilde gaan. Wel een aantal schoonheidsfoutjes, maar wat een inzet! Dat heb ik sinds Manchester niet meer gezien.
    Nu nog alle kansen om de tweede ronde te halen. Een goed thuisresultaat tegen Moskou zou voldoende moeten zijn.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #33

    Standaard

    Zo zie je maar weer eens dat de Eredivisie lang niet die Mickey Mouse-competitie is waarvoor die al zo lang wordt versleten. PSV dat afgelopen weekeinde met de grootste moeite en een flinke portie geluk De Graafschap aan de kant zet en nu met speels gemak de nummer 2 uit de Bundesliga verslaat. Ben benieuwd wat dat komende zondag tegen FC Utrecht gaat worden...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #34

    Standaard

    En dan nu de kraker/klassieker/weet-ik-al-niet-wat Feyenoord - Ajax

    Afgaande op wat ik gezien heb van (en gehoord over) de bekerwedstrijd, zou ik haast zeggen dat Ajax licht favoriet is, ondanks het thuisvoordeel van Feyenoord.
    I

  10. #35
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Als ik naar afgelopen donderdag kijk niet, Ajax is aanvallend te onmachtig.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Als ik naar afgelopen donderdag kijk niet, Ajax is aanvallend te onmachtig.
    Voorlopig lijk je gelijk te krijgen.

    Ik heb de wedstrijd van donderdag niet gezien. Ik was niet in het land, afgaande op wat ik in de krant las (NRC), was het maar een slappe hap. Ik weet niet, ik heb zo het idee dat die UEFA league ze niet veel kan schelen. PSV toonde zich de laatste jaren in dat toernooi ook van zijn slapste kant. Ik kan me voorstellen dat voor Ajax en PSV (het halen van) de CL belangrijker is, maar het blijft een flutinstelling. Je benadeelt op den duur ook hijzelf, want dat gedoe gaat ons uiteindelijk een vast CL-plaats kosten, en dan ben je verder van huis.

  12. #37

    Standaard

    Veel foute scheidsrechterlijke beslissingen. Feyenoord een aantal keer ten onterechte voor buitenspel teruggefloten, maar waren ze veel sterker en gevaarlijker dan de tegenstander. En in de tweede helft bal over de zijlijn, maar Ajax mag door en scoort onterecht.
    En staat Ajax buitenspel wordt er niet gefloten... Ook de scheidsrechter en grensrechters horen top te zijn in de Klassieker.

  13. #38

    Standaard

    Zeker top op de manier van anderhalve week geleden?

    Nijhuis is niet consequent, maar Feyenoord heeft ook genoeg meegekregen tot nu toe hoor. El Ahmadi had er met rood afgekund bijvoorbeeld...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  14. #39

    Standaard

    1-1, competitie geheel open.

    Ajax is toch de winnaar van de afgelopen weken. Na de nederlaag tegen PSV kregen ze onder meer drie lastige uitwedstrijden voor de kiezen: Heracles, Vitesse en Feyenoord; Weinigen zullen hebben verwacht dat ze daar zeven punten uit zouden halen, ik ook niet.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Zeker top op de manier van anderhalve week geleden?

    Nijhuis is niet consequent, maar Feyenoord heeft ook genoeg meegekregen tot nu toe hoor. El Ahmadi had er met rood afgekund bijvoorbeeld...
    Consequent heeft met die goal niet zoveel te maken, de bal was gewoon ruim over de zijlijn Zit inderdaad soms mee en soms tegen, maar neemt niet weg dat het niet terecht was dat Ajax verder mocht spelen. Feyenoord was vandaag ook de enige ploeg die recht had op de winst (qua inzet), maar ging slordig met de kansen om. Vriend Kazim mag er ook wel eens een inschoppen, hij wil een basisplek, maar helpt nu al twee weken achter elkaar een enorme kans om zeep op een beslissend moment.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Ajax is toch de winnaar van de afgelopen weken.
    En wij (PSV) de lachende derde van dit weekend

  17. #42
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Soms zit het tegen en soms zit het mee. Voor Ajax, maar zeker ook voor Feyenoord dit seizoen, dus zeuren daarom is cliché. Beetje een mazzelgoaltje voor Ajax, maar die tellen ook. Feyenoord was de tweede helft ook minder en bij 1-0 weet je dat iedereen altijd een doelpuntje kan maken. Zeker bij Ajax gezien hun doelsaldo, dat ondanks dat het krom lijkt toch staat als een huis. Ik vind deze scheidsrechter wel eentje die strijd en passie toelaat in de wedstrijden anders had het aantal kaarten wel eens dubbele cijfers kunnen zijn. Ik vond dat hij het goed in de hand hield en daar juist consequent in was. Op een geven moment moest hij wel ingrijpen.

    Wel weer een tijd geleden dat de traditionele top drie weer de dienst uitmaakt en alle drie kunnen ze nog kampioen worden. Maar vooralsnog heeft Ajax de aanval op de koppositie afgeslagen en PSV kruipt dichterbij. De tijden van een doldwaze competitie liggen weer achter ons, vooralsnog...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Consequent heeft met die goal niet zoveel te maken, de bal was gewoon ruim over de zijlijn Zit inderdaad soms mee en soms tegen, maar neemt niet weg dat het niet terecht was dat Ajax verder mocht spelen. Feyenoord was vandaag ook de enige ploeg die recht had op de winst (qua inzet), maar ging slordig met de kansen om. Vriend Kazim mag er ook wel eens een inschoppen, hij wil een basisplek, maar helpt nu al twee weken achter elkaar een enorme kans om zeep op een beslissend moment.
    Dat hoor je mij ook absoluut niet zeggen. Die bal was duidelijk over de zijlijn, klaar. Maar met die opmerking ging het mij er meer om dat Franklin puur door zijn Feyenoord-bril keek toen hij dat bericht postte. Nijhuis maakte er gewoon aan beide kanten een potje van. Liet ook veel te veel doorspelen. Enkele tackles die niet zuiver op de graat waren liet hij gewoon doorgaan, Klaassen had eraf gekund met een tweede gele kaart, maar in de actie daarvóór werd Fischer onderuit geschoffeld en ook dát zag hij door de vingers. En ik blijf erbij dat El Ahmadi rood had moeten hebben. Da's sowieso een eng, vies kereltje binnen de lijnen.

    Ik vind een gelijkspel een aardige weerspiegeling van de wedstrijd. De eerste helft was voor Feyenoord, maar na rust kwam Ajax (mede doordat Milik in de spits kwam te spelen) steeds beter in de wedstrijd. Hoe dan ook, ik word af en toe krankjorum van het gepuzzel en het rouleren wat Frank doet. Klaassen wéér in de spits, dat liep voor die tijd al nooit en ook nu dus weer niet. Maar hij ziet het niet? Of weet ik veel...koppigheid? Als Milik een slechte wedstrijd speelt staat hij er de volgende wedstrijd meteen weer naast óf Frank brandt hem publiekelijk af. Ik begin me daar enorm aan te ergeren. Ik ben hem erg dankbaar voor de vier schalen en de rust die hij bracht tijdens de tumultueuze periode van Johan's revolutie, maar zo langzamerhand vraag ik mij af of het niet beter is dat er eens iemand anders voor de groep komt te staan. Iemand die NIET elke week een andere opstelling het veld in stuurt, of in een ander systeem, of spelers op een plek neerzet die niet natuurlijk is voor hen.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Soms zit het tegen en soms zit het mee. Voor Ajax, maar zeker ook voor Feyenoord dit seizoen, dus zeuren daarom is cliché. Beetje een mazzelgoaltje voor Ajax, maar die tellen ook. Feyenoord was de tweede helft ook minder en bij 1-0 weet je dat iedereen altijd een doelpuntje kan maken. Zeker bij Ajax gezien hun doelsaldo, dat ondanks dat het krom lijkt toch staat als een huis. Ik vind deze scheidsrechter wel eentje die strijd en passie toelaat in de wedstrijden anders had het aantal kaarten wel eens dubbele cijfers kunnen zijn. Ik vond dat hij het goed in de hand hield en daar juist consequent in was. Op een geven moment moest hij wel ingrijpen.

    Wel weer een tijd geleden dat de traditionele top drie weer de dienst uitmaakt en alle drie kunnen ze nog kampioen worden. Maar vooralsnog heeft Ajax de aanval op de koppositie afgeslagen en PSV kruipt dichterbij. De tijden van een doldwaze competitie liggen weer achter ons, vooralsnog...
    Het is JUIST doordat hij alles toeliet en (in mijn ogen dan weer) vaak inconsequent was, dat hij op een gegeven moment wel steeds naar zijn borstzakje moest grijpen. Spelers weten niet meer waar ze aan toe zijn of denken alles te mogen raken wat ze maar kunnen raken. Daar krijg je irritaties, opstootjes e.d. van...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  20. #45

    Standaard

    Voetbal Inside: Ajax had 2 of 3 rode kaarten moeten krijgen, en ook El Ahmadi van Feyenoord.
    Hoe bedoel je, dik genaaid door Nijhuis? En dat noemen ze een Internationale scheidsrechter? Een laffe gast.
    Tijd voor videoscheidsrechters zoals bij hockey en tennis

    Maar wel genoten en trots.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Voetbal Inside: Ajax had 2 of 3 rode kaarten moeten krijgen, en ook El Ahmadi van Feyenoord.
    Hoe bedoel je, dik genaaid door Nijhuis? En dat noemen ze een Internationale scheidsrechter? Een laffe gast.
    Tijd voor videoscheidsrechters zoals bij hockey en tennis

    Maar wel genoten en trots.
    Voor wie zouden die 2 of 3 rode kaarten volgens de geleerden dan hebben moeten zijn (Ik kan het programma Voetbal Inside hier niet bekijken)?
    Ik heb niet de hele wedstrijd gezien, dus er kan me wat ontgaan zijn. Klaassen had rood moeten hebben, en El Ahmadi ook, maar verder?

    Wellicht werd het incident rond kramer vermeld. Dat was discutabel. Ik vond geel volstaan, maar rood was inderdaad mogelijk.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    (Ik kan het programma Voetbal Inside hier niet bekijken)?...
    Op deze site worden steeds de mp4 links van de uitzendingen, inclusief fragmenten van de uitzendingen geplaatst : http://sigaarsnor.blogspot.nl/

  23. #48

    Standaard

    Het is net als met penalty's: over het hele seizoen genomen zullen het aantal gevallen onverdiend/niet gekregen elkaar opheffen. Met kaarten is het net zo: soms heb je geluk, soms zit het tegen. Het zou heel mooi zijn als er onder alle scheidsrechters één lijn was, maar het zijn geen robots.
    Op het moment dat die bal over de zijlijn ging en er uiteindelijk een doelpunt viel, was ik ook niet blij. Had de assistent het moeten zien? Tuurlijk. Maar als je over nadenkt valt het doelpunt natuurlijk niet alleen omdat er doorgespeeld werd; daarna was er nog alle kans om ze af te stoppen. Een ongelukkige loop van omstandigheden denk ik dan.
    Ach, het seizoen is nog lang .

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Op deze site worden steeds de mp4 links van de uitzendingen, inclusief fragmenten van de uitzendingen geplaatst : http://sigaarsnor.blogspot.nl/
    "Deze video is alleen beschikbaar in Nederland"

    Toch bedankt

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    "Deze video is alleen beschikbaar in Nederland"

    Toch bedankt
    Oh sorry, maar dat wist ik niet.

    Maar veel fragmenten komen ook op Youtube te staan vanaf die site, dus wellicht kan je de site toch in de gaten houden?

Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •