De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.

Discussie: Spaanse blu-rays

  1. #1

    Standaard Spaanse blu-rays

    Iemand ervaring met Spaanse uitgaves van blu-rays? Of nog beter: weet iemand een Spaanse review site?

    Ze hebben toch wel een redelijk aanbod van wat oudere titels tegen hele mooie prijzen. Ergens staat mij bij ze ook BD-R's verkochten o.i.d., maar dat weet ik niet zeker.
    Ik zie bijvoorbeeld Bye Bye Birdie voor nog geen 9 euro staan op amazon.es, toch een betere prijs dan de TT uitgave.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Iemand ervaring met Spaanse uitgaves van blu-rays? Of nog beter: weet iemand een Spaanse review site?

    Ze hebben toch wel een redelijk aanbod van wat oudere titels tegen hele mooie prijzen. Ergens staat mij bij ze ook BD-R's verkochten o.i.d., maar dat weet ik niet zeker.
    Ik zie bijvoorbeeld Bye Bye Birdie voor nog geen 9 euro staan op amazon.es, toch een betere prijs dan de TT uitgave.

    Prijzen zien er aanlokkelijk uit, maar in mijn naspeuringen kwam ik o.a. dit tegen:
    http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=259335

  3. #3

    Standaard

    Een late reactie wegens een weekje vakantie, maar bedankt voor je reactie Herman.
    Ik had ondertussen wel al twee besteld (The Big Heat en Bye Bye Birdie), maar dat had ik dus misschien dus beter niet kunnen doen. Ik heb alleen naar de reacties bij de titels zelf gekeken, en die waren lovend, geen enkele melding van bootlegs.
    Ach ja, ik kijk wel als ze binnen komen.

    Dankzij reacties bij andere titels heb ik wel nog een site met info over Spaanse blu-ray's gevonden: http://www.mubis.es/.

  4. #4

    Standaard

    Ik ben wel nieuwsgierig naar de kwaliteit., dus zie een bericht met belangstelling tegemoet.

  5. #5

    Standaard

    Ik zal zeker hier wat posten als ze binnen zijn Herman! Hopelijk komen ze deze week binnen.

  6. #6

    Standaard

    Hallo,

    Ik heb de Spaanse uitgave (Resen) van The Big Heat hier liggen.
    Als iemand mij kan vertellen hoe ik zou kunnen zien/checken of het een bootleg is dan doe ik dat met alle plezier.

  7. #7

    Standaard

    Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik zal zelf ook moeten kijken als ze binnenkomen.

  8. #8

    Standaard

    Gisteren de Spaanse disc van The Big Heat even in de speler gehad en hij lijkt volgens mij het meeste op de Amerikaanse uitgave.
    Op internet kon ik niet vinden of het een bootleg is, wat ik van andere Spaanse blu-rays meestal wel vind, dus dat is denk ik positief.
    De blu-ray ziet er wat mij betreft prima uit, hoewel ik slecht ben in het spotten van compressie problemen.

  9. #9

    Standaard

    Gisteren binnengekomen (Eur. 26,15 incl.)

    The Man From Laramie (El Hombre de Laramie)
    Two Rode Together (Dos Cabalgan Juntos)
    Bye Bye Birdie (Un Beso para Birdie)

    alledrie prima BD's met een - naar mijn oordeel- fantastisch beeld
    Taal o.a Engels met (opt.) Engelse subs (h.o.h.)

    Bij mijn keuze afgegaan op de klant beoordelingen bij Amazon.sp;

  10. #10

    Standaard

    Lamentablemente no tengo ninguna experiencia con españoles Blu-Rays, pero estoy abierto a todo. Tal vez encuentres aquí son algunos consejos.

  11. #11

    Standaard

    Ik heb ondertussen ook een stukje bekeken, en kan bevestigen wat Herman zegt. Ik heb dan Bye Bye Birdie en The Big Heat, en het beeld is prachtig. Nergens blijkt uit dat het bootlegs zouden zijn; er zit zelfs aan het begin van de disc een copyright waarschuwing in het Spaans. Goede koop dus!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koroshiya Ichi Bekijk bericht
    Als iemand mij kan vertellen hoe ik zou kunnen zien/checken of het een bootleg is dan doe ik dat met alle plezier.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nergens blijkt uit dat het bootlegs zouden zijn; er zit zelfs aan het begin van de disc een copyright waarschuwing in het Spaans. Goede koop dus!
    Het zijn toch echt wel bootlegs. Het gaat hier om titels die al eerder in licentie op Blu-ray zijn verschenen in Amerika, soms Japan of Duitsland. De eerdere BD vormt de master wat betreft de film, hier wordt dan nog Spaans geluid en ondertitels aan toegevoegd. Vandaar de goede of vrijwel identieke beeldkwaliteit.
    De eerdere Amerikaanse uitgaven zijn over het algemeen region A locked, en nou zouden Spaanse maatschappijtjes ze regiovrij mogen verkopen ? Lijkt me niet.
    Het feit dat ze op BD-R gebrand zijn geeft ook al te denken. Draai het schijfje maar om, en je zult in 9 van de 10 gevallen zien, dat de BD er nogal donkerblauw uitziet, en je kunt ook zien tot hoever de BD is beschreven.
    Je zult op de hoesjes ook nergens opmerkingen tegenkomen als “Licensed by ……….”, of het logo van de rechthebbende.
    Maar goed, als een titel alleen regio A verschijnt, of als erg dure regiovrije Japanse Blu-ray, dan is dit wel een alternatief.

  13. #13

    Standaard

    Ik kan het niet zien aan de schijfjes van de twee titels die ik heb; dit zijn zo te zien gewoon geperste schijfjes en geen BD-R's.
    En zoals ik al zei, aan het begin van het schijfje komt er een copyright melding in beeld (in het Spaans). Daarnaast staat er op de achterkant ook een copyright vermelding (in het Spaans), zie afbeelding.



    Je zal misschien best gelijk hebben, maar ikzelf kan het nergens van de ontvangen BD's afleiden.

  14. #14

    Standaard

    Ik had gisteren de zenuwen dat ik dit allemaal las hier over BR-R en ja hoor ik maakten Black Water open een film die ik zo graag wou hebben en de disc is als je hem in het licht houd gebrand. Ik haat die gebrande rommel!!
    Voor mij nu alleen nog maar Nederlandse,Engelse of Amerikaanse BR's.
    Is er iemand die weet of er geen black water 2007 is in het land waar de film vandaan komt Australie?
    Ik moet wel nog even kwijt dat de hoes en de disc er wel origineel uit zien maar ik kan niet leven met R schijfjes.

  15. #15

    Standaard

    [QUOTE=star wars fan;2008371]Ik had gisteren de zenuwen dat ik dit allemaal las hier over BR-R en ja hoor ik maakten Black Water open een film die ik zo graag wou hebben en de disc is als je hem in het licht houd gebrand. Ik haat die gebrande rommel!!]

    altijd verstandig om even de klantrecensies door te nemen; in dit geval was er (mei 2015) een melding dat het om een BD-R zou gaan.

  16. #16

    Standaard

    Ik heb laatst het water eens getest en 4 Spaanse Blu-ray's besteld: alle 4 titels die in de rest van de wereld nog niet op Blu-ray te krijgen zijn. Kort samengevat de ervaringen:

    - Ryan's Daughter: prima beeld alhoewel die door DVD Beaver wel bekritiseerd wordt) maar matig Engels geluid. De laagovergang gaf ook wat problemen met mijn speler.
    - The Cotton Club: mooi beeld (waarvan ik me wel afvraag of de 1,85:1 ratio correct is) maar helaas vaste Spaanse ondertiteling bij de Engelse audiotrack. Niet import-vriendelijk dus.
    - Lord Jim: beeldkwaliteit is niet opvallend (een beetje grainy) en dit betreft een gebrande BD. Matig maar toch wel een duidelijke verbetering t.o.v. de DVD.
    - The Straight Story: moet ik nog bekijken.

    Ik snap nog steeds de "legale" status van dit soort releases niet zo. Complete bootlegs zullen het niet zijn: anders hadden we namelijk vast nog wel meer, en ook vooral meer populaire films op Blu-ray uitgebracht zien worden. Misschien dat de wet in Spanje wat makkelijker is, maar hoe dit soort releases daarom mogelijk is is me nog niet duidelijk.

    edit: The Straight Story had helaas ook vaste ondertiteling (het beeld was wel goed). Ik denk dat ik dit experimentje geen vervolg ga geven en Spaanse releases voortaan laat liggen: het is wat minder import-friendly dan ik had gehoopt.
    Laatst aangepast door Richard B. : 20-06-2018 om 21:25

  17. #17

    Standaard

    Van Cotton Club bestaat een Japanse uitgave, van Lord Jim een Franse Blu-ray en van Straight Story een Duitse.
    De blu-rays met vaste Spaanse ondertitels zijn van Studio Canal films, die dat met DVD’s ook al erg vaak deed. Deze blu-rays van het Divisa label, zijn dan ook geen bootlegs.

  18. #18

    Standaard

    Van The Cotton Club bestaat inmiddels ook een prachtige Amerikaanse editie. De Spaanse release zit inmiddels in mijn exit-bak.

    Toch kon ik het niet laten en heb ik inmiddels weer 2 nieuwe Spaanse releases gekocht:
    - The Best Years of Our Lives: ziet er uitstekend uit en heeft ook netjes Engelse ondertiteling (uitschakelbaar)
    - To Each His Own: moet ik nog bekijken

    Ik ga de Spaanse releases toch weer een beetje in de gaten houden denk ik.

  19. #19

    Standaard

    Ik heb er weer eentje bij: Trouble in Paradise.. Een hele nette release van de (blijkbaar) Spaanse divisie van Universal met uitschakelbare Engelse ondertiteling. Beeldkwaliteit is niet super maar het aankijken meer dan waard. Geen extra's verder.

    Binnenkort krijg ik er nog een paar binnen. Ik heb in een ander topic de aanschaf van dit soort releases wel eens afgeraden maar ik vind het toch eigenlijk ook wel weer leuke releases. Het gaat om films die je echt nergens anders op blu-ray kunt krijgen.

  20. #20

    Standaard

    Zelf heb ik enkele honderden Spaanse uitgaven, voornamelijk Spaanse films maar ook internationale films waarvan in NL een slechte of geen uitgave bestaat. Heb zelf een tijdje in Spanje gewoond en die bootlegs zijn best eenvoudig te herkennen, al blijf het vreemd dat grote ketens als El Corte Inglés, Fnac en vroeger ook Media Markt deze uitgaven verkopen. Het betreffen eigenlijk altijd uitgaven van Resen, MPO en Llamentol. AL zijn er ook bedrijven zoals Feel FIlms, wat terug te leiden is naar Llamentol en 7 Art Pictures wat dan weer MPO is.

    Uitgaven van Cameo, Divisa, Contracorriente films etc zijn allemaal legale en goede uitgaven. Divisa is ook de officiele distributeur van onder meer DIsney en Paramount in Spanje.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Binnenkort krijg ik er nog een paar binnen. Ik heb in een ander topic de aanschaf van dit soort releases wel eens afgeraden maar ik vind het toch eigenlijk ook wel weer leuke releases. Het gaat om films die je echt nergens anders op blu-ray kunt krijgen.
    En dat heeft een reden vanwege de andere wetgeving in Spanje. Ik snap het hoor, dan moeten de studio's zelf eens een fatsoenlijke release uitbrengen, maar het blijft iets aparts.

  22. #22

    Standaard

    Ik heb een tijd lang spaanse blu-rays gekocht. Een op de vijf was een gebrande kopie. Dan zijn er ook nog illegale blu-rays met alles erop en eraan uitgebracht zonder toestemming van rechthebbenden. bekend voorbeeld is de blu-ray True Lies wat een fatsoenlijke kaft heeft en een gecoate blu-ray maar wat een bootleg is omdat daarvoor geen toestemming is gegeven en ook geen geld is betaald aan rechthebbende (deze film is officieel niet uit op blu-ray nergens). Dit alles is op spaanse blu-ray sites maar ook op Ebay en Amazon te koop dus denk niet dat wanneer je het op Amazon etc... koopt dat het dan geen gebrande film is. Het wordt overal verkocht..ook op Marktplaats.

    Het is inderdaad wat die meneer hierboven zegt..een aantal films is nergens anders te krijgen daarom koop je ze daar waarbij het vaak onduidelijk is of het een gebrande of gecoate blu-ray is (coating is beschermlaag voor data maar zoiets wordt alleen vervaardigd op officiele blu-ray machines)(gebrand heeft een blauwige onderkant, gecoate heeft een zilverachtige inderkant)..

    Zoiets als Resen - 1984 - Emon - Llamentol verkopen veel gebrand spul maar die zullen ook gecoate films hebben. Dan is er nog het subtitles en nagesynchroniseerde probleem. Dus dat film subtitels hebben die niet uitkunnen of alleen een nagesynchroniseerde optie beschikbaar. Zoiets als Studiocanal en Divisa kan bijvoorbeeld undefeatable subtitles hebben.

    Er is trouwens een spaanse site die ook op Ebay/Amazon achtige sites zit maar daar duurder neigt te zijn qua aankoop en verzenden.... dvdstorespain.es ..er zijn meerdere van dat soort sites in Spanje.

    Spaans Forum is mundodvd.com daar staan sommige gebrande blu-ray versies vermeldingen in threads net zoals bijvoorbeeld op blu-ray.com. Op Amazon zou dat ook moeten zijn maar dat gebeurd steeds minder. Het lijkt wel dat die spaanse blu-ray stores er wel genoeg van hebben mede vanwege de negatieve publiciteit waardoor ze hun films internationaal moeilijker kwijtkomen. Het komt trouwens ook voor dat er een officiele spaanse release plus een release voor minder geld op een gebrande schijf is die dan maken dat het bedrijf met officiele release minder geld binnen krijgt en moeilijk boven water kan blijven.
    Laatst aangepast door 8mile13 : 25-10-2023 om 23:08

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •