Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 149 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Doek valt voor A-Film

    AMSTERDAM - De Nederlandse filmdistributeur A-Film is failiet. Het bedrijf, dat onder meer The Lord of the Rings-films heeft gedistributeerd, vraagt maandag uitstel van betaling aan.

    Het bedrijf kan niet meer aan de financiële verplichtingen voldoen. 'Het is al jaren sappelen, en deze beslissing moeten we helaas nemen', zegt directeur Sim van Veen zaterdagavond tegen Quote. Het laatste gedeponeerde jaarverslag is een financieel bloedbad, meldt Quote.

    Bron: telegraaf.nl

    P.S.: weet niet of dit de juiste rubriek is, maar vond deze het best passen.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    AMSTERDAM - De Nederlandse filmdistributeur A-Film is failiet. Het bedrijf, dat onder meer The Lord of the Rings-films heeft gedistributeerd, vraagt maandag uitstel van betaling aan.

    Het bedrijf kan niet meer aan de financiële verplichtingen voldoen. 'Het is al jaren sappelen, en deze beslissing moeten we helaas nemen', zegt directeur Sim van Veen zaterdagavond tegen Quote. Het laatste gedeponeerde jaarverslag is een financieel bloedbad, meldt Quote.

    Bron: telegraaf.nl

    P.S.: weet niet of dit de juiste rubriek is, maar vond deze het best passen.
    Las dat zojuist op Filmtotaal.nl inderdaad.
    Heeft dit ook consequenties voor de toekomst zowel op korte als lange termijn voor de verkoop van blu-ray in NL?

  3. #3

    Standaard

    Dat is slecht nieuws, want A-Film brengt vaak leuke films uit.

  4. #4

    Standaard

    Zeker slecht nieuws...

    Ook einde QFC dus?

    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Er viel soms wat aan te merken, maar er zaten mooie uitgaves tussen en ze waren veelal zacht van prijs.Toch zullen de goede titels wel gewoon door anderen worden uitgebracht.., hopelijk!?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Hopelijk komen de aangekondigde films nog uit ! Dus ook gedaan met september film ?

    Zou best wel zuur zijn mocht Dark Places of Mad Men 7 hier niet meer uitkomen... Kan iemand hier navraag naar doen ?
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 13-09-2015 om 07:48

  7. #7

    Standaard

    Brengen ze ook The Hobbit uit? En zo ja, gaan de releases dit jaar nog wel uitkomen?
    **** me gently with a chainsaw.

  8. #8

    Standaard

    The Hobbit wordt door Warner uitgebracht.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Jammer, want dit is 1 van de weinige Indipendents waar wat deskundigheid in huis is.
    Plus de enige Indipendent die Atmos gelijk begreep.

    Maar Sim (oa VFE) kennende vind die wel een manier om verder te gaan ...
    "A man's got to know his limitations", ...

  10. #10

    Standaard

    Ik had dit al gehoord, maar had geen bewijs, dus heb ik hier niets over gepost.

    Ze hebben na vrijdag 4 september niets meer uitgeleverd, en films zoals "Bloed zweet en tranen" worden dus ook niet meer uitgeleverd.
    We zijn dus momenteel afhankelijk van eventuele voorraad bij (web)winkels.
    (Dit wordt waarschijnlijk gedaan om een betere onderhandelingspositie te hebben voor een eventuele overname van rechten voor deze en komende releases)

  11. #11

    Standaard

    Bijzonder spijtig natuurlijk. Ik vraag me af hoe het met de films gaat die daar nu al zijn uitgebracht. Jammer. Hopelijk komt er een doorstart.......
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  12. #12

    Standaard

    Jammer, de laatste tijd best veel blu-rays van A Film gekocht en voor Mad Men seizoen 7 zal ik nu naar de UK uit moeten wijken.

  13. #13

    Standaard

    jammer
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Jammer, de laatste tijd best veel blu-rays van A Film gekocht...
    Toch niet genoeg kennelijk
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Toch niet genoeg kennelijk
    Ik wel, maar de rest ...

  16. #16

    Standaard

    Denk zelf dat titels als Mad Men e.d. wel door anderen zal worden overgenomen. A-film is failliet, dus de verkoop van rechten uit de boedel van A-film zoals Mad Men aan andere gegadigden zal zeker plaats vinden om de schulden te kunnen aflossen.
    Bang & Olufsen Beovison 7-40 Mk IV

  17. #17
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2003
    Woonplaats
    In de buurt van 026

    Standaard

    echt jammer nu nog snel wat titels besteld bij diverse web winkels nu ze nog te verkrijgen zijn. Want ben bang dat een hoop titels niet meer uitgebracht gaan worden.

  18. #18

    Standaard

    In de krant (Telegraaf of AD) stond een interview met de oprichter van A Film. Hij gaf aan dat ze te groot zijn geworden en de fout hebben gemaakt om de grote jongens na te doen (commerciële titels) wat veel geld kost.
    A Film zou volgens hetzelfde artikel aan een doorstart gaan werken.

    A-film is failliet
    Ze zijn niet failliet. Ze vragen surseance aan. Faillissement is pas de stap erna.

  19. #19

    Standaard

    Ohnee dot ziet er niet goed uit. Nieuwe a-film releases worden al van bol.com gehaald.

    http://www.bol.com/nl/p/de-surprise/9200000043161955/

  20. #20

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Nee hoor, is er nog. Maar eens de stock uitgeput is, is het waarschijnlijk game over.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    Niet zo'n leuk nieuws... Daar gaat m'n pre-order van It Follows...

  23. #23

    Standaard

    Ik heb nog eens de ganse catalogus van A-Film overlopen en snel-snel bij bol besteld wat ik nog absoluut wou hebben, vooraleer de stock is uitgeput. Ik adviseer iedereen hetzelfde te doen. Jammer genoeg betekent dit o.a. dat de release van Lillyhammer waar ik op te wachten zat (die normaal gezien eergisteren verscheen) naar de Griekse kalender zal worden verwezen. (buitenlandse versies van Lillyhammer hebben blijkbaar geen Engelse ondertiteling bij de niet-Engels gesproken stukken)

    Misschien is het wel een opportuniteit: als de catalogus openvalt, kunnen andere maatschappijen misschien de interessantste titels overnemen, en - wie weet - ons eens van een paar deftige Blu-rayreleases voorzien die A-Film niet uitbracht.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #24

    Standaard

    Het is treurig maar eigenlijk koop ik al jaren geen Nederlandse uitgaves meer omdat importeren zo makkelijk gaat en die releases vaak beter zijn.

  25. #25

    Standaard

    Is er een manier om op BOL op recente en / of aankomende releases van A-Film te selecteren? Want ik weet niet meteen welke titels van hun zijn.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •