Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 45678910 LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 233 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ik heb de film nog niet gezien (ik ga maandag naar de DC in Hillywood), maar jee ik schrik wel van de uiteenlopende reacties...

    Uiteraard het ik wel iets verwacht want van de crew die al die veren bij elkaar steekt daar waar de zon niet schijnt kun je natuurlijk niet op aan.
    Door de reacties ging ik gisteren met een zwaar gevoel naar de film maar toen hij eenamal begon gaf ik me over en had ik een mooie SW ervaring.

  2. #177
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Oké, vanavond gezien. Ik heb alles gemeden om de film zo neutraal mogelijk te ervaren. Maar goed ook, want ondanks veel gelukkig in spoilertags stond las ik hier en daar ook wel dingen die ik op voorhand niet wou weten. En ondanks Facebook en andere media heel erg hun best deden is dat prima gelukt. Ik wist op de trailer na niets…

    Ik ben natuurlijk zo’n diehard-fan van het eerste uur. Heb helaas alleen Star Wars (want zo heette het eerste deel) niet in bioscoop gezien, maar de rest wel. Star Wars kijk je in Dolby Cinema. In mijn geval Vue Hilversum. Erg mooi, maar die k#tbril weet die mooie beeldkwaliteit voor een groot deel te verpesten. Ze zijn gewoon ranzig… Zonde…

    Ter zake:

    Heeft het Star Wars-kind in mij genoten? Ja, zeker. Voor ons fans is het simpelweg een Star Wars-film die je niet minstens al tien keer hebt gezien. Dat is altijd feest. Ben ik weggeblazen. Nou nee, dat ook weer niet. Ik heb van de week TFA nog een keer ingesneeuwd gekeken en vond het een prima film. En was klaar voor TLJ. Ik weet eigenlijk nog niet precies wat ik vind, maar tegelijkertijd heb ik genoten. Waarom zet ik maar tussen spoilers.


    Allereerst vind ik het een gemiste kans dat Han, Lea en Luke geen gezamenlijk avontuur beleven. Dat zou voor mij een vrijbrief zijn om zonder gene het eerste deel gedeeltelijk te kopiëren. Tja, de beste Star Wars-film is voor mij toch een film met Han Solo en ik ben bang, niet degene die eraan komt.

    Ik ga wel een heel eind mee met Vincents recensie. Ik miste ook een verhaal. Een doel in de film. Door de vele actie in deze visuele achtbaan wordt dat wel een beetje verbloemd. Dat is best jammer, want het acteerwerk van enkelen ontsteeg het gemiddelde Star wars-niveau, maar er is simpelweg niet zo heel veel te vertellen. De grote duistere Snoke bleek uiteindelijk niet veel slimmer dan Grievious. Daar had ik wel wat meer van verwacht. Veel werd gespeculeerd. De oudste Jedi/Sith en zo… Super mysterieus... Als dit het was, was het in ieder geval niet veel. Zijn einde vond ik verder best cool. Een gevecht in die setting voelde inmiddels ook wel heel bekend. Een goede en een slechte en de duistere meester en de verleiding van The Dark Side. De casting van Kylo Ren had ik sowieso al wat moeite mee sinds hij zijn masker af heeft gezet. Minder dan Anakin, maar toch. Prima acteur en hij zet de tweestrijd in zichzelf waarschijnlijk als beste neer. Maar ik vind hem eerlijk gezegd wel een beetje een sukkeltje. Anakin ook, maar daar wist je dat het nog goed kwam. Ik snap zijn move ook niet door Rey te helpen om vervolgens weer een 360 te maken. Als hij de enige big bad moet zijn in de volgende film?

    Van Rey weten we eigenlijk niks meer. Het voelt wel een beetje aan of ze stil staat. Schijnbaar zijn zij en Kylo twee hele bijzondere Jedi’s. Hoop wel dat dit nog komt of dat haar verhaallijn niet eenzelfde einde kent als Snoke. Ik had daar meer van verwacht. Het voelt een beetje als het minst creatieve van alle mogelijke verhaallijnen die er waren. Er gebeurt eigenlijk niet veel op het eiland. Finns verhaallijn was meer een opeenvolging van Rogue One-scènes als dat het wat toevoegde aan deze film. Phasma mocht even opdraven, maar volgde snel Snoke’s voorbeeld.

    Voor mij is Luke wat deze film het Star Wars-gevoel geeft. Meer dan Lea. Dat vond ik ook met Han. Alsof ze niet weggeweest waren. Lea vond ik af en toe wat worstelen qua acteerwerk. De scéne in de ruimte begreep ik niet. Hebben Jedi’s geen zuurstof nodig en zo nee, is ze wel al zo handig met de Force?

    Ik had gewoon wat minder connectie met de best wel wisselvallig door elkaar vallende verhaallijnen als bij TFA. Ik denk ook dat ik die beter vond. Wellicht is dit straks het perfecte tussendeel en valt het als een puzzel in elkaar als het slot komt. Maar de film had wat mij betreft geen cliffhanger en als er naast de slotbattle nog een laatste duel tot op de dood tussen Rey en Kylo was geweest met wat plotsluiters tussendoor, hadden we eigenlijk klaar kunnen zijn. Zo onbevooroordeeld als ik was, had ik er eigenlijk toch wel iets meer van verwacht.


    Maar even terug naar de inner-Star wars-fan? Die heeft simpelweg genoten van de rit en gaat hem zeker kopen en nog een paar keer kijken. Wie weet kijk ik er dan heel anders tegenaan. En hé. De Millennium Falcon doet mee… Waar hebben we het over...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #178

    Standaard

    Ik ben geen enorme SW fan maar dit deel vond ik genieten: spannend, niet altijd voorspelbaar met leuke humor. Veruit de beste van de 9 films tot nu toe (ja dus ook incl de original trilogy...)

  4. #179

    Standaard

    AT-M6


    Ook hier heb ik weer erg van genoten.

  5. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    AT-M6


    Ook hier heb ik weer erg van genoten.
    Jammer dat ze amper wat deden en vrij overbodig waren zoals het meeste in de film....

  6. #181
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja, hebben ze poten voor snowspeeders afgeschermd komen die niet!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Tja, hebben ze poten voor snowspeeders afgeschermd komen die niet!
    In de volgende film.

  8. #183

    Standaard

    Ik heb dit topic al een tijdje vermeden wegens het gevaar voor spoilers, maar eindelijk heb ik vandaag de tijd gevonden om naar de film te gaan.

    Mijn algemene eerste reactie is niet echt heel positief, misschien zelfs teleurstelling. Na het teleurstellende Rogue One, hoopte ik op verbetering, maar helaas.
    Laat ik beginnen om te zeggen dat ik vind dat de scene van Leia in de ruimte misschien wel de slechtste scene ooit in een Star Wars film is. Sowieso erg ongeloofwaardig, maar daarnaast zag het er niet uit.
    Wat ik nog meer niet geweldig vond:
    -de niet geslaagde humor. Het begon al slecht met 'Hugs', maar het werd niet veel beter (toen Luke zijn schouder afveegde, was het echt een dieptepunt). Als je geen leuke grappen kunt verzinnen, doe het dan niet.
    -Snoke was qua fysiek en gedrag teleurstellend en zonder echte achtergrondverhaal doet zijn dood mij niets.
    -redelijk wat onlogisch gedrag en onlogische beslissingen.
    -af en toe wel ongelooflijke toevalligheden; denk aan BB8 die een paar keer op het moment supreme opduikt
    -ik mis de typische Star Wars overgangen tussen verschillende scenes; die horen er toch een beetje bij.
    -het kan aan mij liggen, maar het leek of Daisy Ridley bij de ene scene opeens dikker was dan de andere? Zeker bij opvolgende scenes is zoiets vervelend. Misschien heb ik mij het verbeeld, maar dat zal ik wel zien bij de volgende kijkbeurt thuis.
    Er zijn er vast nog een paar die ik vergeten ben.

    Was het allemaal slecht? Nee, zeker niet. De openingsscene (op de mindere humor na) zag er prachtig uit; de architectuur van het bommenschip was bijvoorbeeld een vondst. De relatie Ren/Rey kwam goed uit de verf. Mooie locaties, zoals het Jedi eiland en de zoutplaneet. Chewie en Luke waren bevredigend, zeker Mark Hamill was redelijk op dreef. Over het acteerwerk valt weinig te klagen denk ik, en dat is bij vorige films weleens het geval geweest.
    Ook hier was er vast nog wat waar ik nu niet op kom.


    Ik ga niet zover om (nadat Rogue One ook al teleurstelde) te zeggen dat Disney Star Wars vermoord heeft, maar wel dat ze Star Wars 'gewoon' gemaakt heeft, en dat is nog veel erger. Misschien zie ik het na een nieuwe kijkbeurt anders, je weet het nooit.

    Het is niet zo dat ik niet open sta voor vernieuwing (na een kleine periode van gewenning geniet ik bijvoorbeeld van de nieuwe Star Trek), maar in dit geval is het niet helemaal geslaagd. Uiteindelijk kom ik nog wel op een 7.

  9. #184

  10. #185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Was dit jullie al opgevallen in de film? : https://www.telegraaf.nl/entertainme...ast-jedi-scene
    Ja en ik ben er zelf niet uit of ik die scene nou goed vind of slecht.

    Als de Blu-ray uit is kom ik er nog op terug.

  11. #186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb dit topic al een tijdje vermeden wegens het gevaar voor spoilers, maar eindelijk heb ik vandaag de tijd gevonden om naar de film te gaan.

    Mijn algemene eerste reactie is niet echt heel positief, misschien zelfs teleurstelling. Na het teleurstellende Rogue One, hoopte ik op verbetering, maar helaas.
    Laat ik beginnen om te zeggen dat ik vind dat de scene van Leia in de ruimte misschien wel de slechtste scene ooit in een Star Wars film is. Sowieso erg ongeloofwaardig, maar daarnaast zag het er niet uit.
    Wat ik nog meer niet geweldig vond:
    -de niet geslaagde humor. Het begon al slecht met 'Hugs', maar het werd niet veel beter (toen Luke zijn schouder afveegde, was het echt een dieptepunt). Als je geen leuke grappen kunt verzinnen, doe het dan niet.
    -Snoke was qua fysiek en gedrag teleurstellend en zonder echte achtergrondverhaal doet zijn dood mij niets.
    -redelijk wat onlogisch gedrag en onlogische beslissingen.
    -af en toe wel ongelooflijke toevalligheden; denk aan BB8 die een paar keer op het moment supreme opduikt
    -ik mis de typische Star Wars overgangen tussen verschillende scenes; die horen er toch een beetje bij.
    -het kan aan mij liggen, maar het leek of Daisy Ridley bij de ene scene opeens dikker was dan de andere? Zeker bij opvolgende scenes is zoiets vervelend. Misschien heb ik mij het verbeeld, maar dat zal ik wel zien bij de volgende kijkbeurt thuis.
    Er zijn er vast nog een paar die ik vergeten ben.

    Was het allemaal slecht? Nee, zeker niet. De openingsscene (op de mindere humor na) zag er prachtig uit; de architectuur van het bommenschip was bijvoorbeeld een vondst. De relatie Ren/Rey kwam goed uit de verf. Mooie locaties, zoals het Jedi eiland en de zoutplaneet. Chewie en Luke waren bevredigend, zeker Mark Hamill was redelijk op dreef. Over het acteerwerk valt weinig te klagen denk ik, en dat is bij vorige films weleens het geval geweest.
    Ook hier was er vast nog wat waar ik nu niet op kom.


    Ik ga niet zover om (nadat Rogue One ook al teleurstelde) te zeggen dat Disney Star Wars vermoord heeft, maar wel dat ze Star Wars 'gewoon' gemaakt heeft, en dat is nog veel erger. Misschien zie ik het na een nieuwe kijkbeurt anders, je weet het nooit.

    Het is niet zo dat ik niet open sta voor vernieuwing (na een kleine periode van gewenning geniet ik bijvoorbeeld van de nieuwe Star Trek), maar in dit geval is het niet helemaal geslaagd. Uiteindelijk kom ik nog wel op een 7.
    Van de achtergrond van the Emperor wisten we in de originele films ook niets en ik heb daar nooit kritiek over gehoord. Nu was er toen nog geen internet zoals we dat nu kennen, maar toch.

  12. #187

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Van de achtergrond van the Emperor wisten we in de originele films ook niets en ik heb daar nooit kritiek over gehoord. Nu was er toen nog geen internet zoals we dat nu kennen, maar toch.
    Exact dit. Waarom moet alles tegenwoordig een achtergrond heben?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Laat ik beginnen om te zeggen dat ik vind dat de scene van Leia in de ruimte misschien wel de slechtste scene ooit in een Star Wars film is. Sowieso erg ongeloofwaardig, maar daarnaast zag het er niet uit.

    .
    Wat was hier dan ongeloofwaardig aan?
    Dat Leia The Force kan gebruiken is niet meer dan logisch (tweelingzus van een Jedi Master, dochter van een van de beste Jedi ooit, Yoda wilde haar (en niet Luke) trainen...

    Dat het wetenschappelijk niet zou kunnen lijkt me in een film waarin we geluid in de ruimte horen, er met een mythische kracht bliksemstralen uit handen schieten en er met lightsabers wordt gevochten geen geldig argument... :P

    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 27-12-2017 om 17:21

  13. #188

    Standaard

    Dat emperor - snoke verhaal gaat niet helemaal op. Star Wars begon met deel 4 5 6 waar Palpatine al een prominente rol speelde. Er was nog geen voorgeschiedenis. Met deel 1 2 3 kregen we die voorgeschiedenis. Nu zijn we bij deel 7 en 8 waar een snoke voorbij komt. Waar was deze man ten tijde van deel 4 5 6? Hij is oud genoeg dat hij toen al leefde. Het is raar om na 6 films ineens met een ouwe sith op de proppen te komen. Komt gewoon te gemakkelijk over als je al een verhaal hebt en hier personages aan gaat toevoegen die al bestonden ten tijde van de voorgaande verhalen. Verweef dan een beetje nieuwe geschiedenis in het oude verhaal door n flashback of iets. Nu is t meer van: oh nee hoor, palpatine en Vader waren niet de laatste! Zo kan je eeuwig doorgaan en verdun je alles wat gezegd wordt in de al bestaande verhaallijnen

  14. #189

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Dat emperor - snoke verhaal gaat niet helemaal op. Star Wars begon met deel 4 5 6 waar Palpatine al een prominente rol speelde. Er was nog geen voorgeschiedenis. Met deel 1 2 3 kregen we die voorgeschiedenis. Nu zijn we bij deel 7 en 8 waar een snoke voorbij komt. Waar was deze man ten tijde van deel 4 5 6? Hij is oud genoeg dat hij toen al leefde. Het is raar om na 6 films ineens met een ouwe sith op de proppen te komen. Komt gewoon te gemakkelijk over als je al een verhaal hebt en hier personages aan gaat toevoegen die al bestonden ten tijde van de voorgaande verhalen. Verweef dan een beetje nieuwe geschiedenis in het oude verhaal door n flashback of iets. Nu is t meer van: oh nee hoor, palpatine en Vader waren niet de laatste! Zo kan je eeuwig doorgaan en verdun je alles wat gezegd wordt in de al bestaande verhaallijnen
    Zie het als Morgan Freeman. Voor 1987 was deze wereldwijd bekende superacteur (die toen al 50 was) niet bekend bij het grote publiek. Waar was hij al die jaren ervoor? Hij begon pas laat met acteren en zat in een soapserie.
    Waarom kan het zo ook niet met Snoke zijn? Wellicht zat hij ergens op een verlaten planeet? Hij kan best pas NA ROTJ in de spotlights zijn gekomen... een periode waarover nagenoeg niets bekend is.
    Ook: Snoke is GEEN Sith. Is meermaals bevestigd door o.a. Pablo Hidalgo.
    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 27-12-2017 om 18:29

  15. #190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Exact dit. Waarom moet alles tegenwoordig een achtergrond heben?


    Wat was hier dan ongeloofwaardig aan?
    Dat Leia The Force kan gebruiken is niet meer dan logisch (tweelingzus van een Jedi Master, dochter van een van de beste Jedi ooit, Yoda wilde haar (en niet Luke) trainen...

    Dat het wetenschappelijk niet zou kunnen lijkt me in een film waarin we geluid in de ruimte horen, er met een mythische kracht bliksemstralen uit handen schieten en er met lightsabers wordt gevochten geen geldig argument... :P

    Voor mij persoonlijk gaat het niet om de wetenschappelijke realiteit zoals we die in de werkelijkheid kennen, maar om een filmische realiteit die in de voorheen geschetste wereld van de film past. Het gaat er daarbij om hoe de toeschouwer in het geheel wordt meegenomen. Dat Leia Force-sensitive is weten we allemaal. Maar dat beperkte zich tot nu toe nog tot wat vage telepathische gedachten. Uit het niets, zonder de toeschouwer bij haar enige vorderingen op dit gebied te tonen, blijkt ze plots over een soort "superforce" te beschikken. Dat is een grote stap. Enige aanloop hiernaar toe zou op z'n plaats geweest zijn. Zo neem je de toeschouwer mee in je verhaal en personage. Nu hebben ze dat te makkelijk en met te grote sprongen gedaan (vind ik). Bovendien zag het er op het oog ook wat onnatuurlijk en stijfjes uit. De kritiek ligt voor mij dan ook niet zozeer inhoudelijk dat ze over deze unieke eigenschap beschikt, maar meer in de vorm en hoe het geschreven en uitgewerkt is. En dat gold voor veel meer dingen in de film.

    De oude Star Wars kon nog met veel wegkomen, omdat er nog geen enkele voorgeschiedenis bestond. De regels en inhoud werden ter plekke bedacht en gevormd. Maar nu die er eenmaal is, hebben de vervolg-delen zich natuurlijk wel aan die eigen regels te houden. Als je daarmee breekt of je werkt deze stappen slecht uit, dan loop je dus grote kans dat je verhaal als ongeloofwaardig en inconsequent wordt ervaren, zoals nu dus ook gebeurd. Op de uitwerking komt dan ook vooral de grootste kritiek denk ik.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  16. #191

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    V
    De oude Star Wars kon nog met veel wegkomen, omdat er nog geen enkele voorgeschiedenis bestond. De regels en inhoud werden ter plekke bedacht en gevormd. Maar nu die er eenmaal is, hebben de vervolg-delen zich natuurlijk wel aan die eigen regels te houden. Als je daarmee breekt of je werkt deze stappen slecht uit, dan loop je dus grote kans dat je verhaal als ongeloofwaardig en inconsequent wordt ervaren, zoals nu dus ook gebeurd. Op de uitwerking komt dan ook vooral de grootste kritiek denk ik.
    Ehm, dat wat Leia doet is al eerder voorgekomen: Kanan Jarrus doet namelijk hetzelfde in Star Wars Rebels... (als hij door Darth Maul 'gespaced' wordt). Dus Star Wars houdt zich gewoon aan de eigen regels en is verre van inconsequent...


  17. #192

    Standaard

    Dat weet jij als kenner ja. En het gaat er ook niet om dat het bij een ander al eens is voorgekomen. Dat is op zich prima. Maar bij Leia komt het voor de Star Wars-leek (en zelfs voor vele fans trouwens) in de film zelf nu uit het ' niets'. En dat moet iedere kijker dan maar begrijpen? Waar komt anders de kritiek vandaan? Je moet er natuurlijk niet te veel zij-bronnen bij moeten halen met de verdediging dat het wel ergens in de canon is te vinden. Dat toont enkel de zwakte van een script aan naar mijn idee. Een film heeft rekening te houden met zijn publiek en wat zij in alle redelijkheid kunnen weten. Het ligt voor de hand te denken dat de meeste mensen enkel de voorgaande films hebben gezien. Nogmaals, het zou goed geweest zijn denk ik als daar rekening mee was gehouden en er in deze film of al reeds in The Force Awakens iets extra in geschreven was, dat het beter zou verklaren. Films moeten ook op zichzelf kunnen staan. Alles wat er verder omheen gebeurd is leuk voor de verdieping, maar moet geen zaken bevatten die verklaringen bieden. Dan moet men natuurlijk niet raar staan te kijken als het voor de meeste mensen niet meer te volgen is.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  18. #193

    Standaard

    In alle redelijkheid kan men weten dat:
    -Leia de dochter is van een van de beste Jedi ooit
    -Leia de tweelingzus is van een van de beste Jedi ooit
    -Ze zonder enige training al wat Force powers had (het telepatische wat in ESB te zien was)
    -Er zijn pakweg 30 jaar verstreken... lijkt me logisch dat ze er wel wat mee gedaan heeft....
    Lijkt mij voldoende voorkennis om die actie in TLJ te begrijpen... of moet tegenwoordig echt alles voorgekauwd worden? (met waarschuwingen dat er 10 sec stilte in de filmzit sta ik er eigenlijkniet van te kijken... )

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    n het gaat er ook niet om dat het bij een ander al eens is voorgekomen. Dat is op zich prima.
    Dan snap ik deze comment (waarin je juist zegt dat SW breekt met haar eigen regels -wat dus niet het geval is-) niet.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht

    De oude Star Wars kon nog met veel wegkomen, omdat er nog geen enkele voorgeschiedenis bestond. De regels en inhoud werden ter plekke bedacht en gevormd. Maar nu die er eenmaal is, hebben de vervolg-delen zich natuurlijk wel aan die eigen regels te houden. Als je daarmee breekt of je werkt deze stappen slecht uit, dan loop je dus grote kans dat je verhaal als ongeloofwaardig en inconsequent wordt ervaren, zoals nu dus ook gebeurd. Op de uitwerking komt dan ook vooral de grootste kritiek denk ik.

  19. #194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    In alle redelijkheid kan men weten dat:
    -Leia de dochter is van een van de beste Jedi ooit
    -Leia de tweelingzus is van een van de beste Jedi ooit
    -Ze zonder enige training al wat Force powers had (het telepatische wat in ESB te zien was)
    -Er zijn pakweg 30 jaar verstreken... lijkt me logisch dat ze er wel wat mee gedaan heeft....
    Lijkt mij voldoende voorkennis om die actie in TLJ te begrijpen... of moet tegenwoordig echt alles voorgekauwd worden? (met waarschuwingen dat er 10 sec stilte in de filmzit sta ik er eigenlijkniet van te kijken... )


    Dan snap ik deze comment (waarin je juist zegt dat SW breekt met haar eigen regels -wat dus niet het geval is-) niet.
    In dit geval gaat het meer om de uitwerking ervan, dat maakt de rest van mijn verhaal hopelijk ook duidelijk Ik zei dan ook: "Als je daarmee breekt of je werkt deze stappen slecht uit, dan..." In dit geval is het laatste gebeurd. Dat kan gemakzucht zijn geweest. Of van de scriptschrijver(s), of van de regie. Het kan er ook oorspronkelijk wel ingeschreven zijn, maar om tal van redenen uitgeknipt zijn. Hoe dan ook, het had beter gekund en gemoeten als je het mij vraagt. Ondanks dat ik, en ongetwijfeld vele anderen, die stappen op zich in het hoofd wel kunnen zetten, vind ik het toch niet goed gedaan in de uitvoering. Als je nog een beetje kritisch kunt zijn, dan moet je dat kunnen beamen lijkt me.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  20. #195

    Standaard

    Op die manier kun je bijna elke film wel een slechte uitwerking verwijten... of de kreet 'niet iedereen leest alles dus moet het in de films zelf duidelijk worden' gebruiken.

    De Nolan Batmans: op het einde blijkt JG Levitt geen John maar Robin te heten... en beland hij in de Batcave.
    Geweldig einde... maar iemand die verder niks van Batman afweet (of alleen de Nolans gezien heeft) zal het totaal niks zeggen en het maar een raar einde vinden.

    De postcredits van X-Men DoFP: de Four (?) Horseman en beelden van Egypte. Buiten de X-Men films weet ik bizar weinig van deze franchise, dus het zei mij helemaal niks. In plaats van de boel te gaan afkraken heb ik het gewoon opgezocht.

    Ik ben een leek op Avengers-gebied, maar zitten die films ook niet tjokvol zaken en verwijzingen naar comics e.d.? Op het einde van GOTG was toch Howard the Duck te zien? Het is dat ik hem ken van een Lucasfilm productie uit de jaren 80, maar anders denk je toch ook WTF is dat voor vage eend, wat doet die daar en waarom legt men dat niet even uit?

    Dan nog inzake Snoke (buiten de 'Morgan Freeman theorie' die ik hierboven heb gepost): ik pak BladeRunner. Het was tig jaar dé grote vraag: "is Deckard een replicant". Zijn hele voorgeschiedenis was niet bekend, er bleef een enorme vraag openstaan en er werd niet over gebitched (althans, niet in de mate zoals nu met Snoke gebeurd).

    Alles moet tegenwoordig worden uitgelegd, voorgekauwd, zo min mogelijk zelf even nadenken/uitpluizen.

  21. #196

    Standaard

    Er is natuurlijk een verschil in onduidelijkheid in een script en hints erin verstoppen die alleen een kenner zou zien zonder dat is verplicht zou zijn om de film te kunnen begrijpen. Het einde met Levitt zonder het idee dat hij Robin zou kunnen worden is helemaal niet gek gezien het verloop van de film. Ook kun je Blade Runner bekijken en een afgeronde film zien zonder jezelf af te hoeven vragen of Deckard een replicant is. Dat is extra, voor de verdieping van het geheel. Maar dat is IMO anders dan extra kennis vragen van de kijker als voorwaarde om bepaalde zaken te kunnen begrijpen. Dat kan, maar dan vernauw je wel je doelgroep, en dan kan je kritiiek van de meer “casual” kijker verwachten. Kijk bijv. maar naar de eerste X-files film: prima voor de casual kijker, maar ook met genoeg extra voor de liefhebber. Maar dat hoef je niet te weten om van de film an-sich te kunnen genieten.

  22. #197

    Standaard

    @theThinWhiteDuke: Mij hoor je ook niet bepleiten dat die films geen problemen kennen, maar houd het nou gewoon even bij Star Wars Die andere films hebben natuurlijk ook hun 'onvolkomenheden' , maar daar hebben we het hier niet over, en dat mag ook geen excuus zijn. Blade Runner is overigens een apart geval. Daarvan is het immers juist de kracht dat het onbekend is wat/wie Deckard precies is. Daar draait het zelfs om zou je kunnen zeggen. Het script is immers met opzet zodanig geschreven dat het ambigue blijft en je er daardoor verschillende interpretaties op los kunt laten, wat verder geen enkele gevolgen heeft voor de logica binnen het Blade Runner-universum. Het roept een heel ander soort - meer existentiële - vragen op dan bij Star Wars het geval is. Dus de vergelijking gaat wat mij betreft mank.

    Ik ben het wel in algemene zin met je eens dat er tegenwoordig veel films verschijnen waarin (te) veel in detail wordt uitgelegd, maar het moet toch ook niet zo zijn dat je na een film nog vol met vragen zit die om verklaringen schreeuwen omdat het script anders rammelt. Het gaat bij The Last Jedi dan ook niet om voorkauwen, het gaat hier om iets plausibel maken, en dat doe je door iets net voldoende genoeg uit te werken. Dan mogen er soms gerust dingen weggelaten worden (graag zelfs), maar dat moet niet doorschieten in gapende gaten laten vallen, wat nu is gebeurd naar mijn idee. Dan spreekt men dus gewoon van plotgaten. Een goed script weet die balans te vinden. Wat mij betreft is de algemene kritiek daarom legitiem. Dat je dat als afkraken opvat zegt natuurlijk wel iets. Misschien zit je er iets te diep in
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  23. #198

    Standaard

    Met welke vragen en gapende gaten zit je na TLJ dan waardoor het script rammelt? Dat je niks over Snoke weet?
    Plus: wie zegt dat die vragen niet in IX beantwoord worden?

    Pak ESB: wie is The Emperor? Darth V Luke's vader? Hoe kan zo'n groene dwerg een Jedi master zijn? Uitleg plz! Wat een *** script zeg.

    (Allemaal zaken die later werden uitgelegd.
    Geduld dus... )

  24. #199

    Standaard

    Zou inderdaad mooi zijn als er in deel IX nog wat aanvullingen komen die meer licht op sommige zaken zullen schijnen. Maar tot die tijd is het zoals het is, en daar hebben we het nu mee te doen. Voor mij had Snoke nog wat langer mogen blijven, maar zijn dood was voor mij niet het grootste probleem. Ik vond hem er vooral wat nep en grafisch uitzien, zoals de figuren uit de prequels. Had liever dat ze een tastbaar figuur of een gewone acteur hadden gebruikt, zoals met de Emperor. Had ook makkelijk gekund. Maar dat heeft verder niks met het script te maken. Mijn allergrootste bezwaar van de film was de verhaallijn met Finn, Rose en DJ. Maar daar heb ik het al even over gehad, dus zal het niet herhalen. En het afscheid van Admiral Ackbar mocht ook wat meer aandacht krijgen, denk je niet? En waarom komen ze nu pas op het idee om lightspeed als wapen in te zetten? Hadden ze bij de Death Star ook al kunnen gebruiken misschien? Scheelt een hoop gedoe. Maar ja, dan heb je geen film natuurlijk Verder dook BB8 ergens pardoes op om de boel te redden, wat je nergens kon zien aankomen. En waar kwam Rey met de Millenium Falcon ineens vandaan? Het kwam wat rommelig over. Maar dat zijn op zich kleine dingetjes. Al zal ik ook zeker wat hebben gemist hier en daar.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 27-12-2017 om 22:13
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  25. #200

    Standaard

    Waarom zou je Ackbar (amper screentime) meer aandacht geven?

    Schepen met lightspeed zo inzetten: als je snel door de paar capital ships die je hebt heen wil moet je dat vooral doen ja... het is/was niet zo dat men een megavloot had...

    Bij een Deathstar (3x breder dan de Supremacy en tig keer hoger en langer) had zoiets vast wel wat effect gehad maar zeker niet voor een totale vernietiging gezorgd.

    Waar Rey (+Falcon) vandaan kwam zat in de film.

Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 45678910 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •