De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-ray winkel Los Angeles?

    Hoi!

    Wij gaan over twee weken voor negen dagen naar Los Angeles en nog drie weken naar Hawaii.
    In Los Angeles ben ik op zoek naar een dvd/Blu ray zaak waar je de nieuwste TV-series vaak kunt halen.
    Ben vooral op zoek naar ''Once Upon a Time'' seizoen 3 en 4, omdat die niet op Blu ray zijn uitgekomen in Europe. Seizoen 1 en 2 heb ik wel op blu ray, dus vandaar. En die boxen zijn regio vrij.

    Heeft iemand tips?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ingmar B. Bekijk bericht
    Hoi!

    Wij gaan over twee weken voor negen dagen naar Los Angeles en nog drie weken naar Hawaii.
    In Los Angeles ben ik op zoek naar een dvd/Blu ray zaak waar je de nieuwste TV-series vaak kunt halen.
    Ben vooral op zoek naar ''Once Upon a Time'' seizoen 3 en 4, omdat die niet op Blu ray zijn uitgekomen in Europe. Seizoen 1 en 2 heb ik wel op blu ray, dus vandaar. En die boxen zijn regio vrij.

    Heeft iemand tips?
    Mijn laatste bezoeken aan Florida & NY leerden mij om Barnes & Noble te vermijden voor blu-ray wegens veel te hoge prijzen hoewel ze wel veel archieftitels hebben. Bij Best Buy & Target heb ik regelmatig wel blu-ray koopjes gevonden.

    Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen, heb in de omgeving waar ik verbleef altijd op zoek geweest naar kleine retailers maar niet gevonden ofwel te ver weg. Misschien zijn er hier reeds mensen die in LA iets hebben gevonden, ben wel benieuwd aangezien dit ook mijn volgende bestemming is.

  3. #3

    Standaard

    Ben zo'n 2 jaar geleden nog in LA geweest, kan me geen bluraywinkels herinneren. Sowieso een vreselijke stad; zorg dat je een auto hebt zodat je de stad uit kan (of richting de beaches), want het lijkt me een hel om hier 9 dagen te moeten verblijven. Hollywood is echt een tourist trap (het Damrak in A'dam is hier schattig en gezellig bij) en downtown LA een mekka voor zwervers en ander gespuis. De stad is verder erg onoverzichtelijk en openbaar vervoer nagenoeg afwezig. Universal Studios vond ik wel geslaagd (wel ff een Front-of-Line pass kopen anders sta je de hele dag in de rij).

    Hawaii daarentegen is super!

    Wat al vaker gezegd is: denk niet dat je bij fysieke winkels in de VS prijzen hebt zoals bij Amazon US. Het is allemaal duur, prijzen zijn exclusief sales tax en het aanbod is beperkt. Target en Best Buy zijn respectievelijk een soort Blokker/Hema en Mediamarkt, dus verwacht er niet te veel van. B&N loop ik niet eens meer in als ik in de VS ben.
    Laatst aangepast door Oakey : 27-09-2015 om 16:53

  4. #4

    Standaard

    Ja, we zijn er vorig jaar ook al geweest, maar toen niet echt naar gezocht, dus vandaar Wij vonden de stad juist geweldig. Blijven onder andere zo lang omdat we wat TV opnames mee gaan maken (Big Bang Theory en wat andere series daar). Bedankt voor de tips!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ingmar B. Bekijk bericht
    Ja, we zijn er vorig jaar ook al geweest, maar toen niet echt naar gezocht, dus vandaar Wij vonden de stad juist geweldig. Blijven onder andere zo lang omdat we wat TV opnames mee gaan maken (Big Bang Theory en wat andere series daar). Bedankt voor de tips!
    Ha, dat is wel leuk. Ik vind de East Coast toch echt leuker (NYC, Boston, DC) en San Francisco aan de West Coast. Maar daar ben je gezien je avatar ook al geweest
    Fijne vakantie!

    Welk eiland ga je heen op Hawaii? Ik vond de Big Island echt top.

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Er zitten wel een paar blockbusters geloof ik, maar sowieso is het qua winkels voor media slecht gesteld. Je hebt meer succes langs de wegen buiten de stad, waar je bij Target en Wall-Mart best wel veel aanbod hebt voor een redelijke prijs - naast mogelijk al het andere waar je geld kan uitgeven, zelf wapens. Echt megashops! Target heeft vaak ook nog enkele exclusives.

    Goede prijzen vind je in de VS ook alleen maar online, zeker nu de dollar ongunstig is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Blockbuster bestaat al jaren niet meer dus die zal je er niet meer vinden... Best Buy , Frys , Wallmart is waar je het van moet hebben denk ik!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ha, dat is wel leuk. Ik vind de East Coast toch echt leuker (NYC, Boston, DC) en San Francisco aan de West Coast. Maar daar ben je gezien je avatar ook al geweest
    Fijne vakantie!

    Welk eiland ga je heen op Hawaii? Ik vond de Big Island echt top.
    We gaan langs alle eilanden; vijf nachten per eiland Top dus. We hebben de oostkust vorig jaar gezien, net als LA/SF, en eigenlijk alles was leuk ja

    Ik ga daar dan maar zoeken naar een Wallmart, of Best Buy Bedankt iedereen!

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door videlleke Bekijk bericht
    Blockbuster bestaat al jaren niet meer dus die zal je er niet meer vinden... Best Buy , Frys , Wallmart is waar je het van moet hebben denk ik!
    Je hebt gelijk, ik zocht iets blauws en bedoelde inderdaad Best Buy. In Chicago en New York had ik er paar bezocht en die waren best goed qua aanbod. Maar die Target en Wallmart vond ik echt superwinkels waar je behoorlijk in kan verdwalen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Ik ben afgelopen vrijdag teruggekomen uit Los Angeles (ben er ruim 2 weken geweest, tussendoor naar SF geweest) en kan je van harte Amoeba Music op Sunset Boulevard aanraden (zoals ze zelf world's largest independent record store"). Is een muziek/DVD/BluRay winkel in de sfeer van Plato/Boudisque. Beneden grote ruimte voor CD's in alle genres, met boven heel veel DVD's en BluRays, waaronder ook vele tv-series. Toen wij er waren speelde er ook een bandje, wat de sfeer ten goede kwam (gebeurt daar regelmatig). Ik heb er zelf 4 Criterions gekocht (na mijn originele selectie hevig te hebben teruggebracht, hehe).

    Je kunt er ook merchandise kopen, zoals film t-shirts en mokken. De medewerker daar heeft een tattoo van Janusz/Criterions op zijn arm, dus dat geeft al een beetje aan hoe er ingekocht wordt, maar er is ook veel regulier/commercieel .

    Wel even opletten: ze verkopen nieuwe n tweedehands producten door elkaar. De witte stickers zijn nieuw, de gele stickers zijn tweedehands (goedkoper) en dan zijn er nog witte stickers met een blauwe streep, dat zijn artikelen die ze via andere winkels hebben ingekocht maar nieuw zijn én goedkoper. De Criterion BluRays waren nu ook weer niet goedkoop, en je moet opletten dat je vanwege tax altijd meer betaald, maar dit is wel dé winkel in LA waar je moet zijn voor DVD/BluRay browsen.
    Laatst aangepast door BobdH84 : 27-09-2015 om 20:07

  11. #11

    Standaard

    Amoeba is eigenlijk de enige waar je heen hoeft. Misschien voor speciale aanbiedingen even naar Target of Best Buy, maar Amoeba heeft zoveel...en de sfeer is er fantastisch!

  12. #12

    Standaard

    Als ze er nog zijn?

    In het verleden Sam Goody. Suncoast en Tower Records ...

    En let op bij Best Buy staat ook veel 2e hands tussen het nieuwe spul

    https://en.wikipedia.org/wiki/Sam_Goody
    "A man's got to know his limitations", ...

  13. #13

    Standaard

    Top! Amoeba music ligt ook nog eens vlakbij een metro stop, dus dat is mooi. Daar eens kijken en anders bij een Best Buy of een Wallmart/Target

  14. #14

    Standaard

    Sam Goody's, Suncoast en Tower Records liggen helaas al lang op hun gat... Al dat soort leuke winkels zijn amper meer te vinden. Vroeger in de tijd dat ik nog steward was bij die Grote Blauwe nog heel wat leuke CD's, LaserDiscs en DVD's gehaald.

    Ik was poosje geleden in NY, ook geen fatsoenlijke CD-store meer te vinden. De grote Tower Records op Times Square is al een poos geleden opgedoekt. Alleen verderop op Broadway in de buurt van Trump Tower was nog een min of meer redelijke HMV te vinden. Echt bizar.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Ik was poosje geleden in NY, ook geen fatsoenlijke CD-store meer te vinden. De grote Tower Records op Times Square is al een poos geleden opgedoekt. Alleen verderop op Broadway in de buurt van Trump Tower was nog een min of meer redelijke HMV te vinden. Echt bizar.
    Die J&B in de buurt van Wall Street was net dicht toen we er vorig jaar waren. Jammer, want die had nu eens álles in stock wat je je maar kon bedenken. Ik ben gek genoeg op mijn tocht naar Bronx Zoo ergens in de Bronx op een behoorlijk vol winkeltje gestoten waar ik een halve dag ben blijven plakken.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    In de tijd van laserdisc had je joe kane's laserdisc store.
    Zou niet weten wat er met hun is gebeurt en of zij door zijn gegaan met dvd en bluray.
    Hadden toen wel een grote naam opgebouwd met laserdisc, zoals rodisc later in nederland.

  17. #17

    Standaard

    Amoebe is geweldig idd, ik ken ze uit SF maar ze blijken ook in LA te zitten. Hele leuke winkel met veel tweedehands ook.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ingmar B. Bekijk bericht
    Top! Amoeba music ligt ook nog eens vlakbij een metro stop, dus dat is mooi. Daar eens kijken en anders bij een Best Buy of een Wallmart/Target
    Metro? Als ik je 1 tip mag geven...en een betere tip ga je niet krijgen: huur een auto. Los Angeles is zo groot en je beperkt je mogelijkheden enorm als je geen auto hebt. Plus, openbaar vervoer in LA is een drama.. Met de auto ben je binnen 30 minuten ergens, met OV doe je er makkelijk 1,5 uur over.

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En het lijkt me ook nog eens een stuk prettiger (lees: veiliger).
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Dat zouden we ook wel gedaan hebben als ik een rijbewijs had gehad en m'n vriend wat meer rij ervaring, die heeft jaren niet meer gereden en vind het dan niet fijn om in zo'n stad te gaan rijden. Daarnaast hebben wij vorig jaar geen issues gehad met het OV, dus het is voor ons geen complete ramp

  21. #21

    Standaard

    Wat mij eigenlijk een beetje verbaast is, dat als je geld hebt om 9 dagen in LA te verblijven en vervolgens naar het dure Hawai gaat,
    je druk maakt om een paar "goedkopere" BD aankopen. Geld besparen door vakantie????

    Koop het online, want dan heb je meer keus, is goedkoper en verzekerd + je loopt niet de hele vakantie met die zooi te slepen.
    Daarbij laat ik het extra gewicht, ruimte in je bagaje en eventuele tax, kwijtraken, beschadigen enz. even buiten beschowing.
    "A man's got to know his limitations", ...

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Wat mij eigenlijk een beetje verbaast is, dat als je geld hebt om 9 dagen in LA te verblijven en vervolgens naar het dure Hawai gaat,
    je druk maakt om een paar "goedkopere" BD aankopen. Geld besparen door vakantie????
    No offense, maar ik laat nergens blijken dat het ''goedkoper'' moet zijn. Ik vroeg enkel waar ik ze eventueel zou kunnen vinden in LA. Ik weet ook wel dat je ze ook via amazon kunt halen, maar ik dacht...als we er toch zijn! Dus je opmerking vind ik eventjes nergens op slaan.

  23. #23

    Standaard

    Daarbij komt ook dat iedereen zn prioriteiten heeft. Ik geef liever geld uit aan reizen dan aan blurays, en dat zal altijd zo blijven. Een vakantie naar LA/Hawaii is duur, maar dat zou ik 100x liever doen dan een schap blurays kopen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •