De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Heb ik nieuwe HDMI 1.4. kabels nodig?

    Hallo medeforum leden,

    Ik heb een nieuwe tv gekocht (Samsung 75 inch 4K) plus een nieuwe Marantz Receiver (SR7010).
    De nieuwe standaard voor HDMI is 1.4.

    Ik heb zelf al alles aangesloten met standaard HDMI kabels. Moet ik al mijn kabels gaan vervangen in HDMI 1.4? of maakt dit niet uit?

    Hartelijk dank alweer voor de reacties!

    Gr

    P

  2. #2

    Standaard

    Waarschijnlijk niet, dus gewoon proberen en anders alsnog vervangen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De nieuwe standaard is alweer HDMI 2.0 met HDCP 2.2, maar ook daar heb je niet per definitie nieuwe kabels voor nodig. Inderdaad gewoon proberen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Hallo medeforum leden,

    Ik heb een nieuwe tv gekocht (Samsung 75 inch 4K) plus een nieuwe Marantz Receiver (SR7010).
    De nieuwe standaard voor HDMI is 1.4.

    Ik heb zelf al alles aangesloten met standaard HDMI kabels. Moet ik al mijn kabels gaan vervangen in HDMI 1.4? of maakt dit niet uit?

    Hartelijk dank alweer voor de reacties!

    Gr

    P
    75 Inch?? Dat is gewoon een tv van 190cm. Gaaf zeg..
    Voor 4K heb je toch wel nieuwe 2.2 kabels nodig??
    Ook omdat je nieuwe Marantz dit ondersteund?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  5. #5

    Standaard

    Kom kom kom mensen alstublieft er bestaan helemaal geen 1.4 of 2.0 kabels, zelfs de fabrikanten mogen ze zo niet noemen!

    Je hebt High Speed kabels en Highspeed kabels met ethernet thats it.....

    Je hebt goedkope kabels en je hele dure kabels, ja.... dat was het wel zo'n beetje

    Doet ie het? dan is het goed, trap niet in slap gelul van mooiere kleuren en beter geluid,
    die zwetserij komt bij de duimenzuigers vandaan
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Kom kom kom mensen alstublieft er bestaan helemaal geen 1.4 of 2.0 kabels, zelfs de fabrikanten mogen ze zo niet noemen!

    Je hebt High Speed kabels en Highspeed kabels met ethernet thats it.....

    Je hebt goedkope kabels en je hele dure kabels, ja.... dat was het wel zo'n beetje

    Doet ie het? dan is het goed, trap niet in slap gelul van mooiere kleuren en beter geluid,
    die zwetserij komt bij de duimenzuigers vandaan
    Ja hoor, daar gaan we weer.....
    Afscherming tegen signaal verstoringen/verlies is wel degelijk van belang, afhankelijk van je situatie...
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Daarom geeft DVDPFG al aan, je hebt goedkope kabels (die over het algemeen beter in elkaar zijn gezet) en je hebt goedkopere kabels, waarvan de kwaliteit minder kán zijn. Dit heeft dus niks met de certificering te maken.
    De antwoorden die gegeven zijn (zoals probeer het gewoon), zijn voldoende, zonder daar een zinloze discussie over te starten waar het juiste antwoord nooit zal vallen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Yep.... Oh was ik vergeten, je hebt ook nog korte kabels, lange kabels en heel lange kabels, zo was het dacht ik wel compleet
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Kom kom kom mensen alstublieft er bestaan helemaal geen 1.4 of 2.0 kabels, zelfs de fabrikanten mogen ze zo niet noemen!

    Je hebt High Speed kabels en Highspeed kabels met ethernet thats it.....

    Je hebt goedkope kabels en je hele dure kabels, ja.... dat was het wel zo'n beetje

    Doet ie het? dan is het goed, trap niet in slap gelul van mooiere kleuren en beter geluid,
    die zwetserij komt bij de duimenzuigers vandaan
    Maar waarom hebben de recievers dan aansluitingen voor HDM 2.0 bijvoorbeeld
    1.4 is toch nodig voor 3 D bijvoorbeeld?

    Of is dat allemaal onzin dan?

  10. #10

    Standaard

    inderdaad 190 cm doorsnede.

    Je zou zeggen van wel,dat ik die kabels nodig zou moeten hebben maar verschillende mede forum leden zeggen van niet?!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Maar waarom hebben de recievers dan aansluitingen voor HDM 2.0 bijvoorbeeld
    1.4 is toch nodig voor 3 D bijvoorbeeld?

    Of is dat allemaal onzin dan?

    HDMI is langzaam gegroeid met steeds meer mogelijkheden, eigenlijk heel vervelend, want de aansluitingen
    groeiden niet automatisch mee.

    Zo waren er in het begin receivers verkocht met HDMI aansluitingen waarmee de receiver zelf niets deed,
    de receiver was in weze een ordinaire switch, eigenlijk pure volksverlakkelrij.

    Later kwamen er de receivers die PCM door gaven en weer later met decoders voor Dolby en DTS en dat werkte op zich best goed,
    toen kwamen ze met 3D en toen werd al weer duidelijk dat de fabrikanten je eigenlijk steeds iets nieuws willen verkopen, want die
    generatie receivers werden dan niet herkend door de hardware(speler) en dan ging het beeld op zwart, best wel lullig want als
    je je receiver niets met het beeld laat doen en het direct laat doorsturen, dan zou er in weze niets in de weg moeten staan om het
    audio signaal door de receiver te laten verwerken. dacht dat het met 3D toen versie 1.4 werd met ARC etc etc, zoals al gezegd
    ,HDMI werd/wordt steeds uitgebreider, ook met CEC het onderling bedienen van de apparaten, wat ik persoonlijk een drama vind,
    Ook heb je nog de beveiliging HDCP, HDMI kent een hoop haken en ogen toch is het backwards compatibel.

    De kabel is wel hetzelfde gebleven en kun je in elke versie gewoon blijven gebruiken, het is de aansluiting van de toestellen die
    veranderd is, met een nieuw stukje software, iets wat oudere apparaten dan weer niet begrijpen...... ik in weze ook niet, maar
    het zal wel te maken hebben met de schoorstenen van de fabrieken die moeten blijven roken

    Er zijn meer haken en ogen, ik denk dan aan bijvoorbeeld de PS3 die wel aangepast kon worden voor 3D, daar wil ik verder
    maar niet op doorgaan, dan wordt het verhaal veel te lang.

    Hier wat leesvoer als je er wat dieper op in wilt duiken:

    https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI

    Gelukkig zijn er overal oplossingen voor, zo had ik er echt geen trek in om een andere receiver
    te nemen voor HDMI 1.4 voor ARC en 3D, ARC heb je niet echt nodig en er is een oplossing
    voor(optische aansluiting TV gebruiken) en voor 3D koop je dan een speler met 2 HDMI uitgangen.

    Zelf zit ik niet te wachten op een 4K TV, maar een leuke betaalbare 4K beamer zou me wel smaken

    Zin en onzin? hoop dat je het uit mijn schrijven kan halen, voor de kabels is er in ieder geval niets veranderd,
    daar kunnen we dan nog een klein beetje blij om zijn, maar ik denk dat de heren fabrikanten op hun
    ....... gaan krijgen als ze er helemaal een puinhoop van gaan maken, de overheden(en ook ik) zitten er niet
    op te wachten dat vrachtwagenladingen apparatuur onbruikbaar worden, er worden al genoeg grondstoffen
    vermot, ook de energie die nodig is om het te maken.....

    Oh..... heb al weer wat gelezen over 8K, de jappen willen daarin de Olympische spelen gaan uitzenden in 2020.

    Ik doe even niet mee, en net als met het mobieltje sla ik wel een modelletje over

    BTW, heel veel plezier met je TV
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Maar waarom hebben de recievers dan aansluitingen voor HDM 2.0 bijvoorbeeld
    1.4 is toch nodig voor 3 D bijvoorbeeld?

    Of is dat allemaal onzin dan?
    Ik denk dat je de aansluitingen en de kabels met elkaar verward.
    Wat betreft de aansluitingen is de HDMI standaard gedurende jaren door ontwikkeld van HDMI1.0 in 2002 tot inmiddels HDMI 2.0 . Dit zegt echter niets over de HDMI kabels zelf want die zijn gewoon gelijk gebleven.
    Ik kan me herinneren dat er in het beginjaren nog wel eens kabels zijn verkocht waarbij niet alle pinnetjes waren bedraad maar dat is al lang verleden tijd.
    Ik denk dat alle kabels die tegenwoordig worden verkocht gewoon volledig bedraad zijn en daarmee geschikt voor alle HDMI standaarden die gedurende de jaren zijn ontwikkeld,... dus van 1.0 tot 2.0 en mogelijk alles wat er ooit nog komen gaat.

    Natuurlijk wil de marketing je doen geloven dat je voor elke HDMI standaard weer een nieuwe kabel nodig hebt, en het liefst een zo duur mogelijke.


    Edit:

    DVDprofilersfilmgek was me voor en heeft het perfect uitgelegd.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  13. #13

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    HDMI is langzaam gegroeid met steeds meer mogelijkheden, eigenlijk heel vervelend, want de aansluitingen
    groeiden niet automatisch mee.

    Zo waren er in het begin receivers verkocht met HDMI aansluitingen waarmee de receiver zelf niets deed,
    de receiver was in weze een ordinaire switch, eigenlijk pure volksverlakkelrij.

    Later kwamen er de receivers die PCM door gaven en weer later met decoders voor Dolby en DTS en dat werkte op zich best goed,
    toen kwamen ze met 3D en toen werd al weer duidelijk dat de fabrikanten je eigenlijk steeds iets nieuws willen verkopen, want die
    generatie receivers werden dan niet herkend door de hardware(speler) en dan ging het beeld op zwart, best wel lullig want als
    je je receiver niets met het beeld laat doen en het direct laat doorsturen, dan zou er in weze niets in de weg moeten staan om het
    audio signaal door de receiver te laten verwerken. dacht dat het met 3D toen versie 1.4 werd met ARC etc etc, zoals al gezegd
    ,HDMI werd/wordt steeds uitgebreider, ook met CEC het onderling bedienen van de apparaten, wat ik persoonlijk een drama vind,
    Ook heb je nog de beveiliging HDCP, HDMI kent een hoop haken en ogen toch is het backwards compatibel.

    De kabel is wel hetzelfde gebleven en kun je in elke versie gewoon blijven gebruiken, het is de aansluiting van de toestellen die
    veranderd is, met een nieuw stukje software, iets wat oudere apparaten dan weer niet begrijpen...... ik in weze ook niet, maar
    het zal wel te maken hebben met de schoorstenen van de fabrieken die moeten blijven roken

    Er zijn meer haken en ogen, ik denk dan aan bijvoorbeeld de PS3 die wel aangepast kon worden voor 3D, daar wil ik verder
    maar niet op doorgaan, dan wordt het verhaal veel te lang.

    Hier wat leesvoer als je er wat dieper op in wilt duiken:

    https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI

    Gelukkig zijn er overal oplossingen voor, zo had ik er echt geen trek in om een andere receiver
    te nemen voor HDMI 1.4 voor ARC en 3D, ARC heb je niet echt nodig en er is een oplossing
    voor(optische aansluiting TV gebruiken) en voor 3D koop je dan een speler met 2 HDMI uitgangen.

    Zelf zit ik niet te wachten op een 4K TV, maar een leuke betaalbare 4K beamer zou me wel smaken

    Zin en onzin? hoop dat je het uit mijn schrijven kan halen, voor de kabels is er in ieder geval niets veranderd,
    daar kunnen we dan nog een klein beetje blij om zijn, maar ik denk dat de heren fabrikanten op hun
    ....... gaan krijgen als ze er helemaal een puinhoop van gaan maken, de overheden(en ook ik) zitten er niet
    op te wachten dat vrachtwagenladingen apparatuur onbruikbaar worden, er worden al genoeg grondstoffen
    vermot, ook de energie die nodig is om het te maken.....

    Oh..... heb al weer wat gelezen over 8K, de jappen willen daarin de Olympische spelen gaan uitzenden in 2020.

    Ik doe even niet mee, en net als met het mobieltje sla ik wel een modelletje over

    BTW, heel veel plezier met je TV

    Hoi DVD Profiler,

    Bedankt ! ook voor je info en uitleg! Daar heb ik zeker wat aan.

    8K?? kan het nog mooier dan? waar is het einde dan he

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb, tijdens een demonstratie in de RAI, niet kunnen ontdekken dat 8K een verbetering was. Integendeel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Om te beginnen is de stelling eigenlijk verkeerdom: duurderekabels geven niet per definitie een beter beeld en geluid, maar goedkope/minderekwaliteit kabels kunnen een slechter beeld en geluid geven.

    Het idee is vrij eenvoudig: je verstuurd nullen en enen (digitale data) door dekabel en die komen aan of niet of daarbij ook nog eens in incorrecte volgorde.
    Praktisch gezien zijn daar oplossingen voor, maar er zijn echter wat valkuilen.En dat is de "error correctie".
    Als het overgedragen signaal minder word, kan het zijn dat er bits weg vallenen die moeten dan weer worden aangevuld door het foutcorrectie systeem. Tot opzekere hoogte gaat dat zeg maar verliesvrij, maar boven een bepaald aantalfouten worden er bits bij verzonnen op basis van gemiddelde waardes en dat isverlies pur sang t.o.v. het originele signaal. Idem voor de data die in deverkeerde volgorde aankomt.

    Daarnaast heb je ook te maken met invloeden van buitenaf op de datastroom,welke word geprobeerd te voorkomen met extra afscherming en de connectoren dievan een beter materiaal en aansluitkwaliteit zijn bij de duurdere versies.
    Of je dat verlies/storing ook daadwerkelijk kunt zien en horen op jou(bepaalde) apparatuur is een ander verhaal...

    Vaak uit dit zich in nuance verschillen als minder ruis, meer scherpte, detailen intensiteit bij de duurdere/betere kabel.

    Ook heb je ook te maken met de snelheid van de data, denk maar eens aan dediverse soorten CAT kabels, om deze mythe te doorbreken en dat het wel uit kanmaken.


    Allemaal zaken die zorgen voor verschillen die geacht worden erniet te zijn?
    "A man's got to know his limitations", ...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    <script id="gpt-impl-0.4429729398575422" src="http://partner.googleadservices.com/gpt/pubads_impl_74.js"></script>Om te beginnen is de stelling eigenlijk verkeerdom: duurderekabels geven niet per definitie een beter beeld en geluid, maar goedkope/minderekwaliteit kabels kunnen een slechter beeld en geluid geven.

    Het idee is vrij eenvoudig: je verstuurd nullen en enen (digitale data) door dekabel en die komen aan of niet of daarbij ook nog eens in incorrecte volgorde.
    Praktisch gezien zijn daar oplossingen voor, maar er zijn echter wat valkuilen.En dat is de "error correctie".
    Als het overgedragen signaal minder word, kan het zijn dat er bits weg vallenen die moeten dan weer worden aangevuld door het foutcorrectie systeem. Tot opzekere hoogte gaat dat zeg maar verliesvrij, maar boven een bepaald aantalfouten worden er bits bij verzonnen op basis van gemiddelde waardes en dat isverlies pur sang t.o.v. het originele signaal. Idem voor de data die in deverkeerde volgorde aankomt.

    Daarnaast heb je ook te maken met invloeden van buitenaf op de datastroom,welke word geprobeerd te voorkomen met extra afscherming en de connectoren dievan een beter materiaal en aansluitkwaliteit zijn bij de duurdere versies.
    Of je dat verlies/storing ook daadwerkelijk kunt zien en horen op jou(bepaalde) apparatuur is een ander verhaal...

    Vaak uit dit zich in nuance verschillen als minder ruis, meer scherpte, detailen intensiteit bij de duurdere/betere kabel.

    Ook heb je ook te maken met de snelheid van de data, denk maar eens aan dediverse soorten CAT kabels, om deze mythe te doorbreken en dat het wel uit kanmaken.


    Allemaal zaken die zorgen voor verschillen die geacht worden erniet te zijn?
    Dat was een heerlijke wazige doem denk tekst vol met pure onzin om mensen aan het twijfelen te brengen en bang te maken of ze toch niet aan de duurdere kabel moeten

    Een soort van...... ik poog toch weer de discussie op gang te brengen

    Trap er niet in mensen, laat je niet bang door bovenstaand onzinnige waanzin verhaal, HDMI heeft geen "error correctie" en de manier van data verzenden gaat op een andere manier
    dan bij het aangehaalde voorbeeld van CAT cables.

    Hier kun je wel wat lezen over de zin en vooral onzin van hele dure kabels:

    http://www.cnet.com/news/why-all-hdm...-are-the-same/

    (er zijn nog wel duizenden links naar pagina's die ontzenuwen dat hele dure kabels nut hebben/beter zouden zijn)

    Allemaal onzin als ze je meer contrast, detaillering intensiteit, betere kleuren en nog mooier geluid beloven, en als je de info uit de link hebt gelezen, dan weet je wat ik bedoel.

    Heb in het verleden wel eens de teksten gelezen die ze gebruikten bij de verschillende hele dure merken kabels, de woorden, de beloftes zo vals..... het lag er natuurlijk
    ook nog eens dik bovenop dat je in de maling werd genomen, maar ach.... meneer de directeur moet natuurlijk wel z'n overvette auto en dikke hypotheek kunnen betalen.
    Het stukje is bangmakerij naar mensen toe met teveel poen en geen verstand van zaken, de zogenaamde schapen, vet in de poen die menwel even van zijn wol wil ontdoen.

    Leuk verhaal van de dure kabelverkopers..... geen probleem, er zijn mensen die er een goed gevoel bij hebben dat ze dure kabels hebben die er vaak ook nog
    eens heel mooi uitzien, dat zit tussen de oortjes en ook al zie je het niet terug in beeld kwaliteit en hoor je geen verbetering in het geluid, ze zijn er blij mee en daar gaat om.
    Wel jammer dat bij die dure kabels vaker de stekker voor problemen zorgt dan bij een normaal geprijsde kabel en er een heel groot uitvalpercentage is, maar dat nemen
    de liefhebbers dan wel op de koop toe, dat hoort bij duur, dan hebben de dure jongens onderling iets om over te discussiëren...... jammer dat ze iedereen aan die dure
    kabel onzin denken te kunnen krijgen.

    Heb het hier op het forum meegemaakt dat men iemand ook probeerde te overtuigen met een dure kabel op een goedkoop spelertje..... don't piss me off

    Nogmaals mensen, het hoeft niet duur te zijn om goed te zijn, toch houd niemand je tegen om waanzinnig veel geld uit te geven aan HDMI kabels, moet je zelf weten.
    Alleen als die dure mensen onzin gaan verkopen en anderen ook proberen te overtuigen met gebakken lucht, dan krijgen ze een probleem met mij.

    Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action
    Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action
    Action Action Action Action ActionAction Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action Action

    Geen cent teveel ..... uitspraak van Zeeuws meisje


    Zo af en toe mag er best wel eens een sprookje zoals in het stukje van Hombre op het forum gekwakt worden, vind ze super amusant en al helemaal als het er vet dik op ligt
    dat het onzin is, een soort van test om mensen weer even te laten nadenken met die grijze bagger die we hersens noemen.

    Dank je Hombre, heb me in tijden niet zo vermaakt, waanzinnig goede onzin
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Hele goede link DVDPFG....ik snap nog steeds niet dat mensen geloven in het fabeltje over HDMI kabels 'hoe duurder hoe beter'.

    En als je te lui bent om het volledige artikel te lezen, heb je vast genoeg aan de conclusie:
    No matter what, though, there is absolutely no picture or sound quality difference between a $3.50 cable and a $1,000 cable.
    Een duurdere HDMI kabel die een scherper of meer gedetailleerd beeld geeft; die is er echt niet.

  18. #18
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb alle 2 mtr lange 1.4 HDMI kabels bij de Action gekocht voor maar 3,50 euro p.s.
    Ben er nog steeds heel tevreden mee,
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  19. #19

    Standaard

    Ha, ha, leuke reactie J

    Alleen jammer dat je de plank toch wat mis slaat.

    Ik beweer nergens dat dure kabels beter zijn of die moetkopen, maar geef wel aan dat goedkopere kabels een minder goed resultaat kunnengeven. En ook dat dit in verhouding van de gebruikte apparatuur en kijk enluister omstandigheden en andere beperkingen moet staan.

    Ik beweer ook nergens dat de kabels een foutcorrectie systeem hebben, maar geefaan dat als de foutcorrectie (aan de weergave kant) veel werk moet doen, dit zozijn gevolgen heeft. Het gaat me te ver om hier het binaire stelsel uit te gaanleggen en wat er allemaal mis kan gaan bij een digitaal data transport. Googleeens op het belang van zaken als MSB, FSB, LSB, Digital Clocking enz.

    De boodschap hierin is simpel hoe minder er gecorrigeerd teworden door een goed transport, des de kleiner het verschil tussen de bron enweergave. Oftewel een beste mogelijke eindresultaat.

    Daarnaast mis ik wel een stukje respect voor die genen die wel wat meer dan destandaard dropveter willen, ookal heb je zelf een andere mening of ervaring.

    "A man's got to know his limitations", ...

  20. #20

    Standaard

    Ha, ha, leuke reactie J

    Alleen jammer dat je de plank toch wat mis slaat.

    Ik beweer nergens dat dure kabels beter zijn of die moetkopen, maar geef wel aan dat goedkopere kabels een minder goed resultaat kunnengeven. En ook dat dit in verhouding van de gebruikte apparatuur en kijk enluister omstandigheden en andere beperkingen moet staan.

    Ik beweer ook nergens dat de kabels een foutcorrectie systeem hebben, maar geefaan dat als de foutcorrectie (aan de weergave kant) veel werk moet doen, dit zozijn gevolgen heeft. Het gaat me te ver om hier het binaire stelsel uit te gaanleggen en wat er allemaal mis kan gaan bij een digitaal data transport. Googleeens op het belang van zaken als MSB, FSB, LSB, Digital Clocking enz.

    De boodschap hierin is simpel hoe minder er gecorrigeerd teworden door een goed transport, des de kleiner het verschil tussen de bron enweergave. Oftewel een beste mogelijke eindresultaat.

    Daarnaast mis ik wel een stukje respect voor die gene die wel wat meer dan destandaard dropveter willen, ookal heb je zelf een andere mening of ervaring.
    "A man's got to know his limitations", ...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ha, ha, leuke reactie J

    Alleen jammer dat je de plank toch wat mis slaat.

    Ik beweer nergens dat dure kabels beter zijn of die moetkopen, maar geef wel aan dat goedkopere kabels een minder goed resultaat kunnengeven. En ook dat dit in verhouding van de gebruikte apparatuur en kijk enluister omstandigheden en andere beperkingen moet staan.

    Ik beweer ook nergens dat de kabels een foutcorrectie systeem hebben, maar geefaan dat als de foutcorrectie (aan de weergave kant) veel werk moet doen, dit zozijn gevolgen heeft. Het gaat me te ver om hier het binaire stelsel uit te gaanleggen en wat er allemaal mis kan gaan bij een digitaal data transport. Googleeens op het belang van zaken als MSB, FSB, LSB, Digital Clocking enz.

    De boodschap hierin is simpel hoe minder er gecorrigeerd teworden door een goed transport, des de kleiner het verschil tussen de bron enweergave. Oftewel een beste mogelijke eindresultaat.

    Daarnaast mis ik wel een stukje respect voor die gene die wel wat meer dan destandaard dropveter willen, ookal heb je zelf een andere mening of ervaring.
    Nu vraag je om respect en geef je dat vervolgens niet aan het product waaraan veel mensen de voorkeur geven..... Dus respect krijgen is respect geven he
    Daarnaast vind ik het gooien met technische termen altijd wel leuk, het gaat erom wat het gevolg is voor de kijker. Dus, wat voor resultaat heeft die minimale foutcorrectie op de beeldkwaliteit. Of dit het waard is aan eenieder, maar een kabel heel goed noemen omdat deze een kleine foutcorrectie oplevert zegt mij persoonlijk niks. Ik hang daar verder aan op als het voor mij de beeldkwaliteit niet verbetert.

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik had juist begrepen dat in tegenstelling tot een digitaal pc-signaal, video-signaal bij HDMI geen foutcorrectie heeft?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ha, ha, leuke reactie J

    Alleen jammer dat je de plank toch wat mis slaat.

    Ik beweer nergens dat dure kabels beter zijn of die moetkopen, maar geef wel aan dat goedkopere kabels een minder goed resultaat kunnengeven. En ook dat dit in verhouding van de gebruikte apparatuur en kijk enluister omstandigheden en andere beperkingen moet staan.

    Ik beweer ook nergens dat de kabels een foutcorrectie systeem hebben, maar geefaan dat als de foutcorrectie (aan de weergave kant) veel werk moet doen, dit zozijn gevolgen heeft. Het gaat me te ver om hier het binaire stelsel uit te gaanleggen en wat er allemaal mis kan gaan bij een digitaal data transport. Googleeens op het belang van zaken als MSB, FSB, LSB, Digital Clocking enz.

    De boodschap hierin is simpel hoe minder er gecorrigeerd teworden door een goed transport, des de kleiner het verschil tussen de bron enweergave. Oftewel een beste mogelijke eindresultaat.

    Daarnaast mis ik wel een stukje respect voor die gene die wel wat meer dan destandaard dropveter willen, ookal heb je zelf een andere mening of ervaring.

    Heb geen respect voor mensen die geloven, hele dure zaken kopen en mensen die onzin vertellen, dat moeten ze allemaal zelf weten, kom alleen in het geweer als ze anderen ook proberen
    over te halen met wazige nietszeggende praatjes.

    Lees die link eens, want dat schijn je niet gedaan te hebben, er zal een wereld voor je open gaan, op die link staan nog meer links, best wel leerzaam

    Op het gebied van het neerbuigende dropveter verhaal kan ik je meedelen dat de HDMI dropveter kabel kopers, de snobs met hele dure kabels en de daarbij gebruikte slappe praatjes
    smakelijk uitlachen en hoe meer ze zeuren des te harder er gelachen wordt.

    Liefhebbers van hele dure HDMI kabels, ik houd u niet tegen, gewoon kopen, trek uw set een meter van de muur, plaats een spiegel op de muur, verlicht de kabels,
    laat het prijskaartje aan de kabels hangen en wijs uw bezoek erop, uw bezoek zakt van respect door de knieën

    Je verhaal heb ik met onzin afgedaan en daar wil ik het wel bij laten, de reactie was er voor de schapen om zich te kunnen weren tegen de wolven

    Als je het licht zoekt:

    http://www.cnet.com/news/why-all-hdm...-are-the-same/

    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik had juist begrepen dat in tegenstelling tot een digitaal pc-signaal, video-signaal bij HDMI geen foutcorrectie heeft?
    Klopt, daarom is het stukje van Hombre ook zo'n onzin, in de link staat het allemaal beschreven.

    Snap eigenlijk ook niet waarom hij het geplaatst had, dacht echt dat het was om mensen wakker te maken om vooral geen al te dure kabels
    te kopen, het stukje stond dan ook vol met geleuter dat die kabelboeren gebruiken om overpriced cables te verkopen....... de zogenaamde bla bla bla kabels.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •