Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 32 worden weergegeven.

Discussie: Dune HD Base 3D

  1. #1

    Standaard Dune HD Base 3D

    Beste allemaal,

    Weten jullie of de Dune HD 3D base ook blue ray schijfjes kan afspelen? dus is het ook een officiele blue ray speler?

    Ik vind er weinig informatie over namelijk.

    Bedankt alvast!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Beste allemaal,

    Weten jullie of de Dune HD 3D base ook blue ray schijfjes kan afspelen? dus is het ook een officiele blue ray speler?

    Ik vind er weinig informatie over namelijk.

    Bedankt alvast!
    Er zit geen optische drive in...... dan wordt het wel heel erg lastig om je schijfjes ermee af te spelen

    Hij kan Blu ray ISO bestanden afspelen van een HDD, doch geeft niet het menu van een schijfje weer.

    Hoop dat je wat aan het antwoord hebt, dacht dat er in het verleden wel van die apparaten verkocht
    werden met een ingebouwde speler, maar dat er iets was met een licentie die maar tot een bepaalde tijd liep,
    heb me er verder niet meer in verdiept, het is niet een apparaat dat ik zelf zou willen, de ondersteuning
    is dacht ik wat minder geworden, maar dat kun je wel vinden, er zijn genoeg forums(ook NL bijvoorbeeld tweakers)
    waar je wel wat kunt vinden over deze speler.

    Je hebt een mooie TV..... je kan wachten op de UltraHD speler, of alvast een leuke losse Blu ray speler nemen,
    er zijn Pio's die heel mooi beeld en geluid geven en die een goede prijs prestatie verhouding hebben, al willen
    ze wel eens vastlopen, slordig dat zo'n bedrijf dat niet knap kan oplossen.

    Wat wil je eigenlijk? soms is zo'n alles in 1 apparaat niet altijd de beste oplossing, als je genoeg ruimte
    hebt kun je overwegen om een losse multimedia speler te nemen en een losse Blu ray speler te nemen,
    soms heb je helemaal geen multimedia speler nodig en kun je toe met de mogelijkheden die je huidige
    apparatuur al bied.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Klopt wat je zegt

    Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Marantz Blue Ray speler (UD7007). Ik had gehoopt dat ik deze ook zou kunnen gebruiken als mediaplayer voor al mijn film bestanden maar helaas.
    Ik wil nu toch een DUne HD Base gaan aanschaffen want mijn vorige is kapot en Dune is toch wel het beste wat er te krijgen is op mediaplayer gebied...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Hoi,

    Klopt wat je zegt

    Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Marantz Blue Ray speler (UD7007). Ik had gehoopt dat ik deze ook zou kunnen gebruiken als mediaplayer voor al mijn film bestanden maar helaas.
    Ik wil nu toch een DUne HD Base gaan aanschaffen want mijn vorige is kapot en Dune is toch wel het beste wat er te krijgen is op mediaplayer gebied...
    Je kunt ook de nieuwe Zappiti 4K overwegen! Krijg goede reviews en wordt actief ondersteund. Iets wat ik bij Dune de laatste jaren toch wel mis. Weinig vernieuwing in de firmware terwijl de chip in mijn Dune HD Max toch best krachtig is. Hier kun je de Zappiti vinden: http://store.zappiti.com/en/media-pl...player-4k.html
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 15-11-2015 om 09:41
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Je hebt een UHD TV en wil in de toekomst waarschijnlijk ook gebruik maken van origineel UHD materiaal,
    we zitten in een lastige periode...... de fabrikanten talmen, we hebben ATMOS en DTS X is er nog niet helemaal
    uit wat ze gaan doen(al zijn ze naar mijn mening overbodig) We hebben nu Blu ray en volgend jaar de start
    van UHD Blu ray..... het loopt wat stroef en de markt lijkt ook afwachtend....

    Zelf bekijk ik het rustig vanaf de zijlijn, het beameren bevalt prima, en het beeld is zodanig dat ik eigenlijk
    niet eens zit te wachten op UHD, haast heb ik er iig niet mee en als je dan weet dat ze al weer bezig met
    het volgende om je dan weer centen uit je zak te kunnen kloppen dan heb ik zoiets van..... het zal allemaal
    wel en misschien sla ik UHD in zijn geheel wel over, immers ook geen 3D ondersteuning en teleurstellend
    genoeg nog steeds op een schijfje, had daar toch het liefst iets van een chip voor gezien...

    Hoef je niet te vertellen dat je kunt googlen op de wat betere mediaspelers, zelf heb ik een Mede8er 1000 3D,
    die maar zelden gebruikt wordt, durf zelfs niet te zeggen of hij goed is heb er weinig ervaring mee, speel
    het liefst origineel vanaf een blu ray.

    Wat ik zou doen is waarschijnlijk heel wat anders dan iemand met een grote collectie downloads, en hoe
    vaak en binnen welke tijd heb je ze nodig om allemaal af te kunnen spelen.... ja wat zou ik doen......een leuk
    spelertje nemen dat al je bestanden kan afspelen voor een leuk prijsje en ondertussen kijken wat er uit gaat
    komen voor het echte 4K en misschien daar dan in gaan investeren, die zullen denk ik best aan de prijs
    gaan zijn de eerste tijd..... maar als geld geen probleem is, gewoon een goede mediaspeler nemen,
    is immers nooit weg en kan het wel eens wat langer duren eerdat er een knappe 4K mediaspeler
    op de markt is.

    Is lastig deze tijd, hoop dan ook dat het hier allemaal voorlopig nog heel blijft
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Je kunt ook de nieuwe Zappiti 4K overwegen! Krijg goede reviews en wordt actief ondersteund. Iets wat ik bij Dune de laatste jaren toch wel mis. Weinig vernieuwing in de firmware terwijl de chip in mijn Dune HD Max toch best krachtig is. Hier kun je de Zappiti vinden: http://store.zappiti.com/en/media-pl...player-4k.html
    Bedankt voor de tip.

    Ik lees wel dat de Zappiti geen iso bestanden kan afspelen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Je kunt ook de nieuwe Zappiti 4K overwegen! Krijg goede reviews en wordt actief ondersteund. Iets wat ik bij Dune de laatste jaren toch wel mis. Weinig vernieuwing in de firmware terwijl de chip in mijn Dune HD Max toch best krachtig is. Hier kun je de Zappiti vinden: http://store.zappiti.com/en/media-pl...player-4k.html
    Ik zoek een mediaplayer die echt alles kan lezen.
    Kan de Zappiti 4K dit ook?

    Twijfel nu tussen de Dune en Zappiti eigenlijk

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je hebt een UHD TV en wil in de toekomst waarschijnlijk ook gebruik maken van origineel UHD materiaal,
    we zitten in een lastige periode...... de fabrikanten talmen, we hebben ATMOS en DTS X is er nog niet helemaal
    uit wat ze gaan doen(al zijn ze naar mijn mening overbodig) We hebben nu Blu ray en volgend jaar de start
    van UHD Blu ray..... het loopt wat stroef en de markt lijkt ook afwachtend....

    Zelf bekijk ik het rustig vanaf de zijlijn, het beameren bevalt prima, en het beeld is zodanig dat ik eigenlijk
    niet eens zit te wachten op UHD, haast heb ik er iig niet mee en als je dan weet dat ze al weer bezig met
    het volgende om je dan weer centen uit je zak te kunnen kloppen dan heb ik zoiets van..... het zal allemaal
    wel en misschien sla ik UHD in zijn geheel wel over, immers ook geen 3D ondersteuning en teleurstellend
    genoeg nog steeds op een schijfje, had daar toch het liefst iets van een chip voor gezien...

    Hoef je niet te vertellen dat je kunt googlen op de wat betere mediaspelers, zelf heb ik een Mede8er 1000 3D,
    die maar zelden gebruikt wordt, durf zelfs niet te zeggen of hij goed is heb er weinig ervaring mee, speel
    het liefst origineel vanaf een blu ray.

    Wat ik zou doen is waarschijnlijk heel wat anders dan iemand met een grote collectie downloads, en hoe
    vaak en binnen welke tijd heb je ze nodig om allemaal af te kunnen spelen.... ja wat zou ik doen......een leuk
    spelertje nemen dat al je bestanden kan afspelen voor een leuk prijsje en ondertussen kijken wat er uit gaat
    komen voor het echte 4K en misschien daar dan in gaan investeren, die zullen denk ik best aan de prijs
    gaan zijn de eerste tijd..... maar als geld geen probleem is, gewoon een goede mediaspeler nemen,
    is immers nooit weg en kan het wel eens wat langer duren eerdat er een knappe 4K mediaspeler
    op de markt is.

    Is lastig deze tijd, hoop dan ook dat het hier allemaal voorlopig nog heel blijft
    Thanks! ik heb toch maar de Dune HD 3D Base bestelt.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Thanks! ik heb toch maar de Dune HD 3D Base bestelt.
    Goede keuze ~

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Goede keuze ~
    Nu wil ik nog proberen om Yadis erbij te kunnen installeren om zo automatisch bioscoop hoesjes te kunnen downloaden in mijn film bestand die op externe harde schijven staat

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Nu wil ik nog proberen om Yadis erbij te kunnen installeren om zo automatisch bioscoop hoesjes te kunnen downloaden in mijn film bestand die op externe harde schijven staat
    Ik gebruik al een tijdje Dune Explorer. Een lichtgewicht programma om je lijstje films en series van hoesjes te voorzien.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik gebruik al een tijdje Dune Explorer. Een lichtgewicht programma om je lijstje films en series van hoesjes te voorzien.
    Hoi Michael,

    Bedankt voor je reactie

    Hoe moet ik dit precies installeren ? Downloaden op mijn pc en dan?

    Gr

    P

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Hoi Michael,

    Bedankt voor je reactie

    Hoe moet ik dit precies installeren ? Downloaden op mijn pc en dan?

    Gr

    P
    Krijg de indruk dat je niet veel moeite wilt doen om je setup te optimaliseren en dat het lezen
    van gebruiksaanwijzingen je teveel tijd kosten.

    Zou er toch eens wat tijd aan gaan besteden, je lijkt nu wel de bezitter van een platte plasser
    die overal geholpen mee wil worden

    De meeste info is te vinden in de gebruiksaanwijzingen van de apparatuur die je koopt, daar
    kun je als je dat echt wilt wilt de beste info vinden, soms kun je dan na de goede vragen hier
    te stellen nog wat aanvullende tips krijgen.

    Dan ga je hier nog vragen hoe je een programmaatje, dat vermoedelijk downloads betreft,
    werkt om die dowmloads van info te voorzien.....

    Echt.... ik sta te popelen om je te helpen
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Krijg de indruk dat je niet veel moeite wilt doen om je setup te optimaliseren en dat het lezen
    van gebruiksaanwijzingen je teveel tijd kosten.

    Zou er toch eens wat tijd aan gaan besteden, je lijkt nu wel de bezitter van een platte plasser
    die overal geholpen mee wil worde

    De meeste info is te vinden in de gebruiksaanwijzingen van de apparatuur die je koopt, daar
    kun je als je dat echt wilt wilt de beste info vinden, soms kun je dan na de goede vragen hier
    te stellen nog wat aanvullende tips krijgen.

    Dan ga je hier nog vragen hoe je een programmaatje, dat vermoedelijk downloads betreft,
    werkt om die dowmloads van info te voorzien.....

    Echt.... ik sta te popelen om je te helpen

    Kom op, ik ben een analfabeet op dat gebied
    Ik heb het programma allang gedownload en ook een site gevonden met stapsgewijze instructies maar het valt allemaal hard tegen.
    In ieder geval ga ik het eerst zelf proberen maar mocht ik er niet in uitkomen trek ik wel weer aan de bel

  15. #15

    Standaard

    Oke, doe je best

    Al je koptelefoon draadloos kunnen koppelen aan je receiver?
    (kan ook nog via een snoertje, dus echt haast heeft het niet,
    maar toch.... als je het echt draadloos wilt.... ben benieuwd)

    Laat je niet al te snel uit het veld slaan als analfabeet, ook al kost
    het best veel tijd..... in de gebruiksaanwijzingen vind je soms
    verrassend veel tips om dingen aan te passen aan je persoonlijke
    smaak. Je hebt een nieuwe speler, receiver, TV en ook een Dune HD,
    best wel heel veel goede spullen, daar wil je toch ook het beste
    uit halen.... aan je spullen ligt het niet, kom op baasje van het
    spul, speel heer en meester en wees niet bang, er gaat tijdens
    het testen niet snel iets stuk...... tenminste niet, als je van de kabels
    afblijft als de boel onder spanning staat, met settings kun je naar
    hartenlust instellingen doen en zien/horen wat de resultaten zijn
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 24-11-2015 om 12:13
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Red face

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oke, doe je best

    Al je koptelefoon draadloos kunnen koppelen aan je receiver?
    (kan ook nog via een snoertje, dus echt haast heeft het niet,
    maar toch.... als je het echt draadloos wilt.... ben benieuwd)

    Laat je niet al te snel uit het veld slaan als analfabeet, ook al kost
    het best veel tijd..... in de gebruiksaanwijzingen vind je soms
    verrassend veel tips om dingen aan te passen aan je persoonlijke
    smaak. Je hebt een nieuwe speler, receiver, TV en ook een Dune HD,
    best wel heel veel goede spullen, daar wil je toch ook het beste
    uit halen.... aan je spullen ligt het niet, kom op baasje van het
    spul, speel heer en meester en wees niet bang, er gaat tijdens
    het testen niet snel iets stuk...... tenminste niet, als je van de kabels
    afblijft als de boel onder spanning staat, met settings kun je naar
    hartenlust instellingen doen en zien/horen wat de resultaten zijn
    Hahaha klopt met wat je zegt. Alles werkt nu wel alleen ik moet nog een blue tooth zender kopen om mijn koptelefoon via blue tooth met de receiver te kunnen communiceren...
    Alle apparaten werken nu via mijn Harmony Logitech afstandsbediening wat wel een hele opgave was om dit te kunnen voltooien. Apparaten doen soms rare dingen ongevraagd..

    Ik heb ook Audessey MultiEQ32 gebruikt voor mijn kamer kallibratie maar toch ben ik er niet 100 procent tevreden mee. Ik vind zelf dat mijn subwoofer (Elac) er niet echt goed uitspringt bij mijn Canton zuilen ondanks ik alle instellingen bij mijn subwoofer en via Audessey heb nagelopen.

    Gelukkig is mijn vrouw veel technischer dan mij en dat scheelt natuurlijk ook een hoop hahaha

    Nu ga ik me deze week eens concentreren op de Dune...Hopelijk lukt het me
    Laatst aangepast door Pamo : 25-11-2015 om 17:50

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Hahaha klopt met wat je zegt. Alles werkt nu wel alleen ik moet nog een blue tooth zender kopen om mijn koptelefoon via blue tooth met de receiver te kunnen communiceren...
    Alle apparaten werken nu via mijn Harmony Logitech afstandsbediening wat wel een hele opgave was om dit te kunnen voltooien. Apparaten doen soms rare dingen ongevraagd..

    Ik heb ook Audessey MultiEQ32 gebruikt voor mijn kamer kallibratie maar toch ben ik er niet 100 procent tevreden mee. Ik vind zelf dat mijn subwoofer (Elac) er niet echt goed uitspringt bij mijn Canton zuilen ondanks ik alle instellingen bij mijn subwoofer en via Audessey heb nagelopen.

    Gelukkig is mijn vrouw veel technischer dan mij en dat scheelt natuurlijk ook een hoop hahaha

    Nu ga ik me deze week eens concentreren op de Dune...Hopelijk lukt het me
    Dat apparaten soms rare dingen ongevraagd doen...... ja, dat kan liggen aan HDMI CEC, iets dat
    zogenaamd makkelijk moet zijn, zelf heb ik dat waardeloze gedoe nooit begrepen en van al mijn
    HDMI apparaten uitgezet. Zet je een bepaald apparaat aan, dan gaat ook een ander apparaat aan,
    zelfs als je dat apparaat nu net niet wilt hebben, met uitzetten idem dito, zet je je TV uit en je wilt
    bijvoorbeeld naar een CD gaan luisteren is ondertussen ook je receiver al uitgezet..... Gelukkig
    kun je CEC bij de meeste apparaten gewoon lekker uitzetten en lekker zelf beslissen wat je wilt gaan doen.

    Een sub goed inpassen is altijd het lastigste, dat gaat ook Audessey niet redden..... de makkelijkste methode
    is gewoon het volume van de sub zo hoog mogelijk te zetten, meestal ligt dat zo'n beetje op 75% van
    de volumeknop, het max volume van de sub is dat volume waarbij hij zeer krachtig bijkomt maar nog
    net niet gaat vervormen. De crossover frequentie zet je zo'n 20Hz boven de zwakst presterende speaker
    uit je setup, stel dat dat je center is die maar tot zo'n 65Hz kan komen, dan zet je in je receiver de frequentie
    van de sub op bijvoorbeeld 90Hz, je zou ook nog 80Hz kunnen proberen, maar je mag best een beetje overlap
    hebben, dit om gaten te voorkomen, een goed ingestelde sub verraad niet dat hij het laag voor zijn rekening
    neemt..... tenminste als je er voor gaat dat je sub ook het laag van alle speakers in je setup aanvult, dit
    raad ik zelf iedereen aan, gebruik dat zelf ook..... bij mij heet dat dacht ik double base.
    Ja..... dan nog het volume van sub in evenwicht brengen met de rest van je setup, dat doe je met je
    receiver...... het kan helaas wel zo zijn dat Audessey het heeft verpest om dat goed te kunnen doen en
    je sub te veel bijdraagt omdat je hem niet lager kunt zetten met je receiver omdat de rest van je setup al
    laag staat ingesteld, voorbeeld:

    fronts - 4dB
    center -3.5dB
    rears -5dB

    Ik dacht dat de 7010 een regelbereik heeft van - en + 12 dB per kanaal.

    Stel dat je sub ook bij min 12 dB nog teveel bijdraagt aan het laag en je dat minder zou willen hebben, doe
    dat dan niet op de sub zelf, die wil je namelijk zo krachtig mogelijk laten werken, toch kan je het volume
    ten opzichte van je andere speakers omlaag krijgen......

    Zet dan bijvoorbeeld je fronts, center en rears eens 6dB hoger en kijk dan of je wel je sub beter in de pas
    kan krijgen met de rest, dan wordt het:

    fronts +2dB
    center +2.5dB
    rears +1dB

    Met deze aanpassing heb je jezelf 6dB extra speelruimte gegeven om je sub beter in te passen, natuurlijk
    kan het andersom ook in het geval de sub tekort komt, dan draai je alles andersom..... laat dat maar over
    aan je vrouwtje die er meer verstand van heeft.

    Moet lukken zo, en als je vragen of opmerkingen hebt over mijn tips..... gewoon even melden, we gaan
    net zo lang door totdat het perfect is, je hebt er genoeg aan besteed, dus verdien je het ook


    PS
    Over de sub..... en de crossover frequentie, de meesten zeggen dat je de frequentie van de sub op
    de hoogste stand moet laten staan op de sub zelf, de receiver stand laat maar door waar hij op is gezet,
    zelf ben ik niet bang om het op beiden te doen, zet iig niet je sub verkeerd, want dan helpt het allemaal
    niets meer. (stel aub een vraag als je niet begrijpt wat ik bedoel)
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat apparaten soms rare dingen ongevraagd doen...... ja, dat kan liggen aan HDMI CEC, iets dat
    zogenaamd makkelijk moet zijn, zelf heb ik dat waardeloze gedoe nooit begrepen en van al mijn
    HDMI apparaten uitgezet. Zet je een bepaald apparaat aan, dan gaat ook een ander apparaat aan,
    zelfs als je dat apparaat nu net niet wilt hebben, met uitzetten idem dito, zet je je TV uit en je wilt
    bijvoorbeeld naar een CD gaan luisteren is ondertussen ook je receiver al uitgezet..... Gelukkig
    kun je CEC bij de meeste apparaten gewoon lekker uitzetten en lekker zelf beslissen wat je wilt gaan doen.

    Een sub goed inpassen is altijd het lastigste, dat gaat ook Audessey niet redden..... de makkelijkste methode
    is gewoon het volume van de sub zo hoog mogelijk te zetten, meestal ligt dat zo'n beetje op 75% van
    de volumeknop, het max volume van de sub is dat volume waarbij hij zeer krachtig bijkomt maar nog
    net niet gaat vervormen. De crossover frequentie zet je zo'n 20Hz boven de zwakst presterende speaker
    uit je setup, stel dat dat je center is die maar tot zo'n 65Hz kan komen, dan zet je in je receiver de frequentie
    van de sub op bijvoorbeeld 90Hz, je zou ook nog 80Hz kunnen proberen, maar je mag best een beetje overlap
    hebben, dit om gaten te voorkomen, een goed ingestelde sub verraad niet dat hij het laag voor zijn rekening
    neemt..... tenminste als je er voor gaat dat je sub ook het laag van alle speakers in je setup aanvult, dit
    raad ik zelf iedereen aan, gebruik dat zelf ook..... bij mij heet dat dacht ik double base.
    Ja..... dan nog het volume van sub in evenwicht brengen met de rest van je setup, dat doe je met je
    receiver...... het kan helaas wel zo zijn dat Audessey het heeft verpest om dat goed te kunnen doen en
    je sub te veel bijdraagt omdat je hem niet lager kunt zetten met je receiver omdat de rest van je setup al
    laag staat ingesteld, voorbeeld:

    fronts - 4dB
    center -3.5dB
    rears -5dB

    Ik dacht dat de 7010 een regelbereik heeft van - en + 12 dB per kanaal.

    Stel dat je sub ook bij min 12 dB nog teveel bijdraagt aan het laag en je dat minder zou willen hebben, doe
    dat dan niet op de sub zelf, die wil je namelijk zo krachtig mogelijk laten werken, toch kan je het volume
    ten opzichte van je andere speakers omlaag krijgen......

    Zet dan bijvoorbeeld je fronts, center en rears eens 6dB hoger en kijk dan of je wel je sub beter in de pas
    kan krijgen met de rest, dan wordt het:

    fronts +2dB
    center +2.5dB
    rears +1dB

    Met deze aanpassing heb je jezelf 6dB extra speelruimte gegeven om je sub beter in te passen, natuurlijk
    kan het andersom ook in het geval de sub tekort komt, dan draai je alles andersom..... laat dat maar over
    aan je vrouwtje die er meer verstand van heeft.

    Moet lukken zo, en als je vragen of opmerkingen hebt over mijn tips..... gewoon even melden, we gaan
    net zo lang door totdat het perfect is, je hebt er genoeg aan besteed, dus verdien je het ook


    PS
    Over de sub..... en de crossover frequentie, de meesten zeggen dat je de frequentie van de sub op
    de hoogste stand moet laten staan op de sub zelf, de receiver stand laat maar door waar hij op is gezet,
    zelf ben ik niet bang om het op beiden te doen, zet iig niet je sub verkeerd, want dan helpt het allemaal
    niets meer. (stel aub een vraag als je niet begrijpt wat ik bedoel)
    Bedankt voor je uitleg en hulp, super top van je.
    Ik wil dit weekend eens ermee gaan puzzelen. Mocht ik niet ver komen dan geef ik je mijn instellingen eens door.
    Ik snap eerlijk gezegd niet je hele verhaal over lagen en crossover.
    Ik kan in mijn receiver de crossover ook zelf handmatig instellen maar ik heb geen idee hierover..
    Wat bedoelen ze precies met de Crossover? is dat hetzelfde als de kantel frequentie? Ja ik ben een leek op dit gebied...

    Ik vind persoonlijk dat mijn speakers domineren en mijn sub niet. Ik ga ermee aan de slag a.d.h.v.je informatie.
    Ik hou je op de hoogte hiermee. Hopelijk dit weekend al.

    Bedankt nogmaals!
    Laatst aangepast door Pamo : 27-11-2015 om 18:50

  19. #19

    Standaard

    Crossover is het engelse woord voor scheidingsfilter......

    Wat je met de instelling doet is het volgende:

    Stel dat je een sub zou hebben die van 25 tot 200Hz zou kunnen gaan en je hebt in je setup speakers
    waarvan de minste maar tot zeg 70Hz kan komen(is niet slecht hoor) en je wilt de rest van het laag
    door de sub laten weergeven en je wilt ook niet dat de sub verraad dat hij meedoet.... dan zet je het
    filter in je receiver bijvoorbeeld op 90 of 100Hz je wilt altijd wat ze noemen een beetje overlap, als
    je geen overlapping zou hebben, dan verraad de sub waar hij staat, maar ook de speakers die het niet redden
    verraden hun plek doordat er een gat kan vallen in de aanvulling op elkaar.

    Een "echte" sub gaat maar tot zo'n 100Hz en is dan ook alleen geschikt voor een THX set of een set met
    fullrange speakers. Subs met een groter bereik zitten meestal bij de mindere plastic setjes en sets waarvan
    de satellietjes maar tot 120 Hz of zelfs nog minder (is zeg maar 150Hz) kunnen komen, de sub moet dan wel tot
    200Hz kunnen komen om een overlap te behouden.

    Een sub wil je zoveel mogelijk alleen het allerlaagste laag laten weergeven, hoe meer hij naar boven moet weergeven,
    hoe minder het echte laag nog goed echt laag kan gaan klinken, vandaar dat je de sub crossover wel met een kleine
    overlap moet instellen, maar zeker niet teveel.(20 tot 30Hz overlap ten opzichte van de minst presterende speaker
    in je setup zou genoeg moeten zijn)

    Ja, je zou er ook het woord kantelfrequentie voor kunnen gebruiken, al wordt dat dacht ik meer gebruikt voor
    een luidspreker met een twee- of drieweg systeem..... er zit wat meer vast aan de term, maar ik houd het het
    liefst zo simpel mogelijk in mijn ondersteuningen, als ik ga beginnen over 3dB afzwakkingen en andere moeilijke
    termen wordt het gewoon onoverzichtelijk, maar houd gewoon simpel in gedachte dat ermee bedoeld wordt die
    freguenties die je niet wilt doorgeven aan een speaker die er niet geschikt voor is, daar worden in een speaker
    dan filters voor gemaakt, je wilt je tweater geen 30Hz geven net zomin als je je sub geen 16.000Hz (16Khz) wilt
    geven.

    Je receiver heeft dus een soort van scheidingsfilter voor de sub, hoe hoger je hem instelt, hoe meer hij naar de sub stuurt,
    en ik heb uitgelegd dat je dat niet echt zou willen....

    BTW, je wilt ook niet dat je sub gaat domineren...... bij mij staat hij nu op -10dB en kan dan bij films van Marvel en enkele
    anderen zoals de 2D disc van Mad Max nog wat zakken met het volume van de sub zodat het dan ook echt lijkt dat de
    ontploffingen en ander geweld echt uit alle speakers komt en niet uit de sub..... de sub mag je ook nooit kunnen plaatsen,
    het staat goed als het klinkt alsof de ontploffingen ook echt uit die hoek komen waar zij bedoeld zijn.... goede overlap en
    goede instelling van de sub zijn dan geslaagd..... Oh..... er komt dan ook echt genoeg laag en volume uit.

    Een sub is groot en neemt ruimte in, uit een speld krijg je geen laag en uit een monster geen hoog, persoonlijk
    ben ik geen liefhebber van satelliet setjes en ook THX dat daar dicht tegen aanzit is niet echt mijn ding, ben een
    voorstander van alles fullrange, dat geeft echt het beste resultaat..... ja... ja.... begrijp de liefhebbers die de ruimte
    er niet voor krijgen van wederhelften die dat niet zien zitten.... al heb ik zelf wel meegemaakt dat ook wederhelften
    er begrip voor krijgen als zij een goed ingestelde setup meemaken

    Ook mensen meegemaakt die na een bezoek bij mij direct een andere sub hebben aangeschaft en hun
    mening over "double base" hebben aangepast, want geloof me wat je ook voor speakers hebt, ze komen
    zelden tot nooit zo laag als een sub...... en voor de duidelijkheid... ik heb het hier de hele tijd dan wel
    over een sub met ingebouwde versterker.

    Kan het je hier laten horen en zien, zou zeggen als medeliefhebber van goed filmgeluid, je bent welkom
    om te komen luisteren als je daar behoefte aan zou hebben.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Technisch verhaal zeg...

    Mijn instellingen zijn op dit moment:

    Crossover punt bij elke luidspreker staat als volgt ingesteld:

    Front: 40Hz
    Center 40 Hz
    Surround 40 Hz

    (Surround= ik heb wel echte rear speakers. maar staan bij mij meer aan de zijkant dan echt aan de achterkant i.v.m. plaatsgebrek.

    Lage Tonen:

    Subwoofermodus: LFE+ Main
    LPF voor LFE: 150 HZ

    Ik ga er mee spelen. Alleen hoe kan ik handmatig de frequentie van mijn speakers aanpassen?

    Ik ga op verkenning uit.

    Oh ja mijn subwoofer is Elac2040 die volgens mij ook erg geavanceerd is...
    Laatst aangepast door Pamo : 28-11-2015 om 13:00

  21. #21

    Standaard

    Het is me gelukt!

    Ik heb niks extra verandert aan mijn instellingen behalve aan mijn subwoofer. Via mijn reiciever heb ik het volume van mijn subwoofer aangeopast dus stond op 0 Db. Deze heb ik verhoogd naar +2DB wat een wereld van verschil is nu.

    Bedankt voor je hulp en advies Dvd Profiler!
    Jammer dat Noord Holland voor mij te ver weg is anders kwam ik zeker een keertje langs om te komen luisteren naar je set up.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Technisch verhaal zeg...

    Mijn instellingen zijn op dit moment:

    Crossover punt bij elke luidspreker staat als volgt ingesteld:

    Front: 40Hz
    Center 40 Hz
    Surround 40 Hz

    (Surround= ik heb wel echte rear speakers. maar staan bij mij meer aan de zijkant dan echt aan de achterkant i.v.m. plaatsgebrek.

    Lage Tonen:

    Subwoofermodus: LFE+ Main
    LPF voor LFE: 150 HZ

    Ik ga er mee spelen. Alleen hoe kan ik handmatig de frequentie van mijn speakers aanpassen?

    Ik ga op verkenning uit.

    Oh ja mijn subwoofer is Elac2040 die volgens mij ook erg geavanceerd is...
    Als ik zo de crossoverwaardes van de instellingen zie, en ze zijn ingesteld door je audessey,
    dan beschik je net als ik over full range speakers

    Hoe je ze handmatig kunt aanpassen kun je waarschijnlijk wel vinden in je gebruiksaanwijzing,
    toch persoonlijk zou ik er niets aan veranderen, heb als persoonlijke voorkeur dan ook dat alle
    speakers zoveel mogelijk gaan weergeven als zij kunnen, de huidige technieken geven dat ook
    door aan de speakers. Had anders ook veel goedkopere speakers kunnen nemen...... maar dat
    was niet mijn keus als liefhebber van goed geluid.

    Subwoofermodus: LFE+ Main
    LPF voor LFE: 150 HZ
    Als je receiver voor de sub 150Hz heeft gekozen lijkt me dat een beetje overdreven als je
    beschikt over full range speakers voor je hele setup.... ga gerust naar 90Hz of 80Hz, je wilt
    niet dat een sub teveel in een hoger frequentie gebied gaat weergeven, hij is bedoeld voor
    sub laag.... probeer dat altijd zo laag mogelijk houden.... maar ALTIJD wel met een overlap,
    je wilt immers nooit een gat in het geluid krijgen. Ga gerust hier wat proberen te verbeteren,
    sub laag is er op verschillende manieren, heb mijn sub wel het genoegen dat hij zowel voor
    muziek als film uitstekend geschikt is, het is geen goedkoop ploppertje en ook geen goedkope
    bonker, ook met subs is er echt duidelijk verschil in geluidskwaliteit.

    Kom hier later weer even op terug, net als op andere antwoorden op het forum, heb
    nog wat andere dingen in het leven en heb vandaag ook nog gewerkt, was reeds
    om 4:00 wakker en op.... maar laat je niet uit het veld slaan om zelf ook wat te proberen,
    schrijf eventueel settings op voordat je verder gaat met proberen.

    Je blijft welkom..... BTW er zijn wel eens mensen blijven overnachten.... afstanden zijn
    er om overwonden te worden Ga zelf regelmatig naar meetings op het forum, een
    kilometer meer of minder doet mij niet afschrikken voor deze hobby
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als ik zo de crossoverwaardes van de instellingen zie, en ze zijn ingesteld door je audessey,
    dan beschik je net als ik over full range speakers

    Hoe je ze handmatig kunt aanpassen kun je waarschijnlijk wel vinden in je gebruiksaanwijzing,
    toch persoonlijk zou ik er niets aan veranderen, heb als persoonlijke voorkeur dan ook dat alle
    speakers zoveel mogelijk gaan weergeven als zij kunnen, de huidige technieken geven dat ook
    door aan de speakers. Had anders ook veel goedkopere speakers kunnen nemen...... maar dat
    was niet mijn keus als liefhebber van goed geluid.



    Als je receiver voor de sub 150Hz heeft gekozen lijkt me dat een beetje overdreven als je
    beschikt over full range speakers voor je hele setup.... ga gerust naar 90Hz of 80Hz, je wilt
    niet dat een sub teveel in een hoger frequentie gebied gaat weergeven, hij is bedoeld voor
    sub laag.... probeer dat altijd zo laag mogelijk houden.... maar ALTIJD wel met een overlap,
    je wilt immers nooit een gat in het geluid krijgen. Ga gerust hier wat proberen te verbeteren,
    sub laag is er op verschillende manieren, heb mijn sub wel het genoegen dat hij zowel voor
    muziek als film uitstekend geschikt is, het is geen goedkoop ploppertje en ook geen goedkope
    bonker, ook met subs is er echt duidelijk verschil in geluidskwaliteit.

    Kom hier later weer even op terug, net als op andere antwoorden op het forum, heb
    nog wat andere dingen in het leven en heb vandaag ook nog gewerkt, was reeds
    om 4:00 wakker en op.... maar laat je niet uit het veld slaan om zelf ook wat te proberen,
    schrijf eventueel settings op voordat je verder gaat met proberen.

    Je blijft welkom..... BTW er zijn wel eens mensen blijven overnachten.... afstanden zijn
    er om overwonden te worden Ga zelf regelmatig naar meetings op het forum, een
    kilometer meer of minder doet mij niet afschrikken voor deze hobby
    Wederom bedankt voor je reactie.

    Ik had de sub zelf op 150HZ gezet. Audessey inderdaad had deze op 80HZ of 90 HZ gezet maar ik vond zelf dat de sub helemaal niet meedeed. Sterker nog, de Sub werd zelfs uitgeschakeld of inactief.

    Tot nu toe ben ik tevreden. Ik heb mijn sub level niveau verlaagt naar +1 i.p.v. +2DB

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als ik zo de crossoverwaardes van de instellingen zie, en ze zijn ingesteld door je audessey,
    dan beschik je net als ik over full range speakers

    Hoe je ze handmatig kunt aanpassen kun je waarschijnlijk wel vinden in je gebruiksaanwijzing,
    toch persoonlijk zou ik er niets aan veranderen, heb als persoonlijke voorkeur dan ook dat alle
    speakers zoveel mogelijk gaan weergeven als zij kunnen, de huidige technieken geven dat ook
    door aan de speakers. Had anders ook veel goedkopere speakers kunnen nemen...... maar dat
    was niet mijn keus als liefhebber van goed geluid.



    Als je receiver voor de sub 150Hz heeft gekozen lijkt me dat een beetje overdreven als je
    beschikt over full range speakers voor je hele setup.... ga gerust naar 90Hz of 80Hz, je wilt
    niet dat een sub teveel in een hoger frequentie gebied gaat weergeven, hij is bedoeld voor
    sub laag.... probeer dat altijd zo laag mogelijk houden.... maar ALTIJD wel met een overlap,
    je wilt immers nooit een gat in het geluid krijgen. Ga gerust hier wat proberen te verbeteren,
    sub laag is er op verschillende manieren, heb mijn sub wel het genoegen dat hij zowel voor
    muziek als film uitstekend geschikt is, het is geen goedkoop ploppertje en ook geen goedkope
    bonker, ook met subs is er echt duidelijk verschil in geluidskwaliteit.

    Kom hier later weer even op terug, net als op andere antwoorden op het forum, heb
    nog wat andere dingen in het leven en heb vandaag ook nog gewerkt, was reeds
    om 4:00 wakker en op.... maar laat je niet uit het veld slaan om zelf ook wat te proberen,
    schrijf eventueel settings op voordat je verder gaat met proberen.

    Je blijft welkom..... BTW er zijn wel eens mensen blijven overnachten.... afstanden zijn
    er om overwonden te worden Ga zelf regelmatig naar meetings op het forum, een
    kilometer meer of minder doet mij niet afschrikken voor deze hobby
    Pfff om 4.00 uur al wakker en op en dat in het weekend?

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Pfff om 4.00 uur al wakker en op en dat in het weekend?
    Ik heb maar 7 weekenden per jaar echt vrij, maar dat is met een continu rooster nu eenmaal zo,
    zelf vind ik dat niet erg, al is het met het schreiden der jaren wel iets zwaarder

    Oh ja mijn subwoofer is Elac2040 die volgens mij ook erg geavanceerd is...
    Dat is een mooie sub, zowel uiterlijk als technisch Wel uitkijken dat je hem zo optimaal
    mogelijk instelt en geen instellingen doet op de kamerinstellingen als je dat niet nodig hebt,
    heb je gebruiksaanwijzing er even bijgehad en voor die kamerinstellingen heb je echt wel
    de aangeraden test CD nodig, maar als je geen last van resonanties hebt, lijkt het mij niet
    nodig om dat in te stellen.

    Je sub heeft veel aansluitmogelijkheden en instel mogelijkheden, al denk ik dat je hem
    net als de meesten onder ons via de LFE hebt aangesloten. Je schreef dat je hem
    op 150Hz had gezet omdat het anders klonk alsof hij niet veel meedeed, in weze zou
    met jouw gevonden waarden van de Audessey 80 tot 90 Hz ruim voldoende moeten zijn,
    je zou daar stapje voor stapje wat mee kunnen instellen en dat hoeft niet in 1 dag.

    Toch vraag ik me dan af welke "echte" surround speakers je hebt, dat ze aan de zijkant staan
    is overigens geen probleem, ik heb zelf ook ruikmte gebrek, mijn rears staan ook aan de zijkant,
    achter staan de backrears, als ik toch eens rijk was
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •