Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 32 van 32 worden weergegeven.

Discussie: Dune HD Base 3D

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik heb maar 7 weekenden per jaar echt vrij, maar dat is met een continu rooster nu eenmaal zo,
    zelf vind ik dat niet erg, al is het met het schreiden der jaren wel iets zwaarder



    Dat is een mooie sub, zowel uiterlijk als technisch Wel uitkijken dat je hem zo optimaal
    mogelijk instelt en geen instellingen doet op de kamerinstellingen als je dat niet nodig hebt,
    heb je gebruiksaanwijzing er even bijgehad en voor die kamerinstellingen heb je echt wel
    de aangeraden test CD nodig, maar als je geen last van resonanties hebt, lijkt het mij niet
    nodig om dat in te stellen.

    Je sub heeft veel aansluitmogelijkheden en instel mogelijkheden, al denk ik dat je hem
    net als de meesten onder ons via de LFE hebt aangesloten. Je schreef dat je hem
    op 150Hz had gezet omdat het anders klonk alsof hij niet veel meedeed, in weze zou
    met jouw gevonden waarden van de Audessey 80 tot 90 Hz ruim voldoende moeten zijn,
    je zou daar stapje voor stapje wat mee kunnen instellen en dat hoeft niet in 1 dag.

    Toch vraag ik me dan af welke "echte" surround speakers je hebt, dat ze aan de zijkant staan
    is overigens geen probleem, ik heb zelf ook ruikmte gebrek, mijn rears staan ook aan de zijkant,
    achter staan de backrears, als ik toch eens rijk was
    Mijn speakerset bestaat uit 2 front spealers van Canton, 1 center speaker van Canton en 2 rear speakers van Canton die ik dus niet rear kan zetten maar aan de zijkant. Via Audessey heb ik deze aangegeven als zijn de surround omdat ze meer aan de zijkanten van mijn bank staan dan aan de achterkant.
    Ik neem aan dat dit correct is?

    Tja ik heb het signaal van de Sub toch naar 0.5DB gezet ipv 2 omdat deze in een bepaalde serie teveel bonkte.
    Ook bij het luisteren van muziek is de sub te aanwezig maar bij films weer niet. Nu moet ik in feite elke keer het uitgangs signaal van mijn sub blijven veranderen en da vind ik niet handig.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Mijn speakerset bestaat uit 2 front spealers van Canton, 1 center speaker van Canton en 2 rear speakers van Canton die ik dus niet rear kan zetten maar aan de zijkant. Via Audessey heb ik deze aangegeven als zijn de surround omdat ze meer aan de zijkanten van mijn bank staan dan aan de achterkant.
    Ik neem aan dat dit correct is?

    Tja ik heb het signaal van de Sub toch naar 0.5DB gezet ipv 2 omdat deze in een bepaalde serie teveel bonkte.
    Ook bij het luisteren van muziek is de sub te aanwezig maar bij films weer niet. Nu moet ik in feite elke keer het uitgangs signaal van mijn sub blijven veranderen en da vind ik niet handig.
    Ben even bezig met wat anders, maar kom hier binnenkort op terug.....

    Zei niet voor niets dat het zeer lastig is om de sub goed in te passen

    PS

    Gaarne modelnummers van je speakers, dan kan ik even het bereik van de speakers opzoeken,
    merk alleen is daar niet genoeg voor (is voor het instellen van je sub crossover in je receiver)

    Bonken klinkt niet goed.... mijn sub kan wat meer/zwaarder aanzetten, maar zal zeker nooit als
    bonkend overkomen.... moeten we ook nog even wat aan doen.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 02-12-2015 om 23:20 Reden: PS aanvulling
    Have fun and enjoy your collection

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ben even bezig met wat anders, maar kom hier binnenkort op terug.....

    Zei niet voor niets dat het zeer lastig is om de sub goed in te passen

    PS

    Gaarne modelnummers van je speakers, dan kan ik even het bereik van de speakers opzoeken,
    merk alleen is daar niet genoeg voor (is voor het instellen van je sub crossover in je receiver)

    Bonken klinkt niet goed.... mijn sub kan wat meer/zwaarder aanzetten, maar zal zeker nooit als
    bonkend overkomen.... moeten we ook nog even wat aan doen.
    Hoi,

    Mijn boxen zijn Canton Chrono SL 590.2 serie. Center speaker en rear speakers ook.

    Bedankt! Ik ben benieuwd of we er uit komen samen.

    PS Ik ben vanaf nu wel een aantal dagen niet in de gelegenheid om te reageren.
    We keep contact.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Hoi,

    Mijn boxen zijn Canton Chrono SL 590.2 serie. Center speaker en rear speakers ook.

    Bedankt! Ik ben benieuwd of we er uit komen samen.

    PS Ik ben vanaf nu wel een aantal dagen niet in de gelegenheid om te reageren.
    We keep contact.
    Mooie speakers, allemaal full range en ze kunnen allemaal ook laag genoeg komen

    Settings alles op large en 40Hz lijkt me ook goed, al kunnen je zuilen lager, heb dacht
    ik zelf alles op large staan en dan hoef je geen onderwaarde op te geven tenminste niet
    met mijn setup.

    Bonken is niet goed, je sub moet eigenlijk nooit zijn plek verraden en subtiel het laag aanvullen,
    dat je kan horen dat hij meedoet als er veel actie in een film is, ja dat weten we..... maar hij zou
    dan nog niet echt zijn plek moeten verraden.

    Je schreef eerder dat hij wel een inactief werd..... dat is vrij normaal, dat gebeurt hier ook, vooral
    bij films waarin veel gepraat wordt en weinig actie is... Mijn sub heeft niet zoals jouw sub de mogelijkheid
    om hem altijd aan te zetten, hij gaat na een bepaalde tijd automatisch in standby a;s er geen werk voor hem is...

    Het is lastig om voor de sub net het goede volume te kiezen dat bij al het aanbod een fijn gemiddelde geeft,
    zelf moet ik bij films die heel zwaar in het laag zitten(Transformers) wel eens een paar dB omlaag met het
    volume van de sub, iets dat ik ook later op de avond wel doe om de omgeving te sparen.

    Helemaal 100% voor alles ga je het nooit krijgen, maar met geduld is wel een redelijk goed gemiddelde te
    krijgen..... kijk ook of je langzaam wat van 150Hz af kan bouwen..... dat is meer een stand als je hele
    kleine speakertjes zou hebben, mijn eigen sub kan maar tot 100Hz weergeven, is dan ook een sub
    die niet geschikt is om samen te werken met kleine satelliet speakers.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mooie speakers, allemaal full range en ze kunnen allemaal ook laag genoeg komen

    Settings alles op large en 40Hz lijkt me ook goed, al kunnen je zuilen lager, heb dacht
    ik zelf alles op large staan en dan hoef je geen onderwaarde op te geven tenminste niet
    met mijn setup.

    Bonken is niet goed, je sub moet eigenlijk nooit zijn plek verraden en subtiel het laag aanvullen,
    dat je kan horen dat hij meedoet als er veel actie in een film is, ja dat weten we..... maar hij zou
    dan nog niet echt zijn plek moeten verraden.

    Je schreef eerder dat hij wel een inactief werd..... dat is vrij normaal, dat gebeurt hier ook, vooral
    bij films waarin veel gepraat wordt en weinig actie is... Mijn sub heeft niet zoals jouw sub de mogelijkheid
    om hem altijd aan te zetten, hij gaat na een bepaalde tijd automatisch in standby a;s er geen werk voor hem is...

    Het is lastig om voor de sub net het goede volume te kiezen dat bij al het aanbod een fijn gemiddelde geeft,
    zelf moet ik bij films die heel zwaar in het laag zitten(Transformers) wel eens een paar dB omlaag met het
    volume van de sub, iets dat ik ook later op de avond wel doe om de omgeving te sparen.

    Helemaal 100% voor alles ga je het nooit krijgen, maar met geduld is wel een redelijk goed gemiddelde te
    krijgen..... kijk ook of je langzaam wat van 150Hz af kan bouwen..... dat is meer een stand als je hele
    kleine speakertjes zou hebben, mijn eigen sub kan maar tot 100Hz weergeven, is dan ook een sub
    die niet geschikt is om samen te werken met kleine satelliet speakers.
    Hoi,

    Bedankt voor je reactie

    Volgens mij zijn mijn onder waardes van mijn speakers 40Hz en kunnen deze niet lager worden gezet maar ik zal dit verder eens gaan onderzoeken.
    Ik vind het wel jammer dat ik bij muziek en films steeds de sub dB een beetje moet aanpassen om hem in de pas te laten lopen. Misschien dat dit komt door de sub150HZ frequentie?

    In ieder geval ga ik verder met onderzoeken.

    Bedankt voor al je hulp! en complimenten voor mijn equipment

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Hoi,

    Bedankt voor je reactie

    Volgens mij zijn mijn onder waardes van mijn speakers 40Hz en kunnen deze niet lager worden gezet maar ik zal dit verder eens gaan onderzoeken.
    Ik vind het wel jammer dat ik bij muziek en films steeds de sub dB een beetje moet aanpassen om hem in de pas te laten lopen. Misschien dat dit komt door de sub150HZ frequentie?

    In ieder geval ga ik verder met onderzoeken.

    Bedankt voor al je hulp! en complimenten voor mijn equipment
    Graag gedaan, goede spullen en mooie speakers, daar wil je natuurlijk ook zoveel mogelijk
    uithalen van wat er inzit, je koopt zulke mooie spullen niet om dan met geluid te blijven dat
    het eerste de beste plastic weggooizooibarreltje ten toon spreid.

    In de door de fabrikant opgegeven specificaties komen jouw speakers lager dan de speakers
    van mijn eigen setup, zo komen bijvoorbeed mijn zuilen maar iets onder 40Hz, de rest zit
    daar iets boven, met de center als zwakste broeder die maar tot 50Hz gaat....

    Bij mij staat de sub ingesteld op 90Hz(kan maar tot 100Hz) en hij valt niet op, heb met
    de 90Hz een ruime overlap, heb minder geprobeerd, maar dat gaf een teleurstellend geluid,
    dan viel het echt op dat er iets stond aan te vullen.....

    Bij jou zou 80 Hz eigenlijk genoeg moeten zijn, maar 90 of 100Hz zou ook nog kunnen,
    denk dat mijn speakers een iets warmere klank hebben dan jouw Cantons en dat kan
    ook nog een factor zijn dat het iets lastiger in te stellen maakt.

    Je kan ook je hele setup zelf gaan instellen en de Audessey als uitgangsbasis gebruiken,
    je kan dan zelf ook eens wat gaan proberen met de uitgebreide toonregeling, die bij mij
    per paar kan worden ingesteld..... Oh... als je daar in gaat zitten experimenteren dan kun
    je alles helemaal naar je eigen smaak instellen, de puristen zullen het verfoeien, maar
    zelf heb ik daar maling aan en heb alles gewoon ingesteld zoals ik het zelf het lekkerst vind klinken.
    Het helemaal zelf inregelen kost nog veel meer tijd, maar ik denk dat dat uiteindelijk
    tot het meest gewaardeerde resultaat kan leiden.

    Je hoeft iig niet bang te zijn dat er iets fout gaat en als het helemaal mislukt, een reset en
    alles staat weer zoals je begon zoals hij uit de doos kwam...

    Veel plezier en dat je hem maar helemaal naar het zin mag krijgen
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Graag gedaan, goede spullen en mooie speakers, daar wil je natuurlijk ook zoveel mogelijk
    uithalen van wat er inzit, je koopt zulke mooie spullen niet om dan met geluid te blijven dat
    het eerste de beste plastic weggooizooibarreltje ten toon spreid.

    In de door de fabrikant opgegeven specificaties komen jouw speakers lager dan de speakers
    van mijn eigen setup, zo komen bijvoorbeed mijn zuilen maar iets onder 40Hz, de rest zit
    daar iets boven, met de center als zwakste broeder die maar tot 50Hz gaat....

    Bij mij staat de sub ingesteld op 90Hz(kan maar tot 100Hz) en hij valt niet op, heb met
    de 90Hz een ruime overlap, heb minder geprobeerd, maar dat gaf een teleurstellend geluid,
    dan viel het echt op dat er iets stond aan te vullen.....

    Bij jou zou 80 Hz eigenlijk genoeg moeten zijn, maar 90 of 100Hz zou ook nog kunnen,
    denk dat mijn speakers een iets warmere klank hebben dan jouw Cantons en dat kan
    ook nog een factor zijn dat het iets lastiger in te stellen maakt.

    Je kan ook je hele setup zelf gaan instellen en de Audessey als uitgangsbasis gebruiken,
    je kan dan zelf ook eens wat gaan proberen met de uitgebreide toonregeling, die bij mij
    per paar kan worden ingesteld..... Oh... als je daar in gaat zitten experimenteren dan kun
    je alles helemaal naar je eigen smaak instellen, de puristen zullen het verfoeien, maar
    zelf heb ik daar maling aan en heb alles gewoon ingesteld zoals ik het zelf het lekkerst vind klinken.
    Het helemaal zelf inregelen kost nog veel meer tijd, maar ik denk dat dat uiteindelijk
    tot het meest gewaardeerde resultaat kan leiden.

    Je hoeft iig niet bang te zijn dat er iets fout gaat en als het helemaal mislukt, een reset en
    alles staat weer zoals je begon zoals hij uit de doos kwam...

    Veel plezier en dat je hem maar helemaal naar het zin mag krijgen
    Wederom bedankt voor je hulp en adviezen.

    Ik ga komend weekend weer even puzzelen hiermee. Ik laat mijn basis waarden staan zoals Audessy dit heeft gekallibreerd maarf ik ga zelf nog wat spelen met mijn sub.
    Heeft misschien ook allemaal te maken dat ik een Tegelvloer heb liggen zonder kleed en aan de muur hangen bij mij geen schilderijen..
    Maar komt helemaal goed

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •