In de UK staat seizoen 5 voor 19 augustus gepland, ik verwacht voor Nederland dan hopelijk dezelfde datum.
In de UK staat seizoen 5 voor 19 augustus gepland, ik verwacht voor Nederland dan hopelijk dezelfde datum.
Eindelijk begonnen aan het laatste seizoen en het is een treasurehunt! Wat een goed idee en erg leuk dat er weer verwezen wordt naar een andere serie.
Ik zit er 4 delen in en het is weer genieten. Niet van alles hoor, ik dacht dat we van de verhaallijn van Gray af waren, maar goed, hopelijk nu wel. Ergens wil ik weer niet naar het einde want dan weet ik dat er niets meer volgt, maar goed.
De blu-ray is prima, maar ergens in mijn achterhoofd blijft zitten dat dit er wel heel mooi had uit kunnen zien op UHD......
Een waardig einde van het laatste seizoen van deze serie.
Erg vermakelijk met de schattenjacht die ook goed wordt uitgewerkt naar het einde toe. En tegelijkertijd is er toch genoeg ruimte voor de persoonlijke en onderlinge relaties. Moll, L'ak en zeker ook Rayner zijn goede toevoegingen aan dit seizoen. En Burnham blijft ook dit seizoen wat ze heel de serie al is: geweldig. Natuurlijk zijn er ook dit seizoen minpunten, maar daar ga ik niet op focussen. Trouwens wel een werkelijk prachtig einde (kippenvel), dus de afsluiting van de serie is er wel.
Maar het is toch jammer dat de serie eindigt, er had echt nog wel meer ingezeten. Ook jammer dat sommige mensen dit geen kans willen geven, alleen omdat het nieuwe Trek is of omdat het zgn woke is.
Uiteindelijk kom ik volgens mijn Excel bestandje op de volgende cijfers (waarbij het cijfer van de laatste kijkbeurt is meegenomen):
seizoen 1: 7,5
seizoen 2: 8,5
seizoen 3: 8,5
seizoen 4: 7,5
seizoen 5: 8,5
Nog de extra's kijken en het boek is helaas dicht....tot de volgende kijkbeurt.
Vond je niet dat de finale wel heel veel "eindes" had. Duurde mij net te lang, maar verder zeker een goed seizoen.
Dat zie je wel vaker (LOTR....) maar daar had ik geen last van. Ik dacht dat het zou eindigen bijhet huwelijk. Daarom was het een verrassing dat het toekomst stuk kwam; dat was echt wel fijn om te zien (sloot bijvoorbeeld aan bij die Short Trek 'Calypso'). Hoewel ik wel meer van de toekomst had willen zien zoals Saru + T'Rina, Stamets + Culber.
.
Nou ja, ik heb nog een seizoen Lower Deck en Prodidy, maar dus even geen live-action meer.
Je wordt weer gestraft voor het los kopen van de seizoenen...
Nu komt er (zoals verwacht) een box uit met de complete serie ( Star Trek: Discovery - The Complete Series Blu-ray), en die heeft dus een bonus disc die niet bij de losse seizoenen zat met deze extra's:
- Series Roundtable (1800p, 57:15): Primary participants include Co-Creator Alex Kurtzman, Actress Sonequa Martin-Green, Actor Doug Jones, Actor Wilson Cruz, Actor David Ajala, and Actor Blu del Barrio participating in a virtual get-together. Discussions include character details and relationships, performances, the series' premiere, joys and challenges of the making of the show, the series' forward pushes (such as making Burnham the Discovery's captain and moving the setting to the future), sets and visual effects work, writing and shooting and acting in key scenes, anecdotes, personal memories, camaraderie, and so much more. Fans are going to delight in this nearly hour-long retrospective with key cast and crew.
- The Art of Discovery: Production Design (1080p, 41:51): Countless images that set the design tone for Discovery. These are auto advancing images that go by at about their rate of one every five seconds. Set to music.
- The Art of Discovery: Costumes (1080p, 16:03): This is a collection of costume design images that are followed by video clips showing their real implementation in the show. Set to score from the series.
Bijna 2 uur aan extra's dus die ik van Star Trek altijd graag kijk.
Bedankt Paramount, dat je weer de mensen die trouw de losse seizoenen hebben gekocht weer benadeeld...