Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 86 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Niet onverwacht, wel jammer. Gelukkig komen deze allemaal op disc uit, maar ik was wel gewend aan de 4K kwaliteit.Nou ja, voorlopig hebben we nog wel seizoen 4.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Niet onverwacht, wel jammer. Gelukkig komen deze allemaal op disc uit, maar ik was wel gewend aan de 4K kwaliteit. Nou ja, voorlopig hebben we nog wel seizoen 4.
    Hoe bedoel je, hebben we nog wel seizoen 4? Serie staat nu niet meer op Netflix, dus zal seizoen 4 ook niet meer komen.

  3. #53

    Standaard

    Ik dacht dat seizoen 4 nog op netflix zou komen...zou toch zweren dat ik daar ergens een datum had gezien. Dat valt inderdaad tegen ..

  4. #54

    Standaard

    Het was ook nergens gemeld dat het op het punt stond van Netflix af te gaan. Vanmorgen stond ie nog wel in de lijst en normaal staat er bij een titel die gaat verdwijnen bij wanneer dat gebeurt, maar hier stond niks.

    https://collider.com/star-trek-disco...aramount-plus/
    Laatst aangepast door tmvde : 17-11-2021 om 19:44

  5. #55

    Standaard

    En vandaag staat deel 1 van seizoen 4 op paramountplus.
    Nou ja, dan zullen deze maar op een andere manier moeten kijken, ga geen jaar wachten tot er misschien over een jaar een blu-ray verschijnt.

  6. #56
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Er valt inderdaad altijd een mouw aan te passen Trouwens seizoen 4 staat ook reeds op whatiwatch om je kijkdata in te geven.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  7. #57

    Standaard

    ‘Star Trek: Discovery’ to End With Season 5, Paramount+ Pushes Premiere to 2024

    Bron: variety.com https://variety.com/2023/tv/news/sta...24-1235541321/

  8. #58

    Standaard

    Dat het gaat eindigen was in de lijn der verwachting. Jaren geleden werd nog verteld dat ze five-year plan hadden.
    Het stond echter toen nog niet vast, vanwege vele veranderingen achter de schermen.
    Echter Discovery zal vast te duur zijn voor Paramount.
    Ze gaan bezuinigingen en Paramount+ gaat fuseren met Showtime.
    Paramount+ houdt zich aan die 5 seizoen plan.

  9. #59

    Standaard

    Er werd eerst over een serie gesproken, maar deze spin off wordt een film:

    https://www.ign.com/articles/star-tr...paramount-plus

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Er werd eerst over een serie gesproken, maar deze spin off wordt een film:

    https://www.ign.com/articles/star-tr...paramount-plus
    Ja, dat lijkt mij wel wat. Ik denk beter een film dan een serie, anders wordt het misschien te lang uitgesponnen.

  11. #61

    Standaard

    Ik heb seizoen opnieuw gekeken, nu op blu-ray. Ik kom op een 7,5/10 uit, iets hoger dan de eerste kijkbeurt. De mirror universe lijkt nu iets logischer dan de eerste keer, toen had ik meer het gevoel dat ze wel heel veel in 1 seizoen wilden proppen.

    De minpunten blijven het uiterlijk van de Klingons, waar ik moeite mee heb en het grootste minpunt waar ik mij nu ook weer niet overheen kon zetten was [ Tyler/Voq . Ik begrijp nu iets beter hoe ze het gedaan zouden hebben, maar niet helemaal. Dit vind ik nog steeds heel vreemd, dat het mogelijk zou zijn. Maar goed, er zijn ook vele pluspunten waaronder de cast. Burnham, Saru, Lorca, Tilly en Stamets zijn meer dan prima. Anderen zoals Culber en Detmer komen nog niet echt uit de verf. Maar opnieuw steelt Yeoh de show als Georgiou. Verder is de verhaallijn prima, al hadden ze wat mij betreft toch iets langer in de mirror universe kunnen blijven. En de sets zien er weer schitterend uit.

    Op naar de herkijk van seizoen 2!

  12. #62

    Standaard

    Ik heb onlangs ook seizoen 1 op Blu-ray gekeken, en ik kwam op een beoordelingscijfer van een 7,0 uit. Het begon vrij veelbelovend, vond ik, maar gaandeweg werden de afleveringen minder en toen ze met meerdere universums begonnen, ben ik een beetje afgehaakt. Het lijkt wel of geen enkele (science fiction) film of serie meer zonder dat vreemde fenomeen kan. Dat is ook meteen mijn probleem met de film "Everything Everywhere All at Once" (goh, wat toevallig dat Michelle Yeoh in beide voorkomt...). Visueel ziet seizoen 1 op Blu-ray er overigens zeer goed uit, met superscherp beeld (who needs 4K?).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb onlangs ook seizoen 1 op Blu-ray gekeken, en ik kwam op een beoordelingscijfer van een 7,0 uit. Het begon vrij veelbelovend, vond ik, maar gaandeweg werden de afleveringen minder en toen ze met meerdere universums begonnen, ben ik een beetje afgehaakt. Het lijkt wel of geen enkele (science fiction) film of serie meer zonder dat vreemde fenomeen kan. Dat is ook meteen mijn probleem met de film "Everything Everywhere All at Once" (goh, wat toevallig dat Michelle Yeoh in beide voorkomt...). Visueel ziet seizoen 1 op Blu-ray er overigens zeer goed uit, met superscherp beeld (who needs 4K?).
    Toch is dat in dit geval anders Marcel, aangezien het al in eerdere Star Trek series voorkwam zoals TOS, Enterprise en DS9. Het bestond dus al binnen Star Trek.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Toch is dat in dit geval anders Marcel, aangezien het al in eerdere Star Trek series voorkwam zoals TOS, Enterprise en DS9. Het bestond dus al binnen Star Trek.
    Dat zou heel goed kunnen, maar die series heb ik nooit gezien of het is me niet opgevallen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #65

    Standaard

    Gaat terug zo ver als 6 October 1967

    Star Trek: The Original Series (season 2) Mirror, Mirror


    "Mirror, Mirror" is the fourth episode of the second season of the American science fiction television series Star Trek. Written by Jerome Bixby and directed by Marc Daniels, it was first broadcast on October 6, 1967.
    Mirror, Mirror (Star Trek: The Original Series) - Wikipedia

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat zou heel goed kunnen, maar die series heb ik nooit gezien of het is me niet opgevallen.
    "A man's got to know his limitations", ...

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Gaat terug zo ver als 6 October 1967

    Star Trek: The Original Series (season 2) Mirror, Mirror


    "Mirror, Mirror" is the fourth episode of the second season of the American science fiction television series Star Trek. Written by Jerome Bixby and directed by Marc Daniels, it was first broadcast on October 6, 1967.
    Mirror, Mirror (Star Trek: The Original Series) - Wikipedia
    vrij goede aflevering trouwens die mirror mirror, 1 van de beste van TOS.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Gaat terug zo ver als 6 October 1967
    Star Trek: The Original Series (season 2) Mirror, Mirror
    Dat ze dat 'trucje' na zoveel jaren kennelijk nog steeds uithalen, tekent in mijn beleving wel de creativiteitsarmoede waar meer films en series last van hebben...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat ze dat 'trucje' na zoveel jaren kennelijk nog steeds uithalen, tekent in mijn beleving wel de creativiteitsarmoede waar meer films en series last van hebben...
    Je kan er ook anders tegenaan kijken, dat ze juist trouw zijn aan het verleden door elementen van het verleden te gebruiken. Maar misschien is het anders als je geen echte Star Trek fan bent. Ik zit seizoen 2 opnieuw te bekijken en heb nu 4 delen achter de rug. Misschien bevalt die je beter; het beste seizoen imo.

  19. #69

    Standaard

    ik ben zeker wel een fan van science fiction films en series, maar wil me zeker geen kenner noemen, dus ook geen Star Trek kenner (of fan). Er zitten hele goede SF-films en series tussen, maar ook zeer teleurstellende, zoals bijv. The Expanse, waarvan ik onlangs het zeer tegenvallende seizoen 1 heb gezien. Het zal nog wel even duren voordat ik seizoen 2 van Star Trek: Discovery ga kjken, want ik heb nog genoeg andere series te kijken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #70

    Standaard

    Heiligschennis

    The Expanse is voor mij juist één van de beste sf series ooit. Zo zie je maar, smaken verschillen.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Heiligschennis

    The Expanse is voor mij juist één van de beste sf series ooit. Zo zie je maar, smaken verschillen.
    Inderdaad...seizoen 1 heb ik al 2x gezien en daar kwam 2x een 9/10 uit. Er zijn weinig series die constant per seizoen zo'n hoog niveau haalden.

  22. #72

    Standaard

    Seizoen 2 nu opnieuw bekeken en het blijft een heel sterk seizoen. Natuurlijk de geweldige toevoegingen van Pike, Spock en Number One en de Enterprise zelf maar vergeet ook niet de heerlijk cynische Janet Reno en Po .
    Er is ook weer ruimte om onderlinge relaties tussen de bemanning wat uit te diepen.

    Ook de sterke gelijktijdige verhalen met het onderzoek naar de mysterieuze signalen en Control hebben ze goed uitgewerkt, met steeds meer stukjes informatie. Ook als je de uitkomst weet (in mijn geval) blijft dit erg goed. En het laatste dubbele deel...waarschijnlijk de beste van heel de serie. Ik kreeg weer sterke Battlestar Galactica vibes met het gevecht , echt schitterend gedaan. Ik heb weleens klachten gelezen dat er teveel actie in Disocovery zit, maar vergeet niet dat de oudere series veel minder en een strakker budget hadden, wat een ander soort verhalen opleverde en waardoor bijvoorbeeld zo een groots opgezet gevecht niet tot de mogelijkheden hoorde. Stel dat dat je het gevecht bij Wolf 359 van TNG met de mogelijkheden en budget van deze tijd zo kunnen maken....dat zou toch wat zijn.

    Extra's zijn zeer de moeite waard. Je krijgt een goed inzicht in hoeveel componenten/mensen/afdelingen van belang zijn bij het maken van de serie. Ik benijd de regisseurs niet...

    Even alle Short Treks afkijken (ben halverwege) en dan op naar het herkijken van seizoen 3.

  23. #73

    Standaard

    Seizoen 3 herbekeken en ook de tweede keer stelt deze niet teleur, ik kom op hetzelfde cijfer uit (8,5).

    Het viel mij nu eigenlijk pas op hoeveel er wel niet gebeurt in dit seizoen. Ga maar eens na, nadat ze aankomen in 3188: The Burn oplossen & Su'Kal & Kaminar, introductie Book & Kwejian, Adira & Gray & Trill homeworld, Starfleet HQ, Emerald Chain, Ni'Var, ma Burnham, Georgiou herbeleving in mirror universe, Guardian of Forever. En dat alles in 13 delen in een begrijpelijk verhaal. toch knap.

    Niet alles vond ik boeiend, net als de eerste keer vond ik dat de verhaallijn van Adira & Gray teveel aandacht kreeg. En Book, tsja, die kan ik wel pruimen, maat heeft het eigenlijk weer net niet. Moeilijk om uit te leggen waarom.

    Overigens wel erg leuk gedaan, het begin van deel 1 en 2. Was ik vergeten, dacht even dat ik het verkeerde deel gekozen had. Visueel ziet het er weer schitterend uit, bijvoorbeeld met de bedden en dergelijke, daar is over nagedacht . Ook de muziek mag niet vergeten worden. Er zijn nu natuurlijk veel meer mogelijkheden en ze kunnen wat vrijer zijn qua verhaal.

    Man van het seizoen moet trouwens Aditya Sahil zijn, heel mooi gedaan dat verhaaltje.

    Ik ben inmiddels al begonnen met seizoen 4....

  24. #74

    Standaard

    Seizoen 4 is herbekeken en na de twee geweldige vorige seizoenen is deze toch ietsje minder (maar zeker nog wel de moeite waard).

    Wel een goede opzet van het interessant hoofdverhaal en ook de uitwerking en het eindstuk hiervan is meer dan prima. Alleen komt het wat laat op gang, doordat er wat (op zich leuke) 'tussen'verhalen inztten, zoals die van Tilly en die van J'Vini. Leuk om te zien, maar die namen wel de focus wat weg van het hoofdverhaal.

    Maar het seizoen heeft wat teveel Book naar mijn smaak, wat gegeven het plot en de relatie met Burnham misschien logisch is, maar hij kwam voor mij wel erg vaak in beeld.... Daarnaast het verhaal van Gray wat best veel tijd in beslag nam en waar ik ook niet echt een fan van ben, hoewel het misschien wel een belangrijk verhaal is in het algemeen (gezien de acteur zelf transgender is).

    En hoewel de focus nog steeds op Burnham en Saru ligt, krijgen we wat gelukkig meer te zien van de anderen, zoals Detmer, Owosekun en Vance. Maar eerlijk gezegd: dat zou nog beter kunnen. In de 'oude' series krijg je meer van heel de crew te zien, hoewel het gezien het aantal delen per seizoen én de aard van wekelijkse verhalen i.p.v. een doorlopend verhaal misschien wat makkelijker was.

    Andere pluspunten zijn Zora (interessant en een verklaring van het deel van de Short Treks), T'Rina (mag nog meer tijd krijgen!) en Tarka zijn prima, al heb ik nog steeds moeite met de switch die Tarka opeens toch nog op het laatste moment maakt , dat vind ik nog steeds vreemd overkomen.

    De extra's zijn deze keer allemaal erg interessant, waarbij ik deze speciaal wil vermelden: Being Michael Burnham: The Captain's Log, met een ontroerende Martin-Green als ze o.a. open over racisme in haar verleden praat en het overlijden van haar ouders tijdens het seizoen. Creating Space geeft inzicht in vernieuwingen die ze steeds maar doorvoeren in de productie, erg interessant voor degene die meer willen weten over sets etc.

    En nu wachten op seizoen 5 in 2024....hopelijk gaan ze er met een knal uit!

  25. #75

    Standaard

    En de datum voor het 5e (en laatste) seizoen is bekend, alleen: waar kunnen we dit straks bekijken in Nederland ?

    “Star Trek: Discovery” has a premiere date for Season 5, which will also be the show’s last.

    The fifth and final season of the series will premiere with two episodes on April 4 on Paramount+ in the U.S., the UK, Switzerland, South Korea, Latin America, Germany, France, Italy, Australia, Austria, and Canada. New episodes will then drop weekly on Thursdays. The final season will consist of 10 episodes.

    The official description of Season 5 states, “The fifth and final season will find Captain Burnham and the crew of the U.S.S. Discovery uncovering a mystery that will send them on an epic adventure across the galaxy to find an ancient power whose very existence has been deliberately hidden for centuries. But there are others on the hunt as well…dangerous foes who are desperate to claim the prize for themselves and will stop at nothing to get it.”

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •