Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 54 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Son of Saul (Saul Fia) (Bioscoop)

    Son of Saul (Saul Fia) (Bioscoop)

    Son of Saul is een ontoegankelijke film met te weinig verhaal en de gruwelijkheden slaan je al snel emtioneel dood

    Lees dit artikel

  2. #2

  3. #3
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    En waarom niet ? Iedereen mag toch wel zijn eigen mening hebben over een film. Het is niet omdat hij hiervoor lyrisch bent dat iemand anders daar net zo over denkt. Zo beetje saai worden, als iedereen hetzelfde denkt over films. Tot zover dit cliché

    Trouwens met je one-liner antwoorden weten we zelf ook niet hoe jij over deze film denkt. Laat het maar eens horen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #4

    Standaard

    Zo'n beetje de belangrijkste film van het jaar. Zie ook de sterrenregen:

    http://www.cineart.nl/catalogus/son-of-saul/422

  5. #5

    Standaard

    Tja, dit is wel bijzonder ja. Het kan je smaak niet zijn, maar dan heb je de pointe van de film duidelijk gemist. Terug naar Schindler's list dan waar alles lekker dik wordt aangezet

  6. #6

    Standaard

    Er is nog een lezer die een 4 heeft gegeven, dus hij is niet alleen .Ik heb 'm zelf nog niet gezien, dus ik kan geen oordeel geven.

  7. #7

    Standaard

    Dit is ook gewoon geen film om hier op deze site te bespreken. Ze zijn hier vrijwel allemaal geïnteresseerd in miljoenenprojecten. Niet in dit soort kunstzinnige films ...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Dit is ook gewoon geen film om hier op deze site te bespreken. Ze zijn hier vrijwel allemaal geïnteresseerd in miljoenenprojecten. Niet in dit soort kunstzinnige films ...
    Wat een ontzettend kortzichtige opmerking is dit! Nu doe je precies wat je de anderen verwijt, namelijk eenkennig zijn.
    Tuurlijk zijn er ook mensen hier die van kleine of obscure films houden.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht

    Trouwens met je one-liner antwoorden weten we zelf ook niet hoe jij over deze film denkt. Laat het maar eens horen.
    Volgens zijn WiW heeft hij hem zelf niet gezien.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Wat een ontzettend kortzichtige opmerking is dit! Nu doe je precies wat je de anderen verwijt, namelijk eenkennig zijn.
    Tuurlijk zijn er ook mensen hier die van kleine of obscure films houden.
    Dat dacht ik ook!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Zou dit geen obscure film noemen, Ludo. Genoeg pers sinds Cannes en grote kans dat die genomineerd gaat worden bij de Oscars. Echter het is een topzware film die de grote vragen des levens stelt. Niet iets wat men hier zoekt en dat mag ook best eens gezegd worden.

  11. #11

    Standaard

    Ik zeg ook niet dat dit een obscure film is. Ik zeg alleen dat er op het forum niet alleen liefhebbers van miljoenprojecten zitten, zoals jij suggereert.
    Ik heb Son of Saul (nog) niet gezien, dus kan niet oordelen over wat voor soort film het is. En ik ben het niet met je eens dat dit een film is wat men hier zoekt.
    Deze wordt ook niet voor niets gerecenseerd. En binnenkort nog meer recensies van dit soort films online. Er is hier wel degelijk een publiek voor.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #12

    Standaard

    Maar dat publiek zit echt niet hier.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Maar dat publiek zit echt niet hier.
    Nee je hebt gelijk, ik kan er niet zo vijf opnoemen, ow wacht dat kan ik wel: Jij, Coen P, Stefaan D, Peter van Santbrink, Rogue, Oakey, Ludo, Patrick, ik en dat binnen één minuut...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En dan vergeet je er vast nog een paar. Maar misschien zijn er nog veel meer die zich niet direct in een hokje laten plaatsen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Heb o.a. nu de trailer gezien. Maar de filmstijl word je beroerd van. De camera staat boven op de personages. Veel rug scenes, de cameraman wurmt er omheen. Totaal geen gepaste afstand in veel scenes. Gezichten van mensen worden full frame laten zien.
    Dit kijkt echt niet lekker.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    En dan vergeet je er vast nog een paar. Maar misschien zijn er nog veel meer die zich niet direct in een hokje laten plaatsen.
    Ik deed het ook binnen de minuut hè Claudio, want ik weet dat er meer zijn. Als ik even wat tijd neem in wat er gekocht en gekeken wordt dan vind ik er zo weer negen bij
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    Ik was deze bijna gaan kijken. Ik kijk graag naar kleine films en ben regelmatig in Het filmhuis te vinden.
    Maar het verhaal van deze film vind ik te zwaar. Ik weet dat ik dan de hele film zit te sniffen, en de beelden achtervolgen me dagen.
    Vandaag was er een stuk over de film bij DWDD.
    Daar zag je ook stukken van de film. Die vond ik indrukwekkend en emotioneel. Het is inderdaad dicht op de huid gefilmd maar dat geeft het claustrofobische mooi weer het geen uitweg hebben.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  18. #18

    Standaard

    Er werd vanmorgen verslag over gedaan in het radioprogramma OVT. Hierin werd verteld dat deze film (bij grote uitzondering) de goedkeuring kon wegdragen van Claude Lanzmann, maker van Shoah. De Holocaust zou namelijk onmogelijk in een kunstvorm te vertalen zijn, maar Son of Saul kwam daar nog het dichtst bij in de buurt. Claude Lanzmann zou de regisseur van Son of Saul daarom ook 'zijn zoon' hebben genoemd. Misschien grote woorden, maar zo'n uitspraak zegt natuurlijk wel wat. Wat dat betreft is Schindler's List natuurlijk een sterke dramatisering van de werkelijke gebeurtenis. Geen slechte film op zichzelf en ook 'geliefd' bij het grote publiek, maar het komt qua gevoel en beleving niet in de buurt van het werkelijke Auschwitz. Son of Saul probeert daar op een andere manier dichter bij in de buurt te komen, zo heb ik eruit begrepen. Son of Saul gaat meer over beleving en gevoel dan over een spannend en coherent verhaal. Daar is kunst mede voor bedoeld, maar het zal natuurlijk niet door iedereen worden gewaardeerd. En dat hoeft ook niet. Het zou al mooi zijn als het wordt begrepen.

    Ik ben in elk geval van plan om hem volgende week zelf te gaan bekijken.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #19

    Standaard

    Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  20. #20

    Standaard

    Doet me denken aan vrienden die van me die films als 2001 en Das weisse Band de slechtste films ooit vinden

  21. #21

    Standaard

    2001 is geweldig
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #22

    Standaard

    Maar ga je ook wel eens naar het Filmhuis?

  23. #23

    Standaard

    Ik vind het wel bijzonder dat mijn mening over één arthouse film direct leidt tot allerlei aannames richting het cultuurbarbaar zijn. Ik kijk graag alternatieve en originele films. Dat betekent niet dat ik direct alles in die richting goed hoef te vinden. En een onafhankelijk recensent laat zich in mijn ogen nooit leiden door de consensus.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  24. #24

    Standaard

    Hulde Patrick
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #25

    Standaard

    Nee, maar een film beoordelen als slecht omdat het je smaak niet is vind ik niet sterk voor een resencent.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •