De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard kleine home cinema op zolder

    Na onze verhuizing hadden we toch wel behoefte aan een plekje om lekker film te kijken. onze tv van 32 inch vonden we niet meer voldoende. we hebben toen op dat adres een tijdje een houtje/touwtje constructie gehad maar ach we konden er film kijken met de simpele apparatuur die we hadden. na 2 jaar besloten om nogmaals te verhuizen en hier hebben we dan ook de volgende ruimte gecreëerd. nog steeds met de zelfde simpele apparatuur maar voldoet ons tot op heden prima. op de foto's is de realisatie te zien





































    beeld: acer k330, levert ongeveer 700 lumen en is op dit moment in onze verduisterde ruimte voldoende
    beeldbron: playstation 3 voor bluray schijven, pc met kodi
    geluid: logitech z5400 pc speakerset
    Laatst aangepast door ken_koning : 10-09-2017 om 13:14

  2. #2

    Standaard

    Leuk zeg!
    Fijn om te zien dat er nog mensen zijn de moeite nemen om een eigen filmzaal te maken!
    Ooit hoop ik dat ook nog eens te kunnen verwezenlijken, maar dan zal ik toch eerst eens moeten verhuizen
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    Leuk gedaan zeg! Ideale ruimte ervoor ook!

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Heel mooi en altijd een genot om te lezen (en te zien) hoe deze homecinema's tot stand zijn gekomen. Goed gedaan. Leuk ook hoe je met bestaande middelen een totaal andere ervaring heb gekregen. Is het scherm ook geheel zelf gemaakt of heb je daar een speciaal doek voor gehaald?

    Een beetje een inkoppertje, maar dat je maar volop mag genieten van je homecinema!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Dit scherm is helemaal zelfbouw. naar aanleiding van, rara internet. Op internet kan je tegenwoordig alles vinden. zo komt bijna al mijn apparatuur van internet, de speakers, de beamer, veel games. veelal niet eens nieuw om de kosten te drukken.

    In de vorige woning had ik eerst een Ikea tupplur rolgordijn als scherm en later een celexon rollo economy. er was zeker een verschil te zien maar kon het nu niet bestempelen als "mega." maar omdat een rolscherm een behuizing heeft die nogal breder uitvalt als het doek zelf zou ik in deze ruimte wel een erg klein scherm op moeten hangen of hem heel erg laag op hangen.

    door zelf een constructie te maken van latten kon ik hem zo groot mogelijk maken en op de juiste hoogte krijgen. de latten in het midden staan overdwars zodat deze als het ware verzonken zijn in het frame. op deze manier heb je wel de stevigheid die je nodig bent maar zie je de latten niet terug als het doek er op gespannen is. om de kosten wat te drukken (er eerst een kamer van maken was al een investering) gekozen voor "blackout stof" dit is zeer dicht geweven verduisterende stof. dit koste 7 euro per meter tegenover meer als 100 voor echt projectie doek. deze heb ik op het frame gespannen en daarna de randen afgewerkt met stroken vilt. gekocht bij de lokale stof handel 1m2 wel 3 euro. strookjes gesneden van 5 centimeter en deze er met lijmspray opgeplakt. ik heb dus een scherm van ongeveer 25 euro maar werkt perfect.

    grootste voordeel van een "vast" scherm zijn in mijn beleving, de randen krullen niet en het wappert niet als je een raam op een kier zet.

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik hou daar wel van die creatieve oplossingen. Van niets iets maken. Erg goed gedaan en gemotiveerd. En vooral leuk dat je dit wilt delen. Ik denk dat je er ook trots op bent.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    ik vind het vooral leuk om te delen om andere mensen te enthousiasmeren. natuurlijk kan het beter, mooier enz maar veel mensen hebben de ruimte en of de financiele middelen er niet voor. ik wil de mensen dan ook laten zien dat je met weinig ruimte ook zeker mogelijkheden hebt.

    ik heb nu allemaal low-tech apparatuur maar is gewoon leuk om mee te beginnen, sommige mensen zullen met deze apparatuur helemaal tevreden zijn. (de meesten willen later meer )

  8. #8

    Standaard

    Klein maar gezellig. Duidelijk met liefde gemaakt
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    hier nog een foto van hoe de ruimte eerst was. vloerbedekking wat erin lag was ook niks meer

    Laatst aangepast door ken_koning : 10-09-2017 om 13:15

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ken_koning Bekijk bericht
    ik vind het vooral leuk om te delen om andere mensen te enthousiasmeren. natuurlijk kan het beter, mooier enz maar veel mensen hebben de ruimte en of de financiele middelen er niet voor. ik wil de mensen dan ook laten zien dat je met weinig ruimte ook zeker mogelijkheden hebt.

    ik heb nu allemaal low-tech apparatuur maar is gewoon leuk om mee te beginnen, sommige mensen zullen met deze apparatuur helemaal tevreden zijn. (de meesten willen later meer )
    Met weinig veel bereiken is voor de meesten wel fijn, zeker als je weet dat er veel stille armoe in Nederland geleden wordt.

    Als je van films houd dan wil je ze graag zoveel mogelijk ook als een film genieten, heb het zelf in den beginne ook gedaan
    met de wat grotere TV's maar dat is toch niet hetzelfde als projecteren. Was verkocht na een paar meetings, wilde ook wel
    gaan projecteren, maar dan wel zo goed mogelijk en zonder mijn woonkamer ernstig te moeten aanpassen en waar een
    wil is is een weg, dat heb je zelf ook ontdekt, ziet er goed uit

    Je schreef dat je beamer maar 700 lumen geeft, inderdaad is dat genoeg voor een goed verduisterde ruimte, denk ook dat
    je nog beter beeld kunt krijgen als je wanden wat minder licht van kleur zouden zijn, maar die lichte kleur zal wel een reden
    hebben. Wat is nu de afmeting van het door je zelf gemaakte scherm?

    Voor de rest ziet het er leuk uit, heb op de slaapkamer een tijdje gedraaid met een Z5500 als geluidssysteem en dat deed
    het ook erg goed, kijken daar nu niet meer en de Z5500 draait nu op 1 van de PC's als vervanger van een andere set die
    op een gegeven moment toch wel zijn beste tijd had gehad, het kan dus best voor weinig heel goede resultaten geven.

    Leuk dat je dit met ons deelt, vind het wel leuk als iemand een topic maakt en daar wat leuke plaatjes bijzet
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    het scherm heeft een zichtbaar oppervlak van 1.60x1.00. frame is 1.70x1.10.
    groter is helaas niet mogelijk in deze ruimte. natuurlijk kan je kijkafstand erop aanpassen maar iets groter had ik wel leuk gevonden.

    kleuren zijn inderdaad erg licht. dit is wat ik toen in huis had, was over van de opknap werkzaamheden in de rest van de woning.

    later wil ik de ruimte wel iets donkerder hebben maar wil het niet te donker hebben omdat de ruimte niet erg groot is. denk aan mat antreciet

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mooi hoor en inderdaad een verbetering.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Leuk hoor! Overweeg je niet de hele ruimte donker te schilderen? Dat geeft m.i. een nog betere kijkervaring.

  14. #14

    Standaard

    De hele ruimte donker maken wil ik niet.
    Het is een vrij kleine ruimte met schuine daken. Als ik alles donker maak ben ik bang dat het nog kleiner kan gaan ogen.
    Wel word er komende dinsdag een velux 78x98 kantelraam geplaatst. Deze vervangt het plastic "koepeltje".
    Hier kan tevens een mooie verduisterende cassette in ipv het gordijntje wat er nu voor zit met punaises. Ook word het luchten er veel gemakkelijker door, kantelraam kan op een kiertje.

    Gister de acer k330 vervangen door een optoma hd141x die ik schappelijk kon kopen.
    Wat een verschil.

  15. #15

    Standaard



    zo eindelijk alles aan kant.
    beamer hangt
    dakraam zit er in met verduisterend gordijn, ruimte is nu echt donker.
    ook is er aan het begin van de trap op de overloop een deur geplaatst zodat net al het geluid de hele wonng door gaat

  16. #16

    Standaard

    Héél knappe ruimte! Vind de ledlichtjes zeer slimme en mooie oplossing als 'pauzelicht'.
    LG OLED65E6V / Sony UBP-X800 / Denon AVR-2313 / Denon PMA-1500AE / Front: B&W DM-683 / Center: B&W LCR-600 S3 / Rear: B&W DM-601 S3 / Sub: SVS PB-1000
    Epson TW-3200 / Kingpin LMS 210 / PS4 /

  17. #17

    Standaard

    Mooie ruimte. Jaloers op!!
    Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
    LG 60PB560V PLASMA TV
    Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
    Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / 4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000
    canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlinks en HDMI's

  18. #18

    Standaard

    weer wat speeltjes toegevoegd,
    mini koelkast
    popcorn machine






  19. #19

    Standaard

    na familie uitbreiding had ik ook excuus om de bioscoop uit te breiden.






    Laatst aangepast door ken_koning : 10-09-2017 om 13:17

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Dus.... Een tweeling??? Ziet er goed uit..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  22. #22

    Standaard

    zo alle foto's weer even ergens anders geupload aangezien niks meer zichtbaar was.. ughh photobucket.
    nee geen tweeling maar een losse stoel erbij is ook niks...
    maar goed ook anders hadden we een kamer te weinig gehad en had ik deze ruimte in moeten leveren.

    speel nu sinds een dik half jaar de films af met een android mediaspeler de venz v10. dit ging lang goed, alleen de laatste tijd kreeg ik problemen met de dts weergave en soms stotterde het beeld. ik heb toen contact opgenomen met de leverancier want die bied ook een libreelec software met alleen kodi erop en dit is perfect. ook 3d weergave lukt nu met kodi via deze mediaspeler. leuke stabiele speler voor weinig geld. verwacht geen atmos ondersteuning enz maar voor onze situatie is hij perfect.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •