Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Past deze versterker bij deze boxen?

    Hallo allemaal

    Ik ben momenteel aan het kijken voor een surround set te halen, maar ik heb hier geen verstand van, een verkoper vertelde me dat het wel zou passen, maar van deze zijn mening wil ik niet direct uit gaan.

    Hetgene dat ik wil halen
    Denon AVR-X1200W
    of
    Denon AVR-X2200W

    De boxen (een 5.1 set)

    Jamo S626 HCS set
    2 zuilen
    1 center
    2 boekenplankspeakers voor surround

    Volgens de door mij gevonden informatie zijn deze boxen dus 6 ohm, en de waarde voor 6 ohm bij de receiver/versterker zijn anders uitgedrukt dan die van 8 ohm.
    Nu heb ik me laten wijsmaken (terecht?) dat een waarde weergegeven als: Uitgangsvermogen (8 Ω/ohm, 20 Hz – 20 kHz, 0,08 % T.H.D.) een bruikbare waarde is, maar dat een waarde zoals dit: Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0.7% 2ch Drive)
    120 W dat dan weer niet is.

    Graag wilde ik eigenlijk weten (klank buiten schot gelaten) als een van deze twee receivers bij deze boxen passen, en hoe ver zou ik het volume kunnen opendraaien zonder iets te beschadigen.

    De bedoeling is ze aan te sluiten via HDMI op men computer en playstation, zowel voor surround geluid bij films en games als (eventueel stereo indien mogelijk) voor muziek.

    Eventuele ervaringen met een van deze apparaten zijn ook altijd welkom.

    Alvast bedankt voor de antwoorden

    Groetjes
    Glenn

  2. #2

    Standaard

    http://billfitzmaurice.info/forum/viewtopic.php?t=1886 legt goed uit wb vermogen versterker/speaker. Alleen teveel vermogen vanuit versterker kan nadelig voor de speakers zijn ( denk aan een gloeilamp - teveel stroom, word te heet, en t metaal brand door) Voordat je speakers t begeven, maken je oren je al lang attent dat t te hard staat hoor.