Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 44 van 44 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Ik maak deze pas ergens in maart/april, wanneer ik ook effectief alle films uit 2015 heb gezien.
    Sorry?

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Sorry?
    Hij wil graag ALLE films van 2015 zien :')

    Ontopic: The Hateful Eight mag ook in mn lijstje!

  3. #28

    Standaard

    De beste bovenaan:

    Sicario
    Ex Machina
    Bridge of Spies
    The Martian
    Avengers AOU
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  4. #29

    Standaard

    Die komt er bij mij wss ook wel op maar dan pas in het lijstje van 2016 want effectief komt The Hateful Eight pas 7 januari in de bioscoop hier volgens mij .
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  5. #30

    Standaard

    De flop van het jaar is toch wel Pixels. Raar dat niemand deze vermeld heeft.
    Ik vind deze nog vele malen slechter dan Mad Max: Fury Road

    Aangename films vond ik The Martian, The Minions en Jurassic World.
    Vooral omdat deze 3 een hoge entertainmentswaarde hebben.

    En Ex Machina heeft me enorm verrast.
    Laatst aangepast door jurgen42u : 30-12-2015 om 13:56

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    De flop van het jaar is toch wel Pixels. Raar dat niemand deze vermeld heeft.
    Waarschijnlijk zijn er velen die, net als mij, de film op voorhand al hebben afgeschreven. Want, Adam Sandler. Naast dat was de trailer ook al super lame... Ik kon mij er niet toe zetten daar geld aan te spenderen

  7. #32

    Standaard

    Inderdaad. Ik wil hem gratis zelfs nog niet eens zien! Als ze me een leuke zak met geld toeschuiven, zal ik er eens over gaan nadenken...
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  8. #33

    Standaard

    Gezien ik niet zo vaak naar de bios ga en veel via HBO/ Netflix kijk lig ik eigenlijk altijd een tijdje achter, dus zeker nog niet compleet, maar toch een 2015 lijstje. Heb IMDB als richtlijn gehouden, anders bij mij ook een hoge Birdman notering.

    Top:
    1. Mad Max.
    2. Ex Machina
    3. Spectre


    Midden:
    1. Chappie
    2. Jurassic World
    3. Blackhat


    Flop:
    1. Wild Card
    2. Terminator Genisys
    3. Furious 7



    Geen films, maar wel toppers uit 2015: Show me a Hero (Miniserie HBO), Master of None (S1, Netflix), Chef's Table (Miniserie Netflix) en What Happened, Miss Simone? (Docu, Netflix).

  9. #34

    Standaard

    Niet zozeer kwalitatief de beste films van het afgelopen jaar, maar mijn favoriete films van 2015. Ook ik hou het IMDB jaar aan, waardoor Birdman, Kingsman, The Look of Silence, La Isla Mínima ernaast piesen. Here we go!

    10. Goosebums (Verassing van het jaar. Leuke grappen en leuk voor jong en oud)
    09. Spotlight (Boeiend verhaal gespeeld door een uitmuntende cast)
    08. Mission: Impossible – Rogue Nation (Heerlijke stunts met een Cruise in topvorm)
    07. Ant-Man (Leukste Marvel film en tja, man crush Rudd)
    06. Spy (Tranen gelachen en een verassend hilarische Statham. Face Off machine?)
    05. The Hateful Eight (Wederom een vermakelijke Tarantino met de gebruikelijke ingrediënten)
    04. Ex Machina (Intrigerend, fraai en Alicia Vikander)
    03. Sicario (Gevalletje puntje op de stoel. Cinematografie is ook om je vingers bij af te likken)
    02. Star Wars: The Force Awakens (Een uiterst aangename hybride van oud en nieuw. Veelbelovend voor de overige delen)
    01. Mad Max: Fury Road (Verbluffende cinema. Oogasme aan overgehouden)

    Eervolle vermeldingen:
    Dope, Straight Outta Campton, Inside Out, Irrational Man, Me and Earl and the Dying Girl, The Martian, The Big Short.

    Ronduit dogshit:
    Big Game, Poltergeist, Terminator Genisys, Pixels.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  10. #35

    Standaard

    M'n favorieten:

    Realité
    Laggies
    Guns and talks
    No men beyond this point
    Frank
    Still Alice
    The imitation game
    Song of the sea
    Shaun the sheep movie
    The guest
    Turbo kid
    Blade runner (the final cut)
    The one I love
    Inside out
    The case of Hana and Alice
    The martian
    Cop car
    The lobster

    Enkele van m'n bijna favorieten / honoroble mentions:


    Magical girl
    Phoenix
    Sicario
    Le tout nouveau testement
    The final girls


    ander woord voor vagina (sjezus censuur?):


    Jupiter ascending
    A pigeon sat on a branche reflecting on existence
    Tomorrowland
    American ultra
    The visit
    Son of Saul
    N/A

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sméagol Bekijk bericht
    Blade runner (the final cut)
    Deze versie is uit 2007.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Deze versie is uit 2007.
    Maar da's niet wanneer ik 'm in de bioscoop gezien heb .
    N/A

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sméagol Bekijk bericht
    Maar da's niet wanneer ik 'm in de bioscoop gezien heb .
    Ik heb een paar jaar geleden north by northwest in de bios gezien: Dat maakt niet dat de film uit 2010 is.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Ik heb een paar jaar geleden north by northwest in de bios gezien: Dat maakt niet dat de film uit 2010 is.
    Nee, dat maakt 't een film die je in 2010 ziet.

    Misschien dat jullie dit doorgaans niet doen dan in deze topics, maar ik zet in mijn lijst alle films die ik voor de 1ste keer in de bioscoop zie, dus ook alle festival films, alle re-releases en remasters, of andere speciale vertoningen, zo lang het maar in de bioscoop of op een festival is. De lijst aanpassen op jaar van oorspronkelijk release vind ik achterlijk, 't is erg omslachtig met festival films en internationale releases, en ik ga geen oude lijstjes editen. Een lijst van 2015 voor mij is een lijst met films die ik in 2015 gezien heb, da's makkelijk.

    Blade runner heb ik jaren geleden gezien, geen idee welke versie. De final cut had ik voorheen nog niet gezien. Ik zag 'm vorig jaar in de bios, en 't is één van m'n favorieten, dus voor mij hoort ie op de lijst.
    Laatst aangepast door Sméagol : 27-01-2016 om 17:18
    N/A

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Deze versie is uit 2007.
    Maar die versie is wel in 2015 voor 't eerst in de bioscoop uitgebracht, toch? Dan is dat wat mij betreft een twijfelgeval.
    Bovendien, ieder z'n eigen invulling. Ik blijf voor mezelf strikt de landelijke release-kalender aan. Maar als iemand anders dat nu niet doet, kan ik daar mee leven.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Maar die versie is wel in 2015 voor 't eerst in de bioscoop uitgebracht, toch? Dan is dat wat mij betreft een twijfelgeval.
    Bovendien, ieder z'n eigen invulling. Ik blijf voor mezelf strikt de landelijke release-kalender aan. Maar als iemand anders dat nu niet doet, kan ik daar mee leven.
    Heeft in januari 2011 in de Royal in Heerlen gedraaid.Heb toen extra verlof gepakt(middagdienst),om hem in de bioscoop te zien.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sméagol Bekijk bericht
    Nee, dat maakt 't een film die je in 2010 ziet.

    Misschien dat jullie dit doorgaans niet doen dan in deze topics, maar ik zet in mijn lijst alle films die ik voor de 1ste keer in de bioscoop zie, dus ook alle festival films, alle re-releases en remasters, of andere speciale vertoningen, zo lang het maar in de bioscoop of op een festival is. De lijst aanpassen op jaar van oorspronkelijk release vind ik achterlijk, 't is erg omslachtig met festival films en internationale releases, en ik ga geen oude lijstjes editen. Een lijst van 2015 voor mij is een lijst met films die ik in 2015 gezien heb, da's makkelijk.

    Blade runner heb ik jaren geleden gezien, geen idee welke versie. De final cut had ik voorheen nog niet gezien. Ik zag 'm vorig jaar in de bios, en 't is één van m'n favorieten, dus voor mij hoort ie op de lijst.
    Het is heel makkelijk hoor, als je je gekeken films bijhoudt op een site als whatiwatch of imdb, dan kun je makkelijk eruit halen welke films officieel in 2015 zijn uitgegeven.
    Maar als ik het goed heb, neem je alleen bioscoopfilms mee in je lijst? Waarom dan niet de films die je in 2015 op blu-ray, DVD of een ander medium hebt gezien?

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het is heel makkelijk hoor, als je je gekeken films bijhoudt op een site als whatiwatch of imdb, dan kun je makkelijk eruit halen welke films officieel in 2015 zijn uitgegeven.
    Maar als ik het goed heb, neem je alleen bioscoopfilms mee in je lijst? Waarom dan niet de films die je in 2015 op blu-ray, DVD of een ander medium hebt gezien?
    Die gebruik ik niet.. Voorheen was 't puur de verzameling ticket stubs die ik gebruikte.. Vorig jaar eindelijk wat beter bijgehouden met een simpele text bestandje, en nou probeer ik een DB op te zetten voor eigen gebruik.
    En zo'n site neemt niet weg dat 't lastig is voor bepaalde releases. Neem ik de NL releasedatum? Wereld premiére? Films die 2 jaar in het festival circuit lopen voordat ze überhaupt een reguliere release krijgen? 't maakt 't lastig voor jaarlijstjes die je op forums of Facebook post. Als je in 2016 een geweldige 2015 film ziet, dan zal je je ouwe lijst moeten editen, maar niemand die nog wat heeft aan die aanrader, omdat je post al oud is. Dat los je dan weer op met individuele reviews, maar ik weet niet of ik daar hier aan ga beginnen.. Ik zit vooral op Tweakers, waar ik een IFFR topic ben begonnen. Ik heb hier een ouwe account, ben ook nog van de SF Report generatie, en was eigenlijk benieuwd of hier nog een IFFR topic was, dus nam een kijkje. Zag geen IFFR topic, maar wel deze, dus ik dacht ik post m'n favorieten nog even.

    En ja alleen films in de bioscoop of op festivals.. De grootste reden is waarschijnlijk omdat dat simpelweg de grootste bron voor films voor mij is. De films die ik kijk via andere media, zoals Blu-rays of Netflix, zijn op 1 of 2 handen te tellen. Ik kan me zo gauw maar één film herinneren die ik op Netflix zag dit jaar.. Weinig geld voor Blu-rays, die paar die ik binnen krijg zijn series. TV (=traditionele TV) kijk ik niet (uitzondering daargelaten). Ik download niks illegaals. Dus ja, de bioscoop is de voornaamste bron, en dat heb ik dus als persoonlijke regel ingesteld.
    N/A

  19. #44

    Standaard

    Top:
    1. My Scientology Movie
    2. Star Wars: The Force Awakens
    3. The Martian
    4. Sicario
    5. Anomalisa
    6. Inside Out
    7. Straight Outta Compton
    8. Mission Impossible: Ghost Nation
    9. Er Ist Wieder Da
    10. The Stanford Prison Experiment

    Flop:

    Ant-Man
    Bloed, Zweet & Tranen
    Fantastic 4
    Good Dinosaur, The
    Man from U.N.C.L.E., The
    Maze Runner: Scorch Trials
    Pitch Perfect 2
    Ridiculous Six, The
    Laatst aangepast door MeneerGiel : 16-01-2018 om 06:02

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •