De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat raden jullie aan qua receiver?

    Geachte leden,

    Ik en m'n pa zijn bezig om onze home cinema te gaan vervangen voor nieuwe apparatuur. De versterker en DVD speler zijn aan vervanging toe.
    Nu is mijn vraag, wat raden jullie aan qua merk en type receiver?
    De minimale eisen van de receiver zijn:
    - HDMI input/output
    - WiFi en Spotify Connect en andere internet radio dingen mogen uiteraard ook
    - Digitale ingangen (Spdif en coax)
    - De nieuwste technieken moet hij aankunnen (zoals de nieuwe DTS en Dolby technieken bijvoorbeeld)
    - Als het mogelijk is moet hij 4K ready zijn! Dat zou ideaal zijn.
    - 3D ondersteuning mag maar is geen must. (zie ik m'n ouders toch niet gebruiken)

    Ik heb zelf een Onkyo TX-NR579 op mijn kamer staan. Een prima apparaat (alleen de HDMI boards zijn een beetje cracky) maar verder ben ik ook qua geluid en mogelijkheden hartstikke tevreden over Onkyo. HEt nadeel van mijn versterker die onderhand al 3 jaar oud is, is dat hij geen Spotify Connect ondersteund. Dan ben je toch weer verplicht om een Sonos gerelateerd apparaat aan te schaffen wat we niet willen. M'n vader die wil wel een beetje naar de Harman/Kardon en daar is volgens mij ook niks mis mee. Pioneer hoor ik ook ontzettend goede verhalen over. (is wel een beetje samengegaan met Onkyo als ik het goed heb.)
    Yamaha vind ik voor mezelf afvallen. Ik vind de front van deze receivers niet mooi.

    Graag zou ik jullie setups willen zien/horen. En wat jullie bijvoorbeeld aanraden of afraden. Er is op het moment zoveel op de markt en we zien eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

    Alvast bedankt!

    Jelle

  2. #2

    Standaard

    Ben zelf ook in de markt voor een andere receiver...... ja, brak HDMI board van mijn Grande Dame van Onkyo.
    Tante is pas 6 jaar en ondanks dat ze best wel gewichtig is, laat ze me lichtvoetig in de steek, trut geeft me
    geen beeld meer via de HDMI outs.

    Zelf heb je ook al ervaring met "cracky" werkende HDMI..... ja, dat is niet leuk, heb zelf al contact gezocht met Onkyo,
    maar helaas nog geen zucht gehoord. Ze hebben wel een actie om eea te vervangen, maar als ik mijn serienummer
    invul gaat het al fout

    Ben zelf in de markt voor een wat zware receiver..... en dan bedoel ik niet alleen het gewicht Heb er nog niet al
    teveel over nagedacht, mijn hoofd was bezig met andere zaken.

    Oke, je vraagt advies en geeft wat info..... maar het belangrijkste lijk je me toch te zijn vergeten.... de speakers!

    Goede speakers heb je in allerlei formaten en het is dacht ik wel een beetje bekent dat hoe groter de speaker
    en hoe meer units erin zitten, hoe zwaarder de versterker kan worden.... al zijn daar nog wel enkele andere
    zaken van belang zoals oa impedantie en gevoeligheid van de speakers.

    Dus:
    1. Wat hebben jullie voor speakers of plannen om speakers aan te schaffen?
    2. In welke prijsklasse wil je gaan shoppen voor enkel de receiver?
    3. Nu het idee om een BR speler aan te schaffen.... in de nabije toekomst misschien een UHD speler?

    Opmerking..... let niet al teveel op de frontjes, een mooi uiterlijk is natuurlijk wel mooi meegenomen,
    maar het gaat uiteindelijk toch om het hart dat erin zit..... een gezegde .... van een mooi bord alleen kun je niet eten,
    is er niet voor niets. Niets mis met Yamaha, vind bijvoorbeeld H&K zo weer niets en als daar dan nog een goed hart
    in had gezeten...... Dan is er ook nog zoiets als bedieningsgemak etc etc

    Speakers..... dat is waar het geluid uitkomt, zij bepalen de klank, dat doet een receiver in mindere mate, de receiver
    moet natuurlijk wel in staat zijn om speakers goed aan te sturen...... beter een iets zwaardere versterker dan de speakers
    om de boel onder controle te kunnen houden is dan wel mooi meegenomen.

    Komen luisteren bij de mensen.... dat zal bij een aantal mensen heus wel kunnen, maar of het nut heeft valt
    te bezien, immers er is bij bijna niemand die een zelf samengestelde set heeft een vergelijk mogelijk omdat
    de combinaties zo verschillend zijn en dan kan ook de kamer/ruimte ook nog eens een heel andere akoestiek
    hebben.


    Zelf wil ik iig iets hebben met HDMI 2.0 en HDCP 2.2, vooral dat laatste is belangrijk als je in de toekomst
    een UHD speler wilt alten spelen over de receiver.

    persoonlijke opmerking:


    HDCP is een waardeloos copy protect systeem dat al gekraakt is op het moment dat het uitkomt maar
    voor ons als consument een mooie manier is om ons uit te kleden, fabrikanten zoals Sony met hun
    eigen film uitgaven geilen erop, het maakte mijn huidige setup/receiver ouderwets en enkel met hulp
    apparaten ben ik in staat om toch volop van 3D en het daarbij behorende audio te kunnen genieten.

    Geen goed woord over voor dit soort praktijken, maar ik waarschuw je er wel voor! Kijk uit voor de schoften,
    er is nog steeds maar weinig apparatuur met HDMI 2.0 en HDCP 2.2!
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Hoi,
    Ik heb contact gezocht met 2 aangesloten HiFi bedrijven in het midden van het land die officieel aangesloten zijn bij Onkyo.
    Heb ze een mailtje gestuurd. De een zegt dat mijn HDMI board onder coulance gerepareerd gaat worden en de andere dat ze het eerst gaan uitzoeken of het de HDMI is, zo ja wordt hij ook daar onder coulance gerepareerd.
    Heb ook in de mail het type vermeld dus ga er vanuit dat hij dus onder coulance gerepareerd gaat worden. Het betreft ook alleen de HDMI, en het probleem wat Onkyo opgeeft is dat je geen audio/netwerk meer hebt. En dat heb ik dan nog weer wel...

    Oh ja, wat dom. Dit zijn de 4 speakers voor L/R. en SR/SL. (klik) en het type plaatje (klik). Center speaker: (klik) is nagenoeg het zelfde als de andere speakers. En als voordeel hebben wij al een actieve sub, deze hoeven we niet zelf meer aan te schaffen

    Zijn geen hele zware speakers maar qua design vinden we ze heel mooi. Misschien dat het ook wel een tijdelijk iets wordt. We hebben al wat mooie pilaar speakers gezien op Internet. Dus daar moeten we niet teveel naar kijken.

    In de Mediamarkt heb ik inderdaad via een tegenwoordiger de slimline van Yamaha kunnen zien. Deze vonden we allebei op zich wel mooi, alleen de Harman/Kardon AVR370 heeft qua uiterlijk net wat meer onze vraag.
    Nu heb je helemaal gelijk, het moet niet alleen uiterlijk zijn. Maar het innerlijk zegt me nou niet zoveel. Daar zit ik nog niet zo helemaal in.

    Ik kijk vooral naar de in/uitgangen zowel analoog als digitaal. En deze heeft een 7.2 opstelling. Aangezien we misschien in de toekomst nog wel over willen gaan naar een 7.2 set-up is dit al mooi een voorbereiding. Aantal HDMI poorten. Verder de versie zegt me nog niet zo heel veel. Deze heeft in ieder gevaal 4K upscaling/pass through en 3D ondersteuning. Dat HDCP zegt me ook niet zoveel en kan ik zo ook niet vinden haha. Zal ik ook eens gaan uitzoeken.

    En de verhalen, tja, ik lees verschillende verhalen op Internet. Sommige mensen zijn lovend en sommige zijn heel slecht te spreken over het apparaat wat de keuze ook niet makkelijker maakt.
    M'n pa zegt dat allemaal niet zoveel en voor de technische aspecten ben ik er een beetje. De prijs zit hem toch wel tot de 6 á 7 honderd euro.
    UHD zegt ons nog niet zoveel. Denk niet dat de TV heel snel vervangen gaat worden. Dus daar maak ik me eigenlijk nog niet zo druk om, maar of dat ding HDCP heeft weet ik eigenlijk niet.
    Laatst aangepast door woozzz : 29-12-2015 om 23:10

  4. #4

    Standaard

    Dat je dat laatste doet moet je zelf weten maar ga dat niet hier op een forum zetten.

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door woozzz Bekijk bericht
    @jeroeni, weggehaald hoor!
    Prima.

  7. #7

    Standaard

    Had een reactie gegeven...... maar weer eens vergeten te versturen.... zal de leeftijd wel zijn

    Oke nog even kort dan:

    Met deze speakers is het zonde om een dure receiver te gaan kopen, een instappertje
    van zo'n beetje elk merk weet daar wel raad mee.

    Daar ga ik dan ook helemaal geen tip of aanbeveling voor doen.

    Dan zal je/jevader toch je/jullie blik wat verder de toekomst moeten laten schijnen, komen
    er misschien toch nog andere speakers, een 4K TV en een UHD speler?

    Een receiver die naar 4K kan upscalen is niet nodig, dat doet de TV wel, maar voor een
    UHD speler heb je wel HDMI 2.0 met HDCP 2.2 nodig.

    Misschien met het oog op de toekomst dan een tipje:

    http://www.whathifi.com/denon/avr-x2200w/review

    Zit ook in jullie planning en heeft dacht ik alles wat jullie wensten:

    http://tweakers.net/pricewatch/46480...00w-zwart.html

    Wel zelf even kijken of het een beetje naar wens is, is enkel een tipje
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Tegenwoordig kun je heel makkelijk elke receiver geschikt maken voor Spotify en vele andere streamingdiensten. Hang er gewoon een Google Chromecast aan. Gebruik je em echt alleen voor audio, dan kun je de Chromecast Audio overwegen. Zo'n ding kost een paar tientjes. Zo'n dingetje ondersteunt RCA aansluitingm, 3,5mm aansluiting of optisch. Daarna kun je dus in principe alle audio streamen vanaf je tablet, telefoon of laptop.
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 31-12-2015 om 09:59
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Tegenwoordig kun je heel makkelijk elke receiver geschikt maken voor Spotify en vele andere streamingdiensten. Hang er gewoon een Google Chromecast aan. Gebruik je em echt alleen voor audio, dan kun je de Chromecast Audio overwegen. Zo'n ding kost een paar tientjes. Zo'n dingetje ondersteunt RCA aansluitingm, 3,5mm aansluiting of optisch. Daarna kun je dus in principe alle audio streamen vanaf je tablet, telefoon of laptop.
    Yep, goede raad Michael, heb er hier ook een paar, 2 met video en 1 met audio en 1 video in reserve voor de breek. Moet er wel even bij vermelden dat het werkt via Wifi en dat je een beetje smartphone nodig hebt om het te bedienen, maar als je dat hebt werkt het heel comfortabel
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Was je daar nog Jelle?

    Teveel info gekregen? of zijn jullie eventuele toekomstplannen aan het afwegen?

    Nog op pad geweest en hier en door een oor te luisteren gelegd?
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Hey bedankt allemaal voor de reacties.
    Ik verwachtte dat er nog geen reacties meer gekomen waren.
    Ik kreeg maar geen mailtjes meer.
    Mijn excuses hiervoor.
    Ik ben op oudjaarsdag met mijn pa wat winkeltjes langsgegaan hier in de stad. En er kwam al gauw uit dat Harman Kardon leuk is maar dat Yamaha met appjes en streaming en alles beter werkt.
    Dus een heel gesprek gehad met zo'n man van de HiFi corner in de stad.
    M'n pa heeft dus besloten om een Yamaha RX-AS710D aan te schaffen, samen met een Bluray speler van Yamaha die er perfect bij past.
    Dit omdat de versterker ondersteuning heeft voor alle streamingdiensten en ook wel goed bezig is met MusicCast. Wat ook wel een leuk iets is.
    We hebben er ook gelijk zo'n speaker bijgekocht voor in de keuken.
    En wat jullie zeiden dat elke receiver Spotify geschikt is te maken klopt helemaal.
    Ik vond op Internet iets over een Gramafon. Een soort hele goedkope versie van de Sonos Connect. Ik zei tegen hem dat dat wel makkelijk is.
    Hierdoor is het balletje gaan rollen om alles eens wat op te frissen. Hij wou geen extra apparaten er meer aanhebben enzo. Gewoon alles in 1. Ook voor de toekomst.
    Dat heeft deze ook met HDMI 2.0, HDCP 2.2 en 4K through en upscaling. Al met al een prima receiver.
    Hij is misschien iets te zwaar voor de speakers maar we zijn aan het overwegen om misschien in ieder geval andere frontspeakers op te scharrelen. Maar dat zal wel een meermaanden project worden.
    Is ook wel leuk om alles uit te zoeken en dingen te gaan beluisteren. En als je alles in 1x klaar hebt is de lol er ook wel een beetje vanaf haha.
    Tot nu toe werkt het allemaal hartstikke mooi. Nu alles eens op ons gemakje uitzoeken hoe alles werkt en het een en andere instellen enzo.
    Jullie in ieder geval heel erg bedankt voor de hulp!
    En nogmaals mijn excuses voor het late reageren!

  12. #12

    Standaard

    Dank voor de terugkoppeling Jelle, beter laat dan nooit

    Compacte receiver, kijk uit dat je pa er niets bovenop zet,
    ze moet wel haar warmte kwijt kunnen en dat wordt wel eens
    vergeten.

    Zelf niet echt een voorstander van heel veel "fratsen" in een
    receiver, het gaat uiteindelijk toch om het aansturen van de
    speakers. Helaas wordt er tegenwoordig, omdat er vraag naar is,
    wel eens teveel ingebouwd, maar goed, de meesten zijn er
    wel blij mee

    Kan nooit te zwaar zijn voor de speakers, gewoon er voor zorgen
    dat er niets gaat vervormen, dan is er niets aan de hand.

    Als jullie er aan toe zijn om eruit te halen wat er aan mogelijkheden
    inzit raad ik je echt aan de gebruiksaanwijzing erbij te houden, geloof
    me, die heb je tegenwoordig echt nodig, er is zoveel mogelijk, je
    kan het je bijna niet voorstellen, maar je vind het vaak niet vanzelf
    omdat het weer ergens verborgen zit in een menu of het kan alleen
    maar ingesteld worden tijdens een bepaalde afspeelmodus.... ben met
    mijn eigen receiver ook nog aan het stoeien om het helemaal naar het
    zin te krijgen en dat lukt ook mij niet zonder de handleiding..... al mogen
    ze die dingen echt wel eens wat gebruiksvriendelijker maken

    Al Netflix? kun je voor een paar euro bekijken als je met een paar mensen
    samendoet, voor het geld hoef je het niet te laten Heb nog nooit zoveel
    series bekeken als nu.

    Wens jullie heel plezier met jullie nieuwe aankopen
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •