Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dunkirk (Christopher Nolan )



    Christopher Nolan to Direct Dunkirk for Warner Bros.

    Christopher Nolan will direct the action thriller Dunkirk for Warner Bros. The film will be based on a screenplay by Nolan.

    The large scale film will be shot on a combination of IMAX 65mm and 65mm large format film photography for maximum image quality and high impact immersion. Shooting will begin in May using many of the real locations of the true-life events, which form the background for the story.

    The cast will be headed by yet-to-be-cast unknowns. Mark Rylance, Kenneth Branagh and Tom Hardy are currently in talks to join the ensemble.

    Nolan will also produce the film with his longtime producing partner Emma Thomas.

    Warner Bros. Pictures will distribute Dunkirk worldwide and has slated the film for a July 21, 2017 release. The film will be released theatrically on IMAX, 70mm, 35mm and all other screens.



    Christopher Nolan
    Source: Blu-ray.com |

    Ik heb wel weer zin in een nieuwe Nolan film.





    Laatst aangepast door jeroeni : 29-12-2015 om 21:21

  2. #2

    Standaard

    Mmm, een oorlogsfilm voor Nolan. Ik had hem liever weer iets op sci-fi gebied zien doen, maar ik kan mij voorstellen dat hijzelf wel wat afwisseling wilt.

  3. #3

    Standaard

    Ben erg benieuwd! Eindelijk eens iets anders.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  4. #4

    Standaard

    Nu afwachten tot Michael Caine, Joseph Gordon-Levitt, Marion Cotillard en Cilian Murphy bij de cast aansluiten

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Ben erg benieuwd! Eindelijk eens iets anders.

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Het is van Nolan dus altijd een reden om er naar uit te kijken.
    Hij maakt gewoon goede films zo simpel is dat

  8. #8

    Standaard

    Ik kijk hier enorm naar uit.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 05-08-2016 om 11:52

  9. #9

    Standaard

    Hij heeft ondertussen toch wel een aardige cast verzameld, o.a. Tom Hardy, Cillian Murphy, Mark Rylance en Kenneth Branagh. En voor Broadchurch en Agent Carter fans: James D'Arcy!
    En natuurlijk Harry Styles , die misschien iedereen nog gaat verbazen......

  10. #10

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  11. #11

    Standaard

    De film zal waarschijnlijk in IMAX Brussel in 1.43.1 aspect ratio vertoond worden omdat men daar gebruik maakt van 4K laser projectie en Imdb vermeld dat deze zalen de 1.43.1 versie zullen krijgen. Een groot verschil met de gebruikelijk 1.90.1 versie de digital imax schermen. (Lie-MAX)

    Kinepolis kon het nog niet precies bevestigen, maar ze konden wel met zekerheid zeggen dat de volledige schermgrootte zal gebruik worden en aangezien (op basis van de afmetingen 27,6m x 19,3m) het IMAX scherm in Brussel een aspect ratio heeft van 1.43.1 ziet het er naar uit dat we Dunkirk daar alvast op de best mogelijke (oké 70mm zou geweldig zijn) manier kunnen gaan bekijken.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  12. #12

    Standaard

    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  13. #13

  14. #14

    Standaard

    Eerste Twiiter reacties zijn binnen....een meesterwerk schijnt het te zijn:
    http://ew.com/movies/2017/07/10/chri...movie-reviews/

  15. #15

    Standaard

    Benieuwd naar de verhaalstructuur blijkt iets speciaal te zijn.

    Nolan heeft trouwens bevestigd dat hij op dit moment zijn vorige films aan het remasteren is in 4K voor de UHD releases dit najaar.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 11-07-2017 om 06:26
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  16. #16

    Standaard

    Wat een meesterwerk. Ga dat zien mensen, een film als deze is once in a lifetime. Beste Imax ervaring ooit. De hele zaal zat in hun stoel verkrampt vanaf de eerste explosies (een magistraal shot vergezeld met schrikwekkend sounds design dat letterlijk weergaloos op je afkomt.) De beeldkwaliteit was subliem, de film is inderdaad een grote fuck you naar iedereen die films streamt op z'n laptop en zelfs gsm. Ga deze film zien Imax en liefst in het 1.43.1 formaat.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Wat een meesterwerk. Ga dat zien mensen, een film als deze is once in a lifetime. Beste Imax ervaring ooit. De hele zaal zat in hun stoel verkrampt vanaf de eerste explosies (een magistraal shot vergezeld met schrikwekkend sounds design dat letterlijk weergaloos op je afkomt.) De beeldkwaliteit was subliem, de film is inderdaad een grote fuck you naar iedereen die films streamt op z'n laptop en zelfs gsm. Ga deze film zien Imax en liefst in het 1.43.1 formaat.
    Helemaal mee eens . Alleen de filmkeuring van 12jr is te laag. Ik was met mijn 2 dochters van 12 en 14 en de jongste trok het niet echt. Er komt weliswaar geen bloed aan te pas maar de intense beelden en spanning zijn teveel voor de meeste 12-jarigen denk ik.

  18. #18

    Standaard

    Voor de IMAX ervaring hoef je niet te gaan naar Pathe Eindhoven. Daar hebben ze het geluid naar beneden geschroefd een tijd geleden, naar aanleiding van het feit dat er mensen waren die klaagden over het te harde geluid. Wat een zeikers zeg heb je toch. Beste ervaring is Dolby Cinema voor deze film.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Voor de IMAX ervaring hoef je niet te gaan naar Pathe Eindhoven. Daar hebben ze het geluid naar beneden geschroefd een tijd geleden, naar aanleiding van het feit dat er mensen waren die klaagden over het te harde geluid. Wat een zeikers zeg heb je toch. Beste ervaring is Dolby Cinema voor deze film.
    Goed om te horen, heb gereserveerd voor Dolby Cinema Hilversum aankomende zondag, voor mij de eerste keer Dolby Cinema, ben heel benieuwd...

  20. #20
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Alleen krijg je geen Dolby Atmos, gewoon 5.1, Blijkbaar heeft Dolby een uitzondering voor Chris Nolan gemaakt. Er is wel Dolby Vision HDR.

  21. #21

    Standaard

    Het geluid in Eindhoven althans, is bij VUE (En dus ook in de Dolby Cinema zaal) vele malen beter, dan in welke zaal van Pathe ook. Dus voor een film als deze zou ik gaan voor VUE Dolby Cinema.

  22. #22

    Standaard

    Eigenlijk moet je deze film op 70mm in het Eye Filmmuseum gaan kijken.....

    https://www.eyefilm.nl/film/dunkirk-...am_id=11817916
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Voor de IMAX ervaring hoef je niet te gaan naar Pathe Eindhoven. Daar hebben ze het geluid naar beneden geschroefd een tijd geleden, naar aanleiding van het feit dat er mensen waren die klaagden over het te harde geluid. Wat een zeikers zeg heb je toch. Beste ervaring is Dolby Cinema voor deze film.
    Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Te hard geluid vind ik zelf ook niet altijd prettig. Ik ben per slot van rekening niet doof.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Eigenlijk moet je deze film op 70mm in het Eye Filmmuseum gaan kijken.....

    https://www.eyefilm.nl/film/dunkirk-...am_id=11817916
    Zou je verwachten, maar heeft totaal geen zin (denk ik).

    De film is dan wel analoog geschoten, maar niet fotochemisch afgewerkt.
    En door de film digitaal in te scannen en af te werken met een DI zit je gelijk aan de (kwalitatief technische) beperkingen / compressie van dat digitale domein vast.
    Door de output weer terug te schrijven naar film word het niet hoger of beter en zeker niet wat het was voor het gedigitaliseerd werd ...
    Laatst aangepast door Hombre : 22-07-2017 om 10:20
    "A man's got to know his limitations", ...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Zou je verwachten, maar heeft totaal geen zin (denk ik).

    De film is dan wel analoog geschoten, maar niet fotochemisch afgewerkt.
    En door de film digitaal in te scannen en af te werken met een DI zit je gelijk aan de (kwalitatief technische) beperkingen / compressie van dat digitale domein vast.
    Door de output weer terug te schrijven naar film word het niet hoger of beter en zeker niet wat het was voor het gedigitaliseerd werd ...
    Er zit enige logica in wat je zegt, maar ik vraag me dan toch een beetje de zin af van het analoog schieten als je er in kwaliteit niets op vooruit gaat. Marketing truc denk je? En hebben ze in Eye niet ook nog een analoge projector staan?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •