Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 36 van 36 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Voor de IMAX ervaring hoef je niet te gaan naar Pathe Eindhoven. Daar hebben ze het geluid naar beneden geschroefd een tijd geleden, naar aanleiding van het feit dat er mensen waren die klaagden over het te harde geluid. Wat een zeikers zeg heb je toch. Beste ervaring is Dolby Cinema voor deze film.
    Waar heb je dit gehoord? Ik heb hem hier dus gezien en ik vond het geluid echt tegen het maximum zitten. Harder had ik zeker niet prettig gevonden.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Er zit enige logica in wat je zegt, maar ik vraag me dan toch een beetje de zin af van het analoog schieten als je er in kwaliteit niets op vooruit gaat. Marketing truc denk je? En hebben ze in Eye niet ook nog een analoge projector staan?
    Bij Eye staan nog een aantal film (analoog) projectors, o.a. een 70mm en diverse lenzen als bv urtavision cope 2.76:1.

    De reden om film camera's te gebruiken i.p.v. digitale camera's is vaak dat de filmcamera's een natuurlijker en grotere kleur dynamiek en bereik hebben.
    Daarnaast ervaren vele dat digitale opnames een kil en kunstmatig aanblik hebben t.o.v. film.

    Maar goed we leven in een tijdperk waarin haast niemand nog een goede foto's (opnames) maakt en die lelijke smart Phone foto's al helemaal geweldig vind.
    Dus het fotochemische zal steeds minder worden.
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #28

    Standaard

    Ik heb de film bij VUE gezien, in XD, en moet eerlijk zeggen dat het geluid op het randje was van toelaatbare. Harder had het niet gemoeten.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar Bekijk bericht
    Waar heb je dit gehoord? Ik heb hem hier dus gezien en ik vond het geluid echt tegen het maximum zitten. Harder had ik zeker niet prettig gevonden.
    Omdat dit me indertijd tegen me gezegd is door een (leiding)medewerker van de bios, en dan heb ik het niet over een jong manneke of vrouwtje wat de kaartjes afscheurd, maar over iemand van de leiding. En buiten dat vind ik de kwaliteit van VUE kwa beeld en geluid beter (en dan heb ik het nog niet over het zitgemak) dan Pathe, dus films als deze komen mijn inziens beter tot zijn recht bij VUE Dolby Cinema.

  5. #30

    Standaard

    Pathe Eindhoven kan nog niet bijna tippen aan VUE Eindhoven als het om geluid gaat.Los van het geluid vind ik Pathe meer een jeugd bios.
    Laatst aangepast door jeroeni : 26-07-2017 om 15:03

  6. #31

  7. #32

    Standaard

    Kan me niet heugen dat ik me ooit zo heb lopen ergeren aan de filmmuziek.
    Meestal ben ik me zelfs ook geeneens bewust van de aanwezigheid, totdat de muziek wegvalt...
    Maar hier is het zo overheersend en in mijn oren ook totaal niet passend.
    Vind t meer iets voor een superheldenfilm.
    T zou niet misstaan bij een Batman vs Superman deel 2 ofzo.

    Erg jammer want het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nooit echt "in de film" zat.
    Dat terwijl het verhaal en zeker ook de manier van filmen zich daar uitstekend voor leent.
    Jammer, erg jammer.

  8. #33

    Standaard

    Vanmiddag gezien. Qua cinematografie een fantastische film (neigend naar Malick achtige stijl en shots), maar qua verhaal flinterdun en vooral ook enorm repetitief. Hardy zien we wel 10x een vliegtuig uit de lucht knallen en de film lijkt als thema wel bijna te draaien om verdrinking of het ontsnappen aan verdrinking. Ik lees ook veel negatieve kritieken over de soundtrack en het gebrek aan karakteropbouw. Soms vond ik de soundtrack veel toevoegen aan de zeker goede suspense die de film heeft, maar bij tijd en wijlen was het ook te bombastisch aanwezig. Ook qua karakters wordt je als kijker nooit echt bewogen om enorm mee te leven met wat er gebeurd met het handjevol hoofdrolspelers en dat is zeer teleurstellend gezien het eerdere werk van Nolan. Absoluut niet zijn beste film en ook zeker niet de beste WW2 film ooit.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Kan me niet heugen dat ik me ooit zo heb lopen ergeren aan de filmmuziek.
    Meestal ben ik me zelfs ook geeneens bewust van de aanwezigheid, totdat de muziek wegvalt...
    Maar hier is het zo overheersend en in mijn oren ook totaal niet passend.

    Erg jammer want het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nooit echt "in de film" zat.
    Dat terwijl het verhaal en zeker ook de manier van filmen zich daar uitstekend voor leent.
    Jammer, erg jammer.
    Totaal dezelfde mening. De muziek overheerste op de rest. Vond ik enorm irriterend.
    Ook snap ik niet dat deze als beste oorlogsfilm ooit bestempeld wordt. Eerste keer dat ik denk dat dit gewoon komt omdat het een Nolan-film is.
    Terwijl de cinematografie geweldig was, vond ik de rest enorm tegenvallen. Ik gaf niets om de personages en het nodeloos complex maken door de film door elkaar te laten lopen met verschillende plaatsen en tijden was voor mij ook niet nodig. Misschien dat ik deze bij een tweede kijkbeurt beter vind, maar geef mij toch maar het magistrale Saving Private Ryan waar ik op het einde toch enorm meeleefde met een stervend personage. Zeker niet zijn beste werk voor mij.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  10. #35

    Standaard

    Gisteren gezien in zaal 1 van Pathé Tuschinski. Ik was er in de buurt en had deze bioscoop nog niet eerder bezocht. Wat me vooral overhaalde om Dunkirk daar te zien, was het feit dat de voorstelling een 4K voorstelling betrof. Na afloop moest ik echter concluderen dat de 4K (althans in deze zaal) niets toevoegde. Sterker nog; ik zag qua beeldscherpte niet/nauwelijks verschil met een reguliere 2D filmvoorstelling.

  11. #36

    Standaard

    Leuke plaatjes, maar te kort, te hol. De keuze van weinig gepraat en veel muziek kan ik begrijpen. Maar de rest van de film.... Wat een draak... Niet echt Nolan waardig. Vind m sowieso de laatste tijd beetje wisselvallig. Of dat nu komt door de scripts?... Interstellar was een beetje zelfde verhaal met de pseudo intelligente insteek. Misschien dat dat meer komt door t tijdreis gebeuren waar ik mijn eigen theorie op na houd (ik geloof (weet) alleen dat t mogelijk is dat de tijd voor persoon 1 sneller kan gaan dan voor persoon 2, maar niet terug de tijd in)
    Laatst aangepast door Chris W : 03-03-2018 om 20:52

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •