De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard JT Bioscopen krijgt een nieuwe naam: Vue

    JT Bioscopen krijgt een nieuwe naam: Vue



    De 21 Nederlandse JT Bioscopen in Nederland veranderen dit jaar van naam en worden opnieuw ingericht. De nieuwe naam wordt 'Vue' en de reden achter de nieuwe inrichting is dat de keten de optimale filmbeleving centraal wil stellen.

    De eerste bioscoop die compleet nieuw is ingericht wordt de nieuwe bioscoop in Alkmaar, die in februari wordt geopend. Nog in 2016 volgen de overige twintig bioscopen van JT.

    Heel raar is de naamswijziging overigens niet, aangezien Vue de naam is van de Britse bioscoopgigant die JT verleden jaar kocht voor zo'n 85 miljoen euro.

    Vue zal de concurrentiestrijd aangaan met Pathé, de op dit moment grootste bioscoopketen in Nederland.

    Bron: Filmtotaal.nl

  2. #2

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Vind het een beetje een vreemde naam waar niemand precies van weet hoe je het uitspreekt. De naam JT werd namelijk een beetje het begrip voor de betere filmervaring. Althans sommige zalen. De allereerste Dolby Cinema was bij JT of zoals nu Vue voorheen JT. Zeg je view, zeg je vu, zeg je vieux of letterlijk vu~é? Niet echt handig. Filmpje pakken bij de V.U. betekent in Amsterdam dat je in het ziekenhuis ligt en een tvtje hebt gehuurd. Maar goed, hier hadden we al geen JT.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Vind het een beetje een vreemde naam waar niemand precies van weet hoe je het uitspreekt. De naam JT werd namelijk een beetje het begrip voor de betere filmervaring. Althans sommige zalen. De allereerste Dolby Cinema was bij JT of zoals nu Vue voorheen JT. Zeg je view, zeg je vu, zeg je vieux of letterlijk vu~é? Niet echt handig. Filmpje pakken bij de V.U. betekent in Amsterdam dat je in het ziekenhuis ligt en een tvtje hebt gehuurd. Maar goed, hier hadden we al geen JT.
    Ik denk zelf dat je het uitspreekt als: Vjieuw, zoals je het bedoeld ''Kijken''.

    Dan was JT toch een stuk fijner.

    Hopelijk blijft er wel een moviepas bestaan

  5. #5

    Standaard

    Vind het wel een mooie naam. Vue is Frans voor iets als "zien" of "zicht" en je spreekt het uit als "Vuu". Je kan het ook uitspreken als "view", het Engelse "zien". Vind het in ieder geval beter en mooier klinken dan "JeeTee" wat mij altijd net zo klonk als Emtee, de supermarkt.

  6. #6

    Standaard

    Staat JT niet voor Jochem's Theater of zoiets? Ik vind Vue(doet me denken aan Philips Hue) wel een leuke naam. 14 Feb de nieuwe bioscoop in Alkmaar meer eens gaan bekijken dan.

  7. #7

    Standaard

    Vue is toch gewoon een Engelse bioscoopketen, ben in Engeland vaak naar Vue-bioscopen geweest. In het Engels is Vue overigens net zo 'raar' als in het Nederlands, omdat het inderdaad een Frans woord is.
    Laatst aangepast door Oakey : 08-01-2016 om 08:49

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Maar goed, hier hadden we al geen JT.
    Er zijn plannen van voormalig JT om ergens in Amsterdam te gaan vestigen om vooral de concurrentie met Pathé tegen te gaan.
    http://www.at5.nl/artikelen/146564/j...d_aan_met_path

  9. #9

    Standaard

    De concurrentie aan te gaan, niet tegen crocs
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Van mij mag het. IMAX Arena is bij mij van de eerste plek gedegradeerd naar de derde plek, achter JT en Utopolis.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Er zijn plannen van voormalig JT om ergens in Amsterdam te gaan vestigen om vooral de concurrentie met Pathé tegen te gaan.
    http://www.at5.nl/artikelen/146564/j...d_aan_met_path
    Zou het dan eindelijk gaan gebeuren, een andere keten in Amsterdam ?????

    Concurrenten van die Franse Kip hebben het de afgelopen 2 decennia al diverse malen geprobeerd in Amsterdam (o.a. noord, haarlemmerplein en westpoort), en aan de rand als Diemen en Halfweg multiplexen te bouwen, maar dat is steeds door de op een vreemde wijze door de lokale en provinciale politiek tegen gehouden (corruptie?) ....
    Laatst aangepast door Hombre : 11-01-2016 om 21:52
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #12

    Standaard

    JT of Vue mag van mij wel maar in het noorden een mooi bioscoop complex bouwen. Ik kom uit Friesland. Maar ik moet voor een goeie bioscoop naar Groningen(Euroborg) of Almere(Utopolis) rijden.

  13. #13

    Standaard

    Ja, 2016 wordt een bijzonder jaar voor de bioscoop ketens in Nederland. JT wordt VUE, Kinepolis opent hun eerste eigen bioscopen en ondertussen wordt Wolff al gedeeltelijk (in ieder geval Cinestar) omgebouwd naar Kinepolis en wie weet wat Kinepolis met de Utopolis bioscopen in Nederland gaat doen. Laten we hopen dat de bezoekers en de werknemers er op vooruit gaan en dat de bioscopen kwalitatief gezien zo worden verbeterd dat ook Pathe zich gedwongen gaat voelen om hun bioscopen te verbeteren.
    Ikran is not horse!

  14. #14

    Standaard

    Zijn hier mensen die een VUE moviepass hebben? Ik ben van plan om er een aan te schaffen, en definitief te stoppen met downloaden van films. Downloaden kost me 10 euro per maand, en voor een tientje meer heb ik een moviepass. Enige nadeel is dat niet alles draait in VUE, en je voor sommige films toch naar een filmhuis moet gaan. Voordeel is dat ik vlakbij een VUE woon met een gigantisch scherm en Dolby Atmos, en je makkelijk via de app je plek kunt reserveren. Daarbij kun je ook een film in alle rust kijken en niet de afleiding die je thuis wel hebt.

    https://www.vuecinemas.nl/moviepass

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Zijn hier mensen die een VUE moviepass hebben? Ik ben van plan om er een aan te schaffen, en definitief te stoppen met downloaden van films. Downloaden kost me 10 euro per maand, en voor een tientje meer heb ik een moviepass. Enige nadeel is dat niet alles draait in VUE, en je voor sommige films toch naar een filmhuis moet gaan. Voordeel is dat ik vlakbij een VUE woon met een gigantisch scherm en Dolby Atmos, en je makkelijk via de app je plek kunt reserveren. Daarbij kun je ook een film in alle rust kijken en niet de afleiding die je thuis wel hebt.

    https://www.vuecinemas.nl/moviepass
    Ik heb sinds de invoering al een Vue moviepas. De VU ligt 10 minuten lopen vanaf mijn huis. Ik ga gemiddeld 1x per week naar de bios. De pas heeft mij dus veel geld bespaard. Hou er wel rekening mee dat je voor sommige films, zoals 3d, wel iets moet bijbetalen. Maar de ervaring van een film in de bios is dit alles wel waard.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #16

    Standaard

    Zojuist de pas besteld, en meteen 2 films uitgekozen voor komend weekend.

  17. #17

    Standaard

    Ik twijfel heel erg om een pas te nemen voor zowel mezelf als voor mijn vrouw.
    Kan iemand mij vertellen wanneer ik daadwerkelijk winst eruit zou kunnen halen?

    Wij gaan in feite altijd naar Dolby Cinema uitvoeringen.

    Naar mijn berekening gingen we het geld er pas uithalen als we 3x per maand naar de film zouden gaan.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Ik twijfel heel erg om een pas te nemen voor zowel mezelf als voor mijn vrouw.
    Kan iemand mij vertellen wanneer ik daadwerkelijk winst eruit zou kunnen halen?

    Wij gaan in feite altijd naar Dolby Cinema uitvoeringen.

    Naar mijn berekening gingen we het geld er pas uithalen als we 3x per maand naar de film zouden gaan.
    Ik weet niet hoe jij rekent, maar een filmticket kost gemiddeld iets meer dan 10 euro. Met een pas van 19 euro per maand heb je 'm er al bij 2 films uit.
    En als je nog wat snackt bij de film ben je nog voordeliger uit met de 10% korting.
    Voor Dolby Cinema moet je een toeslag betalen, maar die betaal je ook bij gewone tickets.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe jij rekent, maar een filmticket kost gemiddeld iets meer dan 10 euro. Met een pas van 19 euro per maand heb je 'm er al bij 2 films uit.
    En als je nog wat snackt bij de film ben je nog voordeliger uit met de 10% korting.
    Voor Dolby Cinema moet je een toeslag betalen, maar die betaal je ook bij gewone tickets.
    Ik heb het ook overwogen, van de Pathe, prijzen zijn volgens mij niet heel veel anders, zo'n pas aan te schaffen.
    Wanneer je enkel naar IMAX films gaat (wat ik doe), betaal je bij pathe 2,50 extra, wanneer die 3D is (in IMAX), betaal je 5 euro extra. (met het abonnement van 19). Ook standaard 3D is (zonder IMAX) is volgens mij 2,50 extra)

    Dus als je 2x gaat zonder kaart (en je hebt thuis al een IMAX 3D bril, betaal je momenteel 13,00 per keer. (26,00)
    Wanneer je 2x met zo'n pas naar een IMAX 3D film gaat, betaal je 29,00. Dan speel je zelfs na 3 films nog pas kiet.

    Wanneer je naar 2x gaat naar een IMAX film 1x met en 1x zonder bril betaal je al meer (19,00 + 2,50 + 5,00 = 26,50)

    Dus idd, ik zou idd 3 tot 4x per maand naar de film moeten wil ik het eruit halen. Dus in mijn geval zou ik al die pas van 26,50 moeten nemen en dan minimaal 2x per maand naar de bios gaan, maar ik ga maximaal 1x, heel soms 2x naar per maand naar de bios.
    Laatst aangepast door MarcelS1 : 13-01-2018 om 09:57
    I Love My Sci-Fi

  20. #20

    Standaard

    Dat bedoel ik min of meer qua berekening.
    Ik ga altijd naar Dolby Cinema en nog heel sporadisch naar IMAX.. 'gewone' bioscoop/uitvoering pak ik niet meer. Overigens zag ik dat de Dolby kaarten tegenwoordig al € 15,80!!! per stuk kosten.

    Tel daarbij nog toeslag bij.. dus wat ik al zei, 3x en dan pas ga ik echt winst maken (lees: kaart eruit halen). Er komen zat films uit maar om 'gedwongen' naar een film te gaan om maar de kaart eruit te kunnen halen doe ik niet. Daarbij zijn de 'standaard' films zoals The Maze Runner of The Commuter voor mij geen films om per se op groot scherm te moeten zien. Dat zijn films zoals King Kong of Transformers (vanwege de grootste actie e.d.) voor mij weer wel en zulke blockbusters zijn er stukken minder.

  21. #21

    Standaard

    Je kunt tegenwoordig beter een nieuwe bluray kopen dan 1 bioscoopkaartje, dat was vroeger wel anders...

  22. #22

    Standaard

    Sinds afgelopen week heb ik ook een Vue pas. Als je nog ING rentepunten hebt, dan is er een aanbieding waarbij de kosten 40 euro voor 4 maanden bedragen.

    Los van alle bovenstaande berekeningen en het bedrag, denk ik dat je vaker gaat met een pas en zo sneller naar een film gaat, waar je normaal de kosten van het bioscoopkaartje niet voor over hebt.

  23. #23

    Standaard

    Als ik naar de bios ga (Ik heb een Pathe Unlimited Gold & een VUE Pas), en dat is toch wel een aantal zaterdagen per maand, dan ga ik naar minimaal 2 a 3 films per keer. Ik heb geen rijbewijs dus ga ik met de bus naar Eindhoven met een dagkaart (€ 6). Ik vind naar 1 film gaan dan te duur worden kwa vervoer & sowieso wil ik de kaarten er ook uit halen elke maand. Dus vandaar dat ik dan een aantal films per keer zie & beide kaarten er dus steeds uit heb.

  24. #24

    Standaard

    Viel me iets op, bij de minder commerciele films is er minder reclame/voorprogramma dan bij de commerciele films. Bij The Last Jedi bijna 23 minuten reclame en trailers, en afgelopen weekend bij 'You were never really here' klein kwartiertje.

    Mijn kaart heb ik er dus uit voor deze maand, als ik komende week voor de 3e keer ga. Krijg ook 10% korting op eten en drinken, ook fijn meegenomen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •