De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe thuisbioscoopsysteem in nieuw huis budget 10k

    Wie ok wie kan me helpen in deze wereld met teveel aanbod.?

    Een kleine toelichting, ik heb een nieuw huisje gekocht in het midden van het land, nu heeft de vorige bewoner daar een kelder onder gemaakt van ongeveer 55 m2 verdeeld over twee ruimtes waarvan een van 6x 5 meter.

    Aangezien de plaats niet helemaal naar mijn zin was, heb ik onder grote druk me toch laten overhalen om naar deze kindvriendelijke buurt zonder kroegen te vestigen.

    Na een aantal maanden is de irritatiefactor behoorlijk toegenomen en wordt het tijd voor revanche, dus alle schoenen en jurkjes van mijn vrouw op marktplaats gezet en binnen mum van tijd 7500 harde eurootjes.

    Dus ik naar HI klubben en daar hebben ze met het volgende geadviseerd,
    epson tw6600 W
    projecta scherm akoestisch scherm 3 meter breed 1,79 hoog
    daarachter drie inbouw boxen van b&w cinema 7 (oude liefde b&w)
    om toch een beetje het gevoel te krijgen dat je er echt een beetje "in" zit 4 extra speakertjes b&w cm664 voor de surroundgeluid, en om de regen te ervaren 2 speakertjes in het plafon van b&w ccm 662.
    Om het speelgoed aan te sturen dacht ik aan de Marantz sr7009 volgens internet prima apparaat en gezien de opvolger een zacht prijsje van €1000.
    Een subje b&w asw610

    Aangezien ik in mijn vrijgezellige verleden, na het stappen thuis mijn eigen feestje bouwde, waarbij het volume de intensive genotvreugde verhoogde, maar niet bij de buurvrouw, heb ik besloten de ruimte van een box in box systeem te maken.

    Inmiddels heb ik daarvoor een bedrijf gevonden die dat kamertje geluiddicht maakt.

    daarnaast dacht ik aan een PlayStation voor mijn zoontje van 5, en moet ik nog een blu-ray spelertje?
    ik heb al play's 5 door het huis dus dacht er ook maar een sonos connect moest komen ?

    Nu moet ik nog wat domotica komen, ben gek op gadget spulletjes, indirecte verlichting, gordijnen, beamer extra te regelen en niet 7 afstandbedieníngen te hebben.Heeft iemand goede ideeën?

    Inmiddels heb ik een meubelmaker die alles gaat maken, echter ik moet wel tekeningen áanleveren, weet iemand een makkelijk programmaatje om dit te maken, mijn tekenkunsten is van een niveau van 5 jarige, dus een programmaatje maakt het voor hem leesbaar/uitvoerbaar.

    Hoe gaat dat met de akoestisch systeem, extra wanden, absorberende platen ect, zijn er mensen die je daarbij kan helpen ?

    Zoals je hebt vernomen ik ben echt een digibeet op hifi niveau en kan alle hulp gebruiken ......

    hieronder een foto hoe ik het zou willen ....

    http://www.cc-dimension.com/3d-nieuw...e-uitvoering./

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zo te zien is de Sky the limit.

    Grootste plannen heb je en ik geef je geen ongelijk. De apparatuur die je hebt uitgezocht is niks mis mee. Echter als je ook daadwerkelijk speakers in je plafond gaat plaatsen is een Blu-ray speler een must om Dolby Atmos te kunnen voeren. Elke bd speler voldoet echter.

    Zelf gebruik ik een universele afstandsbediening uit de Pronto serie, ondanks dat die niet meer gemaakt worden zijn de nog steeds prijzig en vergen wat computerkunde. Ik zou dan een Logitech Harmon nemen. Nog steeds moet je een beetje computerkennis hebben, maar deze zijn eenvoudig in te stellen en vervangt al je afstandsbedieningen.

    Het budget is best ruim, maar een timmerman kan best duur zijn, zeker als je zoveel details wilt als op de illustraties. De prijs zal hij bepalen aan de hand van de tekening. De gadgets kosten vaak ook een flinke investering. Laat je dus goed informeren qua prijs en materiaalkosten. Als je zelf toch wat kan doen scheelt dat toch weer in kosten.

    Ik zou bij Hifiklubb en gewoon vragen naar een betere prijs als je zoveel tegelijk afneemt, er is meestal wat mogelijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Dank voor je bericht ga hiermee verder, ga vandaag even hifi klunen rammelen aan het zakje

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •