Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 132 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Ik ga dit topic maar best actief mijden tot maandag.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #102

    Standaard

    Enkele uren film fun gehad, ik ben weeral gelukkig.

    Nu Disney+ nog in België en deze Star Wars fan gaat met een smile richting 2020.

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Enkele uren film fun gehad, ik ben weeral gelukkig.

    Nu Disney+ nog in België en deze Star Wars fan gaat met een smile richting 2020.
    Mando van vandaag was geweldig, dus er staat je nog wat te wachten!

  4. #104

  5. #105
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Best wat mixed emotions...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Best wat mixed emotions...
    Hier niet. Grootste troep ooit op SW gebied; Uwe Boll had het beter gedaan.

    Palpatine lives! Maar hoe? Geen verklaring. Ondertussen zorgt Abrams er voor dat alles wat Lucas in 30 jaar heeft opgebouwd teniet wordt gedaan (immers, welk doel hebben de PT en OT nog? Palpatine leeft, dus Vaders opoffering was voor niks, Anakin is niet meer The Chosen One (dat is MaREY Sue nu)

    Met name dit. Het is alsof er een LotR deel 4 komt: The return of Sauron. "Ben ik weer!" De hele quest was voor niks! Ff alsnog de Fellowship omleggen en vervolgens komt de achternicht van Sauron hem voor eens en altijd wegvegen.

    Hoe kwam Maz aan Lukes saber? Hoe kan het dat die saber opeens weer heel is? In TLJ ging 'ie kaputt.
    Palpy gaat er aan door zijn eigen Force Lightning die wordt teruggekaatst. Tip: waarom stopt hij niet gewoon? Is er ook niks terug te ketsen. Zo veel rare en onverklaarde zaken.....

  7. #107

    Standaard

    Heerlijke film, een hele verademing na TLJ.
    Heb genoten en zal dat de volgende keer zeker weer doen.

    Maar wat een ramp is dat tegenwoordig bij Pathe IMAX, heb een half uur reclame moeten zitten kijken! Met daarnaast nog een stuk van Tenet waar ik in de verste verte niet in geinteresseerd ben. Ook niet bepaald een stuk dat je gezellig met je kinderen gaat zitten kijken zo'n terroristische aanslag in een concertzaal terwijl je in een bioscoopzaal zit...

  8. #108
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is typisch Nolan. Die scene deed hij bij The Dark Knight Rises ook. Ik wist even niet wat voor film het was, maar de stijl was al snel duidelijk. Geloof dat de hele zaal je mening wel deelde.Vind het op zich toch een fijne zaal geworden.

    Wat betreft de film heb ik genoten, maar ook flink gefronst hier en daar. Net als The Duke heb ik veel aan te merken. Echter neem ik het iets minder serieus. Mijn zoon overigens (bloedfanatiek) zat echt te continu zuchten en te steunen en af en toe met zijn handen omhoog als er weer een flinke plot hole opdook. Maar ook hij had op voorhand een grotere rommel verwacht. Maar waar je bij de prequels nog je druk kon maken om een sporadisch continuïteitsfoutje (there is another Skywalker), is er bij deze film geen beginnen aan. Het is vooral veel reparatiewerk en voor mijn gevoel een 4 uur film in iets meer dan twee uur gepropt.

    Maar WTF de kus van Ren en Rey, Palpatine die eerst Rey al enkele decennia alle macht wil geven en dan maar in een flits beslist om de healing powers voor zichzelf te gebruiken. Ren die na precies dezelfde speech van Han (WTF Han) nu opeens wel bekeerd is, maar vooral het bijna onnavolgbare tempo en oeverloze cutscenes. Het was van boem, boem, boem... En nog heb ik genoten...

    Het schijnt zelfs dat als je deel twee weglaat er een betere tweeluik ontstaat. Oké Luke is opeens een Force ghost, oké kan...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #109

    Standaard

    Na het zien van dit laatste deel ben ik nu wel klaar mee. Ik ben het met alle bovenstaande kritiek eens en toch kies ik ervoor om mild te zijn in mijn oordeel. Er was na het belabberde tweede deel eigenlijk geen beginnen meer aan om dit zinkende schip nog te redden. Mijn verwachtingen lagen daarom al bijzonder laag. En inderdaad: waar komt Palpetine in hemelsnaam vandaan WTF!!! Maar om wat positiefs te noemen: gelukkig was de slapstick humor een tand terug geschroefd. Met het verstand op -10 en met een beetje goede wil kun je er nog een voldoende uit halen....als je écht wilt tenminste
    Laatst aangepast door BigLebowski : 19-12-2019 om 21:12
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #110

    Standaard

    Wat een negativiteit allemaal. Prima film, een uitstekende trilogie en een goed einde. Wel een opening naar een ander film reeks.....Lando!

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    Wat een negativiteit allemaal. Prima film, een uitstekende trilogie en een goed einde. Wel een opening naar een ander film reeks.....Lando!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Net gezien en ik kan niet anders zeggen, dan dat ik genoten heb.
    Niet van iedereen hoor

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    En inderdaad: waar komt Palpetine in hemelsnaam vandaan WTF!!!
    Daarvandaan https://collider.com/palpatine-expla...-of-skywalker/

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Dat is geen officiële verklaring maar een aanname van de site.

  14. #114

    Standaard

    Tja wat wil je, het zijn kinderfilms die zich hooguit ontwikkeld hebben tot genrefilms. Dat hele hordes mannen deze trilogieën tot hun levensleidraad gemaakt hebben is natuurlijk al best bizar. Mijn partner (man) is er ook groot fan van. Ik kijk ze dus wel eens mee, en sommige films zijn best vermakelijk. Maar de ‘diepere betekenis’ ontgaat me geheel. De verhalen hangen van flauwekul, meligheid, platitudes en matig acteerwerk aan elkaar. En films waarbij je eerst tekstuele uitleg nodig hebt om de zaak kunnen volgen hebben meteen al een probleem natuurlijk.

    Neemt niet weg dat sommige SW films best het kijken waard zijn. Zal dit deel ook wel in de bios gaan zien (partnerlief is al geweest natuurlijk, maar gaat graag nog een keer ) en wat ik zo in recensies lees is dat het fijn spektakel is maar het verhaal rommelig. Dat past dan mooi bij de overige delen zou ik denken

    Nee dan 2001 A space odyssey...!
    Maar die vinden de meeste mensen (incl partner) oersaai en stomvervelend

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Tja wat wil je, het zijn kinderfilms die zich hooguit ontwikkeld hebben tot genrefilms. Dat hele hordes mannen deze trilogieën tot hun levensleidraad gemaakt hebben is natuurlijk al best bizar. Mijn partner (man) is er ook groot fan van. Ik kijk ze dus wel eens mee, en sommige films zijn best vermakelijk. Maar de ‘diepere betekenis’ ontgaat me geheel.
    Dan adviseer ik je om je te verdiepen in Joseph Campbell's werk The Hero With A Thousand Faces uit 1949, wat Lucas gebruikt heeft tijdens het schrijven van de film.
    Overigens heeft Kubrick destijds Arthur C. Clarke ook op dut werk gewezen toen Clarke met het boekwerk 2001 bezig was waar later die saaie film over gemaakt is.

  16. #116

    Standaard

    Het gaat me niet om andere boeken, het gaat me om de films. Als ik boeken nodig heb om die te kunnen waarderen is er zoals gezegd iets mis.

    Het is niet dat ik niet zie dat er een (joods-christelijke) moraal doorheen loopt, er is echter alleen in het geheel niets origineels aan de strijd tussen goed en kwaad.

    En hoeveel aliensoorten zijn er wel niet in die films. Maar slechts een handvol waar je er meer dan 2 van ziet

    Maar met believers die discussie aangaan heeft natuurlijk per definitie geen zin haha (heb ik thuis ook wel eens geprobeerd)
    En zoals gezegd kan ik best van deze films genieten (behalve stukken van I, II en III, die Chistensen bijvoorbeeld, die kan echt niet acteren, vreselijk!)

    De eerste vrouw die deze films kan waarderen moet ik ook nog tegenkomen overigens.
    Laatst aangepast door Oakey : 22-12-2019 om 10:46

  17. #117

    Standaard

    Nou, ik heb het slotstuk gezien. De film vloog voorbij, wellicht omdat het erg gehaast overkwam. Ik heb me dus uitstekend vermaakt. Als je er echter wat dieper/langer over nadenkt dan is deze laatste trilogy eigenlijk best wel een zootje. Ze hadden goed moeten nadenken over het geheel en dan 1 regisseur moeten nemen of in ieder geval iemand die het totaalplaatje overzag. Dit laatste deel probeerde veel recht te breien waar het bij The Last Jedi mis ging. Ik heb eigenlijk niet de kracht/zin om alles uitgebreid hier op te schrijven. Dan hier toch mijn grootste minpuntjes:

    - Ineens is daar The Emperor weer. Dat voelt echt als vals spelen. Er zijn zes films voor nodig om die gast te verslaan en dan nu ineens....heh, hier ben ik weer. Niet eens een uitleg. Wat een domper.
    - Lando...tja...waarom, hij voegt niets toe. Krampachtige toevoeging.
    - Het idee dat iedereen een Jedi kan zijn wordt teniet gedaan. Rey blijkt toch weer familie te zijn van een belangrijk personage.
    - Het wederom verslaan van The Emperor voelt wat als een anti-climax. Ok...was dat het? Die zaal vol met Sith had dus geen enkel effect. Dat was puur decor.
    - Kylo Ren vermoord zijn vader en talloze andere mensen. Maar alles is vergeven op het einde en Rey geeft hem zelfs een hartstochtige kus terwijl er nul sprake was van romantische aantrekkingskracht.[
    - En tal van slecht uitgewerkte zaken. Rose was een belangrijk personage in Last Jedi, nu ineens niet. We zien Chewie in een schip worden ontvoerd, oh nee....hij zat toch niet in dat schip. Je maar HOE DAN?
    - Leia en Luke wisten dat Rey een Palpetine was maar er wordt in geen enkel ogenblik gehint naar die wetenschap. Zoveel komt uit de lucht vallen, het is eigenlijk te gek voor woorden.


    Ik kan echt nog wel even doorgaan met minpuntjes. Maar ik kan blijkbaar wel leven met al die minpuntjes. Want ik heb me gewoon weer vermaakt. Blijkbaar zijn al die "foutjes" onlosmakend verbonden met Start Wars. Een grote gemiste kans.

    Wat me echt opviel. De hele zaal was stil en gelaten. Tijdens The Force Awakens was er echt een jubelstemming met veel gejuich en emotie. Nu in een afgeladen zaal bleef het stil. Ook al zit er zoveel bombast in de film en valt er geen dood moment, echt spannend wordt het nergens.

    Toch een 9. Ja....ik weet het. Ik neem het gewoon wat minder serieus en het is puur escapisme. Letterlijk maar je verstand bij de ingang van de zaal laten. Het had veel beter kunnen zijn. In ieder geval een stuk beter dan de prequels. Nu maar met een nieuwe trilogy beginnen en hopelijk wordt er geleerd van de gemaakte fouten.

    Als laatste nog even iets over de toegangsprijs: 16,50. Echt?? In korte tijd is dat echt gigantisch gestegen. Voor dat geld (en minder) heb je straks de bluray.
    Laatst aangepast door Melzz : 23-12-2019 om 11:32

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht

    De eerste vrouw die deze films kan waarderen moet ik ook nog tegenkomen overigens.
    Eh, ook dit jaar weer met mijn jongste puberdochter naar Star Wars geweest, nadat onze oudste dochter afgelopen vrijdagavond zelf met een vriendin geweest.
    Dus nu kunnen we weer als vanouds gezamelijk over Star Wars praten en kijken we al uit naar de aanschaf van de 3D-blu-ray.
    Tuurlijk onze jonge dochter had - net als die die 'hele hordes mannen die deze trilogieën tot hun levensleidraad gemaakt hebben' diverse op - en aanmerkingen (net als bij de Marvelfilms schijn ik de helft te missen), maar de lol - en daar gaat het om! - was er niet minder om. We waren helemaal verbaasd over de fysieke verschijning van Lando die we een paar jaar geleden op de Comic Con vermoeid met een stok zagen rondlopen bij de handtekeningstand.

    Ik vond de film prachtig en heb me geen moment verveeld. En ik genoot van de uitleg van mijn dochters toen ze me uitlegden hoe Rey symbolisch de transformatie van Kylo naar Ben mogelijk maakte en dat daarom dat ene fragment volgens hen zo veelzeggend was.
    Overtuigende afsluiter!

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door drTree Bekijk bericht
    Eh, ook dit jaar weer met mijn jongste puberdochter naar Star Wars geweest, nadat onze oudste dochter afgelopen vrijdagavond zelf met een vriendin geweest.
    Dus nu kunnen we weer als vanouds gezamelijk over Star Wars praten en kijken we al uit naar de aanschaf van de 3D-blu-ray.
    Tuurlijk onze jonge dochter had - net als die die 'hele hordes mannen die deze trilogieën tot hun levensleidraad gemaakt hebben' diverse op - en aanmerkingen (net als bij de Marvelfilms schijn ik de helft te missen), maar de lol - en daar gaat het om! - was er niet minder om. We waren helemaal verbaasd over de fysieke verschijning van Lando die we een paar jaar geleden op de Comic Con vermoeid met een stok zagen rondlopen bij de handtekeningstand.

    Ik vond de film prachtig en heb me geen moment verveeld. En ik genoot van de uitleg van mijn dochters toen ze me uitlegden hoe Rey symbolisch de transformatie van Kylo naar Ben mogelijk maakte en dat daarom dat ene fragment volgens hen zo veelzeggend was.
    Overtuigende afsluiter!
    Ik doelde natuurlijk op volwassen vrouwen Kinderen en mannen zien deze films idd wel zitten, dat punt had ik al gemaakt.
    (ik snap je punt wel hoor, natuurlijk is dat een generalisatie, maar geen van alle volwassen vrouwen die ik ken zou ooit uit vrije wil een SW film bekijken laat staan in de bios gaan zien; de meeste mannen die ik ken ook niet trouwens, want die vinden het flauwekulfilms, houden niet van Science Fiction etc.).

    Na de kerst maar eens een kaartje scoren.

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik doelde natuurlijk op volwassen vrouwen
    Die zijn er toch echt.
    Enkele van de meest fanatieke fans van de oude Expanded Universe (bestaande uit 100en boeken die in 2014 door Disney figuurlijk weg werden gegooid) die ik ken zijn amerikaanse dames.

    Maar....als ik kijk naar de statistieken van de Facebookvolgers van de 3 sites waar ik voor schrijf is rond de 84% man.
    Op evenementen is dat ook altijd goed zichtbaar.

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    De eerste vrouw die deze films kan waarderen moet ik ook nog tegenkomen overigens.
    Mag ik u mijn echtgenote voorstellen?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #122

    Standaard

    Net de film gezien en na de trainwreck van The Last Jedi was dit een verademing. Ja, soms was het tenenkrommend, maar overal zeer vermakelijk. Bij TLJ kwam ik uit de bios en was ik verbouwereerd van alle onzin die ik had gezien (saber weggooien, porgs, Leia in space, lightspeed als een wapen etc). In Rise is veel van onzin goed ‘recht’ gemaakt en werd ook veel weggezet als onzin. Ja, het was een grabbel uit de oude doos die ‘nodig’ was om het enigszins af te sluiten maar toch is de drieluik knap gered in mijn ogen.

    Als ze nu eens iets origineels gaan bedenken voor de volgende films en een duidelijke strategie neerzetten die niet verpest kan worden door 1 film met idiote regisseur en even rare Kennedy...
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  23. #123

    Standaard

    Heb een mail gestuurd naar Disney met de vraag of zij al weten of deze film hier in NL een UHD release krijgt.Antwoord kan 10 dagen duren.

    Gezien Endgame & Captain Marvel wel een UHD release hebben gekregen en The Lion King niet kan ik er geen touw aan vastknopen.Of weet iemand hier hoe dat nou precies zit ?

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Heb een mail gestuurd naar Disney met de vraag of zij al weten of deze film hier in NL een UHD release krijgt.Antwoord kan 10 dagen duren.

    Gezien Endgame & Captain Marvel wel een UHD release hebben gekregen en The Lion King niet kan ik er geen touw aan vastknopen.Of weet iemand hier hoe dat nou precies zit ?
    Ga er maar vanuit dat deze geen UHD release (met NL ondertiteling) krijgt. The Last Jedi is ook niet in NL op UHD uitgebracht. Zie dat de Skywalker Saga op UHD alleen nog maar English SDH als ondertiteling aangeeft?

    Zelf hou ik het bij de Blu-ray's. Hoop dat ze deze nog wel in NL in 3D (met NL ondertiteling) uitgebrengen.

    Zie nu trouwens op bol.com dat de 4K Star Wars releases die op 24-04-2020 uitgebracht worden geen NL audio! en ondertiteling hebben: https://www.bol.com/nl/s/?searchtext...text=media_all
    Laatst aangepast door Johan1967 : 12-02-2020 om 12:42

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Ga er maar vanuit dat deze geen UHD release (met NL ondertiteling) krijgt. The Last Jedi is ook niet in NL op UHD uitgebracht. Zie dat de Skywalker Saga op UHD alleen nog maar English SDH als ondertiteling aangeeft?

    Zelf hou ik het bij de Blu-ray's. Hoop dat ze deze nog wel in NL in 3D (met NL ondertiteling) uitgebrengen.
    Ben er idd ook bang voor.Vind jij het niet raar dat Disney hier dan wel Endgame op UHD uitbrengt en andere titels weer niet ?

    Hoewel ik van de week best wel te spreken was over de Disney+ kwaliteit heb ik gisteren zelf toch even een test gedaan.Guardians of the Galaxy: De 4K Disney+ en de Blu-ray versie verschillen nauwelijks van elkaar.[Gebruik deze speler:Sony UBP-X800M2]

    Geluk is dat de Blu-ray releases van Disney dus wel heel goed zijn.



    Laatst aangepast door jeroeni : 12-02-2020 om 13:04

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •