Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 158 worden weergegeven.
  1. #1
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard Dolby Atmos, Auro-3D- en DTS:X hardware en software discussies

    Denon maakt een nieuwe geluidsindeling van DTS, DTS:X, kosteloos beschikbaar voor de eerste productlijn van netwerk-AV-receivers.

    De AVR-X7200WA (alsook de AVR-X7200W), de AVR-X6200W en de AVR-X4200W zijn de eerste modellen die een firmware-update krijgen. Na het bijwerken van de firmware moeten alle drie receivers geschikt zijn voor een DTS:X-opstelling, met tot 9.2 of zelfs 11.2 kanalen en Audyssey ruimte-equalisatie.

    DTS:X moet volgens Denon de beweging van geluid zo vloeiend mogelijk weergeven, waarbij het geluid kan worden aangepast aan de luidsprekeropstelling die het best past bij de specifieke ruimte.
    De firmware-update voor de AVR-X7200W(A) wordt op 28 januari gelanceerd, waarna die voor de AVR-X6200W en de AVR-X4200W volgen op 18 februari. Deze data zijn overigens tot de definitieve lancering onder voorbehoud. Wanneer jouw receiver verbonden is met internet en de optie "Update Notification" op "On" staat, zal in het instellingenmenu van de receiver een waarschuwing worden weergegeven dat er een firmware-update beschikbaar is.

    De actuele beschikbaarheid en andere instructies kun je vinden op www.denon.com/dtsx. Aanvullende updates voor bestaande DTS:X-geschikte modellen volgen later in 2016.
    Bron: hardwareinfo.nl
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 25-10-2016 om 12:36
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Punt van aandacht is dat na de upgrade de functie Dolby Surround (Dolby upscaling naar meerkanaals speakerssystemen) niet meer werkt bij DTS-bronnen zoals DTS HD en DTS. Daarvoor komt DTS Neural: X die in principe hetzelfde doet. Kanttekening is wel dat Dolby door de jaren heen de betere upscaler was met Dolby Prologic(I+IIzx) en Dolby Surround als recente versie. DTS Neo6 en DTS Neo X deden dat het stuk minder. het is dus afwachten hoe DTS Neural X dat gaat doen. Je kunt Dolby Surround alleen nog maar gebruiken bij Dolby-bronnen.

    Zie de manual voor meer details omtrent de update:
    http://manuals.denon.com/AVRX7200W/EU/nl/

    PS: ik had wat berichten naar dit topic gekopieerd, maar dat is helaas niet helemaal goed gegaan, excuus!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    zijn mijn berichten weg claudio
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    ja, helaas is dat met verplaatsen niet helemaal goed gegaan. Gelukkig waren het er niet veel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Overigens ga ik de update straks wel direct uitvoeren, vind het wel jammer dat je geen keus hebt, maar dat zal vast een door DTS opgelegde ristrictie zijn. Toch heb ik wel een beetje vertrouwen in DTS Neural X. Het doet niet meer dan toevoegen aan een bestaande DTS HD-kanalen. dat is wat anders dan wat DTS Neo deed met analoge kanalen, dat deed Dolby een stuk beter. DTS HD op BD is natuurlijk al behoorlijk en DTS Neural X zal dan alleen het matrixen voor zijn rekening nemen. Je mag er vanuit gaan dat na een bijna een jaar uitstel ze de zaakjes in ieder geval op orde hebben.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    nee joh maakt niet uuit.

    Maar wat ik me afvraag, ga jij de update meteen doen donderdag, of wacht je de reviews af.
    Want zoals ik het en dvdprofiler lees, vervalt de optie dolby surround volledig bij dts.
    En heeft dts haar eigen upmixer.
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  7. #7

    Standaard

    Voor de Marantz nog geen nieuws?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    ja, helaas is dat met verplaatsen niet helemaal goed gegaan. Gelukkig waren het er niet veel.
    Soms gaat het niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit

    Volgende keer eerst even oefenen
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Voor de Marantz nog geen nieuws?
    Komt wat later..... haastige spoed is zelden goed, komt misschien beter?

    Zou me niet zenuwachtig maken, er is hier toch nog niets uitgebracht met DTS X?
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    nee joh maakt niet uuit.

    Maar wat ik me afvraag, ga jij de update meteen doen donderdag, of wacht je de reviews af.
    Want zoals ik het en dvdprofiler lees, vervalt de optie dolby surround volledig bij dts.
    En heeft dts haar eigen upmixer.

    Hier nog een gewist berichtje van je:

    Het bericht dat zojuist is geplaatst:
    ***************
    Ja dat is een
    kwestie van afwachten op de eerste reviews.
    ik ga ervan uit dat ze bij DTS
    weet wat ze doen,en het ook goed doen

    meer dat 80 % van de films is in
    dts hd afgewerkt.

    mischien even wachten op op de reviews van het avs
    forum, daar zal vast iemand volgende donderdag de upgrade erop
    zetten
    ***************
    Jammer dat er wat berichtjes gewist zijn, gaat toch wat tijd inzitten, maar goed, gedane
    zaken nemen geen keer, kan gebeuren Claudio, ze zijn in elk geval niet gewist
    omdat we stout geweest zijn of zo

    Ja huidig zijn er veel blu rays met DTS HD.... meer als reden om een prijskaartje
    dat er aan schijnt te hangen als maatschappijen Dolby gebruiken dan de zogenaamde
    kwaliteit van het geluid met DTS HD HR/MA..... DTS heeft helaas bij mij een beetje een
    wisselende reputatie, er is en wordt veel misbruik van gemaakt, zeker in het begin werd
    er maar van alles aangeboden in DTS HD MA terwijl de basis dat helemaal niet was,
    soms zelfs niet eens in 5.1, veel nep dus met bijbehorende mindere geluidskwaliteit.

    Dan de Nederlandse uitgevers, er waren films beschikbaar in ATMOS..... wat krijg
    je hier.... ja, het goedkopere DTS gevalletje, nee DTS is het niet helemaal voor mij,
    niet dat het niet perfect kan zijn, maar omdat het te vaak misbruikt is het is geen
    garantie voor kwaliteit. Als je een film met Dolby TrueHD(met of zonder ATMOS) koopt,
    dan weet je dat het gewoon goed zit(behalve dan bij Sony die de boel met Total Recall
    behoorlijk in de soep liet lopen,prutsers).

    Kom ik bij de Upgrade.....

    Waarom zou ik vertrouwen moeten hebben in DTS X.... gewoon DTS of de HD kwam
    ook al nooit in de buurt van Dolby of de HD, ondanks dat de grote meerderheid van wel roept,
    maar dat zijn de cijfertjes kijkers en niet de oortjes gebruikers.

    Ik wacht het nu gewoon liever af, waarom zou ik ook haast hebben? er is immers naar
    mijn weten nog geen blu ray uitgebracht met DTS X. Alle films die ik heb kunnen nu
    nog met Dolby surround gedraaid worden.... ik wil eigenlijk(lees zeker) niet af van deze
    keuzemogelijkheid en vind de DTS X upgrade tevens een soort van downgrade als ze
    er ook weer iets bij afpakken en dat houd me toch echt wel tegen.

    Ik zou dan ook willen weten om welke reden het is dat ik niet meer gebruik kan maken
    van de Dolby Surround mogelijkheid bij DTS tracks, als je "upgrade" dit omdat
    Dolby Surround mij altijd goed bevallen is laat ik het mij echt niet zonder slag of stoot
    zomaar even afpakken

    Denk dat ik dan ook maar even de Netwerk mogelijkheden van de receiver uitschakel,
    moet er niet aan denken dat wederhelft per ongeluk de "upgrade" start terwijl ik er
    nu nog niet van overtuigd ben dat het ook werkelijk voor mij een verbetering zou zijn.

    Haat het als ze je een vis voorhouden, maar je tegelijkertijd zonder een reden op te geven
    wat anders bij afpakken
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Voor de Marantz nog geen nieuws?
    Jawel, maar de Denon 5200 en de Marantz 7009 krijgen geen DTS:X update, alleen de duurdere versies. Voor de 7009 is uiteraard de 7010 gekomen. De 8803 pre van Marantz krijgt dan weer wel een update.

    PS: ik ga niet wachten en zal gelijk de update uitvoeren, zoals gezegd heeft DTS Neural X (wat een naam) alleen betrekking op de al niet toegewezen kanalen. Dus de plafond of bij 5.1 de rear en plafond en de eventuele hoge kanalen. DTS moet in theorie beter met speakerplaatsing omgaan. Wel 32 verschillende set-ups. Als ik Dolby Surround geheel weg zou zijn had ik het niet gedaan, want daar ben ik erg tevreden over. Maar Dolby Surround veranderd nu al niks aan het originele DTS Het spoor. Alleen de niet toegewezen kanalen, dus veel veranderd er niet eens bij Neural. Dus ik denk dat het weinig uit zal maken.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 23-01-2016 om 15:56
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Dus al ik het goed heb krijg je straks bij dts en dts hd de toevoeging

    dts + dts neutral x in beeld
    zoals dolby + dolby surround nu te zien is
    Laatst aangepast door raymen : 23-01-2016 om 16:25
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zo staat het inderdaad omschreven. DTS en Dolby zijn natuurlijk regelrechte concurrenten, dus vanuit hun oogpunt is het logisch. In theorie zal Neural beter met hun eigen signaal om kunnen gaan. Maar goed, dat moet blijken, maar dan ben ik graag de betatester. En wie weet gooien we er een meeting tegenaan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Ik twijfel nog wat ik donderdag ga doen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    Ik twijfel nog wat ik donderdag ga doen
    Ik niet

    Hij gaat er zeker niet de eerstkomende tijd opkomen, kijk eerst rustig de kat
    uit de boom, kon al jaren zonder, kan nu ook nog wel even wachten.

    Er is denk ik geen weg terug..... vandaar dat ik geen haast heb.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Zo staat het inderdaad omschreven. DTS en Dolby zijn natuurlijk regelrechte concurrenten, dus vanuit hun oogpunt is het logisch. In theorie zal Neural beter met hun eigen signaal om kunnen gaan. Maar goed, dat moet blijken, maar dan ben ik graag de betatester. En wie weet gooien we er een meeting tegenaan.
    Jij durft

    Ik wacht de ervaringen wel even af, ben benieuwd.

    Oh..... ik heb zelf geen BR brander, het heeft dan weinig nut om eventueel wat DTS X materiaal van
    het web te plukken om mee te testen als het zover is.

    Weet iemand waar er wat officieels of ander DTS X testmateriaal te koop is?
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Zo staat het inderdaad omschreven. DTS en Dolby zijn natuurlijk regelrechte concurrenten, dus vanuit hun oogpunt is het logisch. In theorie zal Neural beter met hun eigen signaal om kunnen gaan. Maar goed, dat moet blijken, maar dan ben ik graag de betatester. En wie weet gooien we er een meeting tegenaan.
    Persoonlijk is mijn ervaring dat DTS Neo 6 slechter presteert dan Dolby Prologic IIx (of z).
    Misschien komt het omdat ik veel oudere films bekijk en die hebben vaak een 2.0 track (DTS-HD MA 2.0 of LPCM 2.0) + de diverse Tv-series in 2.0.
    Daarvoor gebruik ik altijd DPL IIx (ook als de track mono is), want deze is veel stabieler en nauwkeuriger.
    In dat geval zou ik nu voor DTS tracks DTS Neural X moeten gebruiken...


    Tip op het AVF en AVS forum staan wat ervaringen met de Beta DTS:X testers..
    https://www.avforums.com/news/denon-...rly-2016.12160

    Overigens moet je na de DTS Neural X update een nieuwe Audyssey meting doen en ben je alle tweaks die je eventueel hebt gemaakt weer kwijt.
    Wat ik me dan ook afvraag is wat is het gevolg op de werking van Dolby...
    Krijg je weer een DTS sweetning als bij de LD en eerste DVD uitgaven, waardoor het lijkt dat DTS beter lijkt te klinken ....

    Veder is het iemand al opgevallen dat DTS/Datasat in de bioscoop aan ve verliezende hand is ... ????
    "A man's got to know his limitations", ...

  18. #18

    Standaard

    Tip op het AVF en AVS forum staan wat ervaringen met de Beta DTS:X testers..
    https://www.avforums.com/news/denon-...rly-2016.12160

    Overigens moet je na de DTS Neural X update een nieuwe Audyssey meting doen en ben je alle tweaks die je eventueel hebt gemaakt weer kwijt.
    Wat ik me dan ook afvraag is wat is het gevolg op de werking van Dolby...
    Krijg je weer een DTS sweetning als bij de LD en eerste DVD uitgaven, waardoor het lijkt dat DTS beter lijkt te klinken ....

    Veder is het iemand al opgevallen dat DTS/Datasat in de bioscoop aan ve verliezende hand is ... ????
    Ik zie amper ervaringen, die Steve laat weinig meer van zich horen, geen duidelijke uitspraken.

    Als ik 1 ding al niet ga doen is het een nieuwe Audyssey meting, waardeloos in mijn geval, het
    heeft me wat tijd gekost om mijn Denon receiver wat beter te leren bedienen/kennen, op het gebied
    van instellingen gaat het net weer even iets anders als bij mijn vorige Onkyo en het heeft eventjes
    geduurd eerdat het kwartje viel, dit kwam mede door de waardeloze instellingen van Audyssey en
    de gebruiksaanwijzing.... die bij mij vaker vragen oproepen dan dat ze duidelijk zijn.

    Een bioscoop bezoek ik maar zelden, het geld dat dat kost bespaar ik me om uit te geven aan de
    eigen aankopen, die ik op blu ray gebied ook liever zie met Dolby dan met DTS.....

    Respect voor de Beta testers, denk dat ik niet echt zit te wachten op DTS X, moet toch wel weten
    te overtuigen eerdat ik het wil installeren, wat me vooral uitermate dwars zit is het wegnemen
    van de Dolby Surround mode bij DTS, ik haat dat soort kinderachtige zaken van die zogenaamde
    grote jongens die op dit gebied dan wel verschrikkelijk kinderachtige pubertjes zijn

    Voorlopig laat ik truus dan nog wel even draaien met de software zoals ze uit de doos kwam.,
    er is toch niets fatsoenlijks te koop op DTS X gebied en zo geweldig zal het niet zijn als
    ze zich bij dat avforum al behoorlijk op de vlakte houden.....
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Mocht je nog willen weten wat Audyssy doet met je audio, bekijk dan even deze video van af ca. 150 min. to ca. 158 min.
    https://www.youtube.com/watch?featur...&v=FeeciApFhIg

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik zie amper ervaringen, die Steve laat weinig meer van zich horen, geen duidelijke uitspraken.

    Als ik 1 ding al niet ga doen is het een nieuwe Audyssey meting, waardeloos in mijn geval, het
    heeft me wat tijd gekost om mijn Denon receiver wat beter te leren bedienen/kennen, op het gebied
    van instellingen gaat het net weer even iets anders als bij mijn vorige Onkyo en het heeft eventjes
    geduurd eerdat het kwartje viel, dit kwam mede door de waardeloze instellingen van Audyssey en
    de gebruiksaanwijzing.... die bij mij vaker vragen oproepen dan dat ze duidelijk zijn.

    Een bioscoop bezoek ik maar zelden, het geld dat dat kost bespaar ik me om uit te geven aan de
    eigen aankopen, die ik op blu ray gebied ook liever zie met Dolby dan met DTS.....

    Respect voor de Beta testers, denk dat ik niet echt zit te wachten op DTS X, moet toch wel weten
    te overtuigen eerdat ik het wil installeren, wat me vooral uitermate dwars zit is het wegnemen
    van de Dolby Surround mode bij DTS, ik haat dat soort kinderachtige zaken van die zogenaamde
    grote jongens die op dit gebied dan wel verschrikkelijk kinderachtige pubertjes zijn

    Voorlopig laat ik truus dan nog wel even draaien met de software zoals ze uit de doos kwam.,
    er is toch niets fatsoenlijks te koop op DTS X gebied en zo geweldig zal het niet zijn als
    ze zich bij dat avforum al behoorlijk op de vlakte houden.....
    "A man's got to know his limitations", ...

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Persoonlijk is mijn ervaring dat DTS Neo 6 slechter presteert dan Dolby Prologic IIx (of z).
    Misschien komt het omdat ik veel oudere films bekijk en die hebben vaak een 2.0 track (DTS-HD MA 2.0 of LPCM 2.0) + de diverse Tv-series in 2.0.
    Daarvoor gebruik ik altijd DPL IIx (ook als de track mono is), want deze is veel stabieler en nauwkeuriger.
    In dat geval zou ik nu voor DTS tracks DTS Neural X moeten gebruiken...
    Ben ik helemaal met je eens, stond ook in het tweede post bericht. DTS Neo-varianten heb ik nooit gebruikt, zeker niet bij twee-kanaals geluid. Dolby vond ik dan altijd dynamischer en effectiever. Op mijn Onkyo gebruikte ik een analoog 5-1 signaal via de Oppo, ik liet Dolby de rest doen. Ik kon ook 7.1 aansluiten via de Oppo, maar dan werkte de surroundkanalen niet als er geen signaal was (5.1). Dolby Prologic wist dat meer dan prima op te lossen zodat het verlies aan discrete surroundkanalen maar een kleine concessie was.Ik vind het best jammer dat je straks geen keuze meer hebt bij DTS HD. Maar ik vermoed dat het meevalt. 2.0 DTS heb ik simpelweg niet. Bij 2.0 PCM kan je waarschijnlijk gewoon beiden kiezen. Als ik nu een Blu-ray Disc met alleen DTS HD MA kijk/luister is de kwaliteit al erg hoog. Met DTS HD MA + Dolby Surround hoeft het systeem alleen de plafondspeakers bij te matrixen en eventueel twee rear surroundkanalen bij een 5.1-track. Het voordeel is dus een stuk minder, ondanks dat de plafondkanalen wel heel mooi gecreëerd worden.

    DTS heeft nu natuurlijk flink de tijd gehad om het systeem bij te schaven en dan mag je toch verwachten als ze je iets opleggen, het dan ook zal moeten presteren. Maar goed, in het ergste geval; hoeveel kan er mis gaan bij rear en plafondkanalen. Ik neem aan dat DTS de laatste jaren niet heeft liggen slapen en na flinke vertraging zullen ze toch echt met iets tastbaars op de proppen moeten komen. Ze zullen er dan zeker wel voor gezorgd hebben dat DTS HD-bronmateriaal optimaal weergegeven wordt in neural X. Ik geef ze het voordeel van de twijfel en ik zit er ook al een tijdje op te wachten natuurlijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Mocht je nog willen weten wat Audyssy doet met je audio, bekijk dan even deze video van af ca. 150 min. to ca. 158 min.
    https://www.youtube.com/watch?featur...&v=FeeciApFhIg
    Heb dat deel even bekeken..... de tester vraagt zich ook af wat Audyssey aan het doen is,
    zou zelf enkele zaken anders aanpakken dan Audussey heeft gedaan en blijft met vragen
    zitten.

    Bij mijn Onkyo(tante) kon ik niet zien wat Audyssey gevonden had en wat Audyssey dan als
    oplossing had aangedragen, bij de Denon(truus) is wat meer openheid van zaken, je kan
    een grafisch overzicht van de meting opvragen, maar wat Audyssey als oplossing heeft
    bedacht blijft onduidelijk, al kun je dan wel zien of het de speakers als small of large heeft
    herkend en wat voor laag afkap Audyssey in gedachten had voor het laag...... en daar was
    het in mijn geval dan vreselijk fout gegaan, iets dat ik in een toekomstig te maken verslag
    in mijn topic van mijn Thuisbioscoop zal uitleggen.

    Een beetje ervaren gebruiker hier op het forum weet hoe ontzettend moeilijk het is om
    een sub in te passen in het geheel, het hele bass management is vrij lastig in te stellen
    en ook sterk afhankelijk van smaak en woonomstandigheden. In mijn geval kan ik
    rustig zeggen dat het op en top arrogant is van een systeem als Audyssey dat denkt
    de boel goed in te kunnen regelen zonder vooraf al te vragen naar wensen en
    gebruiksomstandigheden van het systeem. Het bass management van Audyssey had
    er dan in mijn ogen(en oren) een vette mislukking van gemaakt.

    Bij mij klonk het dan ook echt waardeloos, mocht ik DTS X al gaan installeren, dan zal
    ook DTS X het moeten doen met mijn eigen instellingen en aangegeven waarden.

    Teveel mensen laten zich de wet voorschrijven door een paar fanatieke puristen met
    zogenaamde regeltjes hoe iets zou moeten, iets waar mijn haren al van overeind gaan,
    ik wil niets moeten en laat me ook door een klein k.. microfoontje en wat software niet
    vertellen hoe ik zou moeten luisteren omdat dat dan optimaal zou zijn.

    Dan de strijd tussen de pubertjes Dolby en DTS..... heb niet anders meegemaakt, tot nu
    toe dan, dat je zelf kon kiezen met welke upmixer je wilde gaan luisteren, mijn voorkeur
    ging dan wel altijd uit naar Dolby Prologic X(tante had nog geen Z) movie bij films en bij
    muziek Dvd's en Blu rays ook wel met music, nu hebben ze in hun wijsheid dan maar
    bedacht dat ze alleen maar hun eigen systeem willen gaan doen????

    Ben erg benieuwd naar de ervaringen van Claudio en andere Pioneers die de update
    zo snel mogelijk op hun kostbare receivers zetten.... ik kijk rustig even de kat uit de
    boom.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wat ook een belangrijk onderdeel van Audyssey is, is de equalisatie aan de hand van je kamerakoestiek. Het zorgt ervoor dat elke speaker dezelfde klank krijgt, wat heel erg belangrijk is bij verschillende soorten en merken speakers. iets wat bij John heel erg naar voren kwam. Elke speaker anders in grootte en klank, maar Audyssey bied uniform geluid uit elke speaker. Puristen die een optimale akoestiek aanpassing aan hun kamer hebben of HT laten uitvoeren (zoals HTip) zullen Audyssey niet nodig hebben, want er valt weinig te corrigeren. Maar sinds de intrede van XT32 is men toch wel positief wat Audyssey kan doen. Ik was ook wars van Audyssey. Ik stelde alles zelfs in met een DB-meter. Maar sinds ik informatie ging inwinnen voor een nieuwe receiver was het volgens velen een must have, dusdanig dat ik geen Onkyo meer ging nemen, want dat was not done (wederom volgens de vele reacties op het internet. In mijn geval was ik erg verrast door de uniformiteit die Audyssey bood. Uiteraard was de sub wel een probleem tot ik ging spelen met de phase en slam and depth-functie van mijn REL. Dat was even een wereld van verschil. Ik moest hem echt weer terugschroeven.

    Let wel, het is gewoon zwaar persoonlijk en als je nu eenmaal aan een bepaald geluid gewend bent van je set is het moeilijk loslaten. Ik ben daar wat meer open in geworden. Niet dat ik andere laat vertellen wat ik mooi moet vinden, maar gewoon is om te kijken hoe het zou moeten klinken. Daar ben ik dus juist zwaar positief over. Bij mij staat het altijd aan, zeker bij film. Soms zit je ook een beetje vastgeroest en mis je all that heavenly glory, omdat je nu eenmaal wilt horen wat je gewend bent. Soms moet je daar even doorheen. Daarom vond jet het waarschijnlijk bij John en mij wel goed klinken, omdat je geen referentiekader had. Thuis weet je natuurlijk precies hoe het klonk en heb je het geheel naar eigen smaak afgesteld. Maar dat is het mooie, niks moet en met een druk op de afstandsbediening zet je het uit, althans op mijn Pronto. De Audyssey Dynamic Range EQ-optie doet ook een hele hoop voor het dynamische karakter van het geluid bij lage tonen. Veelal krijg je weer terug wat je gewend was. In mijn geval zette ik dat juist weer uit.

    DTS:X kan je via Audyssey doen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Men geeft aan dat als je Audyssey wilt combineren met DTS:X je een nieuwe meting moet doen, het hoeft natuurlijk niet.

    Ik zal mijn bevindingen uiteraard posten, maar wat ik lees doet DTS:X niet meer dan Atmos, althans er is niet veel verschil vooralsnog, maar die betatesters hebben vrij weinig getest, dus of dat wat zegt. Ben benieuwd. En nogmaals, als iemand straks erg benieuwd is kan die gewoon eens een keer komen luisteren. Laat Dolby nu maar onder de druk van enige concurrentie wat meer zijn best doen om met titels te komen, want het gaat wel beter, maar ik moet nog maar zien of de alom geprezen Dolby Atmos-track uit Star Wars bij Dolby Cinema zijn weg wel vindt naar de Disney BD. En zo nog een paar Studio's. Van mij mag er een formatwar komen. ik ben straks toch formatneutral. Net zoals toen met BD en HD DVD.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Wat ook een belangrijk onderdeel van Audyssey is, is de equalisatie aan de hand van je kamerakoestiek. Het zorgt ervoor dat elke speaker dezelfde klank krijgt, wat heel erg belangrijk is bij verschillende soorten en merken speakers. iets wat bij John heel erg naar voren kwam. Elke speaker anders in grootte en klank, maar Audyssey bied uniform geluid uit elke speaker
    Dat zou erg mooi zijn als dan de minste net zo goed gaat klinken als de beste

    Ook John heeft een bepaalde smaak en heeft zijn speakers gekocht in die smaak, wat
    klankkleur betreft zitten die dan al aardig op 1 lijn, ondertussen heeft John al weer
    een paar andere speakers gekocht en hebben we een uitnodiging gehad om weer
    eens te komen luisteren, het is er helaas nog niet van gekomen, John heeft ook niet
    heel veel vrije tijd, toch hoop ik binnenkort de veranderede setup bij John mee te
    mogen maken, al zou het fijn zijn als bij hem dan ook de DTS X update is geinstalleerd.

    Denk dat je het goed bedoeld, maar je kan qua klank duidelijk verschillende speakers,
    deze echt niet hetzelfde laten klinken. Denk dat je het frequentieverloop bedoeld van
    de speakers, met de equalizer kan Audessey daar wel een beetje mee stoeien.

    Het is daarom juist van belang dat je zoveel mogelijk een set speakers in je opstelling
    hebt die van dezelfde serie zijn, de luidsprekerfabrikant heeft als het goed is zijn best
    gedaan om de klankkleur zoveel mogelijk hetzelfde te houden. In mijn geval zou het
    bijvoorbeeld niet praktisch zijn om rondom overal de 836V te plaatsen, de kosten daarvan
    dan ook nog eens buitenbeschouwing te laten, ook al is truus dan bestempeld als het
    vlaggeschip, ze heeft met mijn huidige opstelling al meer dan dat ze eigenlijk aankan, ze komt
    nu al adem tekort als ik mijn speakers eens tegen hun kunnen zou willen laten spelen.

    Oke.... niet de klankkleur, daar kan Audyssey niets aan veranderen, wel probeert het
    om een zo evenwichtig mogelijk resultaat van alle opgestelde speakers te krijgen,
    het volume wordt geregeld en met de equalizer wordt een poging ondernomen om
    alles in 1 lijn te krijgen..... heel erg jammer als er dan een paartje mager tussen zit
    en dit het totaalbeeld negatief zou kunnen gaan beïnvloeden. Met het alles op 1 lijn
    krijgen wordt dan tevens de kamer akoestiek gecompenseerd zover dat mogelijk
    is dan....

    Audyssey is leuk als je snel klaar wilt zijn en zelf niets hebt met eigen smaak en
    inbreng en niet van fijn afregelen houd.

    Let wel, het is gewoon zwaar persoonlijk en als je nu eenmaal aan een bepaald geluid gewend bent van je set is het moeilijk loslaten. Ik ben daar wat meer open in geworden. Niet dat ik andere laat vertellen wat ik mooi moet vinden, maar gewoon is om te kijken hoe het zou moeten klinken. Daar ben ik dus juist zwaar positief over. Bij mij staat het altijd aan, zeker bij film. Soms zit je ook een beetje vastgeroest en mis je all that heavenly glory, omdat je nu eenmaal wilt horen wat je gewend bent. Soms moet je daar even doorheen. Daarom vond jet het waarschijnlijk bij John en mij wel goed klinken, omdat je geen referentiekader had. Thuis weet je natuurlijk precies hoe het klonk en heb je het geheel naar eigen smaak afgesteld.
    Je eindigt met..... niets moet

    Waarom ik het bij jullie ook goed vind klinken..... vanzelfsprekend naar het referentiekader dat
    ik zelf thuis heb staan, dat is mijn referentie

    Ben ondertussen zelf op de goede weg met instellen, de Denon 7200 is nog wat uitgebreider met
    instelmogelijkheden dan mijn Onkyo, maar ze mist hier en daar toch wel wat, kom er met optimaliseren
    langzamerhand wel uit, ik heb de tijd, ben wel eens vaker een paar maanden bezig geweest en
    dan pas had.... ja.... dit is het Truus heeft tante nog niet geëvenaard maar komt wel steeds dichter
    in de buurt.

    Formatwar..... DTS is cheapass en voor DD moeten ze betalen, dat is dan ook de enige reden
    waarom er zoveel met DTS wordt uitgebracht, en dan natuurlijk nog de bergen schaapjes
    die denken dat DTS beter is omdat de cijfertjes van de specificaties wat meer beloven dan
    die in de praktijk wordt waargemaakt, maar ja dat zijn ook de schreeuwertjes met het plastic
    die mee blaten met de rest van de schapen en ook al hebben ze oren ze missen de ballen
    als je begrijpt wat ik bedoel. Doe mij maar ATMOS

    Ben vrij vandaag, zal truus zo even aan het werk zetten

    ATMOS ATMOS ATMOS ATMOS ATMOS ATMOS ATMOS ATMOS ATMOS ATMOS ATMOS
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Laat ik het zo zeggen, het begint al met de naam. Ik vind Atmos veel mooier en intelligenter klinken dan :X als toevoeging. Bij veel dingen leer je degene die eerst komt heeft veelal een te grote voorsprong. Ik ga mee in je lofzang. De enige maar is het matige aanbod, veel meer dan DTS:X en veel beter titels om dit tot zijn recht te laten komen. Ik bedoel Machina_EX is best een indrukkwekkende film, maar om daar een immersive 3D-geluidsbeeld aan toe te voegen snap ik niet helemaal. Maar er komen nog genoeg titels uit die Atmos verdienen. Als DTS:X hetzelfde biedt , maar met betere ondersteuning vind ik het ook best, maar dat moet ik nog zien. Kortom: ik ben ook een Atmos-fan en geniet ervan.

    De echte audiofanaat gebruikt ook geen Audyssey, er zijn namelijk veel betere manieren en zelfs andere systemen, zoals de kamer zelf aanpassen, basstraps, speciale wand- en vloerbekleding, speciale speakers de ideale ruimte kiezen. Kijk de Audioholics Youtube-filmpjes maar eens, die schoppen overal tegenaan. Ook in mijn grote audioartikel noem ik al dat Audyssey niet zaligmakend is en alleen maar uit kan gaan van aannames en platte metingen van het systeem. Echter voor velen die niks aan hun kamer doen, geen idee hebben welke concessies ze doen, kan Audyssey veel oplossen. Ik zei al op voorhand dat Audyssey jou niet zou bekoren, terwijl ik jouw set nooit gehoord heb, maar wel een beetje kon inschatten hoe jij daar in stond. En begrijp me niet verkeerd, dat vind ik alleen maar mooi. Toch wil ik de lezers er ook op wijzen dat er genoeg mensen zijn die het wel een meerwaarde vinden. Kortom: tot XT32 vond ik het dikke bagger, maar hier ben ik wel blij mee. Audyssey doet natuurlijk wel wat met je klankkleur of anders gezegd de klank van elke speaker. Kijk maar eens naar de equalisatie die elke speaker krijgt als je de meting hebt uitgevoerd. Zelfs dezelfde speakers geven nog geen garantie voor identieke klankkleur. Plaatsing, afstand tot de luisterpositie, verschillende achtergronden of muur- en vloerbekledingen beïnvloeden elk geluid. Voor mij is de maatstaf dat als een stem, object langs alle speakers loopt of gaat dat de toon, intensiteit en klank overal hetzelfde is.

    Ik had trouwens de tweede 'moeten' tussen aanhalingstekens moeten zetten, niks moet, maar was gewoon benieuwd.

    Oh, John versterker krijgt helaas geen DTS:X. Alleen onze versterkers en de pre van Marantz. John zal dan dus weer in de buidel moeten tasten. Dan zal DTS:X eerst het gevecht gewonnen moeten hebben anders zou ik hem dat ook niet adviseren. Toch zou het voor zijn speakeropstelling perfect zijn, omdat DTS:X iets flexibeler is in speakerplaatsing.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 26-01-2016 om 18:40
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #25

    Standaard

    Oh, John versterker krijgt helaas geen DTS:X. Alleen onze versterkers en de pre van Marantz. John zal dan dus weer in de buidel moeten tasten. Dan zal DTS:X eerst het gevecht gewonnen moeten hebben anders zou ik hem dat ook niet adviseren. Toch zou het voor zijn speakeropstelling perfect zijn, omdat DTS:X iets flexibeler is in speakerplaatsing.
    Trieste zaak, dit vind ik lullig voor alle mensen die net als John nog verleden een nieuwe receiver
    hebben gekocht en nu al weer buiten de boot vallen. Niet dat ik er zelf zo op zit te wachten, maar
    voor de genen die graag up to date blijven is dit net weer een gemiste kans.

    Ben nog aan het optimaliseren, net weer een kleine aanpassing gedaan, truus blijft lastig....
    en dan te bedenken dat ik slechts bezig ben met 2 ingangen, die van de Oppo en die van de
    Chromecast om mijn ondertussen geliefde Netflix mee te bekijken en luisteren, heb net Elysium
    gekeken en ben nu bezig met Captain America, een wereld van verschil in geluid van deze
    2 films, ben doende om alles zo optimaal mogelijk te krijgen, vond het geluid bij Elysium
    wel redelijk klinken, bij Cap. heb ik aanpassingen gedaan.....

    Wordt zo te laat voor de toch iets hogere volumes waar ik nu mee draai, dus nog even en
    dan verder met House MD op Netflix, ben alweer doende met seizoen 7, dit is zo'n serie
    die mij wel kan boeien, heb tussendoor nog even een paar afleveringen gekeken van Gotham,
    maar die viel toch wat tegen.... misschien na House MD weer even verder met Gotham...

    Er is zoveel te zien....
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •