Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 158 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    TEST: Marantz Vor-/Endstufenkombination AV8802A/MM8077 mit DTS:X-Check – Präzision und Nachdruck im Zeitalter objektbasierter Audioformate?


    http://www.areadvd.de/tests/test-mar...-audioformate/
    "A man's got to know his limitations", ...

  2. #27

    Standaard

    Enkele reviews gelezen, en ik ben toch heel benieuwd geworden morgen

    ik zet hem er zelf ook meteen op claudio,
    dat neutral x lijkt me toch goed te werken

    mvrg
    raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  3. #28

    Standaard

    Ik wacht jullie rustig af
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    Geschatte tijd voor update

    55 minuten
    vanavond maar even doen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  5. #30
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb hem laten updaten en ben toen naar mijn werk gegaan. Briefje erop "AFBLIJVEN IS AAN HET UPDATEN" en dan zie ik het vanavond wel. Demomateriaal is binnen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik heb hem laten updaten en ben toen naar mijn werk gegaan. Briefje erop "AFBLIJVEN IS AAN HET UPDATEN" en dan zie ik het vanavond wel. Demomateriaal is binnen.
    Wat voor demomateriaal heb je allemaal voor mij om te komen bekijken/luisteren?
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Hier de update ook gedaan
    neural:x doet gewoon goed zijn werk
    hetzelfde als dolby surround kan ik zeggen
    dts:x vindt ik niks anders dan atmos, alleen de titels zijn niet echt een vergelijk met atmos
    ben er wel achter dat bij PCM multi channel wel + dolby surround en + neural:X gekozen kan worden
    verder wel tevreden over de update
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  8. #33
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Korte eerste blik op DTS:X
    Zoals beloofd was er vandaag stipt de update naar DTS:X op de Denon AVR X7200W(A). Netjes!

    Daarmee de eerste receiver die de update krijgt en heeft. Uitzondering is de Marantz voorversterker AV8802A die nu fabriek af met DTS:X wordt geleverd, maar bestaande machines worden pas later geüpgraded. De update is opgestart en toen ik thuis kwam stond de versterker netjes uit. Hopelijk... Ongeveer 55 minuten heeft het geduurd schijnt, maar dat heb ik niet meegekregen. Hij gaat toch wel weer aan. Ja hoor een druk op de knop en hij startte gewoon op. Het eerste wat ik in het display zag was de bron met daaronder DTS – Neural:X. Zo te zien is dat in ieder geval goed gegaan. Ik had verwacht dat het apparaat zou gaan zeuren om een Audyssey kalibratie, maar nee. Audyssey stond gewoon aan, ik had ergens gelezen dat er een nieuwe kalibratie nodig was, maar die heb ik nog niet uitgevoerd, maar het werd dus ook niet gemeld.

    Het werkt allemaal vertrouwd en er is niet veel anders. Zoals bekend kun je Dolby Surround Upmixer alleen bij Dolby-bronnen gebruiken en DTS Neural:X alleen bij DTS-bronnen. Bij een andere input kun je gewoon beide kiezen. Na een luistertest van DTS Neural:X kun je eigenlijk stellen dat het min of meer hetzelfde doet. Dat is een pre, want DTS Neo was meestal de mindere variant. Dit werkte gewoon zeer goed. Maar goed upmixers is niet waarom het gaat, dus snel even een paar DTS:X demo’s erbij gepakt. Hiervoor is de DTS Blu-ray Demo Disc 19 voor gebruikt. Hier staan diverse filmpjes in verschillende DTS-formaten op. Waarom dit is vraag ik me af, want het is backwards compatible. DTS:X op een reguliere versterker zal DTS HD MA geven, dus waarom die apart op de disc zetten? Maar goed, de DTS:X-test.

    Verwacht geen mooie demo’s zoals je van Dolby Atmos kent. Het bestaat uit diverse stukjes film, muziek shorts, maar niet echt hoogstaand. Toch zitten er genoeg stukken tussen die laten zien wat het systeem kan. Je merkt duidelijk dat ze wat meer de nadruk op objecten in de ruimte willen leggen. De gaten vullen tussen de speakers. Maar goed Atmos doet hetzelfde. Dat is de hele tendens bij een eerste kennismaking. Atmos doet hetzelfde, het regelbare centerkanaal ben ik nog niet tegengekomen. Toch is daar niks mis mee. Het gaat dus om de content en alleen al daar wint Atmos dik op. Niet alleen zijn er al heel veel films in Atmos en inmiddels ook een flink aantal op Blu-ray Disc, maar ook de demo’s tonen veel beter waar het systeem toe in staat is en zijn er in een veelvoud. Een direct vergelijk nu is daarom ook lastig. Dolby heeft veel meer echt demomateriaal en daarmee verkoop je een systeem ook beter. Toch – al was het suggestief – proefde ik toch wel dat het systeem best een flinke potentie had. Een scene uit Insurgent maakte toch wel een opvallende impact. En bij het nummer Wampire, klonk de plaatsing van de instrumenten wel heel fijn, terwijl muziek uit plafondspeakers nooit echt natuurlijk aandoet. Nu was het zo zuiver en positioneel dat ik mij op vrijdagavond in de oefenruimte waande.

    Eerste indruk is dus best positief, maar los van wat demo’s is er weinig wat de DTS:X-klok luid of in ieder geval hard laat luiden. Als je dan rekening houdt dat het systeem bijna een jaar is uitgesteld had je meer content en schwung verwacht. Als dat er niet komt heb ik een leuke update voor een kat zijn vrouwelijke edele delen. Maar indien wel, ben ik er in ieder geval klaar voor en zijn wij X7200-bezitters de eerste met een vers systeem in huis. Het zal ook wat langer duren eer je echt wat zinnigs kan zeggen over het verschil tussen DTS:X vs Dolby Atmos en Dolby Surround Upmixer vs DTS Neural:X.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #34

    Standaard

    Hoi Claudio, gefeliciteerd met de aanwinst

    Uiteraard zal de meeste aandacht naar de meerkanaals mixen uitgaan, maar ik ben vooral benieuwd hoe de Neural:X met 2-kaanaals mono en stereo (+ matrix surround) omgaat.

    Gisteren bv een film in DTS-HD MA 2.0 met een Ultra Stereo mix gezien in DPlIIx, waardoor ik er weer even opgewezen werd hoe aangenaam dit kan zijn...
    "A man's got to know his limitations", ...

  10. #35

    Standaard

    Dank u heren voor het delen van uw eerste indrukken met DTS X

    Zelfs al had ik het gewild, dan had ik gisteren niet eens de upgrade kunnen
    installeren, ben nog steeds bezig met het optimaliseren en het leren kennen
    van de 7200, heb al diverse aanpassingen gedaan en ook die weer aangepast etc etc
    Ook een keer een diagnose van het Netwerk laten uitvoeren, dat vond truus niet leuk,
    daar liep ze op vast. Door uit het setup menu te gaan kon ik daar weer uit komen
    anders had ze dagen later nog bezig geweest met de diagnose Het netwerk
    was daarna wel onbruikbaar, maar ik had geen haast om dat te herstellen.

    Gisteren een harde reset gegeven

    Alles opnieuw moeten instellen, weer anderhalf uur door de plee, internet radio
    heeft gewerkt, getest nadat alles weer goed was gezet, maar hij kon de server
    niet vinden, dacht dat het kwam door eventuele drukte met DTS X, maar helaas
    vandaag weer niets, Connection Fail 03 was alles en verder bij zoeken naar
    netwerken kon truus weer niets vinden

    Toch wel ergelijk dat zo'n duur apparaat het nu al weer op onderdelen laat afweten,
    Wifi wilde vandaag dus helaas niet lukken, het is een echte truus, ze heeft liever der gaten
    gevuld, heb maar zolang de Ethernet kabel uit de TV gehaald, die wordt toch
    niet gebruikt, die in haar ethernetdoos gestopt hierna weer wel internet verbinding,
    internetradio werkt en ik kan als ik dat zou willen ook de upgrade, hier 59minuten,
    van DTS en HDR binnenhalen.

    Heb er nu even helemaal geen zin meer in, denk dat truus een defect heeft met
    haar Wifi bende, een probleem waar ik dacht ik wel eens iets van ben tegengekomen
    op het internet.... dat probleem bestaat dus nog steeds

    Wacht nu nog wel even, ben best pissig dat Wifi hier niet meer werkt, heeft het
    dan ook maar kort gedaan. Het ergste vind ik al die verloren tijd van loskoppelen,
    wegbrengen, weer ophalen, alles weer aansluiten en hoogstwaarschijnlijk weer alles
    opnieuw instellen, weer zoveel verloren uren

    Hier wordt ik zo verschrikkelijk moe van..... kunnen ze dan tegenwoordig helemaal
    niet iets meer knap in elkaar schroeven, tante defect geweest en nu weer, TV defect geweest,
    Oppo defect geweest en nu begint truus ook al kuren te krijgen

    Hoe hebben jullie verbinding met het internet?
    Have fun and enjoy your collection

  11. #36
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Hoi Claudio, gefeliciteerd met de aanwinst

    Uiteraard zal de meeste aandacht naar de meerkanaals mixen uitgaan, maar ik ben vooral benieuwd hoe de Neural:X met 2-kaanaals mono en stereo (+ matrix surround) omgaat.


    Gisteren bv een film in DTS-HD MA 2.0 met een Ultra Stereo mix gezien in DPlIIx, waardoor ik er weer even opgewezen werd hoe aangenaam dit kan zijn...
    Je bent natuurlijk meer dan welkom, maar ik denk dat ik op korte termijn gewoon weer een meeting hou. Herman is natuurlijk ook erg benieuwd en andere wellicht ook.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #37
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De belangrijkste dingen in mijn netwerk zitten allemaal op een Lankabel. Wifi vind ik sowieso nooit echt stabiel en door de vele mobiele apparaten veelal overbelast. Gewoon een kabel trekken met een lanswitch ertussen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #38

    Standaard

    Staan je 2 antennes wel mooi recht omhoog van de denon
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  14. #39

    Standaard

    Internet radio werkt hier perfect wifi verbinding is heel goed
    heb de update zelfs via wifi gedaan
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    De belangrijkste dingen in mijn netwerk zitten allemaal op een Lankabel. Wifi vind ik sowieso nooit echt stabiel en door de vele mobiele apparaten veelal overbelast. Gewoon een kabel trekken met een lanswitch ertussen.
    Kabel heeft Herman al liggen voor z'n tv, inderdaad switchje er tussen en lekker bedraad aangesloten laten, altijd stabiel
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Kabel heeft Herman al liggen voor z'n tv, inderdaad switchje er tussen en lekker bedraad aangesloten laten, altijd stabiel
    In de woonkamer ligt idd al een switch met lan en er komen 2 lan kabels uit het andere modem, daarvan gaat er 1 naar eenandere ruimte in huis met daaraan een switch, de andere lan kabel zit nu in truus ipv de tvHeb 2 internet verbindingen beiden zijn zowel bedraad als via wifi te benutten, tevens werken beiden goed,daar ligt het zeker niet aan.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    Internet radio werkt hier perfect wifi verbinding is heel goed
    heb de update zelfs via wifi gedaan
    Hier ligt het 100% zeker weten niet aan de netwerken, het netwerk waaraan de receiver
    en Netflix via Chromecast is gekoppeld staat een meter naast de receiver, het heeft
    goed gewerkt totdat ik de diagnose functie had geprobeerd daarna zijn de problemen
    begonnen.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    Staan je 2 antennes wel mooi recht omhoog van de denon
    Antennes staan goed, na de reset deed hij het weer even, maar er lijkt
    een fout in te zitten, als ik met de hand probeer een wifi verbinding op
    te zetten, dan ziet hij plots geen netwerken meer, dit terwijl er bij
    beiden keren dat het wel ging er diverse netwerken in de lucht waren,
    die hij tevens voor 100% zag.

    Wifi netwerken zijn hier beden erg goed, doe daar ook mijn Netflix via Chromecast
    mee en dat werkt uitstekent. Het modem van die verbinding staat nog geen meter naast de receiver.

    Zoals gezegd lijkt het op een storing in de receiver zelf, dit is gebeurt
    nadat ik een diagnose had gestart van het Wifi netwerk, hier liep de
    receiver op vast, daarna zijn dan ook de problemen begonnen.

    Voor de diagnose werkte het wel goed, kreeg bij elke opstart de update
    boodschap door.
    Have fun and enjoy your collection

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    De belangrijkste dingen in mijn netwerk zitten allemaal op een Lankabel. Wifi vind ik sowieso nooit echt stabiel en door de vele mobiele apparaten veelal overbelast. Gewoon een kabel trekken met een lanswitch ertussen.
    Met Wifi kun je ook contact maken met je telefoon en andere draadloze apparaten, bijvoorbeeld om
    de receiver te bedienen via je Phone, het zou gewoon moeten kunnen werken, maar de receiver heeft kuren.

    Draadje werkt nu ook, dat had ik ook al voor de TV, de BRspelers en de multimedia speler, maar het
    moet draadloos toch ook goed zijn, vind gewoon dat de denon ook draadloos gewoon goed moet
    kunnen werken....... hij heeft het toch een tijdje gedaan.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Je bent natuurlijk meer dan welkom, maar ik denk dat ik op korte termijn gewoon weer een meeting hou. Herman is natuurlijk ook erg benieuwd en andere wellicht ook.
    Ja zeker ben ik benieuwd, het geluid wordt hier langzamer hand steeds beter, ook het bassmanagement
    krijg ik nu iets meer naar het zin, maar truus is gewoon behoorlijk lastig in te stellen en de gebruiksaanwijzing
    is niet een echt duidelijke hulp, 370 pagina's met alle info dwars door elkaar heen.....

    Hoop dat je wat leuk demo materiaal hebt, was nu zelf weer begonnen met de Hobbits, DTS HD MA + Dolby surround
    alle 9 kanalen doen mee en het klinkt voor 95% zoals ik het wil, bijna perfect dus

    Die 5% of iets meer krijg ik ook nog wel voor elkaar.


    Ja.... omdat het nu goed werkt met Dolby surround ben ik zeer voorzichtig, ik wacht de demo met DTS X bij jou wel af.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #46
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Met Wifi kun je ook contact maken met je telefoon en andere draadloze apparaten, bijvoorbeeld om
    de receiver te bedienen via je Phone, het zou gewoon moeten kunnen werken, maar de receiver heeft kuren.

    Draadje werkt nu ook, dat had ik ook al voor de TV, de BRspelers en de multimedia speler, maar het
    moet draadloos toch ook goed zijn, vind gewoon dat de denon ook draadloos gewoon goed moet
    kunnen werken....... hij heeft het toch een tijdje gedaan.
    Ik neem aan dat je alle apparatuur een keer uit hebt gezet inclusief router en modem(s)? Wi-Fi blijft lastig, er kan zomaar iets in de omgeving veranderen wat opeens problemen kan geven. Zelfs bij de buren, het ene apparaat gaat daar beter mee om dan de andere of ze kunnen elkaar letterlijk in de weg zitten. Welke band gebruikt je? 2.4Ghz of 5Ghz? Bij mij werkt het namelijk best perfect. Ik zit in mijn tuin op mijn mobiel zone 3 aan te zetten, het volume van de tuin te regelen en mijn muziek uit te zoeken. Bijna allemaal via Wi-Fi. Maar alles wat bedraad kan is bedraad, dan is de aanvoer stabiel. Toch merk ik ook nog wel eens dat de Denon nog wel eens in de war kan raken van zijn eigen Android app. Daarom gebruik ik nog een paar anderen daarnaast die stabieler zijn.

    Wie weet is er wel een nieuwe firmware update die jouw problem spontaan zou oplossen.
    Als je een paar demo's heb gehoord ben je snel over hoor, dan wil je dat ook, liefst gisteren. Eigenlijk heb je je keus ook al gemaakt, het enige wat je tegenhoudt is principe... Tja, DTS! Ja ik heb er sinds Jurassic Park een zwak voor. Hetzelfde gaat even hard op voor Dolby met Star Wars. Net The Scorch Trails gezien in DTS HD + Neural :X. Het was - buiten de film - allemaal niet echt vervelend. Ik kan na één film echt nog niks zinnigs zeggen, maar man, wat een geluidsfestijn. Het probleem begint echter als je dan een filmpje in DTS:X wil kijken... Oeps! Maar dat zal hopelijk tijdelijk zijn... Hopelijk! Het heeft me in ieder geval niets extra's gekost en kan er deels gebruik van maken. Je hebt toch niet met de hamer op je versterker geslagen toch?

    Oh, en niet vergeten af en toe ook eens te genieten hè...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik neem aan dat je alle apparatuur een keer uit hebt gezet inclusief router en modem(s)? Wi-Fi blijft lastig, er kan zomaar iets in de omgeving veranderen wat opeens problemen kan geven. Zelfs bij de buren, het ene apparaat gaat daar beter mee om dan de andere of ze kunnen elkaar letterlijk in de weg zitten. Welke band gebruikt je? 2.4Ghz of 5Ghz? Bij mij werkt het namelijk best perfect. Ik zit in mijn tuin op mijn mobiel zone 3 aan te zetten, het volume van de tuin te regelen en mijn muziek uit te zoeken. Bijna allemaal via Wi-Fi. Maar alles wat bedraad kan is bedraad, dan is de aanvoer stabiel. Toch merk ik ook nog wel eens dat de Denon nog wel eens in de war kan raken van zijn eigen Android app. Daarom gebruik ik nog een paar anderen daarnaast die stabieler zijn.

    Wie weet is er wel een nieuwe firmware update die jouw problem spontaan zou oplossen.
    Als je een paar demo's heb gehoord ben je snel over hoor, dan wil je dat ook, liefst gisteren. Eigenlijk heb je je keus ook al gemaakt, het enige wat je tegenhoudt is principe... Tja, DTS! Ja ik heb er sinds Jurassic Park een zwak voor. Hetzelfde gaat even hard op voor Dolby met Star Wars. Net The Scorch Trails gezien in DTS HD + Neural :X. Het was - buiten de film - allemaal niet echt vervelend. Ik <script id="gpt-impl-0.033115061099375676" src="http://partner.googleadservices.com/gpt/pubads_impl_79.js"></script>kan na één film echt nog niks zinnigs zeggen, maar man, wat een geluidsfestijn. Het probleem begint echter als je dan een filmpje in DTS:X wil kijken... Oeps! Maar dat zal hopelijk tijdelijk zijn... Hopelijk! Het heeft me in ieder geval niets extra's gekost en kan er deels gebruik van maken. Je hebt toch niet met de hamer op je versterker geslagen toch?

    Oh, en niet vergeten af en toe ook eens te genieten hè...
    Hier al weer een aantal jaren 2 verschillende netwerken, beiden kunnen zowel draadloos als bedraad
    gebruikt worden. We kennen de hobbels van wifi, en met name wel eens wat mindere ontvangst, al
    is deze hier in de loop der tijd steeds meer verbeterd met het verplaatsen van de zenders en wat
    ondersteuning van het signaal waar nodig.

    Ja, alles was al eens opnieuw opgestart, maar heeft niet mogen baten, denk ook dat er een hik
    in de software van de 7200 zit, deze komt dan naar boven als je een keer de diagnose functie
    hebt gebruikt, iets waar bij het spul op vastliep en waaruit het zich ook niet echt helemaal
    hersteld heeft na een reset, ook al kon na de reset eea weer wel gevonden worden, daarna
    wilde het na de setup en instellingen alsnog niet blijven functioneren.

    Hier is ook alles dat bedraad het meest functioneel is dan ook bedraad op het netwerk aangesloten,
    dat werkt dan ook allemaal prima, de zaken zoals IPads, Phones en Chromecast werken via Wifi hier
    ook prima, alleen truus is een beetje eigenwijze doos.

    Wie weet gaat inderdaad de wifi weer goed werken na een, lijkt mij volledige, update van de complete
    besturingssoftware van de 7200. Nu dan wel een vraagje...... misschien wel overbodige vraag in jullie
    ogen, maar moesten jullie na die update dan ook alles weer volledig opnieuw instellen
    ?

    Bij mijn laatste reset wist ik de meeste settings nog wel uit mijn hoofd, wat ik zo'n beetje allemaal
    had uit en aangezet en aangepast, zowel voor de stereo en surround omgeving, van wat dingen
    zoals de EQ, had ik al wat op papier staan. Nu zou ik voordat ik weer een reset zou geven wel
    alles even noteren, truus heeft heel veel mogelijkheden en ik heb ze allemaal nodig om tot
    het gewenste resultaat te komen en er zitten een aantal zaken bij waar je in het begin heel
    makkelijk overheen kijkt, dus ik zou dan eerst een lijst met alle settings maken. Nu ben ik slechts
    bezig om 2 apparaten aan het finetunen...... en dan had ik de laatste keer een dik uur nodig om
    alle settings weer in te stellen.

    Als je van alles op de hand instellen houd..... dan is de 7200 een feest, je kan het zo gek
    niet bedenken of het is helemaal naar je hand te zetten, van elk apparaat dat aangesloten is
    tot elke speaker apart waar het naar toe gaat, energie beleid, netwerk aansturing, CEC settings,
    Video aanpassingen(waar ik mij tot nu toe helemaal niet mee heb bezig gehouden) zelfs
    met de AB kun je nog uren zoet zijn om ook deze aan te passen naar je smaak(heb ik me
    ook nog niet mee bezig gehouden)

    Oh.... natuurlijk geniet ik ondertussen heus wel van mijn series en films, ik doe regelmatig
    wel wat aanpassingen, maar ik blijf daar niet een hele tijd mee bezig, stel wat in en ga dan
    de serie of film kijken zonder dan elke keer wat aan te passen, denk ook niet dat dat zou
    gaan werken, alle films en series klinken anders, je kan je setup niet op 1 film, serie of muziek CD
    instellen of afregelen, ik probeer een zo goed mogelijk gemiddelde te vinden, slechte uitgaven
    blijven slechte uitgaven en de uitblinkers kunnen wel eens iets te uitbundig zijn.

    Wederhelft ook aan het werk gezet om wat DTS X demo's voor me te vinden om eventueel
    af te spelen via de mediaplayer, die wil wel van alles afspelen wat de Oppo bijvoorbeeld
    is afgepakt, zoals bijvoorbeeld blu ray ISO's..... maar helaas is er nog niets gevonden,
    heb wel meer dan 10 ATMOS films, maar nul komma niks van DTS X.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #48
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb niks opnieuw ingesteld, was klaar na de update. Alleen een paar opties erbij gekregen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #49

    Standaard

    Als je via je pc je versterker bereikt
    kan je via een speciaal menu je gegevens opslaan
    en weer terughalen
    kijk maar eens , op je pc je ip adres van je denon intypen

    dan krijg je een ander menu en links onderaan staat dan opslaan

    mvrg
    raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  25. #50

    Standaard

    Als je de pc op media delen zet zie je de Denon/Marantz gewoon bij de apparaten in je netwerk staan.
    Dan hoef je er alleen op te klikken en de bediening ed word geopend....
    "A man's got to know his limitations", ...

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •