Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 158 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Dat kan natuurlijk ook
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik heb niks opnieuw ingesteld, was klaar na de update. Alleen een paar opties erbij gekregen.
    Dan denk ik niet dat de upgrade het probleem met de wifi bug in de software gaat verhelpen,
    want ik denk dat het een software fout is als hij tijdens diagnose is blijven hangen en daarna
    niet meer hersteld, zal volgende week eens bellen met de helpdesk.

    Bedankt weer voor je antwoord
    Have fun and enjoy your collection

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Als je de pc op media delen zet zie je de Denon/Marantz gewoon bij de apparaten in je netwerk staan.
    Dan hoef je er alleen op te klikken en de bediening ed word geopend....
    Leuk..... maar mijn PC staat niet op het netwerk waarop de Denon is aangesloten en
    op de PC waarop de Denon eventueel wel binnen zou moeten komen...... wordt
    hij niet gezien....

    Gaan we nog even mee stoeien volgende week.... nu even niet heb net gewerkt en
    moet morgen ook weer werken.....

    Heren beiden bedankt voor het meedenken, houd jullie op de hoogte van eventuele vorderingen
    Have fun and enjoy your collection

  4. #54

    Standaard

    Oops.... beetje geïriteerde wederhelft, kon de Denon niet vinden..... beetje boel
    kabels achter de HT, dacht dat ik de Ethernetkabel van het andere Netwerk
    had, staat ie toch op het netwerk van mijn eigen PC

    Heb dat deel dan ook gezien, heb nog geen idee hoe dat werkt, maar kon
    wel alle instellingen van de receiver zien op mijn PC, dan was er nog iets
    onderaan de pagina iets met opslaan en laden..... helemaal nieuw
    voor mij, houd niet zo erg van PC en mijn HT met elkaar verbonden,
    dat wordt nog even wennen.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #55

    Standaard

    Toch gelukt dus

    In feite kun je met dat menu op de pc hetzelfde doen als het set-up menu van de Denon + dat je alle gemaakte instellingen kan opslaan om eventueel als het nodig is terug te zetten.

    Daarnaast als je pc DLNA geconfigureerd is kun je ook vanaf de Denon media afspelen (muziek + foto's). De Denon ziet dan de pc als media server...

    Nu alleen nog een stabiele Denon/Marantz app, die niet steeds vastloopt

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oops.... beetje geïriteerde wederhelft, kon de Denon niet vinden..... beetje boel
    kabels achter de HT, dacht dat ik de Ethernetkabel van het andere Netwerk
    had, staat ie toch op het netwerk van mijn eigen PC

    Heb dat deel dan ook gezien, heb nog geen idee hoe dat werkt, maar kon
    wel alle instellingen van de receiver zien op mijn PC, dan was er nog iets
    onderaan de pagina iets met opslaan en laden..... helemaal nieuw
    voor mij, houd niet zo erg van PC en mijn HT met elkaar verbonden,
    dat wordt nog even wennen.
    "A man's got to know his limitations", ...

  6. #56

    Standaard

    Heb je problemen met die app dan

    heir draaien er 2 allebij top nog geen vastlopers gehad
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  7. #57
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Probeer Denon Marantz remote app van Breaking interests is. Kost wel een paar euro voor de volledige versie, maar hij werkt iets responsive, stabieler en ziet er leuk uit. Wordt ook vaker bijgewerkt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Toch gelukt dus

    In feite kun je met dat menu op de pc hetzelfde doen als het set-up menu van de Denon + dat je alle gemaakte instellingen kan opslaan om eventueel als het nodig is terug te zetten.

    Daarnaast als je pc DLNA geconfigureerd is kun je ook vanaf de Denon media afspelen (muziek + foto's). De Denon ziet dan de pc als media server...

    Nu alleen nog een stabiele Denon/Marantz app, die niet steeds vastloopt
    Werkt dan je app van je Phone ook nog als hij bedraad is aangesloten?

    Heb de app wel al op mijn Phone staan, maar er nog niet mee gewerkt, als het
    werkt, is er dan niet heel veel vertraging met het uitvoeren van de commando's ?
    Gebruik mijn Phone voor Chromecast en Netflix, maar het reageert nooit direct.

    Heb altijd wel iets gehad van..... voor mij hoeft dat niet.... mijn PC met de HT in verbinding,
    ben dan ook niet van plan om media bestanden vanaf mijn PC pver de HT af te spelen,
    maar het opslaan van alle instellingen is wel super handig, want er gaat echt heel
    veel tijd inzitten om alles terug te zetten..... en dan heb ik het momenteel van nog
    maar 2 aangesloten apparaten gedaan.

    Moet alles wel op de hand instellen na de zeer teleurstellende resultaten van de
    Audyssey meting en instellingen die Audyssey had opgehoest...afgezien daarvan.....
    een met liefde en geduld afgestelde HT naar eigen smaak is je beloning, tijdens het
    afregelen leer je ook je receiver en de mogelijkheden daarvan steeds beter kennen,
    een win win situatie

    Zal de instellingen tot zover dan ook wel opslaan, zit aardig in de goede richting en zou
    niet willen dat als ik met de helpdesk van Denon aan de slag ga, weer alles zou verliezen.

    Er is nog een medeforummer..... die heel enthousiast meldde dat het geluid van de Denon een
    stuk gedetailleerder is dan van zijn Onkyo..... kan dat alleen maar beamen, ook ten opzichte
    van mijn(ander model) Onkyo klinkt de Denon echt veel gedetailleerder...... alleen de laaghuishouding
    laat zich maar heel lastig naar de hand zetten, al heeft de Denon daar wel heel veel verschillende
    mogelijkheden voor om dat uiteindelijk toch goed te kunnen krijgen, de Denon leunt veel zwaarder
    op de sub dan de Onkyo...

    Heb er alle vertrouwen in dat ik het uiteindelijk helemaal naar het zin ga krijgen en dan zal de Denon
    het er toch beter vanaf brengen dan de Onkyo, stuk gedetailleerder geluid en dan heb ik het niet over
    alle toeters en bellen die erbij zitten, daar ben ik niet echt een voorstander van..... maar gewoon alleen
    op het gebied van het geluid, maar dat mag dan ook wel, ze was dan ook een aanzienlijk aantal
    dubbeltjes meer verslindend dan de Onkyo...... die dubbeltjes meer is ze dan wel waard

    Zo.... tas pakken en naar mijn werk...

    Bedankt voor de tips zover, had anders nooit truus op de PC gekregen
    Have fun and enjoy your collection

  9. #59

    Standaard

    Graag gedaan.

    Mijn Marantz is alleen bedraad op mijn netwerk, net als alle andere apparaten op de telefoons en tablet na.

    Er is GEEN verschil tussen de Marantz en Denon app (ik heb beide) dan het kleur onderscheid en de naam Marantz = wit/goud en Denon = zwart/blauw.
    Helaas onderbreekt hij het spelen soms abrupt en is dan de netwerk connectie kwijt. Resultaat is een nieuwe verbinding maken of de app opnieuw starten.
    Heel lastig en wat me wel opvalt is dat de Android versie stabieler is dan de (k??) iPhone.

    Dat je Denon meer op je sub leunt is heel logisch.

    Voor Atmos 7.?.2 heb je immers een versterking nodig voor 9 kanalen en voor Atmos 7.?.4 heb je zelfs een versterking voor 11 kanalen nodig.

    In het verleden hadden receivers het redelijk makkelijk je ging van 2 kanalen naar 5 en dan hadden de extra kanalen meestal zelfs maar 1/2 of max 2/3 van het vermogen in watts van de hoofdkanalen. Pas bij Dolby Digital/DTS en full range signaal voor de surrounds werden de vermogens gelijk en kregen de receivers het moeilijk(er). Idem nog eens extra moeilijk bij 7 kanalen versteking.

    Immers als je 9 of 11 kanalen versterking (aan 8 ohm) in een receiver/geïntegreerde versterker stopt die ook nog de processing, voorversterking en het video deel moet regelen heb je een hele goede stabiele en ruim bemeten voeding nog. Althans als je wil dat je een zuiver (zonder vervorming) gedetailleerd + een goede geluiddruk (dynamiek) krijgt.

    Oftewel hoe meer kanalen ter versterking, des de minder de algehele kwaliteit…
    Dit kun je wat compenseren door het laag uit de kanalen te filteren (basmanagement), waardoor de versterking minder hard hoeft te werken en je iets aan ruimte in de versterking wint.

    Echter het laag van bv in Atmos van 9 kanalen + het LFE.1 naar 1 subwoofer sturen, die dan het laag van 10 kanalen moet weergeven, is eigenlijk ook weer vragen om problemen...
    Men weet dit natuurlijk bij Atmos al (idem DTS:X). waardoor men dan ook .2 aanraad!

    Maar goed, volgens mij is ook het steeds meer kanalen het probleem van geïntegreerde apparatuur waardoor deze bv in stereo zo slecht scoren…
    "A man's got to know his limitations", ...

  10. #60

    Standaard

    Zit net weer even bij te komen..... een wacht met veel problemen en als het bij ons stuk gaat,
    dan moet je zwaar aan de bak, je wordt dan ook nog eens zo zwart als de kachel en vet
    als bagger als je hier en daar tussen moet, ach een goud gele rakker of iets anders maakt
    dat je het snel weer vergeten bent

    Jammer hier voor truus, maar ik stuur ook zoveel mogelijk laag naar alle speakers, had
    ze maar geen receiver moeten worden Koop toch niet rondom full range speakers om
    ze vervolgens door truus als goedkope en onderbemeten satellietjes te laten voeden, nee
    truus moet gewoon zwaar aan het werk hier, niks als dikke tante eruit uitzien en dan als
    modepop achterover leunen

    De 7200 doet het overigens uitstekend in stereo, schakelt helemaal anders en ze schakelt
    ook heel anders, ze heeft in stereo zelfs een aparte setting voor volume van de front en de sub
    als dan bij surround, je kan de hoeveelheid laag bij stereo dan ook wat gerichter instellen
    dan bij surround waar je met veel meer kanalen rekening moet houden, zeker ook met
    het LFE kanaal, dat je overigens ook nog eens apart kan instellen, ook beschikt ze over
    direct en een soort van pure..... je kent het wel, die flauwekul waarbij alle lichtjes uitgaan,
    het scherm donker wordt etc etc, zelfs de Oppo kent dat trucje

    Eerlijk is eerlijk, in pure stereo mode speelt truus tante er helemaal uit, ja dat doet denon
    weer even beter dan de oude Onkyo.

    Echter het laag van bv in Atmos van 9 kanalen + het LFE.1 naar 1 subwoofer sturen, die dan het laag van 10 kanalen moet weergeven, is eigenlijk ook weer vragen om problemen...
    Men weet dit natuurlijk bij Atmos al (idem DTS:X). waardo<script id="gpt-impl-0.8582919165796401" src="http://partner.googleadservices.com/gpt/pubads_impl_79.js"></script>or men dan ook .2 aanraad!
    Heb niet echt de ruimte om er nu ook nog eens een 2e sub bij te zetten, maar heb daar
    ook nog geen behoefte aan, mijn oude trouwe sub lijkt het allemaal wel aan te kunnen,
    die 2 kanaaltjes extra in de hoogte lijken tot nu toe geen probleem, ook al zijn ze bij
    qua plaatsing meer hoog achter dan plafond, om ATMOS te krijgen moet je ze echter
    wel instellen alsof zouden het plafond speakers zijn..... truus heeft geen oogjes, weet
    zij veel Mijn sub komt aardig op leeftijd, zal nu tegen de 15 jaar gaan aanlopen, hoop
    dat ie het nog een tijdje volhoud, is 1 van de onderdelen waarvan ik gelijk vanaf het begin
    helemaal content over ben en nog steeds ben, lekker strak en toch ook muzikaal en
    absoluut niet bonkerig, sub naar mijn hart

    Zo...tijd om weer eens even op de bank te gaan hangen en de beamer op te starten.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #61
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Laat ik het zo zeggen; als ik mijn 50kg zware Onkyo moet verplaatsen ben ik niet blij! Loodzwaar is dat ding! Deze duurste Denon til je moeiteloos op. Nog net niet met één hand en dat zegt eigenlijk al genoeg. Ze worden niet meer zo gemaakt als vroeger. Er wordt bezuinigd op zware voedingen en andere kwaliteitsonderdelen. Wil je dat niet, dan zal je toch echt een stapje hoger moeten denken. Neem daarbij dat de waarde van wattage tegenwoordig - heel slim - anders berekend (op de markt gebracht )word(en)t. Als je het echt meet komt er nog maar amper 90 watt uit onze Denon. Het geeft een beetje een krom beeld. Maar we zitten nu eenmaal in een markt waar elk jaar een nieuw model volgt. Het vlaggenschip wordt na twee jaar vervangen.

    En toch weet deze Denon heel mooi het uiterste te persen uit al die beperkingen. Dat ik nu een Denon hebt is best apart. Ik ben jarenlang Onkyo-fan geweest en Denon was dan natuurlijk de andere speler. Waar ik qua Onkyo-updates/upgrades van de ene teleurstelling in de anderen viel, heeft Denon altijd goede support gehad. En daar bovenop kreeg ik afgelopen van Denon zomaar een cadeautje in de vorm van een mysterieus codec genaamd, DTS:X. En ik ben pas over twee weken jarig? De Auro 3D is namelijk niet gratis, dus zo vanzelfsprekend was het niet eens..Tot nu toe vind ik DTS:X een wel heel prettig cadeautje. Vooralsnog voor de heb... Puntje gescoord Denon.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 31-01-2016 om 23:52
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #62

    Standaard

    Mijn proza is alleen maar om de ontwikkeling in geintergeerde apperatuur aan te geven en welke gevolgen dit (kan) hebben voor de kwaliteit met steeds meer kanalen.

    Gelukkig weet ik uit ervaring dat Denon altijd wel prima scoort
    "A man's got to know his limitations", ...

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Mijn proza is alleen maar om de ontwikkeling in geintergeerde apperatuur aan te geven en welke gevolgen dit (kan) hebben voor de kwaliteit met steeds meer kanalen.

    Gelukkig weet ik uit ervaring dat Denon altijd wel prima scoort
    Eureka

    Zit met het geluid nu goed, heb het nu eindelijk zoals ik het hebben wil

    Dan me nu gaan verdiepen in de video en het netwerk, die laatste is een beetje
    een drama geval, vandaag weer niet te vinden op de PC, de boel herstart en ja
    daar was truus weer.

    Toch kon ik nog niet opslaan, kreeg de volgende foutmelding;

    Inhoud wordt geblokkeerd omdat deze niet met een geldig beveiligingscertificaat is ondertekend.

    Raadpleeg voor meer informatie het onderwerp Certificaatfouten in de Help van Internet Explorer.

    Groot he.... was Ctrl C en Ctrl V

    Firefox was wat duidelijker in zijn uitleg, maar het was voor mij onvoldoende om over te
    kunnen gaan voor het opslaan van mijn receiver instellingen

    Wie heeft hier meer ervaring mee dan mij (dan moet al snel zijn, kan wel overweg
    met de PC maar houd me al jaren niet meer met de diepere achtergronden bezig)

    Gelukkig weet ik uit ervaring dat Denon altijd wel prima scoort
    Op het gebied van geluid is er nu gescoord, nu de rest nog, Netwerk is een drama bij mij,
    denk dat er hier en daar wat software hikken in truus aanwezig zijn, vastlopers en weiger-
    achtig is waar ik tegenaanloop.

    Ach..... daar komen we toch ook wel uit denk ik, het geluid is iig PERFECT
    Have fun and enjoy your collection

  14. #64
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Eureka

    Zit met het geluid nu goed, heb het nu eindelijk zoals ik het hebben wil
    Ha, doe dan nu eens een fabrieksreset voor de grap...


    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Toch kon ik nog niet opslaan, kreeg de volgende foutmelding;

    Inhoud wordt geblokkeerd omdat deze niet met een geldig beveiligingscertificaat is ondertekend.

    Raadpleeg voor meer informatie het onderwerp Certificaatfouten in de Help van Internet Explorer.

    Groot he.... was Ctrl C en Ctrl V

    Firefox was wat duidelijker in zijn uitleg, maar het was voor mij onvoldoende om over te
    kunnen gaan voor het opslaan van mijn receiver instellingen

    Wie heeft hier meer ervaring mee dan mij (dan moet al snel zijn, kan wel overweg
    met de PC maar houd me al jaren niet meer met de diepere achtergronden bezig)



    Op het gebied van geluid is er nu gescoord, nu de rest nog, Netwerk is een drama bij mij,
    denk dat er hier en daar wat software hikken in truus aanwezig zijn, vastlopers en weiger-
    achtig is waar ik tegenaanloop.

    Ach..... daar komen we toch ook wel uit denk ik, het geluid is iig PERFECT
    Lees dit eens.
    https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/931850

    Ik denk dat er weinig mis is met de software van de Denon, maar dat je het in je eigen netwerk moet zoeken. Soms is de beste remedie om de pc eens opnieuw te installeren. Er kan van alles via de pc door het netwerk lopen, waardoor de boel ontregelt wordt. Windows is soms wel wat vaag op netwerk gebied. Een nieuwe router of nieuwe router software kan ook wonderen doen. Soms verdwijnen gedeelde netwerkschijven spontaan om vervolgens weer terug te keren. Mijn Nas-server heeft dat weleens. Zeker bij Windows 10 moet je wat in het register toevoegen om zeker te zijn dat alle drives verschijnen, maar dat is niet voor iedereen weggelegd en kan je pc laten vastlopen als je niet voorzichtig bent.. Toch de beste oplossing voor veel problemen is een vervuilde of besmette PC.

    Back on topic.

    Ik heb nu een paar dagen kunnen vergelijken en wat Dolby Surround en DTS Neural: X betreft hoor ik weinig verschil. Een film met DTS HD en Neural: X- toevoeging klinkt gewoon heel goed en de meerwaarde van de extra codec is duidelijk waarneembaar. Als test heb ik bijvoorbeeld even een BD op multichannel gezet in de Oppo, zodat die DTS HD decodeert. Dan kun je beide codecs gebruiken en ook vergelijken. Ik hoor het echt niet, het verschil althans. DTS:X kan je ook niet echt vergelijken. Natuurlijk klinken de paar demo's leuk, maar als je dan een paar demo's van Dolby Atmos beluisterd ben je net zo (misschien nog wel meer) onder de indruk, maar dat ligt aan de demo's. Dolby is daar veel beter in. Dat zijn echte showcases en DTS:X doet vooralsnog niet veel meer. Althans wederom met deze demo's. De nieuwe Dolby Atmos trailers van de tweede demo disc (sept 2015) zijn echt wel indrukwekkend. Vooral Audiosphere en de klassieke stukken en audio only-effecten. Alleen daarom wint Dolby het, maar dat is niet eerlijk vergelijken, maar goed dat kan je DTS aanrekenen. Zo lang uitgesteld en als het uitkomt is er niks tot weinig om het te kunnen gebruiken of te promoten. Er is wel een recentere DTS:X demo, maar die is nergens te krijgen of te beluisteren en alleen op de Cedia 2015 hoorbaar geweest. Logisch vind ik het allemaal niet, zeker als je de strijd wilt aangaan met Dolby, maar dat zo dus lastig is.

    Wat wel opvalt dat bijvoorbeeld de twee filmclips (Insurgent en Rio2) oorspronkelijk in Dolby Atmos zijn gemixt, maar nu dus omgezet zijn naar DTS:X. dat kunnen ze dus met alle Dolby Atmos-mixen doen. Eigen materiaal is echter simpelweg nihil. Ben benieuwd hoe DTS;X zich verder ontwikkeld. Het helpt natuurlijk niet dat de Denon vrijwel de enige HT-receiver is op dit moment, maar dat gaat de komende maanden dus veranderen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #65

    Standaard

    Denk echt dat er wel wat mis is met de software van de Denon..... als hij gaat scannen naar netwerken
    vind hij helemaal niets..... daar zit al een fout, immers er zijn genoeg wifi netwerken in de buurt....

    Maar dat is van later zorg, wil me er pas over een paar dagen wat drukker over gaan maken,
    eerst weer even gaan genieten van het geluid, dat is nu echt genieten nu het helemaal naar het
    zin is

    Nee..... even geen reset..... immers ik kan ook nog niet eens de instellingen opslaan, is ook
    halfbakken, moet ook nog wat mee gebeuren, werkt ook al niet goed zo uit de doos

    De DTS update nog niet uitgevoerd, nog steeds geen reden gevonden om het wel te doen.

    Kan nergens nog DTS X demo materiaal werkend hier krijgen.......
    Have fun and enjoy your collection

  16. #66

    Standaard

    Het grootste probleem van DTS:X is dat het (nog) niet door de bioscoop wordt ondersteund.
    Want DTS is een aantal jaren opgesplitst in Datasat voor de bioscoop en professionele wereld en DTS voor het thuis gebeuren.
    En vooralsnog is het heel stil op het Datasat front en nu SDDS bijna geheel van van het toneel is verschenen, zie je ook steeds minder films in Datassat (althans op de aftiteling).
    Blijkbaar heeft Dolby met zowel Dolby Digital als Dolby Atoms een flink overwicht.

    Dus DTS moet voor elke Home uitgave een remix doen van de bioscoop tracks. Lijkt me een kostbare zaak.
    Nu zijn Ex Machina en American Ultra door Lionsgate Home Entertainment voorzien van een DTS:X mix ipv de Dolby Digital 5.1 bioscoop mix.
    Verder recent ook The Last Witch Hunter, maar die had een 7.1 mix in de bios.

    Ziet iemand hier een patroon????? ............ voorlopig alleen titels in de US van Lionsgate Home Entertainment
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #67
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk dat met ons ook iedereen in de business sceptisch geworden is omtrent DTS:X. Ondanks dat het volgens mij al twee keer uitgesteld is, was alle informatie over DTS:X altijd groot publiekelijk geheim. Op de IBN-beurs in de RAI, was ook een DTS-stand die je alles over DTS Headphone: X wilde vertellen, maar als het over DTS: X ging viel men akelig stil en was direct ontwijkend. Maar goed, van Dolby weet je dat ze enorm hoge licentie fees vragen. Ik neem aan dat als ze (van DTS) hoog van de toren blazen dat ze terug in de bioscoop komen met immersive sound, ze gratis software aanbieden om te gebruiken, ze de tijd hebben genomen om iets goeds te bouwen, dat de bioscoop business elke kans zal grijpen om kosten te besparen. Je mag hopen dat men dan met een goed georganiseerd bedrijf en dito plan komt. Waarom anders proberen?

    Iets zegt mij dat ze nog steeds niet echt klaar zijn met DTS:X. Op mijn Denon klinkt het goed, maar wat is na meer dan een jaar de toegevoegde waarde als men niet met grootste plannen en genoeg aanbod komt? Hebben wij (ik) nog een soort uitgeklede (beta)versie en zien we daardoor de meerwaarde nog niet? Of zou hun grote plan vooral toegespitst zijn op de nieuwe UHD BD in al zijn functies? Kortom: kijken hoe dat over een jaar is, want nu blijft alles gissen en het is nog maar net uit. Ben ik overigens wel benieuwd naar... Hoe gaat het over een jaar?

    Waar ik wel over uit ben is dat immersive sound toch echt wel die volgende stap is in filmbeleving. Ik heb het nu een jaar en merk het niet (altijd) op als het er is, maar mis het wel direct als het er niet is. Het voelt en klinkt gewoon zoals het hoort. Niet alleen om je heen, maar nog zuiverder. Nadeel is echter dat ik echt niet meer hoor of het geluid uit de film komt of dat het toch echt buiten regent, onweert of er enige vorm van geweldpleging voor de deur plaatsvindt. Gelukkig kan ik bij explosies nog wel inschatten dat het bij de film hoort in 99,9% van de gevallen en anders maakt het waarschijnlijk toch niet veel meer uit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Het grootste probleem van DTS:X is dat het (nog) niet door de bioscoop wordt ondersteund.
    Want DTS is een aantal jaren opgesplitst in Datasat voor de bioscoop en professionele wereld en DTS voor het thuis gebeuren.
    En vooralsnog is het heel stil op het Datasat front en nu SDDS bijna geheel van van het toneel is verschenen, zie je ook steeds minder films in Datassat (althans op de aftiteling).
    Blijkbaar heeft Dolby met zowel Dolby Digital als Dolby Atoms een flink overwicht.

    Dus DTS moet voor elke Home uitgave een remix doen van de bioscoop tracks. Lijkt me een kostbare zaak.
    Nu zijn Ex Machina en American Ultra door Lionsgate Home Entertainment voorzien van een DTS:X mix ipv de Dolby Digital 5.1 bioscoop mix.
    Verder recent ook The Last Witch Hunter, maar die had een 7.1 mix in de bios.

    Ziet iemand hier een patroon????? ............ voorlopig alleen titels in de US van Lionsgate Home Entertainment
    Crimson Peak krijgt ook een DTS:X mix en deze heeft in de bios een Datasat/sdss mix gekregen (ook een Dolby). En het is een Universal release dus wie weet is er nog hoop....

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Crimson Peak krijgt ook een DTS:X mix en deze heeft in de bios een Datasat/sdss mix gekregen (ook een Dolby). En het is een Universal release dus wie weet is er nog hoop....
    Als het geen 3D uitvoering is misschien wel.... wie weet wat ze allemaal uit de doos halen

    Denk dat ik hem in de US bestel....
    Have fun and enjoy your collection

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik denk dat met ons ook iedereen in de business sceptisch geworden is omtrent DTS:X. Ondanks dat het volgens mij al twee keer uitgesteld is, was alle informatie over DTS:X altijd groot publiekelijk geheim. Op de IBN-beurs in de RAI, was ook een DTS-stand die je alles over DTS Headphone: X wilde vertellen, maar als het over DTS: X ging viel men akelig stil en was direct ontwijkend. Maar goed, van Dolby weet je dat ze enorm hoge licentie fees vragen. Ik neem aan dat als ze (van DTS) hoog van de toren blazen dat ze terug in de bioscoop komen met immersive sound, ze gratis software aanbieden om te gebruiken, ze de tijd hebben genomen om iets goeds te bouwen, dat de bioscoop business elke kans zal grijpen om kosten te besparen. Je mag hopen dat men dan met een goed georganiseerd bedrijf en dito plan komt. Waarom anders proberen?

    Iets zegt mij dat ze nog steeds niet echt klaar zijn met DTS:X. Op mijn Denon klinkt het goed, maar wat is na meer dan een jaar de toegevoegde waarde als men niet met grootste plannen en genoeg aanbod komt? Hebben wij (ik) nog een soort uitgeklede (beta)versie en zien we daardoor de meerwaarde nog niet? Of zou hun grote plan vooral toegespitst zijn op de nieuwe UHD BD in al zijn functies? Kortom: kijken hoe dat over een jaar is, want nu blijft alles gissen en het is nog maar net uit. Ben ik overigens wel benieuwd naar... Hoe gaat het over een jaar?

    Waar ik wel over uit ben is dat immersive sound toch echt wel die volgende stap is in filmbeleving. Ik heb het nu een jaar en merk het niet (altijd) op als het er is, maar mis het wel direct als het er niet is. Het voelt en klinkt gewoon zoals het hoort. Niet alleen om je heen, maar nog zuiverder. Nadeel is echter dat ik echt niet meer hoor of het geluid uit de film komt of dat het toch echt buiten regent, onweert of er enige vorm van geweldpleging voor de deur plaatsvindt. Gelukkig kan ik bij explosies nog wel inschatten dat het bij de film hoort in 99,9% van de gevallen en anders maakt het waarschijnlijk toch niet veel meer uit.


    Of zou hun grote plan vooral toegespitst zijn op de nieuwe UHD BD in al zijn functies? Kortom: kijken hoe dat over een jaar is, want nu blijft alles gissen en het is nog maar net uit. Ben ik overigens wel benieuwd naar... Hoe gaat het over een jaar?
    Ben ook erg nieuwsgierig, maar de receiver producenten zullen DTS X toch ook wel willen verkopen..... heb je net een jaartje je receiver,
    doet ie al weer niet mee En updaten.... ja net niet voor uw modelletje meneer/mevrouw.... dat wordt een nieuwe

    Niet iedereen trapt daarin, ook niet iedereen ziet het nut van de nieuwe " Immersive Audio" formaten ATMOS, AURO 3D en DTS X in,
    maar de fabrikanten willen wel verkopen en ook de schijfjes boeren willen omzet, al denk ik af en toe dat ze je gewoon aan het
    treiteren zijn met matige uitgaven en missers waar je niet echt vrolijk van wordt, klantenservice is bij sommige maar een loos begrip.

    Veel vertrouwen in de uitgaven van NL heb ik niet meer, wat maken ze er hier een rommeltje van.... wel vet van prijs, maar mager van uitvoering

    Ben zelf nog steeds aan het twijfelen... wel of niet de "upgrade" naar DTS X installeren....

    Misschien dat de aanschaf van een film met DTS X track helpt..... al is Crimson Peak niet direct het genre waar ik warm voor loop,
    de beelden zagen er in de sneak peak wel heel erg aanlokkelijk uit en als het geluid dat ook is..... wie weet
    Have fun and enjoy your collection

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Crimson Peak krijgt ook een DTS:X mix en deze heeft in de bios een Datasat/sdss mix gekregen (ook een Dolby). En het is een Universal release dus wie weet is er nog hoop....
    Ja, leuk
    http://www.imdb.com/title/tt2554274/...ef_=tt_dt_spec

    mare weer een voor HT aangepaste mix, die het totaal aan DTS:X films op wel 4!!!!!!!!!!!!!!!! brengt...
    "A man's got to know his limitations", ...

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als het geen 3D uitvoering is misschien wel.... wie weet wat ze allemaal uit de doos halen

    Denk dat ik hem in de US bestel....
    Crimson Peak heeft (naar mijn beste weten) geen 3D release gekregen...
    Universal is de laatste tijd redelijk consistent met hun uitgaven, in het verleden mochten ze nog wel eens een MA voor een HR track vervangen. Ook vervingen ze op hun DVD releases nog wel eens de in-movie titels (denk aan Spy Game met de freeze-frame shots waarbij de tijd verscheen) door normale ondertitels en dat was echt geen porum (vooral bij Spy Game) maar de laatste tijd is het rustig. Maar je weet nooit....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ja, leuk
    http://www.imdb.com/title/tt2554274/...ef_=tt_dt_spec

    mare weer een voor HT aangepaste mix, die het totaal aan DTS:X films op wel 4!!!!!!!!!!!!!!!! brengt...
    Op zich wel weer een aangepaste mix, maar gezien het feit dat de bron wel in Datasat en sdss is gemixt is het wel het meest haalbare. En ik denk dat de meesten het verschil tussen 2 tracks waarvan eentje een DD bron heeft en een ander een Datasat/sdss bron heeft niet eens hoort.
    Maar het aantal titels is idd om te huilen.....hiermee missen ze echt de boot zo.
    Het aantal titels is

  23. #73

    Standaard

    Rogier,

    Normaal gesproken worden filmtacks niet in Dolby, DTS of SDDS gemixt.

    In postproduction worden de geluid/muziek e.d. elementen in uncompressed (L)PCM gemixt. Hierdoor ontstaat er een 5.1 of 7.1 mix, die vervolgens naar een gecomprimeerde Dolby, Datasat (DTS) of SDDS (SDDS = een 8-kanaals systeem met 5 voorkanalen) codec wordt omgezet.
    Oftewel die geluidscodec heeft niets te maken met hoe de oorspronkelijke mix is samengesteld.

    Echter, nu komt het ... Dolby Atmos word niet in kanalen, maar in objecten opgeboud (hiervoor zijn 128 posities beschikbaar). Na deze opbouw worden deze elementen inelkaar gevouwen naar de gebruikelijke 7.1 kanalen en een metadata stream, die bij het afspelen omgekeerde opbouwd / uitgevouwen worden.

    Mijn vraag is dus hoe gaat DTS achteraf te werk om van een 5/7.1 mix een 7.2.4 mix te maken + is er dan nog wel genoeg verschil tussen wat de upmixer ook kan?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht

    Op zich wel weer een aangepaste mix, maar gezien het feit dat de bron wel in Datasat en sdss is gemixt is het wel het meest haalbare. En ik denk dat de meesten het verschil tussen 2 tracks waarvan eentje een DD bron heeft en een ander een Datasat/sdss bron heeft niet eens hoort.
    Maar het aantal titels is idd om te huilen.....hiermee missen ze echt de boot zo.
    Het aantal titels is
    Laatst aangepast door Hombre : 04-02-2016 om 11:56
    "A man's got to know his limitations", ...

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Rogier,

    Normaal gesproken worden filmtacks niet in Dolby, DTS of SDDS gemixt.

    In postproduction worden de geluid/muziek e.d. elementen in uncompressed (L)PCM gemixt. Hierdoor ontstaat er een 5.1 of 7.1 mix, die vervolgens naar een gecomprimeerde Dolby, Datasat (DTS) of SDDS (SDDS = een 8-kanaals systeem met 5 voorkanalen) codec wordt omgezet.
    Oftewel die geluidscodec heeft niets te maken met hoe de oorspronkelijke mix is samengesteld.

    Echter, nu komt het ... Dolby Atmos word niet in kanalen, maar in objecten opgeboud (hiervoor zijn 128 posities beschikbaar). Na deze opbouw worden deze elementen inelkaar gevouwen naar de gebruikelijke 7.1 kanalen en een metadata stream, die bij het afspelen omgekeerde opbouwd / uitgevouwen worden.

    Mijn vraag is dus hoe gaat DTS achteraf te werk om van een 5/7.1 mix een 7.2.4 mix te maken + is er dan nog wel genoeg verschil tussen wat de upmixer ook kan?
    Dank voor de uitleg. Ik weet dat een geluidsmix een basis krijgt in PCM en dat deze daarna wordt omgezet naar een surround. Welke systemen hiervoor gebruikt worden, hoe het in de bios draait en of het in objecten is opgebouwd is leuk om te weten. Het is me nu duidelijk wat je bedoelt en waar je naar op zoek naar bent. Ik zou zeggen, vraag het aan DTS
    Ikzelf vind de omzetting en het verschil t.o.v. Atmos niet zo heel spannend, en ik vraag me af of het invloed heeft op de eindbeleving. Technische specs vind ik leuke weetjes, maar de beleving vind ik het meest belangrijk.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Crimson Peak heeft (naar mijn beste weten) geen 3D release gekregen...
    Universal is de laatste tijd redelijk consistent met hun uitgaven, in het verleden mochten ze nog wel eens een MA voor een HR track vervangen. Ook vervingen ze op hun DVD releases nog wel eens de in-movie titels (denk aan Spy Game met de freeze-frame shots waarbij de tijd verscheen) door normale ondertitels en dat was echt geen porum (vooral bij Spy Game) maar de laatste tijd is het rustig. Maar je weet nooit....


    Je hebt dan denk ik de laatste rel gemist......

    Universal vond het leuk om bij de 3D uitgave van Everest de 2D schijf, waarop ook de extra's staan,
    niet in de doos te stoppen, wel op de hoes de extra's vermelden en een vette prijs rekenen, maar
    nergens eerlijk vermelden dat je aan het testen bent hoe je verzamelaars kunt treiteren door maar
    een matige uitgave te leveren.

    Ben een 3D verzamelaar en mag graag af en toe een film in 3D kijken, maar er zijn momenten
    dat ik dezelfde film ook wel eens in 2D kijk omdat ik geen zin in 3D heb, ook ontbreken bij
    een 3D versie vaak het commentaar, de extra's etc etc.

    Op het moment ben ik dan ook helemaal niet blij met Universal Benelux, net als met Warner Bros.
    zogenaamd Benelux, maar gewoon Warner Bros. Frankrijk is, waar we genoegen moeten nemen
    met franse troep.

    Ze mogen testen wat ze willen, maar ik hoop dat ze die Benelux bende maar heel snel mogen
    opdoeken.... dat zuinige gedoe is waarschijnlijk een manier om de kosten te drukken en hun
    eigen baantjes te redden maar heeft niets te maken met kwaliteit leveren aan de NL markt.
    Hoop dan ook dat ze snel gesloten worden en dat we bij de UK markt gevoegd worden, een NL
    ondertiteltje kan er nog wel bij, zit niet te wachten op frans nagesynchroniseerde shit doe mij
    maar gewoon de originele taal in de beste kwaliteit.

    Films in de ons omringende landen die wel uitgebracht worden in ATMOS verschijnen hier
    bij de prutser<script id="gpt-impl-0.750670832650139" src="http://partner.googleadservices.com/gpt/pubads_impl_79.js"></script>s zonder ATMOS etc etc etc..... er wordt hier wat afgerotzooid met magere
    uitvoeringen.

    Ben een beetje een "olifant" wat betreft geheugen en onthouden van matige uitgaven,
    Warner Bros Frankrijk mag zijn uitgaven houden en Universal is next, en als iedereen
    dat in Nederland zou doen dan kunnen ze hier die lokale boertjes een schop onder hun
    kont geven en kunnen we hier misschien wat betere/completere uitgaven verwachten
    tegen een wat gunstiger prijs.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •