Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 158 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Nou het zou in of na de meivakantie wel weer moeten lukken... Dus wellicht kunnen we met de liefhebbers weer eens een datum prikken?
    Je hebt een PM, ben liefhebber van bad en douche geluid
    Have fun and enjoy your collection

  2. #102

    Standaard

    Hier te vinden:

    http://dvd.nl/forum/showthread.php?7...23#post2020423

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Zal binnenkort is plaatjes maken van mijn "thuisbios" Moet voor me lage surroundspeakers eerst even fatsoenlijke stands want de andere zijn veel te onstabiel. Wil eigenlijk ook andere zijspeakers hebben dan deze.
    De achterspeakers wil ik misschien mee testen even door ze naar het plafond te brengen maar dat is eigenlijk geen doen.
    de front highs voegen wel een mooi beeld toe maar ik moet ze schuin naar mij gericht plaatsen denk ik.

    Die Marantz SR7010 is overigens wel een verademing tov de oude trouwe Onkyo TX-NR3009 die ik vervangen heb. Ben benieuwd naar de DTS X update ook volgende week en ga hem dan even compleet opnieuw calibreren. Ga denk ik morgen maar is voor nieuwe speakers shoppen voor de zijkant

    Heb mijn verslagje klaar en er een paar plaatjes bijgedaan, nu jij nog

    Met mijn bad (de vloerspeakers) zit ik wel goed, de douche (de topspeakers) is bij mij wel minder als bij John,
    heb nog een proefopstelling.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 03-03-2016 om 13:59
    Have fun and enjoy your collection

  3. #103

    Standaard

    Denk dat zijn toetsenbord ontploft is of zoiets dergelijks..... nog steeds geen antwoord gehad.... ook niet op de PM's
    Have fun and enjoy your collection

  4. #104

    Standaard

    Toch weer een update voor de atmos en dts:x versterkers

    van areadvd

    Denon & Marantz planen für ihre AV-Receiver ein weiteres Firmware-Update, welches die Funktionen von Dolby Atmos & DTS:X erweitert. Diesmal steht nicht die Wiedergabe von echten objektbasierten Tonspuren im Vordergrund sondern die Upmixer, die es ermöglichen, auch klassische Mehrkanal-Abmischungen für Dolby Atmos & DTS:X zu optimieren. Dabei sollen die bisherigen Beschränkungen aufgehoben werden und zukünftig die Möglichkeit gegeben werden, DTS-Tonspuren im Dolby Surround Upmixer und Dolby-Tonspuren im DTS Neural:X Upmixer zu bearbeiten. Die Updates sind für eine ganze Reihe von AV-Receivern geplant, auch solche, die bislang noch kein DTS:X-Update erhalten haben. Wann die neue Firmware für die einzelnen Receiver erscheinen soll, ist bislang noch nicht bekannt.
    Laatst aangepast door raymen : 14-04-2016 om 20:53
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  5. #105
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ben benieuwd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #106

    Standaard

    Dus waarschijnlijk toch een update om de dolby upmixer met dts te gebruiken, en andersom

    Zou niet verkeerd zijn.

    Laat maar komen

    Mvrg,
    Raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  7. #107
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Krijg net een firmware update-melding voor de Denon XX7200W. Ben benieuwd of het iets met DTS:X doet. Hij is bezig.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Krijg net een firmware update-melding voor de Denon XX7200W. Ben benieuwd of het iets met DTS:X doet. Hij is bezig.
    1 van 8 minuten?

    Heb die al een paar keer gezien, iets om de app beter te laten
    samenwerken met de receiver of zoiets.....

    Gebruik de app niet, ben allang weer blij dat de wifi het weer
    doet, is een onbetrouwbaar deeltje bij mijn receiver, hij is
    vaak de wifi keijt en het is een drama om weer aan de praat
    te krijgen.

    Ben benieuwd naar je update....

    BTW

    Ook je review van de TV gelezen, kan er wel uit opmaken
    dat hij je prima bevalt

    3D lijkt mij ook echt schitterend met deze TV.....

    Oh, leuk stuk
    Have fun and enjoy your collection

  9. #109
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De app crashed wel vaak, verder nog niet veel verschil gemerkt. Nog geen cross audio.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #110

    Standaard

    Nope nog niks nieuws kunnen ontdekken
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    De app crashed wel vaak, verder nog niet veel verschil gemerkt. Nog geen cross audio.
    Je bedoeld vrije keuze met de DTS X of ATMOS decoder?

    Momenteel heb ik er nog wel vrede mee, heb veel meer
    onvrede met schijfjesboeren zoals die franse Warner en
    de lokale zuinige prutsers op audio gebied en dan die
    engelsen niet meer bij de EU

    Hou steeds meer geld over, dat is de andere kant van
    de medaille.

    Heb toch al 1 UHD BR, wacht rustig de 4K beamers af
    en tot er wat meer keus komt in knappe UHD spelers.

    Heb die update nog niet gestart.... vraagje.... al je
    settings zijn onveranderd gebleven? Heb er namelijk
    geen zin in om alles op de hand opnieuw in te stellen,
    hij draait momenteel, geluidstechnisch gesproken,
    helemaal toppie. Het zou me uren kostten om het weer
    enigzins terug te zetten en ik zou voordat ik de update
    zou doen dan ook nog de laatste kleine veranderingen
    moeten noteren..... heb het allemaal wel genoteerd maar
    niet de laatste kleine veranderingen genoteerd.

    Het geluid van de 7200 is echt perfect, echt veel meer
    detail dan mijn oude Onkyo en dat uit een bakkie dat
    toch bijna 8Kg minder weegt en zoveel meer mogelijkheden
    heeft.

    Nog een maandje, dan staat er een bezoekje gepland
    bij de Red Cinema, hoor Pascal maar niet over zijn 900,
    combinatie van Onkyo/Pio ken die Pio's wel van een
    goede keniis hier, en ook van Pascal en Pepijn, al heb
    ik bij Pepijn niet lang en van alles kunnen luisteren en
    iedereen heeft toch weer een eigen geluid(speakers,
    ruimte, ander model, andere settings) Hoor nog weinig
    tot niets van de nieuwe Onkyo modellen, ook hier op
    het Forum niet. Hoop dat Onkyo een beetje knap uit
    zijn misstappen met de HDMI borden komt, denk dat
    hun toch heel wat klantjes heeft gekost. Moet er niet
    aan denken dat de jappen het receiver terrein gaan verliezen
    aan de Koreanen.... die kunnen echt geen knappe
    spelers en receivers bouwen, laat staan de software
    van Samsung....

    Software.... ja, vaak onderschat bij een apparaat, maar
    wel een heel belangrijk onderdeel, misschien wel het
    belangrijkste, mijn Denon speler verliest er zijn gezicht mee
    en ook mijn receiver is op wifi gebied onstabiel met de software.

    Vind daarom een Oppo ook wel 1 van de betere apparaten,
    daarvan heb je tenminste nog het idee dat de fabrikant
    communiceert met en luisterd naar zijn gebruikers.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #112
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Update heeft geen settings gewijzigd en merk eigenlijk weinig. Kan ook nergens een revisionlist vinden van de firmware updates

    Op zich maak het niet heel veel uit, maar toch blijf ik een voorkeur voor Dolby Surround houden, maar dat kan suggestief zijn, maar toen de update-melding kwam had ik dus toch een beetje gehoopt dat het geregeld was. Hij staat immers nog steeds in de planning, maar als ze het nu niet meepakken, kan het dus nog wel ff duren. Alles bij DTS heeft tergend lang geduurd. onbegrijpelijk, want het lijkt nu toch wel langzaam een stille dood te sterven.

    Mijn televisie aan de andere kant heeft alweer drie updates gehad, maar met al die smartsoftware is dat ook wel logisch. Veel plezier bij Pascal. Hopelijk heeft hij zijn Panasonic al.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #113

    Standaard

    Even of topic.
    Herman de onkyo rz 900 bevalt mij meer dan prima.
    Heb er geen problemen mee en vooral de thx cinema stand in combinatie met mijn thx speakers bevalt mij goed.
    Ook heeft hij 2 subwoofer uitgangen wat voor mij een pre is aangezien ik met 2 subs draai.
    Vermogen is meer dan voldoende en dat moet bij mij ook want ik kan altijd zo als het moet op vol vermogen draaien.

    Brakke hdmi poorten het kan je overal mee overkomen.
    Ben geen meeloper, op veel fora is het denon en oppo wat de klok slaat.
    Heb nu zelf een oppo aangeschaft en de pioneer bdp lx 88 wie ik heb geeft toch een vele malen mooier plaatje.
    Had ook de denon kunnen kopen maar heb niets met dat merk hoe mooi jullie het ook brengen hier.
    We gaan allemaal onze eigen weg om een maximaal resultaat te halen en voor mij is dit de onkyo rz 900 wat het beste bij mijn set past.
    Laatst aangepast door pascal. : 28-06-2016 om 22:13

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Update heeft geen settings gewijzigd en merk eigenlijk weinig. Kan ook nergens een revisionlist vinden van de firmware updates

    Op zich maak het niet heel veel uit, maar toch blijf ik een voorkeur voor Dolby Surround houden, maar dat kan suggestief zijn, maar toen de update-melding kwam had ik dus toch een beetje gehoopt dat het geregeld was. Hij staat immers nog steeds in de planning, maar als ze het nu niet meepakken, kan het dus nog wel ff duren. Alles bij DTS heeft tergend lang geduurd. onbegrijpelijk, want het lijkt nu toch wel langzaam een stille dood te sterven.

    Mijn televisie aan de andere kant heeft alweer drie updates gehad, maar met al die smartsoftware is dat ook wel logisch. Veel plezier bij Pascal. Hopelijk heeft hij zijn Panasonic al.
    Dat hoop ik ook, we hebben nog een maandje te gaan, het is tegen eind juli.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #115

    Standaard

    Elke keer hierboven op dit forum zie je reclame van de oppo 101 met groot 4k upscaling.
    Ik heb dat ding en zo geweldig is die upscaling naar 4k niet, dit zijn de dingen wat je na de aankoop toch zelf moet ondervinden.

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal. Bekijk bericht
    Even of topic.
    Herman de onkyo rz 900 bevalt mij meer dan prima.
    Heb er geen problemen mee en vooral de thx cinema stand in combinatie met mijn thx speakers bevalt mij goed.
    Ook heeft hij 2 subwoofer uitgangen wat voor mij een pre is aangezien ik met 2 subs draai.
    Vermogen is meer dan voldoende en dat moet bij mij ook want ik kan altijd zo als het moet op vol vermogen draaien.

    Brakke hdmi poorten het kan je overal mee overkomen.
    Ben geen meeloper, op veel fora is het denon en oppo wat de klok slaat.
    Heb nu zelf een oppo aangeschaft en de pioneer bdp lx 88 wie ik heb geeft toch een vele malen mooier plaatje.
    Had ook de denon kunnen kopen maar heb niets met dat merk hoe mooi jullie het ook brengen hier.
    We gaan allemaal onze eigen weg om een maximaal resultaat te halen en voor mij is dit de onkyo rz 900 wat het beste bij mijn set past.
    Denon heeft niets met THX, ik ook niet, jij wel, je hebt een THX set, ieder zo zijn ding.

    Mijn Denon speler heeft ook iets beter beeld en geluid dan mijn Oppo, maar daarintegen
    is het qua bediening een schande en dat is bij de Pio's ook al niet beter, hier krijg je
    wat en daar laat je wat.

    Ook heeft hij 2 subwoofer uitgangen wat voor mij een pre is aangezien ik met 2 subs draai.
    Dat is toch niet bijzonder, en als een receiver het niet heeft is het met een splittertje wel op te lossen
    Je hoeft de Denon er niet voor te laten staan, die heeft er ook 2, ze zijn ook nog onafhankelijk van elkaar
    in te stellen, iets dat dan weer niet alle receivers kunnen, maar zoals gezegd niet bijzonder.....

    Oh.....het zal wel nooit een Denon worden.... er zal denk ik wel nooit THX op gaan staan

    Maakt toch dat ik heel benieuwd ben naar de RZ900, ik heb hem ook in de overweging
    gehad, goede reviews etc etc, ben benieuwd naar het geluid, vind het fijn dat hij je bevalt
    Have fun and enjoy your collection

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal. Bekijk bericht
    Elke keer hierboven op dit forum zie je reclame van de oppo 101 met groot 4k upscaling.
    Ik heb dat ding en zo geweldig is die upscaling naar 4k niet, dit zijn de dingen wat je na de aankoop toch zelf moet ondervinden.
    Denk dat het toch fijner is als iemand dat meld

    Een belangstellende kan dan iets voorzichtiger gaan overwegen om dan wel of niet
    zo'n speler aan te schaffen, iets waar we op dit forum dacht ik wel wat aan hebben,
    het delen van elkaars ervaring.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #118

    Standaard

    Heb geen aandelen in oppo dus waarom zou ik dit niet melden.
    Voor deze prijs vind ik het de centen niet waard.
    Deze week de uhd van pana verwacht ik een betere upscaling van en gaat de oppo fijn de doos weer in.

  19. #119

    Standaard

    Even voor mijn beeldvorming: als ik een receiver koop die geschikt is voor Dolby Atmos (zit te denken aan de Denon AVR-X2300W) en hierop mijn OPPO via HDMI aansluit, kan ik dan middels mijn 5.1 opstelling de "dubieuze" Warner titels beluisteren in Atmos geluid i.p.v. de DD+ geluidstrack. Of mis ik iets?

  20. #120
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat klopt, maar evengoed leveren die in aan kwaliteit, maar bieden meer dan DD+.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat klopt, maar evengoed leveren die in aan kwaliteit, maar bieden meer dan DD+.
    Hallo Claudio,

    Bedankt voor je bevestiging. Je antwoord heeft waarschijnlijk betrekking op mijn opstelling, maar hier zal vooralsnog geen verandering in komen, grotendeels door de kamerinrichting.

    Als ik lees dat de DD+ op de Warner uitgaves toch wel tegenvalt, zou het importeren worden. Maar vind dat ik na 2 jaar met de Sony STR-DN850, ook wel toe ben aan een nieuwe receiver.

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Even voor mijn beeldvorming: als ik een receiver koop die geschikt is voor Dolby Atmos (zit te denken aan de Denon AVR-X2300W) en hierop mijn OPPO via HDMI aansluit, kan ik dan middels mijn 5.1 opstelling de "dubieuze" Warner titels beluisteren in Atmos geluid i.p.v. de DD+ geluidstrack. Of mis ik iets?
    Receivers met een decoder voor Dolby Atmos zullen alleen geluid in Atmos(3D) geven wanneer de soundtrack deze codec heeft. Alle andere formaten kunnen via Dolby Surround aangepast worden zodat het geluidsbeeld daar op zal lijken.

    Om Atmos op de juiste manier weer te kunnen geven heb je minimaal 7 luidsprekers nodig waarvan er 2 hoog geplaatst zijn of het geluid via het plafond naar de luisteraars sturen. Met een 5.1-opstelling zal het hooguit TrueHD(2D).
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Even voor mijn beeldvorming: als ik een receiver koop die geschikt is voor Dolby Atmos (zit te denken aan de Denon AVR-X2300W) en hierop mijn OPPO via HDMI aansluit, kan ik dan middels mijn 5.1 opstelling de "dubieuze" Warner titels beluisteren in Atmos geluid i.p.v. de DD+ geluidstrack. Of mis ik iets?
    Ja.... je mist iets, de kennis van wat ATMOS nu eigenlijk is, maar
    daarin ben je echt niet de enige als ik hier de diverse berichten zo
    lees....

    Zal ik het heel simpel houden;

    ATMOS is een toevoeging aan PCM 2.0, Dolby Digital Plus of Dolby TrueHD.

    Iedereen met een "gewone" receiver die al de 3 genoemde formaten kon
    afspelen zal weinig tot geen verschil horen of hij nu wel of niet een ATMOS
    decoder aan boord heeft.

    Net als met een 5.1 setup je geen 7.1 kunt weergeven, kun je met een
    5.1 setup geen ATMOS weergeven, met een 7.1 setup overigens ook niet,
    ATMOS is die toevoeging in de hoogte, je kan dan kiezen of je er
    2 of 4 als Top speaker wilt bijvoegen, je kan dan kiezen uit verschillende
    speaker opstellingen, als je een receiver hebt met 9 eindtrappen kun
    je bijvoorbeeld kiezen voor: 5.1.4 of 7.1.2 ook staat het je vrij of je speelt
    met 2 subwoofers, dan krijg je bijvoorbeeld 5.2.4 of 7.2.2

    Wil je alle 11 mogelijke kanalen laten horen, dan ben je met een een 9 kanaals
    receiver aangewezen op een extra versterker om bijvoorbeeld 7.1.4 te krijgen.

    Met een 7 kanaals receiver is ook ATMOS mogelijk, dan krijg je een 5.1.2
    speaker opstelling.

    Een receiver met een ATMOS decoder haalt uit 1 van de 3 mogelijke dragers
    ( PCM 2.0, Dolby Plus of TrueHD) de info voor de Top speakers als die
    info op de drager aanwezig is.

    Nu dan duidelijk een antwoord op jouw vraag...... het maakt geen reet uit
    of je nu "de "dubieuze" Warner titels" met een receiver met of zonder ATMOS
    afspeelt. het dubieuze aan de titels is dat zij voor de franse en engelse taal
    een verschillende drager hebben gekozen voor ATMOS.

    De NL uitgave beschikt over een franstalige ATMOS track met Dolby TrueHD als drager.
    De NL uitgave beschikt over een engelstalige ATMOS track met Dolby Plus als drager.

    Dat waar je op moet letten is datgene dat als drager voor ATMOS is gebruikt en zoals we
    hier op het forum allemaal wel weten..... is Dolby TrueHD tot veel beter geluid instaat als
    Dolby Plus.

    ATMOS is de extra info voor de Top kanalen, zonder speakers die als Top kunnen
    dienen heb je dan ook niet de beschikking over ATMOS, dus met een 5.1 installatie
    kun je ook met een receiver die over een ATMOS decoder beschikt niet genieten
    van ATMOS geluid.

    De streek van Warner Bros is dat zij op de hoezen zet dat de engelse en de franse
    audio track in ATMOS zijn, wat zij er niet bijzetten is dat zij voor beiden een verschillende
    drager hebben gebruikt en wel de beste voor die franse shit track en de slechtste voor
    de originele engelse track.

    Ik denk, dat je, en velen met je, denken dat ATMOS voor een bepaalde kwaliteit staat,
    maar dat is dus niet waar en daar maakt Warner Bros misbruik van, de onwetendheid
    van de mensen wat ATMOS nu precies inhoud.

    Wil je wel een goed klinkende engelse audio track, dan ben je aangewezen op
    de UK of Italiaanse/Spaanse uitgaven, daarop staat wel de engelse audiotrack
    met Dolby TrueHD als drager voor ATMOS.

    Aangezien ik wel een ATMOS setup heb en heel veel geef om goed geluid ben
    ik dan ook best heel erg pissig op Warner Bros die hier de engelse track in
    een mindere vorm op de schijf heeft neergescheten

    Hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg was, al zullen velen het wel veel korter
    kunnen vertellen....
    Have fun and enjoy your collection

  24. #124
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je hebt niet per definitie plafondspeakers nodig om Dolby Atmos weer te geven. Natuurlijk is het beter, maar zelfs '5.1'-Atmos biedt al meer dan een reguliere track, omdat nog het nog steeds het geluid tussen de speakers plaatst, zeg maar. Het is zuiverder en biedt veel meer richting alleen gebruikt niet het volledige bereik van Dolby Atmos. Op de Dolby Atmos-demodisc zijn alle demo's beschikbaar in DD+ als TrueHD. Beiden zijn wel 7.1., maar het verschil valt dan enigszins mee. Maar goed, demofilmpjes zijn er om het maximale te tonen en elke stap terug levert altijd in, maar is evengoed relatief.

    Een ander voordeel is dat films in Dolby Atmos veel beter gemixed zijn en dus al voordeel bieden in elk formaat. Ook al speel je hem af in Dolby Digital! Het geluid is namelijk zo goed als de mix is. En als de mix goed is en gebaseerd op objecten in de ruimte dan kunnen DTS Neural X en Dolby Surround upmixer het bijna net zo mooi weer uit de track halen. Bijna dan...

    Ook ik vind echter dat plafondspeakers en een native source het verschil maken (Superman die nu ook echt omhoog vliegt ). Het is gewoon logisch en zo klinkt het ook. Ik luister letterlijk alles met een van die twee opties. Het staat altijd aan. Dus ik ben de eerste die toch zegt. Plafondspeakers zijn een must voor de volgende stap in surroundbeleving. Ik mis het als het er niet is, zo logisch is het...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 14-08-2016 om 15:56
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ja.... je mist iets, de kennis van wat ATMOS nu eigenlijk is, maar
    daarin ben je echt niet de enige als ik hier de diverse berichten zo
    lees....

    Hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg was, al zullen velen het wel veel korter
    kunnen vertellen....
    M.a.w. om het even bij de Warner titels te houden, ook al heb ik een 5.1 opstelling met een ATMOS receiver, dan nog heeft de UK uitgave voor mijn opstelling het betere geluid t.o.v. de NL uitgave? Maar het geluid van de NL uitgave is wel beter op een ATMOS receiver dan op mijn huidige receiver.
    Laatst aangepast door Johan1967 : 14-08-2016 om 15:44

Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •