De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vraag over Chromecast

    Een technisch vraagje: het schem van een laptop 1:1 klonen op een televisietoestel, gaat dat met een Chromecast?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij kan dat alleen met een apparaat dat op Android draait en waarschijnlijk met Chrome OS. Je kunt in Windows alleen een tabblad van de Chrome browser casten. Er zijn wel allerlei progjes die weer bepaalde bestanden kunnen casten, dus misschien moet je iets specifieker zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Het gaat in dit geval gewoon om een 1:1 kopie van het bureaublad. Geen browsers o.i.d. Blijkbaar niet, dus...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Nee, dat gaat niet. 1:1 zou wel kunnen op een android telefoon/tablet maar is naar mijn ervaring niet stabiel. Je bureablad kan je vergeten. Een hdmi/mini displayport kabel gebruik ik als ik het beeld 1 op 1 van mijn laptop naar tv wil krijgen, maar dat is heel wat anders.

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Al zou het kunnen ga je wel enige vertraging krijgen. Voor films via de laptop is dat geen probleem, maar met de muis werken is al wat vervelender. Zo kon ik mijn bureaublad op mijn telefoon zien, maar nuttig was dat nooit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Je kunt weldegelijk naar je Chromecast streamen vanaf je windows en zelfs osx computer. En dan idd niet alleen de browser. Zorg er wel voor dat je de Chrome browser hebt en de Chromecast plugin. Vervolgens ga je rechtsbovenin naar het cast icoontje in je browser. Er klapt een venstertje open met 'dit tabblad casten naar...' Klik dan op en hele kleine pijltje rechtsbovenin en kies Scherm/venster casten.

    Zie ook hier: http://allaboutchromecast.com/chrome...d-audio-to-tv/
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Ow ja dat ging wel op die manier, gebruik het nooit dus was het al weer vergeten...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Heb sinds vandaag ook de Chromecast omdat de Netflix-app in mijn blurayspeler steeds vaker vage connectieproblemen aangaf (en ook de andere apps in de blurayspeler). TV heeft geen netflix app, dus vandaar de chromecast.

    Nu heb ik alleen het idee dat de beeldkwaliteit slechter is dan wanneer ik via de blurayspeler Netflix-content afspeel. Op de blurayspeler kon ik ook controleren wat de streaming quality was (480, 720, 1080 HD etc), op de chromecast kan ik dit niet zien en ook niet aanpassen (wel de audiosporen en de ondertitels). Via google krijg je de tip de beeldkwaliteit te optimaliseren door de chromecast extension voor de Chrome browser te installeren en dan via die extension op het menu Opties te klikken. Als ik dat doe krijg ik echter geen opties menu. Bovendien bedien ik de Chromecast met mijn iPhone, niet met de laptop.

    Wie heeft tips?

  9. #9

    Standaard

    Geen chromecast-gebruikers hier op het forum dus?

  10. #10

    Standaard

    Zal er straks of morgen naar kijken voor je, kan me wel herinneren dat ik in de browser iets van hoge kwaliteit in kon geven en er ook nog 720p bij stond als andere keuze.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Zal er straks of morgen naar kijken voor je, kan me wel herinneren dat ik in de browser iets van hoge kwaliteit in kon geven en er ook nog 720p bij stond als andere keuze.
    Dank. Maar via de app op mijn blurayspeler kreeg ik een stream van 1080. Bedoel je dat de chromecast niet hoger dan 720p aankan?

  12. #12

    Standaard

    Ik denk dat het slim is te kijken wat Netflix voor signaal uitstuurt vanuit de app. Het kan dat de bespaar modus aanstaat betreffende mobiel internetverbruik waardoor die lagere resolutie aanneemt. Als je dit uitzet kun je wel Full HD kijken in de app en streamen naar Chromecast volgens mij. Dus even in de instellingen van de Netflix app kijken...

  13. #13

    Standaard

    Wat bedoel je met netflix app? In mijn netflix account staat de setting gewoon op full hd, in de netflix app op mijn iphone kan ik niets instellen qua beeldkwaliteit, dat is mijn vraag juist

  14. #14

    Standaard

    Nou nou, een beetje fatsoen is wel op zijn plaats, probeer nota bene alleen maar te helpen. In de app > app instellingen > mobiel dataverbruik. Deze kun je op hoog of ongelimiteerd zetten voor de hoogste beeldkwaliteit. De kwaliteit kun je dus zeker wel instellen. Of dit helpt voor streamen weet ik niet, ik gooi alleen maar wat balletjes op, hoop dat ik niet weer zo'n kortaf reactie ontvang anders is het gouw afgelopen met advies natuurlijk

  15. #15

    Standaard

    In Chrome valt niets meer in te stellen, zag dit op een help pagina staan:

    U hoeft geen Google Cast-opties voor mirroring meer in te stellen
    Voor eerdere versies van de Google Cast-extensie kon u opties voor resolutie, bitsnelheid, kwaliteit, enzovoort instellen om de content van uw tabblad naar uw Google Cast-apparaat te mirroren. Deze opties zijn verwijderd, omdat het systeem de kwaliteit, framesnelheid en resolutie nu automatisch aanpast op basis van uw content en de kwaliteit van uw netwerk.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan Scorsese Bekijk bericht
    Nou nou, een beetje fatsoen is wel op zijn plaats, probeer nota bene alleen maar te helpen. In de app > app instellingen > mobiel dataverbruik. Deze kun je op hoog of ongelimiteerd zetten voor de hoogste beeldkwaliteit. De kwaliteit kun je dus zeker wel instellen. Of dit helpt voor streamen weet ik niet, ik gooi alleen maar wat balletjes op, hoop dat ik niet weer zo'n kortaf reactie ontvang anders is het gouw afgelopen met advies natuurlijk
    Excuus voor de toon, als ik het teruglees komt het idd bot over, was niet de bedoeling (beetje gehaaste post), zeker dank voor de hulp.

    Het probleem is nu opgelost, was een wifi-probleem. Ik dacht dat ik dit uitgesloten had, maar door op een ander wifinetwerk in te loggen werd het opeens veel beter.

    Heb in de app op mijn iphone het dataverbruik ook op unlimited gezet, maar heb het idee dat dit alleen beïnvloedt hoe je netflix er op de iphone uitziet. Dit omdat ik op mijn pc (chrome plugin in browser) niets kan instellen en daarmee ook de Chromecast kan aansturen.

    Als ik het goed begrijp 'bedien' je de Chromecast alleen met je iphone, je streamt niet iets vanaf je iphone toch? (Dwz je kunt je telefoon daarna uitzetten, maar de film blijft gewoon doorspelen).

    Wel blijft het beeld schokkerig, maar dat is geloof ik een 50/60Hz probleem, wat je wel handmatig kunt aanpassen in de Chromecast, maar wat voor het uiteenlopende bronmateriaal van netflix per keer kan verschillen.
    Laatst aangepast door Oakey : 07-09-2016 om 08:17

  17. #17

    Standaard

    Wifi moet inderdaad wel sterk genoeg zijn, liefst het maximum aantal streepjes, die kun je zien als je de chromecast aanzet(beginscherm). Ik neem aan dat je netflix "cast" vanuit je iphone naar de chromecast? Het uitzetten van de telefoon maakt inderdaad niets uit.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •