De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blue Movie (1971) Blu-ray ??

    Hallo,

    Ik wou dit heel erg graag kwijt.
    Ik heb laatst even contact gehad met het EYE film instituut in Amsterdam.
    Ze hebben de film Spetters uit 1980 gerestaureerd en die is later uitgebracht op blu-ray een hele mooie versie was dat.
    Jullie kennen vast wel de film Blue Movie uit 1971 van Wim Verstappen met Hugo Metsers en Kees Brusse.
    Maar de DVD versie die daar van is is heel erg slecht omdat het nog maar de enige kopie was die van de film over is.
    Er gingen geruchten rond dat het EYE film instituut de film Blue Movie zou gaat restaureren.
    Dus ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of dat zo is. Ik kreeg een mailtje terug en wat blijkt ze hebben hem al gerestaureerd!!!!
    Zelf zou ik heel graag willen dat ook deze film opnieuw word uitgegeven op DVD en op Blu-ray vooral op Blu-ray.
    Ik heb ook Lumière gemaild of ze dat zouden gaan doen omdat zij ook de gerestaureerde versie van Spetters hebben uitgegeven.
    Helaas stond het niet op de planning zeiden ze
    Nou was mijn vraag zouden jullie het ook niet heel erg tof vinden als de gerestaureerde kopie van de film Blue Movie word uitgegeven op DVD en Blu-ray net als Spetters ??
    Misschien moeten we met zijn allen Lumière en het EYE film instituut erover mailen dan gaan ze misschien wel denken dat er best veel belangstelling bij is en dat ze er iets mee gaan doen dat zou wel super tof zijn!


    Hier is de e-mail van het EYE film instituut :

    Schermafbeelding 2016-01-31 om 22.50.05.jpg

  2. #2

    Standaard

    Geruchten? Een beetje google levert je genoeg feitelijke bron op, notabene op Wikipedia waar minstens sinds september 2015 deze tekst te lezen staat;
    "Volgens een artikel in Het Parool van 24 juni 2013 heeft de Duitse coproducent Dieter Geissler het originele filmnegatief beschikbaar gesteld voor renovatie door het EYE Film Instituut Nederland."
    Het is alleen wel zo dat er een markt voor moet zijn, en die was er met de dvd-uitgave, in tegenstelling tot wat men hoopte na alle petities en fanacties, ook al nauwelijks.

  3. #3

    Standaard

    Ja dat had ik ook gezien maar het was niet zeker of EYE de film ging restaureren maar dat hebben ze gelukkig wel gedaan.
    Ik hoop echt dat er markt voor komt want die ongerestaureerde versie die nu uitgebracht is op DVD ziet er echt niet uit.
    Hoop dat ze hem dan ook op Blu-ray gaan uitbrengen net als Spetters.
    Wat ik er van begrijp klagen er ook best wel veel mensen over de kwaliteit van de film die op DVD is uitgekomen dus er moet haast wel markt voor zijn.

  4. #4

    Standaard

    Het is inmiddels bekend! Hij komt in 2018 uit op bluray in Amerika! Net als Frank en Eva!

    http://www.dutchcultureusa.com/blog/...e-us-this-year

  5. #5

    Standaard

    Misschien trap ik nu tegen heilige huisjes hier, en ik ben qua film- en tv vaak van alle markten thuis, maar ik vind Blue Movie me toch even een ongelofelijk overschatte rukmovie. My god, wat vreselijk. De film voelt nog net als dat 'ie in de 70s werd onthuld; een rebelse film die rebels is om te rebelleren. Het grote contrast met Spetters is dat dat een film is die, hoewel die ook rebels en tegendraads was met wat er destijds 'gangbaar' was, nog wel ietsje meer had dan een dun lijntje als 'oversekste man komt uit de gevangenis en wil seks'.

    We zouden er niet meer van moeten maken dan dat het eigenlijk is: Blue Movie is in mijn ogen gewoon de duurst geproduceerde platte seksfilm die Nederland ooit gekend heeft.

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •