Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 103 worden weergegeven.
  1. #26
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ja.... ik heb ook ooit eens zo'n kromme voorstelling mee mogen maken,
    was dacht ik ooit eens ergens op een kermis, maar dat wil nog niet zeggen
    dat ik het zelf zou willen hebben.(echt niet)
    Maak dat geregeld mee ... oh wacht nee dat is op het werk als er weer eens iemand een "i notta speak the good English" presentatie moet geven

    On-topic dan maar, persoonlijk heb ik weinig met 3D, lange tijd tot de mooie Pana plasma hier kwam was alleen de BD speler en Marantz processor 3D klaar maar niet het scherm. Denk dat sinds ik de Panasonic heb ik misschien 4 keer een film in 3D gekeken. Wen er maar niet aan, met die bril op mijn snoet, wat voor mij als brildrager een nadeel is want die 3D bril boven mijn bril prikken zit er niet echt in, en alleen met de 3D bril, tja mijn ogen zijn niet meer de beste dus mis 'k ook wat aan beelden.

    En curved ? Yeah i like my women curved, but not my screens
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  2. #27

  3. #28

    Standaard

    Nu voel je je toch wel een beetje in de zak gezet nadat je je home entertainment installatie op 3D hebt voorzien. Dit betekent waarschijnlijk ook dat het 3D blu-ray aanbod zal verdwijnen... (Star Wars 7 en Snoopy The Movie,...)

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Nu voel je je toch wel een beetje in de zak gezet nadat je je home entertainment installatie op 3D hebt voorzien. Dit betekent waarschijnlijk ook dat het 3D blu-ray aanbod zal verdwijnen... (Star Wars 7 en Snoopy The Movie,...)
    Ja en als je tv stuk gaat dan kun je je 3d collectie weg gooien als er geen 3d tv's meer te koop zijn, goed gedaan,ik ben in ieder geval niet blij als Disney geen 3d versie van The force awakens uitbrengt. kan dit zomaar, ik heb inmiddels behoorlijk geinversteerd in mijn collectie.

    een ding is zeker, ik ga mijn blu-rays niet vervangen door ultra HD , ik ben eindelijk wijzer geworden, genoeg is genoeg.
    Laatst aangepast door mryoda : 12-02-2016 om 12:50
    "Back? There is no back! There is only forward!"

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Mmm.... als ik het goed begrijp laten ze de liefhebbers dan vies in de steek.

    Dacht dat de kromme TV's niet echt een succes zijn als ik een bericht van LG
    moet geloven en nu gaat Samsung je bijna verplichten om zo'n lelijk krom
    hok te kopen omdat ze de highend modellen niet meer plat zouden uit willen brengen....

    Maar dan lees je weer:

    Eind 2015 begon Samsung met het aanbieden van platte versies van enkele Curved-modellen, nadat eerder dat jaar alle high-endmodellen gebogen tv's waren.
    Ja..... je kan als fabrikant natuurlijk wel een hype proberen door te drukken,
    maar niet iedereen is er van gediend.

    Zou het erg jammer vinden als 3D helemaal zou stoppen, hoef 3D echt niet
    elke dag te zien en zeker niet alles in 3D, het kan vermoeiend zijn en ook ik als
    liefhebber heb niet altijd zin om met een bril op te kijken, al moet ik wel zeggen
    dat ik bij mijn beamer grote en comfortabele brillen heb, mensen met een bril kunnen
    de 3D bril voor hun eigen bril opzetten als ze tenminste niet zelf ook al een fors
    bemeten bril op de neus hebben.

    Vind het ook wel erg voortijdig dat Samsung er helemaal mee wil stoppen, we
    zitten al een tijdje in een magere tijd, er zijn/waren genoeg mensen die best wel
    een 3D set willen hebben maar het geld er niet voor hadden, laten we eerlijk
    zijn, bij 3D komt voor veel mensen toch wel een behoorlijke investering om
    de hoek kijken, speciale TV, Blu Ray speler moet het kunnen en er komen
    in het geval van actieve 3D ook nog wat kostbare brillen bij. Ook de 3D blu rays
    zijn duurder dan een DVD en en een 2D blu ray, toch zaken die de minima
    niet makkelijk over de streep trekken. Er zijn mensen die nog steeds niet verder
    gekomen zijn dan DVD en mensen die pas naar plat zijn gegaan nadat hun CRT
    er mee stopte..... en die hadden/hebbeneen behoorlijk langere levensduur dan
    de rotzooi die ze tegenwoordig op de markt kwakken.

    Iets komt niet snel genoeg van de grond en dan laat je het weer vallen
    en laat je de liefhebbers in de steek en de mensen die er aan toe zijn ontneem
    je de behoefte.

    Je kan als fabrikant geen knappe schijfjes maken voor UHD, je stopt dan
    daarop met 3D en vervolgens maak je dan ook maar geen TV's meer met
    die ondersteuning.

    Zelf heb ik geen behoefte meer aan een TV, beamer echt alles en dat
    bevalt prima, ook 3D doet het erg goed met de beamer, denk dat ik meneer
    Samsung lekker zijn UHD spulletjes laat houden.

    Maar eens gaan kijken naar nog een extra beamer en wat lampen,
    zal ik maar geen 4K gaan nemen en helemaal geen UHD speler.....
    stel je voor Samsung laat het in de steek..... blijf je daar ook nog eens
    mee zitten.... Oh.... en wat extra 3D-brillen voor de beamer, het
    liefst met een batterij...

    Het vertrouwen in de industrie wordt je op deze manier wel ontnomen.

    Schande..... producenten, ga je schamen.

    Samsung..... een knappe OLED konden ze nog niet maken de boel
    krom verkopen en dan mekkeren dat het zo geweldig is, daaaaag.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #31

    Standaard

    Je hebt het beter verwoord dan wat ik hierboven schreef, maar ik ben het volledig met je eens, voel me echt genaaid op deze manier.
    "Back? There is no back! There is only forward!"

  7. #32

    Standaard

    Het is idd typisch een gevalletje van : beetje (erg) jammer..... Maar over naar de 4K ga ik nu al helemaal niet, en juist om deze ontwikkeling. Het kan zo de nek omgedraaid worden voor iets anders.

  8. #33
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is ook best lastig om je staande te houden en maar weer te kunnen verkopen. Verdorie, zo jammer dat het wiel jaren geleden al is uitgevonden en probeer het publiek dan maar iets te verkopen wat al goed rolt. Als we dan straks UHD BD's zonder 3D willen promoten dan moeten we de hobbels uit de weg nemen..., letterlijk en figuurlijk.

    Aan de andere kant moet er wel een markt voor zijn. Maar het vertrouwen van het publiek krijgt wel een deuk. Zeker als je je richt op de medium kopende markt die je eerst wijs hebt gemaakt dat ze toch echt een 3D-tv moeten kopen en iets meer moeten betalen voor een 3D-bd.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 12-02-2016 om 14:47
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het is ook best lastig om je staande te houden en maar weer te kunnen verkopen. Verdorie, zo jammer dat het wiel jaren geleden al is uitgevonden en probeer het publiek dan maar iets te verkopen wat al goed rolt. Als we dan straks UHD BD's zonder 3D willen promoten dan moeten we de hobbels uit de weg nemen..., letterlijk en figuurlijk.

    Aan de andere kant moet er wel een markt voor zijn. Maar het vertrouwen van het publiek krijgt wel een druk. Zeker als je je richt op de medium kopende markt die je eerst wijs hebt gemaakt dat ze toch echt een 3D-tv moeten kopen en iets meer moeten betalen voor een 3D-bd.
    Nou ik ga in ieder geval meer geld overhouden. They can stick 4k where the sun don't shine.
    "Back? There is no back! There is only forward!"

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het is ook best lastig om je staande te houden en maar weer te kunnen verkopen. Verdorie, zo jammer dat het wiel jaren geleden al is uitgevonden en probeer het publiek dan maar iets te verkopen wat al goed rolt. Als we dan straks UHD BD's zonder 3D willen promoten dan moeten we de hobbels uit de weg nemen..., letterlijk en figuurlijk.

    Aan de andere kant moet er wel een markt voor zijn. Maar het vertrouwen van het publiek krijgt wel een druk. Zeker als je je richt op de medium kopende markt die je eerst wijs hebt gemaakt dat ze toch echt een 3D-tv moeten kopen en iets meer moeten betalen voor een 3D-bd.
    ]
    Die deuk zijn ze nu toch wel zelf wel aan het vergroten, mijn
    vertrouwen in de HT industrie is nu toch ook een eind gedaald.

    De schijfjesboeren proberen aan alle kanten je de downloadshit
    in je mik te drukken, kunnen ze mindere kwaliteit voor de volle
    mep bij je thuis afleveren zonder er zelf voor van hun gat af te
    hoeven komen..... service van lik me vessie voor de hoofdprijs

    Zelf zit ik als verzamelaar van films op schijf helemaal niet te wachten
    op die Digital Copy en UV shit, download is voor mij als liefhebber
    van kwaliteit NOT DONE. je privacy is ruk, ze kunnen dan echt alles
    in de gaten houden, wat, wanneer en je beperken en hun wil opleggen.

    Kijk.... met Netflix heb ik niet echt een probleem, het kost geen drol.....
    tenminste nu nog niet, totdat er een verslaving is gekweekt...... maar
    zolang als het zoals nu met een leuk aanbod voor weinig op de markt is
    heb ik er geen probleem mee.

    Maar een film online kopen en hem dan door die boeven te laten streamen.....
    ... JAKKES BAH, moet er niet aan denken.... gelukkig heb ik voorraad en moet
    wel erg oud worden wil ik alles nog een keer willen zien

    Koop toch niet een mooie ht set om er mindere kwaliteit dan er mee mogelijk
    is af te spelen.... ach voor een TV serie van Netflix is dat net weer even anders,
    maar een speelfilm, dat wil je toch ook thuis zo kunnen beleven als in de bios,
    of zit ik nu op het verkeerde forum
    Have fun and enjoy your collection

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mryoda Bekijk bericht
    Nou ik ga in ieder geval meer geld overhouden. They can stick 4k where the sun don't shine.
    Hoop dat ze genoeg ruimte hebben

    Mijn portie erbij
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    Deze week ook al gelezen dat Netflix geen geloof heeft in UHD, maar zich wil richten op HDR.
    Dat zou de toekomst zijn vanwege de geringere bandbreedte.
    Vreemd genoeg zie ik op HBO nu een 3D titel bij: binnenkort verwacht....
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Deze week ook al gelezen dat Netflix geen geloof heeft in UHD, maar zich wil richten op HDR.
    Dat zou de toekomst zijn vanwege de geringere bandbreedte.
    Vreemd genoeg zie ik op HBO nu een 3D titel bij: binnenkort verwacht....
    Heb enkel nog Netflix..... laat maar weten of dat in 3D ook werkelijk komt, misschien dan wel een HBO abbo erbij ,
    al heb ik eigenlijk alles dat tot nu toe in 3D is uitgekomen wel in bezit, of bijna in bezit

    Ben dan ook benieuwd naar de geluidskwaliteit..... Netflix doet het met streamen met Dolby Plus in mijn ogen
    niet eens slecht voor series, maar de HD audio formaten zullen er waarschijnlijk wel nooit van komen en dat is
    dan weer de no go voor mij.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #39

    Standaard

    3D television is dead: Samsung and LG cut back on 3D TV production

    http://www.ibtimes.co.uk/3d-televisi...uction-1542580

    Verder, voor het westen bestaat 3D eigenlijk alleen nog doordat 3D in Azië, en dan met name in China nog heel populair is.
    Z'n 90% van de 3D films is daarom een achteraf conversie (een film in 3D opnemen kost 2 tot 4x de opname kosten + extra voor de delen die in postproductie worden geproduceerd),
    die vaak niet eens in de US in de bioscoop komt en beperkt in het westen.
    En bij kosten van tussen de 50.000 en 100.000 dollar per minuut, moet je als producent wel zeker zijn dat je dit terug verdient...
    "A man's got to know his limitations", ...

  15. #40

    Standaard

    Ik heb niet super veel 3D titels in de collectie, dus bij mij zal het effect niet zo heel groot zijn als het verdwijnt. Maar van de titels die ik heb, vind ik toch wel plezierig om af en toe stukjes te bekijken. Ook gebruik ik 3D weleens als demo bij visite.

    Goede 3D kan wel degelijk een verrijking van een film zijn, maar tegelijkertijd zou ik het waarschijnlijk niet heel erg missen.
    Wel zou ik het vreemde tegenstelling vinden als de 3D in de bios blijft (met bijbehorend prijskaartje) en bij de fysieke drager verdwijnt.

  16. #41

  17. #42

    Standaard

    En dus zijn straks al die 3D Blu-rays waardeloos geworden? Ik kan me dat haast niet voorstellen. Waarom de 3D-techniek niet gewoon in het toestel laten zitten? Het is maar een miniscule chip. Ja, mooier zou zijn om 3D zonder speciale bril te kunnen bekijken; het valt te hopen dat die optie eens werkelijkheid wordt.
    Enfin, Blu-ray 3D wordt dus net zo'n niche product als laserdiscs ooit. Superieure kwaliteit, maar te kleine markt, en dus draaien we het de nek om.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #43

    Standaard

    Welke merken blijven er dan eigenlijk over van 3D tv's die dan nog gewoon hier in de winkels van bijvoorbeeld de MM te koop zijn/blijven?.

    Ik heb weliswaar nu nog wel een 3D tv die het nog goed doet, maar ik zou wel in de toekomst mijn 3D Blu-ray schijfjes willen kunnen blijven afspelen.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Welke merken blijven er dan eigenlijk over van 3D tv's die dan nog gewoon hier in de winkels van bijvoorbeeld de MM te koop zijn/blijven?.

    Ik heb weliswaar nu nog wel een 3D tv die het nog goed doet, maar ik zou wel in de toekomst mijn 3D Blu-ray schijfjes willen kunnen blijven afspelen.
    Tsja, dat is de vraag. Grote kans dat dat de anderen gaan volgen. Is het niet dit jaar, dan wellicht volgend jaar of in 2018 .

  20. #45
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Voor de echte liefhebber is het momenteel toch lastig shoppen deze tijd. Ik vind dat er veel te lang doorgeborduurd wordt op bestaande technieken. 4K heeft voor mij nog nul meerwaarde. Men zou zich moeten concentreren op een nieuwe techniek. OLED of beter. Maar daar ga je al. Voor de echte liefhebber. Dat is een kleine markt. Dus we leven in een "als het niet hoeft doen we het niet" - cultuur. 3D-liefhebbers zijn net zo schaars en de massa hoeft het niet. Het is bijna een logische stap. Maar ik zou niet weten waarom ik daar nu afscheid van zou moeten nemen. Dus dan moet ik een forse stap terug in kwaliteit en ik krijg ook nog minder. Zo lang het heel blijft ben ik blij dat ik de markt nu niet op hoef... Perse.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Voor de echte liefhebber is het momenteel toch lastig shoppen deze tijd. Ik vind dat er veel te lang doorgeborduurd wordt op bestaande technieken. 4K heeft voor mij nog nul meerwaarde. Men zou zich moeten concentreren op een nieuwe techniek. OLED of beter. Maar daar ga je al. Voor de echte liefhebber. Dat is een kleine markt. Dus we leven in een "als het niet hoeft doen we het niet" - cultuur. 3D-liefhebbers zijn net zo schaars en de massa hoeft het niet. Het is bijna een logische stap. Maar ik zou niet weten waarom ik daar nu afscheid van zou moeten nemen. Dus dan moet ik een forse stap terug in kwaliteit en ik krijg ook nog minder. Zo lang het heel blijft ben ik blij dat ik de markt nu niet op hoef... Perse.
    Ik mag hopen dat "onze" tv (aangezien we dezelfde hebben ) het nog lang blijft doen Claudio. Ik zou ook niet een stap terug willen doen (LED), dus dan kom je op OLED uit. Maar ja, je wilt ook geen kleiner formaat, dus dan kom je op 65" OLED uit. Maar als je daar de prijzen van ziet...nog wel 2x zo duur als mijn huidige tv, dat is echt teveel.

  22. #47

    Standaard

    Ben benieuwd wat Sony gaat doen. Zijn brengen natuurlijk ook 3D films op Blu-ray uit. Als men stopt met 3D TV's, zal men op termijn ook stoppen met de films, en andersom.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Welke merken blijven er dan eigenlijk over van 3D tv's die dan nog gewoon hier in de winkels van bijvoorbeeld de MM te koop zijn/blijven?.

    Ik heb weliswaar nu nog wel een 3D tv die het nog goed doet, maar ik zou wel in de toekomst mijn 3D Blu-ray schijfjes willen kunnen blijven afspelen.
    Als ik jou was zou ik er rap een gaan kopen want het kan sneller dan je denkt gedaan zijn.
    Tegen die tijd dat jou huidig toestel kapot gaat zullen ze er niet meer zijn denk ik zo.
    Laatst aangepast door jeroeni : 18-02-2016 om 20:15

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Als ik jou was zou ik er rap een gaan kopen want het kan sneller dan je denkt gedaan zijn.
    Tegen die tijd dat jou huidig toestel kapot gaat zullen ze er niet meer zijn denk ik zo.
    Ik woon maar in een appartementje, en heb ik in de slaapkamer al een grote TV staan, en in de kamer een 55inch 3D TV. Ik heb verder geen zolder, dus opslaan is geen mogelijkheid. En financieel heb ik geen boompje waar ik zomaar effe wat flappen van af kan trekken.

    Maar ik vind het maar een achterlijk idee: Wel 3D films uitbrengen, maar wel stoppen met 3D TV's, zodat je ze niet meer kan afspelen.

    Welke gladiool dat bedacht heeft, moeten ze ook een strik omdoen en buiten trappen.

    Wat doe je dadelijk met al je 3D schijfjes en brillen? Ze gebruiken als onderzetters en als een soort van zonnebril?.

  25. #50

    Standaard

    Door verhuis ben ik op dit moment mijn nieuwe thuisbioscoop aan het inrichten en heb een nieuwe 3D projector aangeschaft van Epson. Nu zal toch vooral 2D geken worden, maar toch is het spijtig dat 3D zal verdwijnen in de "huiskamer. De meerwaarde van 3D functie van de projector vervalt hierdoor wat omdat er minder tot geen nieuwere titels zullen aankomen.. Ga wel snel nog even wat 3D RF brillen in huis halen van Samsung. Zijn stuk goedkoper dan die van Epson zelf en werken prima met de projector.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 18-02-2016 om 21:08

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •