Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.

Discussie: Spectre (Blu-ray)

  1. #1

    Standaard Spectre (Blu-ray)

    Spectre (Blu-ray)

    Een terugkeer naar oude hoogte?

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Heb de UK uitgave, koop de laatste tijd steeds minder NL uitgaven, voornamelijk omdat ik het
    idee krijg dat we het hier moeten doen met uitgeklede mindere uitgaven, vooral op audiogebied,
    zoals ook deze uitgave alweer laat zien/horen.

    Heb de UK uitgave bekeken op een speler waarbij alle filters met de hand aan of uitgezet
    kunnen worden, met alle filters uit had de UK uitgave een vreemd pulserend beeld met
    lichter en donker wordend beeld, dit viel vooral op bij donkere shots.... met een andere
    speler was er niets mis met het beeld.

    Het geluid van de UK uitgave was gewoon goed, een DTS HD MA 7.1 engels talige track
    waar niets op aan te merken was.

    De film duurde bijna 2,5 uur en hij kon me niet al die tijd echt geboeid houden, voor een
    Bond film viel hij me eigenlijk een beetje tegen, ook geen ATMOS of DTS X en ook
    niet in 3D, erg gewoontjes allemaal.

    Voor mij was het het niet helemaal, maar laat je daardoor vooral niet tegenhouden,
    misschien had ik mijn dag niet, zal hem op een later tijdstip weer eens een herkansing
    geven.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Heerlijke Bond weer, ik ben groot fan en kijk daarom wat gekleurder Beeld is zeer goed en het geluid gewoon subliem. Wat een geweldige plaatsing en detaillering, hoe zal de 7.1 dan wel niet zijn op een geschikte set-up???
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Vandaag een grote dag gepland! De hele dag kwispelend bij de brievenbus zitten wachten op deze film. Als Bondfan was er zoveel te smullen in deze film! Klassiek en chique filmentertainment!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Heerlijke Bond weer, ik ben groot fan en kijk daarom wat gekleurder Beeld is zeer goed en het geluid gewoon subliem. Wat een geweldige plaatsing en detaillering, hoe zal de 7.1 dan wel niet zijn op een geschikte set-up???
    Ja.... dat gekleurder kijken straalde er dan ook duidelijk vanaf, vooral in het begin van de film.... dacht dat er wat stuk was

    Yep..... met het geluid was niets mis in 7.1, heb daar nog dolby surround aan toegevoegd voor de top kanalen, over het
    geluid niets te zeuren...... alleen waarom geen ATMOS of DTS X?
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Hmmm, wel erg jammer dat wij het weer zonder die 7.1 track moeten doen. Heb deze beluisterd en deze is toch wel referentiemateriaal. Met Dolby Prologic kan je de achterste twee kanalen ook betrekken, maar dat voelt toch anders. Als ik ooit eens wat tijd ervoor heb dan ga ik ze eens vergelijken. Ben dan wel eens benieuwd of het echt scheelt.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ja.... dat gekleurder kijken straalde er dan ook duidelijk vanaf, vooral in het begin van de film.... dacht dat er wat stuk was

    Had hem ook al in de bios gezien, dus wist wat er kwam. Niet qua geluid betreft trouwens, de bios was net open en de bas was nog niet ingeregeld of stond gewoon uit.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Yep..... met het geluid was niets mis in 7.1, heb daar nog dolby surround aan toegevoegd voor de top kanalen, over het
    geluid niets te zeuren...... alleen waarom geen ATMOS of DTS X?
    Ja zou Atmos referentiemateriaal geweest zijn, maar de Bond franchise kennende wilde ze daar vast geld voor hebben of zo, maar er kan ook over een paar maanden een uitgave komen met Atmos natuurlijk
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Ik snap niet hoe Patrick erbij komt dat er een DTS-HD MA 5.1 spoor op staat. Ik heb de Blu-ray afgespeeld op mijn computer met PowerDVD, op mijn Sony Blu-ray speler en op mijn PS3 en ze geven allemaal DTS-HD MA 7.1 aan! MIjn receiver en het menu van de Blu-ray ook.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ik snap niet hoe Patrick erbij komt dat er een DTS-HD MA 5.1 spoor op staat. Ik heb de Blu-ray afgespeeld op mijn computer met PowerDVD, op mijn Sony Blu-ray speler en op mijn PS3 en ze geven allemaal DTS-HD MA 7.1 aan! MIjn receiver en het menu van de Blu-ray ook.
    Lol, ik heb er niet op gelet en hij staat weer in de videotheek. geen idee of ik dat daar kan checken en ik ben vandaag vrij...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Dat is toch echt wat de software die ik gebruik (BD info) aangaf. Maar ben benieuwd naar je bevindingen Frank.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Dat is toch echt wat de software die ik gebruik (BD info) aangaf. Maar ben benieuwd naar je bevindingen Frank.
    Fox meldt op zijn site gewoon 7.1 geluid:

    Spectre (Blu-ray)
    OMSCHRIJVING

    Talen English DTS-HD-MA 7.1, French DTS 5.1
    Ondertiteling Nederlands, Frans, Engels
    Menu's Nederlands, Frans, Engels
    Extra's

    • SPECTRE: Bonds grootste openingsscène
    • Videoblogs
    • Galerij
    • Bioscooptrailers

  12. #12

    Standaard

    Foutje,
    Bij de bespreking van de beeldkwaliteit staat:

    Skyfall
    is deels grotendeels ouderwets op film gefilmd en een aantal shots zijn digitaal.

  13. #13

    Standaard Re:

    De steelbook is binnen. Spectresb1.jpgSpectresb2.jpg
    Mooi detail: het voelbare kogelgat.

  14. #14
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Martwout: zelf gekocht of online? Benieuwd hoe Mediamarkt de steelbook verpakt heeft.

  15. #15

    Standaard

    Online bij MM. Hij zat in een kartonnen doos. Ik vraag me alleen af hoe je kan meedoen met die prijsvraag. Er zit niets bij. Ik heb hem als preorder besteld.

  16. #16

    Standaard

    Audio is gewoon DTS-HD Master 7.1 ����

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thomas-swa! Bekijk bericht
    Audio is gewoon DTS-HD Master 7.1 ����
    Als ik de BR opstart, kan ik die inderdaad als 1e keus kiezen. Die benaming staat dan vermeld. Of het inderdaad zo is, kan ik niet verder beoordelen. Ik heb geen apparatuur met speakers.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Dat is toch echt wat de software die ik gebruik (BD info) aangaf. Maar ben benieuwd naar je bevindingen Frank.
    Als ik een BD Info scan uitvoer dan geeft het programma inderdaad een Engels DTS-HD Master Audio 5.1 spoor aan, maar op internet heb ik onderstaande BD Info scan gevonden van de Poolse uitgave die voorzien is van Nederlandse ondertitels, dus hetzelfde is als de Nederlandse uitgave. Hier staat dat de disc een Engels DTS-HD Master Audio 7.1 audiospoor heeft met een DTS 5.1 core. En zoals gezegd, mijn apparatuur geeft ook een 7.1 spoor aan. Ik heb echter een 5.0 opstelling, dus ik kan dit niet met mijn eigen oren beoordelen.

    Disc Title: Spectre (2015)
    Disc Size: 46 709 348 110 bytes
    Protection: BD+
    BD-Java: Yes
    Playlist: 00800.MPLS
    Size: 40 283 891 712 bytes
    Length: 2:28:06.878
    Total Bitrate: 36,26 Mbps
    Video: MPEG-4 AVC Video / 24092 kbps / 1080p / 23,976 fps / 16:9 / High Profile 4.1
    Audio: English / DTS-HD Master Audio / 7.1 / 48 kHz / 4742 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)
    Audio: French / DTS Audio / 5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
    Audio: German / DTS Audio / 5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
    Audio: Italian / DTS Audio / 5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
    * Audio: Japanese / DTS Audio / 5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
    Audio: Czech / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 448 kbps
    Audio: Hungarian / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 448 kbps
    Audio: Polish / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 448 kbps
    Audio: Turkish / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 448 kbps
    * Subtitle: Japanese / 13,593 kbps
    Subtitle: English / 19,890 kbps
    * Subtitle: Japanese / 1,027 kbps
    Subtitle: French / 17,564 kbps
    Subtitle: Dutch / 18,140 kbps
    Subtitle: German / 20,754 kbps
    Subtitle: Italian / 19,391 kbps
    Subtitle: Arabic / 10,330 kbps
    Subtitle: Bulgarian / 18,722 kbps
    Subtitle: Croatian / 16,384 kbps
    Subtitle: Czech / 19,573 kbps
    Subtitle: Greek / 21,799 kbps
    Subtitle: Hebrew / 13,628 kbps
    Subtitle: Hungarian / 19,937 kbps
    Subtitle: Icelandic / 20,935 kbps
    Subtitle: Polish / 18,377 kbps
    Subtitle: Portuguese / 20,796 kbps
    Subtitle: Romanian / 18,721 kbps
    Subtitle: Serbian / 18,277 kbps
    Subtitle: Slovak / 18,137 kbps
    Subtitle: Slovenian / 16,558 kbps
    Subtitle: Turkish / 19,851 kbps
    Subtitle: English / 0,586 kbps

  19. #19
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Goed dat DVD.nl de recensie heeft aangepast, alleen het conclusie gedeelte bevat nog foute info.

  20. #20

    Standaard

    Veel van je vragen zijn te verklaren..

    Het licht en donker worden v/h beeld lijkt verdacht veel op een kopieerbeveiliging HDCP conflict.

    De film is niet in 3D omdat de 3D conversie weer z'n 8-10 miljoen extra zou hebben gekost en 6-7 weken postproductie extra.
    De film was oorspronkelijk wel in Armos aangekondigde en heeft in de bios alleen in Dolby gedraaid, maar omdat de release datum naar voren is gehaald met ca. 7 weken om de concurrente met SW VI uit de weg te gaan was er minden postproductie tijd.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb de UK uitgave, koop de laatste tijd steeds minder NL uitgaven, voornamelijk omdat ik het
    idee krijg dat we het hier moeten doen met uitgeklede mindere uitgaven, vooral op audiogebied,
    zoals ook deze uitgave alweer laat zien/horen.

    Heb de UK uitgave bekeken op een speler waarbij alle filters met de hand aan of uitgezet
    kunnen worden, met alle filters uit had de UK uitgave een vreemd pulserend beeld met
    lichter en donker wordend beeld, dit viel vooral op bij donkere shots.... met een andere
    speler was er niets mis met het beeld.

    Het geluid van de UK uitgave was gewoon goed, een DTS HD MA 7.1 engels talige track
    waar niets op aan te merken was.

    De film duurde bijna 2,5 uur en hij kon me niet al die tijd echt geboeid houden, voor een
    Bond film viel hij me eigenlijk een beetje tegen, ook geen ATMOS of DTS X en ook
    niet in 3D, erg gewoontjes allemaal.

    Voor mij was het het niet helemaal, maar laat je daardoor vooral niet tegenhouden,
    misschien had ik mijn dag niet, zal hem op een later tijdstip weer eens een herkansing
    geven.
    "A man's got to know his limitations", ...

  21. #21

    Standaard

    Scan van de Duitse uitgave met NL subs

    Disc Title: SPECTRE (2015)
    Disc Size: 46.709.348.110 bytes
    Protection: BD+
    BD-Java: Yes
    BDInfo: 0.5.8
    Notes:
    BDINFO HOME:
    Cinema Squid
    http://www.cinemasquid.com/blu-ray/tools/bdinfo
    INCLUDES FORUMS REPORT FOR:
    AVS Forum Blu-ray Audio and Video Specifications Thread
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1155731

    ********************
    PLAYLIST: 00800.MPLS
    ********************
    <--- BEGIN FORUMS PASTE --->
    [code]
    Total Video
    Title Codec Length Movie Size Disc Size Bitrate Bitrate Main Audio Track Secondary Audio Track
    ----- ------ ------- -------------- -------------- ------- ------- ------------------ ---------------------
    00800.MPLS AVC 2:28:06 40.283.891.712 46.709.348.110 36,26 24,09 DTS-HD Master 7.1 4742Kbps (48kHz/24-bit)
    [/code]
    [code]
    DISC INFO:
    Disc Title: SPECTRE (2015)
    Disc Size: 46.709.348.110 bytes
    Protection: BD+
    BD-Java: Yes
    BDInfo: 0.5.8
    PLAYLIST REPORT:
    Name: 00800.MPLS
    Length: 2:28:06.878 (h:m:s.ms)
    Size: 40.283.891.712 bytes
    Total Bitrate: 36,26 Mbps
    (*) Indicates included stream hidden by this playlist.
    VIDEO:
    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-4 AVC Video 24092 kbps 1080p / 23,976 fps / 16:9 / High Profile 4.1
    AUDIO:
    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    DTS-HD Master Audio English 4742 kbps 7.1 / 48 kHz / 4742 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)
    DTS Audio French 768 kbps 5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
    DTS Audio German 768 kbps 5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
    DTS Audio Italian 768 kbps 5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
    * DTS Audio Japanese 768 kbps 5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
    Dolby Digital Audio Czech 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps
    Dolby Digital Audio Hungarian 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps
    Dolby Digital Audio Polish 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps
    Dolby Digital Audio Turkish 448 kbps 5.1 / 48 kHz / 448 kbps
    SUBTITLES:
    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    * Presentation Graphics Japanese 13,593 kbps
    Presentation Graphics English 19,890 kbps
    * Presentation Graphics Japanese 1,027 kbps
    Presentation Graphics French 17,564 kbps
    Presentation Graphics Dutch 18,140 kbps
    Presentation Graphics German 20,754 kbps
    Presentation Graphics Italian 19,391 kbps
    Presentation Graphics Arabic 10,330 kbps
    Presentation Graphics Bulgarian 18,722 kbps
    Presentation Graphics Croatian 16,384 kbps
    Presentation Graphics Czech 19,573 kbps
    Presentation Graphics Greek 21,799 kbps
    Presentation Graphics Hebrew 13,628 kbps
    Presentation Graphics Hungarian 19,937 kbps
    Presentation Graphics Icelandic 20,935 kbps
    Presentation Graphics Polish 18,377 kbps
    Presentation Graphics Portuguese 20,796 kbps
    Presentation Graphics Romanian 18,721 kbps
    Presentation Graphics Serbian 18,277 kbps
    Presentation Graphics Slovak 18,137 kbps
    Presentation Graphics Slovenian 16,558 kbps
    Presentation Graphics Turkish 19,851 kbps
    Presentation Graphics English 0,586 kbps
    FILES:
    Name Time In Length Size Total Bitrate
    ---- ------- ------ ---- -------------
    02211.M2TS 0:00:00.000 2:28:06.878 40.283.891.712 36.264
    "A man's got to know his limitations", ...

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Veel van je vragen zijn te verklaren..

    Het licht en donker worden v/h beeld lijkt verdacht veel op een kopieerbeveiliging HDCP conflict.

    De film is niet in 3D omdat de 3D conversie weer z'n 8-10 miljoen extra zou hebben gekost en 6-7 weken postproductie extra.
    De film was oorspronkelijk wel in Armos aangekondigde en heeft in de bios alleen in Dolby gedraaid, maar omdat de release datum naar voren is gehaald met ca. 7 weken om de concurrente met SW VI uit de weg te gaan was er minden postproductie tijd.
    Het waren niet echt vragen, maar dingen die me waren opgevallen..... dank voor je toelichting

    Kopieerbeveiligingen, waardeloze rommel die allang achterhaald is en alleen voor narigheid zorgt, prutsers zijn de makers daarvan

    Oh..... en als ie wel in 3D gaat uitkomen...... wacht ik zeker dat ie heel goedkoop voor mijn voeten loopt, heb hem nu toch
    al gezien en zo bijzonder boeiend was hij niet.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Scan van de Duitse uitgave met NL subs

    Disc Title: SPECTRE (2015)
    Disc Size: 46.709.348.110 bytes
    Protection: BD+
    BD-Java: Yes
    BDInfo: 0.5.8
    Notes:
    BDINFO HOME:
    Cinema Squid
    http://www.cinemasquid.com/blu-ray/tools/bdinfo

    INCLUDES FORUMS REPORT FOR:
    AVS Forum Blu-ray Audio and Video Specifications Thread
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1155731
    Ik dacht dat BD Java allang in de vergetelheid was geraakt. Zorgt namelijk alleen maar voor problemen.
    En de verwijzing naar de website van CinemaSquid is ook bijzonder, want die site bestaat al een jaar niet meer.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik dacht dat BD Java allang in de vergetelheid was geraakt. Zorgt namelijk alleen maar voor problemen.
    En de verwijzing naar de website van CinemaSquid is ook bijzonder, want die site bestaat al een jaar niet meer.
    Voor BD-J is alleen het alternatief BD-V, maar dan kunnen die maatschappijen niets met UserProhibition en andere zooi je opdringen
    Dit is simpel de info die BDInfo: 0.5.8 genereerd als je een bitrate scan maakt ....
    Laatst aangepast door Hombre : 05-03-2016 om 11:13
    "A man's got to know his limitations", ...

  25. #25

    Standaard

    Sorry voor de bump maar er komt een 4K-box van de James Bond-films met Craig: https://www.amazon.co.uk/James-Bond-...&s=dvd&sr=1-22

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •