De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard Stream probleem.. van racemaatje van me..

    Weet iemand misschien wat het probleem is en hoe ik dat op zou kunnen lossen?

    Ik heb een probleem waarvan ik hoop dat er hier een netwerk-goeroe aanwezig is die misschien een oplossing weet. Ik stream vanaf mijn NAS (Qnap T219P) die boven staat en speel het af op mijn mediaplayer Dune D1 die middels HDMI aangesloten is op mijn receiver Denon AVR3313. Tussen de NAS en de Dune zit m'n router en een switch waarop ik nog wat andere apparaten heb aangesloten. Op zich gaat het streamen wel goed, echter zodra ik een blu-ray stream hapert het beeld en geluid (beeld is dan erg schokkerig en geluid valt wel). Ik heb van alles geprobeerd en ook gekeken wat de bitrates zijn. Als ik de NAS rechtstreeks aansluit op de Dune gaat alles vlekkeloos zonder haperingen, maar zodra ik m'n router (Asus AC66U) en/of switch (Sitecom 10/100/1000 switch) er weer tussen zet gaat het beeld weer haperen en is de bitrate een stuk lager. Hier even een opsomming van de bitrates die ik krijg:
    NAS --> Dune --> Denon AVR3313 --> tv = geen probleem --> bitrate 31 tot 43 Mbps
    NAS --> switch --> Dune --> Denon AVR3313 --> tv = haperingen --> bitrate 5 tot max. 15 Mbps
    NAS --> router --> Dune --> Denon AVR3313 --> tv = haperingen --> bitrate 4 tot max. 8 Mbps


    Het lijkt erop dat de switch en/of router het probleem zijn, maar ik zou echt niet weten wat ik daar aan zou moeten doen om het probleem op te lossen.


    Weet iemand misschien wat het probleem is en hoe ik dat op zou kunnen lossen?



    (Overigens heeft dit niets te maken met m'n internet snelheid, want die is zo gemiddeld 120 Mbps download en 12,40 Mbps upload volgens de Ookla speedtest)snelheid, want die is zo gemiddeld 120 Mbps download en 12,40 Mbps upload volgens de Ookla speedtest)
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  2. #2

    Standaard

    Lijkt erop dat je maatje downloads streamt..... niet iets waar we hier zo graag hulp bij verlenen,
    kan me vergissen natuurlijk.... dan heb ik niets gezegd
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Heeft hij het niet overgehad dus ga er ook niet vanuit. Probleem.. zie 1e bericht.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •