48% met 23 reviews om 53% met 197 reviews is niet echt te vergelijken hè. Maar ach, als je iets negatiefs wilt vinden dan is er altijd wel iets te verdraaien dat voldoet aan je eigen mening…
Niet te druk om maken. Zoveel van dit soort rollen zijn er simpelweg niet meer (films & acteurs te oud of er worden geen vervolgen op gemaakt) en vwb de nieuwe films maak je zelf uit of je ze bekijkt. Ik vind het eerlijk gezegd vwb deze film een beetje spijkers op laag water zoeken. Wees blij dat ze de rol van Sallah niet hebben gerecast denk ik dan.
DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!
In het algemeen snap ik niet dat mensen zoveel waarde hechten aan de mening van een reviewer. Ik bedoel, het is letterlijk de mening van 1 persoon. Nu staat de RT score op 50% gebaseerd op 28 reviews. Dat zijn dus de meningen van 28 mensen....als je daar op af moet gaan.
En dan nog is er altijd het geval van hoe deskundig ze zijn qua filmgeschiedenis, kennis van cinematografie etc. Er staat bijvoorbeeld een (positieve) review tussen van een youtuber die normaal gesproken DC series bekijkt, hoe serieus moet je dat nemen? Ik durf wel te stellen dat ik meer films gezien en meer over films heb gelezen dan de helft van die reviewers daar. Dan is mijn mening zeker niet belangrijker, want nogmaals: het is allemaal smaak. Maar het is ook een stukje ervaring want dan zie je bijvoorbeeld eerder referenties naar eerdere films of herken je bepaalde nostalgische linkjes die kunnen meespelen in je waardering van een film.
Eigenlijk wil ik zeggen: de reviews van de critics op RT heb je helemaal niets aan. Kijk de trailer als je wilt, als die bevalt, ga naar de film en vorm je eigen mening.
Je loopt een hoop mooie films mis als je je alleen hecht aan de kritieken van 'professionele' filmrecensenten.
Uiteindelijk blijft het een kwestie van smaak.
+1Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker;[URL="tel:2102594"
Ik ga mij van drie kritieken nu eens geen cent aantrekken...
Vandaag in Amsterdam gezien.
Goede cast.
De 1e 3 blijven de beste maar beter dan KotCS.
Een adaptatie van Fate of Atlantis had m.i. wat beters opgeleverd.
Maarrrr..... heeft Disney vakkundig Indy de nek omgedraaid zoals Solo en Luke? Nee.
Is PWB echt zo irritant? Nee.
Afgelopen weken de eerste drie gezien, maar die vallen ook bijna niet te overtreffen. Fate of Atlantis was wel bijzonder geweest, maar welke branche hadden ze dan moeten kiezen, want je kon de game op verschillende paden spelen.
Heb me net in de IMAX echt prima vermaakt. Niet een klassieker zoals de eerste drie, maar veel beter dan Kingdom of the Crystal Skull.
Eindelijk gezien en het viel niet tegen.
Ik heb mij best vermaakt en kwam blij de bios uit. Het voelde echt ouderwets avontuurlijk aan. Waller-Bridges vond ik redelijk irritant, maar dat gevoel werd gaandeweg de film gelukkig minder. Isidore die Teddy speelde vond ik eerlijk gezegd niet de allerbeste acteur maar goed, dat was nog wel te behappen.
Ford was eindelijk weer eens ouderwets op dreef en was geweldig om te zien. Heerlijk spektakel!
Ik zal niet meteen de UHD gaan kopen maar over een jaartje wil ik 'm zeker wel weer zien.
Wel opvallend dat toen ik vrijdag de kaartjes voor maandag ging boeken in de Dolby Cinema zaal, die nog helemaal leeg was.....geen goed teken. En imo onterecht voor deze leuke film.
Ik ga proberen om 'm nog voor mijn vakantie te zien.
EDIT het wordt morgenavond, woensdag 12/7
Laatst aangepast door Werner : 11-07-2023 om 18:07
Was een prima film en goed eens weer een historische avonturen film te zien. Waller-Bridges en haar handlanger hadden ze anders kunnen casten en schrijven.