Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 47 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat is jouw meest recente dubbeldip?



    Dubbeldippen...

    ...we komen er natuurlijk niet altijd onderuit. Verzamelen is nou eenmaal een ziekte en we móeten gewoon die nóg mooiere laatste versie hebben!
    Een béétje filmverzamelaar heeft toch al gauw meerdere versies van zijn favoriete films in de kast staan.

    Maar troost je, er zijn altijd mensen die het nóg gekker maken als jij:



    Dus geneer je niet en deel hier al jouw dubbeldips met ons! Welke films heb jij dubbel en wat zijn jouw laatste dubbeldips of dubbeldiptips?
    Laatst aangepast door BigLebowski : 02-10-2016 om 09:59
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  2. #2

    Standaard

    Let me kick off:



    Dvd kan en mag nu de deur uit!
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #3

    Standaard

    Misschien is het eerst belangrijk om vast te stellen wat telt als dubbeldip .
    Ikzelf zie een upgrade van DVD naar blu-ray niet als dubbeldip (want dan is de lijst erg, erg lang), maar alleen een dubbele koop binnen hetzelfde medium.

    Hoe zijn de meningen hierover?

  4. #4

    Standaard

    Wat rogue zegt, klopt uiteraard. Ik heb nogal wat double dips uitstaan van films waarbij de Beneluxversie Nederlandse ondertitels heeft, maar de niet Nederlands ondertitelde versie dan weer meer extra's. Als dat ook telt, dan heb ik er ook een boel.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Ik zie een upgrade ook als dubbeldip, of andersom Alle films die dubbel zijn gekocht, zelfde medium of niet, tellen als dubbeldips. Dus...
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #6

    Standaard

    Tja, ook een nieuwe versie kopen en de oude weer verkopen (zoals laatst Back To The Future) telt uiteraard niet...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    als je de eerdere versie al hebt verkocht voordat je de nieuwe versie aanschaft, dan telt het niet meer mee als dubbeldip. Maar als je de oude versie nog in huis hebt wel natuurlijk. Zo zie ik dat tenminste.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  8. #8

    Standaard

    Dat weet ik zo niet. De oudere versies verkopen duurt altijd wel een tijdje, ik zie toch altijd dat ik de nieuwe versie in handen heb en er bijv. niets van bonusmateriaal ontbreekt vooraleer ik de oude van de hand doe.

    Een double dip is bij mij toch écht wel het actief bijhouden van twee verschillende versies (op hetzelfde medium) van een zelfde film/serie, zonder de intentie één van de twee te verkopen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Verrassend, zo zie je dus maar weer dat het begrip ook nog eens een iets verschillende betekenis kan hebben voor iedereen Voor mij is een dubbeldip dus eenvoudigweg het dubbel in bezit hebben van een film, ongeacht op welk medium deze staat. Zolang er natuurlijk wel sprake is geweest van een dubbele aankoop! Vervang je dus een dvd voor een blu ray (ongeacht de meer of mindere extra's), dan is dat voor mij per definitie een dubbeldip. Koop je een uitgebreidere dvd versie met meer extra's dan een vorige kalere dvd versie die je al had, dan is dat natuurlijk net zo goed een dubbeldip.

    Mocht de algemene opvatting nou een andere blijken te zijn als ik heb, dan kunnen we altijd nog de regels wat aanpassen. Ik hoor het daarom graag. Vooralsnog houd ik me aan mijn bovenstaande definitie van een dubbeldip. Kunnen jullie daarmee leven?
    Laatst aangepast door BigLebowski : 05-04-2016 om 09:34
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Verrassend, zo zie je dus maar weer dat het begrip ook nog eens een iets verschillende betekenis kan hebben voor iedereen Voor mij is een dubbeldip dus eenvoudigweg het dubbel in bezit hebben van een film, ongeacht op welk medium deze staat. Zolang er natuurlijk wel sprake is geweest van een dubbele aankoop! Vervang je dus een dvd voor een blu ray (ongeacht de meer of mindere extra's), dan is dat voor mij per definitie een dubbeldip. Koop je een uitgebreidere dvd versie met meer extra's dan een vorige kalere dvd versie die je al had, dan is dat natuurlijk net zo goed een dubbeldip.

    Mocht de algemene opvatting nou een andere blijken te zijn als ik heb, dan kunnen we altijd nog de regels wat aanpassen. Ik hoor het daarom graag. Vooralsnog houd ik me aan mijn bovenstaande definitie van een dubbeldip. Kunnen jullie daarmee leven?
    Ik zie het dus ook exact zo. Als je een titel meerdere keren koopt is het een dubbeldip. Ik heb bv een titel op dvd maar er komt een mooie Blu-Ray die ik wil hebben dan zie ik dat als een dubbeldip...ik koop immers de film tweemaal.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Verrassend, zo zie je dus maar weer dat het begrip ook nog eens een iets verschillende betekenis kan hebben voor iedereen Voor mij is een dubbeldip dus eenvoudigweg het dubbel in bezit hebben van een film, ongeacht op welk medium deze staat. Zolang er natuurlijk wel sprake is geweest van een dubbele aankoop! Vervang je dus een dvd voor een blu ray (ongeacht de meer of mindere extra's), dan is dat voor mij per definitie een dubbeldip. Koop je een uitgebreidere dvd versie met meer extra's dan een vorige kalere dvd versie die je al had, dan is dat natuurlijk net zo goed een dubbeldip.

    Mocht de algemene opvatting nou een andere blijken te zijn als ik heb, dan kunnen we altijd nog de regels wat aanpassen. Ik hoor het daarom graag. Vooralsnog houd ik me aan mijn bovenstaande definitie van een dubbeldip. Kunnen jullie daarmee leven?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik zie het dus ook exact zo. Als je een titel meerdere keren koopt is het een dubbeldip. Ik heb bv een titel op dvd maar er komt een mooie Blu-Ray die ik wil hebben dan zie ik dat als een dubbeldip...ik koop immers de film tweemaal.
    Ook hier mee eens. Ik heb veel titels op BD/DVD gekocht vanwege een andere versie, andere en/of extra extra's, zoals bijv de Die Hard collection, Lethal Weapon, Black Hawk Down, T1 en T2, LOTR en The Hobbit en meest recentelijk The Hunger Games Mockingjay Pt 2 ivm de AR van de NL 3D-versie. Ik ben zelfs ook bepaalde HDDVD's aan het dubbeldippen.

  12. #12

    Standaard

    Vandaag kreeg ik de Arrow Academy versie van 3 Women (Altman) in huis ter aanvulling op mijn Nederlandse dvd. De dvd houd ik ernaast ivm met het andere kleurenpalet en de ondertitels. De Blu ray heeft meer extra's.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #13

    Standaard

    Secrets and lies

    Had de dvd al jaren nu de blu ray. Is wel een van mijn favorite films.

    Binnekort the Iron Giant op blu ray. Heb een dvd snapper. Erg slechte versie. Twijfel nog of ik voor de ultimate edition ga.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  14. #14

    Standaard

    Recente double dips op blu-ray nadat ik de film al had op dvd(deze verkoop ik meestal aan bekenden of geef ik weg bij verjaardagen) :

    - X-Men Trilogy
    - Collateral
    - The Last Samurai
    - The Exorcist en Exorcist the Beginning (vervangen door de box met daarin alle 5 de delen)
    - Constantine
    - Moulin Rouge!
    - The Mummy Trilogy
    - The Scorpion King
    - Bad Boys/Bad Boys 2
    - Batman Begins
    - Die Hard
    - Die Hard 4.0
    - Indiana Jones Quadrilogy
    - Top Gun (Hiervan de 3D blu-ray genomen)
    - Twister
    - War of the Worlds

    (Dan zijn er nog een heel deel die ik nog dubbel heb liggen maar die zijn van langer geleden).

  15. #15

    Standaard

    Gisteren kwam oa What Have You Done To Solange? binnen....dat wordt mn derde versie van de film....3x op dvd en nu dan ook op Blu-Ray.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Gisteren kwam oa What Have You Done To Solange? binnen....dat wordt mn derde versie van de film....3x op dvd en nu dan ook op Blu-Ray.
    Is dat niet dan je vierde versie ?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Is dat niet dan je vierde versie ?
    2 x op reguliere dvd
    1 x op dual disk (1 bd en 1 dvd)

    Dus drie versies op dvd en 1x op BD...

  18. #18

    Standaard

    Ik twijfel nog steeds over een dubbeldip van Fargo (de film). Ik heb hem al twee keer op dvd (eerst de jewel case en later de SE) en 1 keer op blu ray. Vier keer betalen voor een film is eigenlijk te zot voor woorden natuurlijk. Maar ja...het zal er misschien toch wel eens van komen. Eerst de oude maar eens kwijtraken.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #19

    Standaard

    Als ik van mijn eigen definitie van dubbeldip uitga :

    Deze had ik al:


    En deze is ernaast gekomen (naast het feit dat het een digibook is, is deze mastered in 4K en kleurenpallet wijkt af):


    Daarvoor ook al 2x een DVD gehad (reguliere en Superbit).

  20. #20

    Standaard

    -The Goonies: de standaard R1 uitgave (uit 2000 of 2001) en de luxe BR box (met bordspel (!), boekjes, storyboards etc)
    -Casablanca: de bekende grote CDA box met lobbycards etc en de witte box (ik dacht uit 2009) met kaarten, paspoorthoes e.d.
    -BladeRunner: de CDA box met lobbycards en de befaamde koffer met een zwik meuk erin
    -Indiana Jones: de DVD box en de BR box
    -Star Trek 1 t/m 6: los op DVD en de BR box
    -Battlestar Galactica (1978 serie): de Cylon head DVD box en de BR box
    En (je verwacht het niet): Star Wars. Om me tot DVD/BR te beperken: de zilveren OT box, de 3 losse limited OT uitgaves, de PT (los) en de BR box.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    als je de eerdere versie al hebt verkocht voordat je de nieuwe versie aanschaft, dan telt het niet meer mee als dubbeldip. Maar als je de oude versie nog in huis hebt wel natuurlijk. Zo zie ik dat tenminste.
    Dat is ook zo ja.

  22. #22

    Standaard



    Vervangen vanwege de aanzienlijke beeldverbetering en de toegevoegde 10 minuten langere Japanse versie.
    Extra's zijn zo te zien identiek aan de 2-disc SE dvd.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht


    Vervangen vanwege de aanzienlijke beeldverbetering en de toegevoegde 10 minuten langere Japanse versie.
    Extra's zijn zo te zien identiek aan de 2-disc SE dvd.

    Ik kan je afbeelding niet zien?

  24. #24

    Standaard

    Ik wel hoor bart Dit weekend de Filmarena PAC Unnumbered Steelbook van Furious 7 aangeschaft, mijn derde versie tot nu toe.

  25. #25

    Standaard

    nog een paar dubbeldipjes...van dvd naar blu-ray:


    Laatst aangepast door BigLebowski : 16-05-2016 om 09:37
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •