Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Saturday Night Fever [DVD]

    Saturday Night Fever [DVD]

    De film Saturday Night Fever is, naast Grease, de meest tot de verbeelding sprekende muziekfilm uit de jaren ’70. Saturday Night Fever, met muziek van de Bee Gees, is de discofilm van de jaren ’70 en de grote doorbraak voor John Travolta.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Geweldige film maar zeker niet geschikt voor een AL rating. Voor de rest goede muziek en een leuk verhaaltje.

  3. #3

    Standaard

    John Travolta in zijn beste rol. Zelfs beter dan in de film Pulp Fiction. Genomineerd voor een Razzie in Stayin' Alive en gekregen voor Battlefield Earth (de echte pulpfictie ).

  4. #4

    Standaard

    Lijkt me een leuke film, k heb hem nooit gezien, maar waarom is ie niet voor alle leeftijden??

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camille
    waarom is ie niet voor alle leeftijden??
    Deze film bevat naast een flinke portie disco, een aantal "sexueel getinte" scene's en het nodige grove taalgebruik... maar is desondanks toch als "AL" gerubriceerd

  6. #6

    Standaard

    Zker een leuke film. heb de film toendertijd stiekem in de bioscoop gezien (mijn ouders wilde helemaal niet dat ik die film ging kijken), en heb er echt van genoten. Goede muziek, leuke dansscenes. heb hem dan ook aangeschaft
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  7. #7

    Standaard

    Heel leuke film met een uitstekende soundtrack. Zeker een aanrader.

  8. #8

    Standaard

    Heerlijke film. Heb jaren geprobeerd om dat coole loopje van John Travolta onder de knie te krijgen. Is me niet gelukt, sterker, ik werd op straat aangesproken of het wel goed met me ging!
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  9. #9

    Standaard

    Komt wat magertjes uit de bus als ik de beoordeling mag geloven. Dat ruikt naar een S.E. valt er wat te verwachten?

    Vond de film redelijk maar ik ga er niet van naar de winkel hollen.

  10. #10
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Ik ook niet. Bovendien houd ik niet zo van dat machogedoe

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    John Travolta in zijn beste rol. Zelfs beter dan in de film Pulp Fiction. Genomineerd voor een Razzie in Stayin' Alive en gekregen voor Battlefield Earth (de echte pulpfictie ).
    Ik ben niet echt maf van de acteerprestaties van John Travolta, dus redelijk objectief. Juist bij Pulp Fiction steeg hij in mijn matige waardering. Rollen die veel beter bij hem passen dan de gekunstelde macho-danser typetjes in vele films.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hilde
    Bovendien houd ik niet zo van dat machogedoe
    Dan wordt het toch tijd dat je de film (nog?) eens bekijkt, aangezien de film weinig of niets te maken heeft met "macho gedoe"

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Dan wordt het toch tijd dat je de film (nog?) eens bekijkt, aangezien de film weinig of niets te maken heeft met "macho gedoe"
    John Travolta loopt in Grease, Saterday Nihgt Fever en Staying Alive als een macho over het scherm. Als ik nu in een optreden bij de Bee Gees al die inmiddels ouwe wijven hoor gillen en kraaien, heb ik nog steeds die indruk.
    Laat de dames maar spreken.
    Ook in het dagelijks leven zie je hem steeds als macho in beeld. b.v. gezagsvoerder op zijn eigen vliegtuig). Da's dus geen rol, dat is ie gewoon zelf. Pas in films als Pulp Fiction liet hij voor mij zien een ander imago te kunnen aantrekken.
    Ik zei dus niet dat de films te maken hebben met een macho-rol. Ik zei dat Travolta altijd als macho overkwam, dus voor mij slecht in dergelijke rollen paste.

  14. #14

    Standaard

    Ben heel erg benieuwd naar deze film. Wil hem al heel lang zien maar is er nog steeds niet van gekomen. Ik durf hem niet zomaar aan te schaffen en zal hem daarom dus eerst een keer huren alvorens tot aanschaf over te gaan. We shall see...
    DVD verzameling

    " There is no Mystery so great as Misery"

  15. #15

    Standaard Saturday night fever

    Sterke film, moet je gezien hebben.
    (Na duizend keer op tv geweest te zijn kan ik het me bijna niet voorstellen dat je 'm nog nooit gezien hebt).
    DeNiro: "Are you Talking to me?!?" Taxi Driver.

  16. #16

    Standaard

    Dit is voor mij één van de beste 70`s film, waanzinnig gewoon! Lekker goed verhaal met flink wat humor en drama, een erg goede op dreef zijnde Travolta en natuurlijk die heerlijke onvergetelijke muziek in geweldige 70`s sfeer. Ik heb hem me een maandje of twee terug maar aangeschaft en inmiddels al 4 maal gekeken. How sick can you get?
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  17. #17

    Standaard

    Aardige film met fantastische muziek. Zonder de Bee Gees was deze film nooit zo'n hit geweest!
    No one understands the demons world

  18. #18

    Standaard

    Ik vond de film in 1ste instantie in mijn jeugd fout..was een punker dus saturday night fever was niet done..vele jaren later goede film met name de orginele versie...de beste rol van john travolta vind ik nog steeds in Brian de Palma's Blow Out waarin hij een geluidsman van B-films speelt die een moord op een politicus op het spoor is..schitterende film ik weet nog dat men zich afvroeg of travolta kan echt acteren of hij wordt gebruikt in zijn rol door Brian de Palma.
    De film stamt uit 1981 dus saturday nightfever en grease en hij had net een vreselijke flop gemaakt in de film moment by moment waar geen hond naar kwam kijken.

  19. #19

    Standaard Actrice

    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraagje, namelijk
    wie is het meisje (actrice) die in het begin van de film saturdaynight fever een pizza verkoopt aan john travolta

    Ik zoek de naam van die actrice.

    Kan iemand me hiermee helpen

    Dank je allemaal,
    Jürgen

  20. #20

    Standaard

    Gave film met lekkere muziek,jeugdsentimentje!!!
    Ga ik zeker binnenkort aanschaffen!

  21. #21

    Standaard

    Ik realiseer mij, dat dit eigenlijk in de blu-ray categorie hoort, sorry.
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

  22. #22

    Standaard

    Gisteren de blu-ray versie via Amazon.nl voor het kleine bedrag van Euro 8,28 ontvangen. Op de voorkant staat; 30th Anniversary Special Collector's Edition. Beeldformaat in 1.78:1 en filmlengte ca. 119 min. Ondertiteling ook Nederlands. De film kon ik uiteraard al, maar vond wel dat ie in de verzameling hoorde. Ik was verrast door de beeldkwaliteit van deze film, die inmiddels toch al 44 jaar geleden gemaakt is. Ik heb de DVD versie niet gezien, maar gelet op bovenstaande reakties , zal dit een verbetering zijn. Mn LG instelling op bioscoop gezet en de kleuren zijn prachtig. Beeldkwaliteit vond ik prima, grain was hier niet zichtbaar. Zodra je de beeldkwaliteit op standaard zet, is er iets ruis in het beeld. Geluid is in Dolby True-HD te kiezen en is zoals hier eerder ook wel omschreven. Muziek ook in de achterkanalen wat luider en dus veel surround. Stemmen wat zachter. Ik moest het volume wat harder zetten om het geheel goed weer te geven, maar dat is niet hinderlijk en het geluid is goed om aan te horen.
    Al met al voor deze klassieker, zeker gezien de prijs van een blu-ray, een must have.
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

  23. #23

    Standaard

    Jammer dat je de 4K-versie dan niet bekeken hebt. Die is nog mooier en jouw installatie is daar geschikt voor, toch?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Jammer dat je de 4K-versie dan niet bekeken hebt. Die is nog mooier en jouw installatie is daar geschikt voor, toch?
    Ja, klopt dan kan ik wel weergeven, maar die 4K versie zal wel meer kosten, denk ik. Ik heb een aantal 4K films, maar sommige vallen mij tegen qua beeldkwaliteit.(grain/ruis) Daar zit soms best wel verschil in.
    *LG OLED 65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3* B&W 702S3* Klipsch R115-SW* Klipsch RP-504C* Hepta Spring* Hepta Bariton sub* Atmos Dali Alteco* RU Connected* Next box* Antimode 8033 SII.

  25. #25

    Standaard

    Tenzij ik ergens een memo heb gemist, er bestaat geen 4K uitgave van SNF. Er is wel een nieuwere Blu-ray uitgave die een 4K-scan van het originele camera negatief gebruikt, maar is dus geen 4K Ultra HD Blu-ray. Die nieuwe Blu-ray is trouwens wel een verbetering ten opzichte van de Blu-ray die RHK heeft en is deze https://www.blu-ray.com/movies/Satur...lu-ray/174755/ uitgave.

    @RHK: Welke 4K uitgaves vallen je tegen, als ik vragen mag?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •