Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 39 van 39 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Als je gewoon betaald voor je film i.p.v. Hem download, dan mag je toch wel de beste kwaliteit verwachten?

    of hopen ze dat je de film straks weer koop met UHD kwaliteit.

    maar 12,- is een leuke prijs
    Ja, dat is multi-interpretabel. Hier wordt gevonden dat niet de maximale codecs e.d. worden gebruikt om dezelfde specificaties als de US versie te bereiken, dus dan is dit niet de "beste kwaliteit". De NL distributeur denkt er wellicht anders over, omdat de NL disc een DTS-HD MA 5.1-track heeft en een 1080p-transfer op een BD50. Dus voor hen is dat de "beste kwaliteit". En ik denk dat in een dalende markt vwb fysieke dragers we überhaupt wel blij moeten zijn dat er iets in NL nog wordt uitgebracht, voor de mensen die NL subs belangrijk vinden. Ik vind dat persoonlijk niet en ik importeer graag, maar ik vind het wel goed voor de mensen die NL subs belangrijk vinden (en iets graag om de hoek kopen ipv via een buitenlandse website, voor de buitenlandse uitgaven die ook NL subs bevatten) dat er hier nog iets wordt uitgebracht.

  2. #27

    Standaard

    Sorry, voor de latereactie, maar ik had wat drukke dagen en avonden voor het werk.

    Allereerst nee ikheb zelf niet de US versie, maar als ik aangaf de kennis wel. Overigeens als jenaar de scan van de US schijf via BDinfo kijkt zal je zien dat daar geen extracompressie op zit, want die is zit bijna aan de maximale capaciteit.
    (> op een BD50 past geen 50gb dit heeft te maken met het verschil tussen bitsen bytes – vb op een BD25 past max. 23.3gb).


    Quote 1:
    Denk niet dat je het verschil gaat merken omdat je geen vergelijkhebt.
    wel is het vreemd dat wij als NL consument het met minder moet doen invergelijk met andere landen waar het schijfje volledig benut wordt.

    1 op 1 vergelijk ga je het met een goede set zeker wel horen!


    Dan heb je mijnbeleving niet goed gelezen, want juist door dat ik opmerkte dat de kwaliteit mij tegen viel ben ik gaan vergelijken. Ik geeft toe het gros zal het nietopvallen, er zijn er genoeg die dat wel ervaren.

    Qute 2:
    Vind ik niet echt, alles heeft met de afzetmarkt te maken.Wellicht/waarschijnlijk is de type codering en mastering goedkoper voor het NLschijfje en omdat de potentiële afzetmarkt hier in NL alleen maar daalt gaan deinvesteringen voor de schijfjes echt niet omhoog.
    Dus logisch dat men voor een goedkopere optie kiest. Het is niet leuk, maar uitbedrijfsmatig oogpunt wel begrijpelijk.


    Zover ikweet word door de licensor aan de content houder (de distributie maatschappij)een DLT met beeld en geluid verstrekt. Meestal is dit voor het beeld een MPEG-2videofile en voor audio een LPCM spoor in meerdere kanale + soms ook een2-kanaals Ltr/Rtr. Daarvan maakt een masteringsbedrijf een encodering van. Demaatschappij bepaalt of het op een BD25 of BD50.
    Hier vindook de keus plaats welke video codec er word gebruikt (MPEG-2/AVC/VC-1 enstraks HVEC) en welke audio codec word gebruikt. (als het goed is natuurlijk inoverleg en ter goedkeuring)

    Hier isdus bewust bij video gekozen voor VC-1 met een hoge compressie.
    Voor de audio is er voor DTS-HD MA gekozen en daar is niets mis mee, maar weldat er gekozen is om niet de originele 24bits te gebruiken, maar compressive naar 16bits en een hoger level van compressie niveau.

    Beide keuzen zijn onverklaarbaar want die zijn totaal onnodig bij de gebruikte BD50 en levert geen besparing op.

    Het staato ok in groot contrast bij het feit dat de maatschappij wel voor kwaliteit gaat om de consument de keus aan te bieden om de film in 70mm te beleven en zichzelf dan zo ten grabbel gooit met een product als deze?????
    En dat vind ik uit bedrijfsmatig oogpunt niet te begrijpen.
    Laatst aangepast door Hombre : 20-05-2016 om 08:08
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #28

    Standaard

    Tja, als je het zo uitlegt dan kan je idd vraagtekens stellen bij de keuzes die zijn gemaakt. Ik vind persoonlijk dat dat alles niet te grabbel wordt gegooid want ik vind de uitgave qua specs nog steeds prima. Misschien niet ultiem, maar nog steeds prima. Wat de kwaliteit dan is op een HT en hoe alles eruit ziet en qua geluid is, dat is weer een ander verhaal. Dat kan nog steeds goed zijn, en ook weer niet. Maar das voor iedereen om zelf uit te maken denk ik.

  4. #29

    Standaard

    scheelt een gedownloade bluray met exact dezelfde bestanden als op een bluray disc dan met kwaliteit ? download vs disc ?

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    scheelt een gedownloade bluray met exact dezelfde bestanden als op een bluray disc dan met kwaliteit ? download vs disc ?
    1-op-1 niet, een Bluray Disc is niets anders dan een gegevensdrager voor de video- en audiobestanden die de film weergeven. Dus als je die 1-op-1 overzet dan zou dat dezelfde kwaliteit moeten opleveren,

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Maar 12,- is een leuke prijs
    En deze morgen was al alles uitverkocht. De rekken waren leeg.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    En deze morgen was al alles uitverkocht. De rekken waren leeg.
    Waar, in Rotterdam?
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  8. #33

    Standaard

    Bij de Media Markt Amsterdam Arena lagen er vanmiddag nog stapels van deze Blu-ray. Ik telde minimaal wel 30 exemplaren. Prijs is overigens slechts 12,99. Heb hem overigens niet gekocht want ik vind de film niet zo bijzonder.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Waar, in Rotterdam?
    Neen, in Brussel (Basilix)

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Sorry, voor de latereactie, maar ik had wat drukke dagen en avonden voor het werk.

    Allereerst nee ikheb zelf niet de US versie, maar als ik aangaf de kennis wel.
    Eindelijk duidelijkheid, dank .

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Neen, in Brussel (Basilix)
    O, oké.

    Ik ga de film zondag bekijken en beluisteren, ben benieuwd (ook naar de film zelf ��)
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  12. #37

    Standaard

    Wat ik nog ben vergeten te vermelden, is dat de Disc Size: 33.370.343.267 bytes is inclusief de trailers, waarschuwings/disclamer schermen, de 2 extra's en de Franse aftiteling !

    De film + de 2 audiotrack is net 29GB.

    Name Time In Length Size Total Bitrate
    ---- ------- ------ ---- -------------
    00000.M2TS 0:00:00.000 2:47:43.053 29.757.284.352 23.657
    00006.M2TS 2:47:43.053 0:00:01.000 30.720 246
    Laatst aangepast door Hombre : 22-05-2016 om 10:47
    "A man's got to know his limitations", ...

  13. #38

    Standaard

    Gisteren de NL BD bekeken en deze viel in mijn opziens qua kwaliteit goed mee.
    Natuurlijk zit men bijna constant met donkere scenes.

  14. #39

    Standaard

    Net klaar met deze toch wel erg goede en leuke film. Het is een film met veel dialoog met op de achtergrond sneeuwstorm geloei.

    dus om nu te zeggen dat je veel details mist, nee niet echt. Het beeld had misschien wel wat beter gekund als het een hogere bit-rate had gehad.

    Top film zoals alleen Q.T. Ze kan maken.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •