Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 261 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ben zelf ook al een tijdje aan het wachten op die Panasonic
    Word tijd dat ze eens actie gaan ondernemen !
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  2. #27
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je moet het zo zien; in augustus ben je blij dat je geduld hebt getoond en misschien zelfs teleurgesteld dat je al wat gekocht heb. Maar goed, als mijn tv een week uitgesteld zou zijn, was ik nu ook net zo chagrijnig. 30 juni is nog te doen en soms is het wachten ook leuk. Als je het eenmaal heb wen je er snel aan. Nu blijft dat gevoel van spanning er nog... Plus dat stel je hebt hem nu dan ga je al heel snel balen dat er maar geen content volgt, want dat blijft marginaal en voor de hoofdprijs.

    Krom is het wel, want zelfs als je er een vindt die tweehonderd euro duurder is kan je daarvoor zwichten, daarom hekel ik dit soort praktijken en soms verdenk ik ze ervan dat ze de vraag expres hoog houden.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 08-06-2016 om 13:09
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #28

    Standaard

    Net Deadpool ontvangen, maar daar wordt met geen woord gerept over HDR. Is dit een UHD standaard of komen er dus ook 4K films die helemaal geen HDR ondersteunen/ingebakken hebben op de schijf?

    Thx!

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Je moet het zo zien; in augustus ben je blij dat je geduld hebt getoond en misschien zelfs teleurgesteld dat je al wat gekocht heb. Maar goed, als mijn tv een week uitgesteld zou zijn, was ik nu ook net zo chagrijnig. 30 juni is nog te doen en soms is het wachten ook leuk. Als je het eenmaal heb wen je er snel aan. Nu blijft dat gevoel van spanning er nog... Plus dat stel je hebt hem nu dan ga je al heel snel balen dat er maar geen content volgt, want dat blijft marginaal en voor de hoofdprijs.

    Krom is het wel, want zelfs als je er een vindt die tweehonderd euro duurder is kan je daarvoor zwichten, daarom hekel ik dit soort praktijken en soms verdenk ik ze ervan dat ze de vraag expres hoog houden.


    Daar heb je ook wel gelijk in. Kan beter nog even wachten, anders koop ik iets wat niet helemaal naar me zin is en heb ik weer spijt achteraf. Had dat bij me vorige tv bijvoorbeeld ook. Heel wat anders, kocht ik 55 inch. had vanaf het begin spijt geen 65 gekocht te hebben en uiteindelijk heb ik hem na iets meer dan een half jaar weer verkocht hahaha.

    Dat gevoel van spanning en nieuwsgierigheid heerst idd en dat heeft ook wel iets aparts. Kijk wel zolang normale blu rays op een van me consoles. Vind het alleen echt slecht van Panasonic.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Net Deadpool ontvangen, maar daar wordt met geen woord gerept over HDR. Is dit een UHD standaard of komen er dus ook 4K films die helemaal geen HDR ondersteunen/ingebakken hebben op de schijf?

    Thx!

    op de achterkant van de hoes staat dat hij HDR bevat toch? Of bedoel je dat je niks ziet als je de film start? Dit hoort namelijk automatisch te gebeuren als je tv dit ondersteund. Je kan dat dan als je de film afspeelt bij info van bitrates etc terug zien. Vaak de Info knop op de afstandsbediening van de receiver, tv of speler
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  6. #31
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het wordt ondersteund, maar is volgens mij niet per definitie verplicht. Ik denk dat alle UHD BD's hetzelfde zijn. Gisteren 5th wave (wat een boutfilm) gezien op bd. Het was de UK UHD BD-versie en de UHD BD had wel dolby Atmos, nl ondertitels enz.. De BD niet. Als het elders als HDR Dolby Atmos wordt gepromoot, denk ik dat onze versie hetzelfde is... Maar het is maar een vermoeden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #32

    Standaard

    Even op de hoes gekeken van Deadpool maar er staat bij dat hij in HDR is en Wider Color Spectrum heeft dus ik ga ervan uit dat het er wel op de schijf gebruikt is.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Even op de hoes gekeken van Deadpool maar er staat bij dat hij in HDR is en Wider Color Spectrum heeft dus ik ga ervan uit dat het er wel op de schijf gebruikt is.
    We weten hier zo langzamerhand toch wel dat hoesjes verre van betrouwbaar zijn??

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    We weten hier zo langzamerhand toch wel dat hoesjes verre van betrouwbaar zijn??
    Die problemen zijn toch allemaal opgelost met 4K UHD ?

  10. #35

    Standaard

    Had ik toch al gemeld, eind juni komt de pana in kleine partijen weer leverbaar

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Even op de hoes gekeken van Deadpool maar er staat bij dat hij in HDR is en Wider Color Spectrum heeft dus ik ga ervan uit dat het er wel op de schijf gebruikt is.
    Dat zie ik nergens staan hoor.. er staat dat je een tv nodig hebt met uhd/hdr. Maar dat is z'n standaard zinnetje wat op alle doosjes wordt gedrukt. Zegt nog niks over het feit of alle 4k films dan wel deadpool hdr heeft.

    Of ik heb het mis kan ook ��

    Kan zelf nog niet testen, heb 4k tv zonder hdr, maar wel een reden om op te letten wat voor disc's ik koop met oog op de toekomst.
    Laatst aangepast door theregiment : 08-06-2016 om 20:01

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    We weten hier zo langzamerhand toch wel dat hoesjes verre van betrouwbaar zijn??

    Wat wel bepaald is, dat is elke Film, TV en speler die voldoen aan HDR, 4K etc een Premium label krijgen. Dus
    volgens mij was het zo dat elke film die dat label heeft aan deze eisen voldoet. Volgens mij hebben ook alle film die nu uitkomen HDR alleen een handjevol van de eerste releases in the US niet.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Wat wel bepaald is, dat is elke Film, TV en speler die voldoen aan HDR, 4K etc een Premium label krijgen. Dus
    volgens mij was het zo dat elke film die dat label heeft aan deze eisen voldoet. Volgens mij hebben ook alle film die nu uitkomen HDR alleen een handjevol van de eerste releases in the US niet.
    Ahaa Oké thx!

  14. #39

    Standaard

    Er staat toch duidelijk op HDR en Wider Colour Spectrum :

    IMG_1779.jpg
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Er staat toch duidelijk op HDR en Wider Colour Spectrum :

    IMG_1779.jpg
    Haha oké, ben dus e ht HDR blind... zie het nu ook. Tot 2x toe de hoes bekeken en niet opgevallen..

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Die problemen zijn toch allemaal opgelost met 4K UHD ?
    Oh ja dat is waar ook, helemaal vergeten dat is natuurlijk allemaal bepaald!

  17. #42

    Standaard

    @pretorion22.
    Zou zeggen hou nog even vol tot eind juni want dan komt hij echt.
    Als je deze batch mist kun je hiernaar 4 maanden wachten tot de volgende zending
    Uit betrouwbare bron komt oppo pas laat 2017 met een uhd speler hierop wil je ook niet wachten aangezien er vele mooie titels aan zitten te komen.

  18. #43
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, en ik zit weer op jullie te wachten?

    Net ook Deadpool UHD gehaald en het viel me op dat de UHD BD heel veel leeftijd logo's had. Als de tendens is dat ze meer one-for-all discs maken is dat wel een grote pre voor het medium. Zeker als blijkt dat het simpelweg een Atmos-track betreft. Maar eens een Engelse recensie opzoeken.


    deadpool uhd.jpg
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 09-06-2016 om 01:02
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #44

    Standaard

    Ik wilde vandaag mijn nieuwe 4k ultra hd van The Revenant afspelen, maar krijg reactie disc not finalized yet. Kortom hij speelt niet af.
    Ik heb een Sony BDP-S6500 die is toch geschikt voor dit formaat? Er staat bij specs wel 4K UHD.
    Iemand misschien een idee?

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik wilde vandaag mijn nieuwe 4k ultra hd van The Revenant afspelen, maar krijg reactie disc not finalized yet. Kortom hij speelt niet af.
    Ik heb een Sony BDP-S6500 die is toch geschikt voor dit formaat? Er staat bij specs wel 4K UHD.
    Iemand misschien een idee?
    Dat is weer de slechte voorlichting in de winkels en zelf slecht inlezen op itnernet.

    De Sony kan alleen upscalen naar 4K, maar er zijn momenteel maar 2 spelers die UHD schijven af kunnen spelen:

    Samsung UBD-K8500
    Panasonic DMP-UB900 (welke overigens niet of nauwelijks geleverd is)

    daar komen 2 Philips spelers bij volgende maand:

    Philips BDP7301
    Philips BDP7501 (verschil is alleen de kleur volgens mij)

    de goedkoopste wordt waarschijnlijk de Philips met 399,-
    De samsung is 499
    de Panasonic 799

    verder komt er dit jaar geen speler meer uit maar de rest waarschijnlijk 2017.

    dus nee, helaas een instapmodel blu ray speler van Sony kan niet deze discs afspelen.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Dat is weer de slechte voorlichting in de winkels en zelf slecht inlezen op itnernet.

    De Sony kan alleen upscalen naar 4K, maar er zijn momenteel maar 2 spelers die UHD schijven af kunnen spelen:

    Samsung UBD-K8500
    Panasonic DMP-UB900 (welke overigens niet of nauwelijks geleverd is)

    daar komen 2 Philips spelers bij volgende maand:

    Philips BDP7301
    Philips BDP7501 (verschil is alleen de kleur volgens mij)

    de goedkoopste wordt waarschijnlijk de Philips met 399,-
    De samsung is 499
    de Panasonic 799

    verder komt er dit jaar geen speler meer uit maar de rest waarschijnlijk 2017.

    dus nee, helaas een instapmodel blu ray speler van Sony kan niet deze discs afspelen.
    Dat vermoeden had ik al, ik heb deze Blu-ray speler gekocht omdat deze regiovrij was.
    Ik zal in de toekomst ooit nog wel een UHD Blu-ray speler erbij kopen, ik heb nog kortingsbon van Philips.
    Gelukkig zit er een Blu-ray disc van de film bij zodat ik 'm toch kan kijken. Ik heb een 4k tv moet ik dan ook nog andere tv kopen?
    Dank voor je reactie!

  22. #47
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Dat is weer de slechte voorlichting in de winkels en zelf slecht inlezen op itnernet.

    De Sony kan alleen upscalen naar 4K, maar er zijn momenteel maar 2 spelers die UHD schijven af kunnen spelen:

    Samsung UBD-K8500
    Panasonic DMP-UB900 (welke overigens niet of nauwelijks geleverd is)

    daar komen 2 Philips spelers bij volgende maand:

    Philips BDP7301
    Philips BDP7501 (verschil is alleen de kleur volgens mij)

    de goedkoopste wordt waarschijnlijk de Philips met 399,-
    De samsung is 499
    de Panasonic 799

    verder komt er dit jaar geen speler meer uit maar de rest waarschijnlijk 2017.

    dus nee, helaas een instapmodel blu ray speler van Sony kan niet deze discs afspelen.
    Niet elke fabrikant maakt op voorhand bekend wanneer ze met hun producten de markt op komen. Je weet dus nooit wat er dit najaar uitkomt. LG zal toch ook gemotiveerd zijn om hun schermen aan te sturen en hebben de primeur voor Dolby Vison. Ze zullen allemaal nog wel even de kat uit de boom kijken. Dolby Vision vraagt namelijk ook een hardware wijziging in de speler en het is weer een beetje een strijd tussen HDR 10 en Dolby Vision, waar Dolby Vision de betere techniek is, omdat - in tegenstelling tot HDR 10 - Dolby Vision hogere helderheid van de color gamut specificeert. HDR 10 werkt Rec.2020 los van HDR. Dus luminantie wordt niet gekoppeld aan de kleuren. Waardoor washing-out van lichte kleuren onvermijdelijk is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Dat vermoeden had ik al, ik heb deze Blu-ray speler gekocht omdat deze regiovrij was.
    Ik zal in de toekomst ooit nog wel een UHD Blu-ray speler erbij kopen, ik heb nog kortingsbon van Philips.
    Gelukkig zit er een Blu-ray disc van de film bij zodat ik 'm toch kan kijken. Ik heb een 4k tv moet ik dan ook nog andere tv kopen?
    Dank voor je reactie!

    Heet ligt er een beetje aan welke tv je hebt. De eerste generatie 4k tv's had geen ondersteuning voor 4k/60 nu zou dat voor films niet enorm uitmaken
    maar er zijn nog niet heel veel 4k tvs die HDR10 / Dolby Vision ondersteunen.
    Alleen LG ondersteund momenteel Dolby Vision, daaar komt Philips bij.

    Als je het type van je tv opnoemt kunnen we daar meer over zeggen of hoe oud de tv is.

    Maar de 4k resolutie zal hij wel kunnen weergeven. Verder is een moderne receiver ook wel een aanrader met Dolby Atmos / DTS: X ik vermoed dat dat namelijk wel langzaam de standaard gaat worden op de UHD discs. Dus de resolutie van 4k is eigenlijk de minste verbetering. HDR en immersive sound de beste verbetering (al heb je natuurlijk ook atmos en dts x op standaard blu rays)
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  24. #49

    Standaard

    Ik dacht dat Sony al aangekondigd had 2017, Oppo ook 2017
    LG zou idd nog kunnen.

    De Philips ondersteund trouwens ook Dolby Vision als het goed is, maar ik heb het niet zo op Philips.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Heet ligt er een beetje aan welke tv je hebt. De eerste generatie 4k tv's had geen ondersteuning voor 4k/60 nu zou dat voor films niet enorm uitmaken
    maar er zijn nog niet heel veel 4k tvs die HDR10 / Dolby Vision ondersteunen.
    Alleen LG ondersteund momenteel Dolby Vision, daaar komt Philips bij.

    Als je het type van je tv opnoemt kunnen we daar meer over zeggen of hoe oud de tv is.

    Maar de 4k resolutie zal hij wel kunnen weergeven. Verder is een moderne receiver ook wel een aanrader met Dolby Atmos / DTS: X ik vermoed dat dat namelijk wel langzaam de standaard gaat worden op de UHD discs. Dus de resolutie van 4k is eigenlijk de minste verbetering. HDR en immersive sound de beste verbetering (al heb je natuurlijk ook atmos en dts x op standaard blu rays)
    Het betreft de Sony 49x8505B, ik hoop dat het compatible gaat zijn met een Ultra HD speler op wat voor manier dan ook, maar vermoed van niet. Als dat niet het geval is sla ik eerst ultra-hd maar even over, want dan wordt het me allemaal wat te duur.

Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •