Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Illegaal downloaden dwingt Lumière tot nieuwe koers

    Met pijn in het hart delen we het volgende persbericht van Lumière:

    De veranderingen binnen de Lumière groep – een nieuwe koers…of hoe de gevolgen van illegaal downloaden zeer duidelijk worden.

    De Lumière groep is actief als bioscoopexploitant (Cinema Lumière en Cartoons), als distributeur van zowel films en series (Boyhood, Shaun The Sheep, Borgen, The Killing, The Bridge) en als producent van films (Offline), series (The Team) en animatie (Phantom Boy).
    Vandaag zijn wij genoodzaakt om ons aan te passen aan een zeer snel veranderende markt waardoor wij met de Lumière Groep een andere koers gaan varen en onze distributieactiviteiten grondig gaan reorganiseren.
    Onzekerheden over de exploitatiemodellen na de bioscoopexploitatie (DVD en digitaal) door de immer toenemende en straffeloze piraterij zorgen ervoor dat wij onze filmdistributie afdelingen in Nederland en België zullen hervormen tot een kleinere entiteit.
    De bioscoopexploitatie en de film- en serie productie vallen buiten deze her-organisatie. Hier hebben we volop ingezet op groeiscenario’s.

    1. Bioscopen:

    In Brugge krijgt Cinema Lumière er in september een vierde bioscoopzaal bij.
    In Mechelen ontwikkelen wij een stadsbioscoop met drie zalen.
    In de komende jaren werken we verder aan de uitbouw van stadsbioscoop infrastructuur in Vlaanderen.
    Diversiteit van het bioscoop landschap is immers van essentieel belang voor een gezonde distributie sector.

    2. Productie: Film en series

    Met drie Vlaamse langspeelfilms in voorbereiding, drie internationale serie coproducties, 4 korte animatiefilms, 1 animatiefilm serie en 1 lange animatiefilm in productie is de pijplijn bijzonder goed gevuld.
    Verder is de “in-house” 2D animatiestudio alsmaar actiever. Kortfilms, ontwikkeling animatieserie en coproductie animatiefilms zorgen voor een bloeiende tak.
    Als marktleider in de distributie van Scandinavische series heeft Lumière samenwerkingsakkoorden met de meeste leidinggevende producenten uit het hoge noorden. Ook op langspeelfilm niveau kan Lumière bouwen op een groot internationaal netwerk van film producenten. Meer en meer omvat deze samenwerking naast distributie ook coproductie, waarvoor in België de ideale mogelijkheden te vinden zijn.
    Recent startten wij ook in Nederland productie activiteiten. Zo draaien wij deze zomer in Amsterdam een grote co-productie met een Franse producent.

    De grote gevolgen van het illegaal downloaded:

    De nieuwe koers die we gaan varen heeft op de korte termijn ook een negatieve kant. Het betekent concreet dat vandaag een aantal mensen hun baan verliezen.
    Dat de DVD markt in volle transitie is, was reeds langer duidelijk. Onder andere veranderende kijkgewoonten door de opkomst van VOD en SVOD liggen hier mee aan de basis. Maar meer en meer stellen wij vast dat de afbouw van de fysieke markt niet langer gecompenseerd wordt door de toename van de digitale markt.

    De explosie van het illegale downloaden waar we sedert begin 2015 mee worden geconfronteerd, door o.a. Popcorn Time, zetten de DVD en VOD verdienmodellen zeer zwaar onder druk. De grootschaligheid waarmee dit vandaag gebeurt en het ‘de facto’ gedoogbeleid dat daaromtrent door de overheden, zowel nationaal als Europees wordt gevoerd, zorgen ervoor dat wij een ongelijke strijd voeren.

    Illegaal downloaden is diefstal. Maar het is diefstal die in België en Nederland niet wordt bestraft.

    De bedreiging van onafhankelijke distributeurs is op termijn een bedreiging voor de ganse Europese filmindustrie, want onafhankelijke distributeurs zoals Lumière, spelen naast de Filmfondsen, Televisiezenders en Economische fondsen een cruciale rol in de totstandkoming van films door voorfinanciering op basis van geschatte distributie inkomsten. Zo is een netwerk van Europese onafhankelijke distributeurs samen vaak goed voor 20 à 50% van het totale productiebudget van een film.
    Zonder de financiële engagementen van deze distributeurs zouden mensen als Audiard, Almodovar, Winterberg, de gebroeders Dardenne hun films niet in comfortabele omstandigheden kunnen maken. Bovendien is elke filmproductie een belangrijk werkgever met gemakkelijk 50 tot 100 personen op de payroll.

    Daarnaast is het de taak van die distributeur om een zo groot mogelijk publiek bekend te maken met het werk van deze cineasten. Succesvolle releases van films als ‘Boyhood’ of ‘Shaun the sheep’ zijn het gevolg van maandenlange, minutieus uitgewerkte pers- en marketing campagnes.

    Onafhankelijk filmdistributeurs vormen dus een cruciale, dubbele schakel omdat ze helpen in de financiering èn de verspreiding van de (voornamelijk) Europese filmproductie.
    Hoewel het legale filmaanbod groter en diverser is dan ooit (bioscoop, retail, VOD, SVOD, PAY TV) blijft piraterij 30 à 50% van de omzet inpikken. De overheid moet, zowel op nationaal als op Europees vlak, dringend handelen om het illegale aanbod te stoppen. Het Duitse systeem, waarbij consumenten wèl aansprakelijk kunnen worden gesteld voor online diefstal toont aan dat het zeker geen onmogelijk zaak is om er iets aan te doen.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 02-06-2016 om 18:00

  2. #2

    Standaard

    Zo te zien gaan we één van de interessante uitgevers van dvd en blu-ray verliezen... Triestig.

  3. #3

    Standaard

    Beetje kort door de bocht om het voornamelijk toe te schrijven aan illegaal downloaden. Kijk ook eerst eens in eigen huis en naar je bedrijfsvoering. Sowieso denk ik dat fervente downloaders meer voor de titels van de grote studios gaan dan voor de kleinere en onafhankelijkere films die volgens mij toch wat minder te krijgen zijn via download.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik moest het bericht wel een paar keer lezen om erachter te komen wat de strekking en richting van de boodschap is.

    Enerzijds gaat het goed met de producties, anderzijds kost piraterij ze de kop. Maar is dat ook niet inherent aan de markt en zeggen ze hiermee dat dit is omdat piraterij sinds 2015 is toegenomen? Ter neus en lippen wordt gezegd dat vanaf vandaag mensen worden ontslagen, maar leggen de schuld volledig bij een ander. Is het ook zo zwart-wit of is het bedoeld als noodkreet?

    Ik download niks, ben er nooit aan begonnen. Ik vind ook dat ze qua regelgeving gelijk hebben, maar leven we simpelweg niet in andere tijden? Klinkt het niet een beetje zielig als je zelf bijvoorbeeld tot voor kort in zorg of voor V&D werkte? Bedrijven vallen bij bosjes. Of zie ik het niet goed?

    Geen statement van mij, maar een open vraag.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 02-06-2016 om 19:58 Reden: typo
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Ik vind dit ook wel een beetje een huilie huilie verhaal.
    Vooral omdat het enorm zou zijn toegenomen sinds 2015, ahem.

    Lijkt mij meer een gevolg van de opkomst van diensten als MyPrime, Netflix,HBO en Videoland.

    Oh en op Audiard, Almodovar, Winterberg, de gebroeders Dardenne zit de gemiddelde consument niet te wachten en ik vraag mij dan ook af of die namen in het verleden enorme dvd-verkopen hebben gekend.
    Wel zonde voor de liefhebbers en de betreffende,ontslagen, medewerkers natuurlijk.

  6. #6

    Standaard

    Juist door Netflix, Myprime, HBO etc wordt er minder gedownload. Ook gaat voorkeur consument meer en meer uit naar series ipv films.
    Daarbij, "Succesvolle releases van films als ‘Shaun the sheep’ het gevolg van maandenlange, minutieus uitgewerkte pers- en marketing campagnes" ? Wat een grap, kwaliteit van deze film stond borg voor succes.

    En waarom de werknemers dan niet inzetten bij uitbreiding van de bioscoopexploitatie en de film- en serie productie ?

  7. #7

    Standaard

    wat een zielig verhaal. denk dat er wel meer oorzaken voor zijn:

    te duur, in buitenland goedkoper
    slechte kwaliteit blu ray tegenover andere uitgaves
    op de releasedata direct te huur/kijk op ondemand

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Sowieso denk ik dat fervente downloaders meer voor de titels van de grote studios gaan dan voor de kleinere en onafhankelijkere films die volgens mij toch wat minder te krijgen zijn via download.
    Alles is als download te vinden en op de grote blockbusters zit ook meer marge natuurlijk. Ik denk dat Lumière wel een punt heeft hoor. Alleen denk ik dat er ook nog iets anders speelt: nl. dat de post-bioscoopmarkt gewoon weer kleiner is geworden. In de tijd van VHS (verhuur) en DVD (koop) was de gemiddelde consument best geïnteresseerd in films thuis kijken. Dat is echter ook de tijd voor Facebook, YouTube, Candy Crush, smartphones en digitale themakanalen op tv. Volgens mij kijken mensen nu juist weer minder films thuis: ze gaan naar de bioscoop voor iets dat ze echt willen zien of kijken series thuis (op Netflix e.d.) of doen andere multimediadingen, die kosten nu eenmaal ook tijd. Een beetje zoals bij V&D ja: dingen werken gewoon niet meer zo als vroeger en zeker de jonge generaties gaan heel anders met media om. Maar goed, dat zou een keer met gedegen marktonderzoek bekeken moeten worden.

    Met de kwaliteit van blurays of prijzen heeft dit alles niets te maken. Een bluraytitel nu is goedkoper dan een dvd 15 jaar geleden (zeker wanneer je ook nog voor inflatie corrigeert), en dat weerhield mensen er toen niet van massaal dvd's te kopen. En juist bij de HD-tv's van tegenwoordig zou je verwachten dat mensen dan juist voor bluray gaan, maar daar is de gemiddelde consument echt niet in geïnteresseerd (goed is goed genoeg: in de mediamarkt zien ze een knappe tv staan met een haarscherp full-HD of ultra promofilmpje, die ze na aankoop thuis gewoon op de kabel aansluiten en waarmee ze dan heel blij zijn want *o wat een mooie kwaliteit*)
    Laatst aangepast door Oakey : 02-06-2016 om 19:27

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Lijkt mij meer een gevolg van de opkomst van diensten als MyPrime, Netflix,HBO en Videoland.
    Op deze diensten wordt geld verdiend d.m.v. afdracht van rechten. Dus hier is Lumière (en elke andere distributeur) tevreden mee. Ondanks deze VOD-diensten wordt er nog steeds heel veel gedownload.

    Oh en op Audiard, Almodovar, Winterberg, de gebroeders Dardenne zit de gemiddelde consument niet te wachten en ik vraag mij dan ook af of die namen in het verleden enorme dvd-verkopen hebben gekend.
    Wel zonde voor de liefhebbers en de betreffende,ontslagen, medewerkers natuurlijk.
    Wat een onzin. De kleine distributeurs richten zich vooral op de art-housemarkt en voor hen zijn deze regisseur enorm belangrijk! Lumière toont aan dat er hier een markt voor is. Om dat af te schilderen als "men zit er niet op te wachten" is ontzettend denigrerend en toont van minachting naar de kleine distributeurs toe. Niet alles draait om Hollywood.

    Ik begrijp overigens niet dat mensen nog steeds denken, als ik hier de reacties zo lees, dat downloaden geen probleem is.
    We zijn allemaal liefhebber van de fysieke schijf, maar als er niets veranderd zou het zo maar kunnen dat we binnenkort niets meer te kiezen hebben. Dan zijn er geen schijfjes meer.
    En daar is downloaden een grote oorzaak van. Dat ontkennen is je kop in het zand steken.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #10

    Standaard

    Ik heb een half jaar geleden iemand bij Lumiere geïnterviewd hierover, voor de geïnteresseerde. https://soundcloud.com/eduard-koek/r...portagetoets-1

  11. #11

    Standaard

    Ik praat downloaden niet goed laat ik dat voorop stellen !
    maar vind het toch een beetje onzin om downloaden nu voor het grote deel er de schuld ervan te geven, dat is gewoon veel te makkelijk.
    Er komt veel meer bij kijken want fysiek product is al heel lang op zijn retour omdat A mensen er geen zin meer in hebben om er geld,ruimte en tijd in te steken om een collectie op te bouwen, B omdat er gewoon teveel voor word gevraagd, C omdat er te weinig goede legale services zijn die een breed aanbod hebben.

    Kijk maar eens naar de legale streaming portals zoals Netflix....
    Veel films/series vind je er niet op en veel is oud materiaal en niet elke filmmaatschappij is op een plek te vinden.
    Als je dus en alle content op 1 plek hebt en dat voor een redelijke prijs waarbij je altijd in goede kwaliteit kan kijken denk ik dat veel mensen bereid zullen zijn om daarvoor te betalen.
    Maar dat doen de studio's niet want die houden vast aan oude business modellen die uit de tijd stammen van de vhs band en dat willen ze niet loslaten want dan verdienen ze er niet genoeg geld aan.......

    Je kan je vinger wel wijzen naar de illegale downloaders maar je moet ook af en toe jezelf in de spiegel bekijken om te zien of je het allemaal wel goed doet........

    Maar goed dat is mijn bescheiden mening en ik vind het jammer dat distributeurs verdwijnen omdat ze niet rond kunnen komen....
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Op deze diensten wordt geld verdiend d.m.v. afdracht van rechten. Dus hier is Lumière (en elke andere distributeur) tevreden mee. Ondanks deze VOD-diensten wordt er nog steeds heel veel gedownload.
    Mijn punt was dat dat dus zorgt voor minder verkochte dvd's. Want daar vallen de ontslagen bij Lumiere.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    een onzin. De kleine distributeurs richten zich vooral op de art-housemarkt en voor hen zijn deze regisseur enorm belangrijk! Lumière toont aan dat er hier een markt voor is. Om dat af te schilderen als "men zit er niet op te wachten" is ontzettend denigrerend en toont van minachting naar de kleine distributeurs toe. Niet alles draait om Hollywood.
    Wat een onzin? De art-houseliefhebber is bepaalt niet de gemiddelde downloader dunkt me.
    Ik zei trouwens niet "men" maar "de gemiddelde consument" en ik denigreer niets of niemand als ik dat zeg, het is gewoon een feit. Hoe pijnlijk die voor jouw persoonlijk dan ook mag zijn.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    begrijp overigens niet dat mensen nog steeds denken, als ik hier de reacties zo lees, dat downloaden geen probleem is.
    We zijn allemaal liefhebber van de fysieke schijf, maar als er niets veranderd zou het zo maar kunnen dat we binnenkort niets meer te kiezen hebben. Dan zijn er geen schijfjes meer.
    En daar is downloaden een grote oorzaak van. Dat ontkennen is je kop in het zand steken.
    Downloaden gebeurt omdat de filmindustrie niet snel genoeg schakelt.
    Gelukkig hebben diensten als Netflix steeds meer succes en daar ligt dan ook de toekomst voor deze industrie.

    Ik denk dat de fysieke schijf een marginaal bestaan zal leiden in de nabije toekomst.

  13. #13

    Standaard

    Het is niet 100 euro aan illegaal materiaal is 100 euro verloren. Het is eerder dat er dan bijvoorbeeld 20-30 euro wordt verloren, omdat dat het maximale budget is dat anders aan films zou worden uitgegeven.

    Als men stelt dat elke illegale download gelijk staat aan een gemiste inkomstenbron kan men veel op illegaal downloaden afschuiven. Echter, het is niet zo dat als men enkel alleen legaal zou genieten van media dan een gelijk aantal aan bv. films zouden worden gekeken dan nu illegaal wordt bekeken. Het deel van het inkomen dat men heeft en daar aan wil spenderen is immers beperkt. Als men 10 films download in een maand, dan zou diegene echt niet anders 10x15/20 euro, dus 150-200 euro per maand hebben uitgegeven aan legaal materiaal. Netflix, HBO-Go e.d. kosten niet voor niets rond de 10 euro.

    De wijze waarop films e.d. worden bekeken en het verdienmodel is op dit moment aan verandering onderhevig. Volgens mijn doen bioscopen het fantastisch (zeker met IMAX), maar andere kanalen zijn inderdaad moeilijker. Om dan zoveel verantwoordelijkheid te leggen bij illegaal downloaden is makkelijk en ook goed materiaal om mee te scoren, maar ook te veel met oogkleppen op redeneren.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Mijn punt was dat dat dus zorgt voor minder verkochte dvd's. Want daar vallen de ontslagen bij Lumiere.
    De ontslagen vallen omdat bij de overgang van DVD naar VOD-diensten de verliezen niet voldoende worden gecompenseerd. Niet alleen omdat er per definitie minder DVD's verkocht worden.
    Als de overgang 100% zou zijn (heel optimistisch geschat) zou er niemand ontslagen hoeven te worden. Ook al zou er geen DVD meer verkocht worden.

    Wat een onzin? De art-houseliefhebber is bepaalt niet de gemiddelde downloader dunkt me.
    Ik zei trouwens niet "men" maar "de gemiddelde consument" en ik denigreer niets of niemand als ik dat zeg, het is gewoon een feit. Hoe pijnlijk die voor jouw persoonlijk dan ook mag zijn.
    Lumière is een Art-House distributeur, zij werken bijna uitsluitend met het 'soort' regisseurs dat jij noemt. Dus voor hen is dit bijna 100% van de markt. Dus elke download van dit soort films heeft rechtstreeks consequenties van deze maatschappij.
    Ook al download niet iedereen art-house films, ook deze worden gedownload. voor Lumière is elke downloader er een teveel. Een film als Boyhood bijvoorbeeld is zo'n 1.000.000 keer gedownload. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze 'm anders een miljoen keer verkocht zouden hebben (zoals lockefor hierboven ook terecht aangeeft), maar het is toch wel een flink aantal. Daar heeft Lumière zeker last van, hoe 'gemiddeld' de downloader ook is.
    Mijn persoonlijke smaak heeft hier niets mee te maken. Ik kijk net zo graag Art-House als Hollywood (tot op zekere hoogte dan).
    Downloaden gebeurt omdat de filmindustrie niet snel genoeg schakelt.
    Gelukkig hebben diensten als Netflix steeds meer succes en daar ligt dan ook de toekomst voor deze industrie.
    Het heeft niet alleen met het schakelen van de filmindustrie te maken.
    Kijk naar de muziekindustrie, die is een stuk verder dan de filmindustrie (Spotify, iTunes), maar ook daar wordt nog steeds enorm veel gedownload. Dat aantal groeit zelfs nog.
    Gewoon omdat het zo makkelijk en goedkoop is, zonder enige consequenties.
    Ik denk dat de fysieke schijf een marginaal bestaan zal leiden in de nabije toekomst.
    Daar ben ik dus ook bang voor, ja.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Lumière is een Art-House distributeur, [...]. Dus voor hen is dit bijna 100% van de markt. Dus elke download van dit soort films heeft rechtstreeks consequenties van deze maatschappij.
    Ook al download niet iedereen art-house films, ook deze worden gedownload. voor Lumière is elke downloader er een teveel.
    Vanuit die optiek - kleine distributeur van media voor een kleine markt - had ik het nog niet bekeken. Een goeie.

    Helaas ligt de toekomst vrijwel zeker bij Netflix en aanverwanten. Helaas, omdat het Netflix is die het aanbod bepaalt (teveel macht bij te weinig partijen en de kans dat een film/serie uit het aanbod verdwijnt zonder dat de gebruiker daar iets aan kan doen). Mijn ouders hebben nu Netflix op proef en bij het testen schrok ik van het gebrek aan aanbod. Gelukkig zullen er voorlopig wel spelers voor fysieke media worden gemaakt (zie de productie na stoppen VHS), dus ik stap nog lang niet over.

    Omdat de toekomst naar alle waarschijnlijkheid bij Netflix e.a. ligt hebben kleine distributeurs/productie maatschappijen het nakijken, want als er geen groot publiek is voor de producties zullen de online-aanbieders ze niet afnemen. Het grote gevaar zit dan ook wel in VOD, want voor er rechten kunnen worden betaald moeten Netflix e.a. het wel in het pakket willen opnemen. Die kans is klein dan wel tegen een zeer laag tarief.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    De ontslagen vallen omdat bij de overgang van DVD naar VOD-diensten de verliezen niet voldoende worden gecompenseerd. Niet alleen omdat er per definitie minder DVD's verkocht worden.
    Als de overgang 100% zou zijn (heel optimistisch geschat) zou er niemand ontslagen hoeven te worden. Ook al zou er geen DVD meer verkocht worden.
    Welke verliezen? Als je alleen naar VOD gaat heb je toch alleen een contract met Netflix of anderen nodig. En doe je eigenlijk niet veel meer dan, als distributeur, een aangekochte digitaal bestand bij een andere distributeur, op de server plaatsen.
    Of zie ik het te simpel.
    Vroeger werkte ik bij de post. Door de digitalisering van de wereld verloor ik mijn job.
    Ik vond wel weer iets anders hoor
    Maar mijn punt is eigenlijk dat men niet steeds moet zeggen dat piraterij, alleen, de grootste oorzaak is van de teloorgang van de dvd-markt.
    Piraterij is een gevolg.
    Oorzaak is namelijk dat de meeste mensen van makkelijk houden. Vandaar het succes van on demand-diensten als Netflix.
    Popcorn was ook een succes omdat je daar alles kon zien. En dat is wat mensen willen.
    Al voorzie ik daar ook weer een probleem vanwege de versplintering. Netflix, HBO en Amazon maken eigen producties die alleen daar te zien zijn en ik denk niet dat iedereen een abonnement op alle diensten neemt.
    Dus blijven ze downloaden.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    is een Art-House distributeur, zij werken bijna uitsluitend met het 'soort' regisseurs dat jij noemt. Dus voor hen is dit bijna 100% van de markt. Dus elke download van dit soort films heeft rechtstreeks consequenties van deze maatschappij.
    Ook al download niet iedereen art-house films, ook deze worden gedownload. voor Lumière is elke downloader er een teveel. Een film als Boyhood bijvoorbeeld is zo'n 1.000.000 keer gedownload. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze 'm anders een miljoen keer verkocht zouden hebben (zoals lockefor hierboven ook terecht aangeeft), maar het is toch wel een flink aantal. Daar heeft Lumière zeker last van, hoe 'gemiddeld' de downloader ook is.
    Mijn persoonlijke smaak heeft hier niets mee te maken. Ik kijk net zo graag Art-House als Hollywood (tot op zekere hoogte dan).

    Ik ken ze toch voornamelijk van de misdaadseries. En ik denk ook dat ze in die hoek meer last hebben van de Netflixen van deze wereld. veel van hun series zijn online en legaal te zien.
    Dus die dvd's koopt haast niemand meer en uiteraard wordt er ook gedownload, dat zal ik niet ontkennen.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    heeft niet alleen met het schakelen van de filmindustrie te maken.
    Kijk naar de muziekindustrie, die is een stuk verder dan de filmindustrie (Spotify, iTunes), maar ook daar wordt nog steeds enorm veel gedownload. Dat aantal groeit zelfs nog.
    Gewoon omdat het zo makkelijk en goedkoop is, zonder enige consequenties.
    Met de muziekindustrie gaat het inmiddels weer redelijk ok zie http://www.ifpi.org/facts-and-stats.php




    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    ben ik dus ook bang voor, ja.
    We zijn uitstervend

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Helaas, omdat het Netflix is die het aanbod bepaalt (teveel macht bij te weinig partijen en de kans dat een film/serie uit het aanbod verdwijnt zonder dat de gebruiker daar iets aan kan doen). Mijn ouders hebben nu Netflix op proef en bij het testen schrok ik van het gebrek aan aanbod.
    Ik weet of Netflix het aanbod bepaalt, zij zijn afhankelijk van de contracten die ze afsluiten en daar zit een bepaalde uitzendperiode aan vast. Die wordt bepaalt de producent van het materiaal en niet Netflix.

    Persoonlijk vind ik het aanbod best groot.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door e-shole Bekijk bericht
    Juist door Netflix, Myprime, HBO etc wordt er minder gedownload. Ook gaat voorkeur consument meer en meer uit naar series ipv films.
    Daarbij, "Succesvolle releases van films als ‘Shaun the sheep’ het gevolg van maandenlange, minutieus uitgewerkte pers- en marketing campagnes" ? Wat een grap, kwaliteit van deze film stond borg voor succes.

    En waarom de werknemers dan niet inzetten bij uitbreiding van de bioscoopexploitatie en de film- en serie productie ?
    Ja want zonder Lumiere was Boyhood niet zo'n internationale succes geweest.


    Ik ziet hier niet om ze af te kraken. Maar dit persbericht is volstrekt belachelijk.
    Want, inderdaad, de bioscooptak breidt uit.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Ik vind dit ook wel een beetje een huilie huilie verhaal.
    Vooral omdat het enorm zou zijn toegenomen sinds 2015, ahem.

    Lijkt mij meer een gevolg van de opkomst van diensten als MyPrime, Netflix,HBO en Videoland.

    Oh en op Audiard, Almodovar, Winterberg, de gebroeders Dardenne zit de gemiddelde consument niet te wachten en ik vraag mij dan ook af of die namen in het verleden enorme dvd-verkopen hebben gekend.
    Wel zonde voor de liefhebbers en de betreffende,ontslagen, medewerkers natuurlijk.
    Ik denk dat zon bedrijf dat toch veel beter weet dan wij. Die hebben er echt wel onderzoek naar gedaan

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Ik denk dat zon bedrijf dat toch veel beter weet dan wij. Die hebben er echt wel onderzoek naar gedaan
    Zou je denken

  21. #21

    Standaard

    Tja, inderdaad een zielig verhaal met weinig zelfreflectie.

    Als in diverse posten al aangegeven, dat er wel meer oorzaken zijn.

    Als eerste heeft deze content houder het ook weer over de DVD-markt met SD producten en zich nauwelijks en veel te laat ook met HD producten bezig gehouden.
    Dit komt ook weer dat men als een Dinosauriër vast houdt aan het VHS verdien model.
    Dus eerst de verhuur en dan de verkoop markt.Waarbij de producten vaak te duur zijn in prijskwaliteit verhouding, in het buitenland uiteraard beter goedkoper zijn.

    De vergelijking met de Duitse markt is volledig fout, want daar is een zeer brede en diepe catalogus met kwalitatief goede producten voor een lage prijs die "echt" een alternatief voor downloaden bied.
    Laatst aangepast door Hombre : 04-06-2016 om 10:40
    "A man's got to know his limitations", ...

  22. #22

    Standaard

    Euh... ligt het nu aan mij of staat er gewoon helemaal niet in wat de nieuwe koers mbt dvd/blu-ray/VOD/SVOD n eigenlijk is? Het enige wat er staat is dat ze een aantal mensen gaan ontslaan: dat is een financiele maatregel, geen koers...

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    De vergelijking met de Duitse markt is volledig fout, want daar is een zeer brede en diepe catalogus met kwalitatief goede producten voor een lage prijs die "echt" een alternatief voor downloaden bied.
    Dit is een beetje appels met peren vergelijken. De "Duitse markt" betreft alle beschikbare titels van alle maatschappijen. Lumière heeft het alleen over hun eigen catalogus.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  24. #24

    Standaard

    Zou het een oplossing zijn de film kort nadat de film uit de bios is, gelijk uit te brengen in de winkels? In plaats van de tijd die er nu tussen zit?

  25. #25

    Standaard

    Lijkt me niet, want dan gaat er niemand meer naar de bioscoop. De tijd die nu tussen de bioscooprelease en de DVD-/Blu-ray release zit, is al erg kort. Nog niet zo lang geleden, in de glorietijd van de DVD, moest je minstens een jaar wachten. Dat was juist een goede zet want dan kweek je weer nieuwe interesse. Ik zou niet gauw een film die ik in de bioscoop gezien heb, een maand later op Blu-ray kopen. Daar zou ik toch minstens 2 jaar mee wachten, want het verhaal is dan nog zo vers, dat een herkijkbeurt weinig spannend is.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •