De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dolby Atmos binnen handbereik voor Nederlandse producties

    Dolby Atmos binnen handbereik voor Nederlandse producties

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 24-07-2018 om 15:35

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In mijn ogen een hele goede ontwikkeling. Het mooiste is nog de opmerking van de Dolby-man die aangeeft dat er geen echte reden is om geen Dolby Atmos-track op te nemen bij sommige titels. Zou het echt onwetendheid zijn. Er zijn zelfs UHD-titels uit die nog niet gebruik maken van de voorhanden Atmos-track.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Quote " waardoor Nederlandse releases op DVD zelden of nooit met een Dolby Atmos-track beschikbaar zijn."
    Als dit het geval zou zijn, word Nederland opens heeeeeeeeeeeeeeeeel erg bijzonder

    Als de Duitses een Atmos mix kunnen maken van de Mono track van de Blues Brothers, laat Nederland die dan eens maken van PV zijn Soldaat van Oranje en gelijk eidelijk een BD uitgave
    "A man's got to know his limitations", ...

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Scherp! Aangepast...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Als de Duitses een Atmos mix kunnen maken van de Mono track van de Blues Brothers, laat Nederland die dan eens maken van PV zijn Soldaat van Oranje en gelijk eidelijk een BD uitgave
    Die Atmos-track is niet gemaakt van de Mono-track, maar van de originele mixbanden. De zogenaamde Amerikaanse M&E (Music & Effects) banden met de Duitse nasynchronisatiebanden.
    De originele bron dus, zeg maar, waarvan toen de mono-mix is gemaakt.
    Door terug te gaan naar het bronmateriaal kun je een hele nieuwe mix maken en in dit geval is dat Atmos.

    De vraag is of van Soldaat van Oranje nog de originele mixagebanden beschikbaar zijn. Die kans acht ik niet zo heel erg groot.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Die Atmos-track is niet gemaakt van de Mono-track, maar van de originele mixbanden. De zogenaamde Amerikaanse M&E (Music & Effects) banden met de Duitse nasynchronisatiebanden.
    De originele bron dus, zeg maar, waarvan toen de mono-mix is gemaakt.
    Door terug te gaan naar het bronmateriaal kun je een hele nieuwe mix maken en in dit geval is dat Atmos.

    De vraag is of van Soldaat van Oranje nog de originele mixagebanden beschikbaar zijn. Die kans acht ik niet zo heel erg groot.
    Kijk even naar deze video over de Duitse Atmos.
    https://www.youtube.com/watch?v=rauO0tB5G-I

    Ookal zouden van Soldaat van Oranje niet de originele mixagebanden beschikbaar zijn, kun je nog een prima 5.1 of meer mix maken.
    Kijk even de extra op AH's Psycho.

    Het is meer waar een wil is, is ....

    En als je promoot dat 2 miljoen NL=ers de musical hebben gezien, waar wacht men dan nog op ?????
    Laatst aangepast door Hombre : 05-06-2016 om 11:08
    "A man's got to know his limitations", ...

  7. #7

    Standaard

    Ik heb de info van de Dolby consulent die op de presentatie aanwezig was. Hij verklaarde dat je het originele materiaal nodig hebt om een goede Atmos-track te kunnen maken.
    Van een mono-track een 5.1-maken? Dat klinkt mij heel kunstmatig in de oren.

    Een de musicalmarkt doet het op dit moment beter dan de DVD-markt, heb ik het idee
    Geen idee of daar iemand is die het aandurft, maar ik zou het wel stoer vinden.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ik heb de info van de Dolby consulent die op de presentatie aanwezig was. Hij verklaarde dat je het originele materiaal nodig hebt om een goede Atmos-track te kunnen maken.
    Van een mono-track een 5.1-maken? Dat klinkt mij heel kunstmatig in de oren.
    Dat hangt er van af wat je een 5.1 mix wil laten doen. Je kunt er voor kiezen om geluiden te verdelen over de kanalen of om alles centre en sub te sturen en de andere kanalen voor de omgeving die met een DSP gemaakt is. Ik denk dat de laatste mogelijkheid het minst kunstmatig zal klinken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •