De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard Panasonic stopt met het maken van televisieschermen

    Panasonic stopt met het maken van televisieschermen.

    De concurrentie van LCD-fabrikanten – met name uit de Zuid-Koreaanse en Chinese hoek – is moordend. De tv-schermenfabriek van Panasonic heeft het nooit tegen die massaproductie op kunnen nemen en sluit wat de grote panels betreft vanaf oktober de deuren. Wel worden er vanaf dat moment (uitsluitend) nog schermpjes voor auto-dashboards en medische apparatuur gemaakt. Drie jaar geleden stopte Panasonic overigens ook al met de productie van Plasmaschermen.

    Sharp blijft over.

    Als enige Japanse tv-schermmaker blijft dan nog Sharp over. Nu is dat een grote jongen met flink wat afzet, dus die zal het nog wel een tijdje redden. Desondanks zal er meer en meer uit de Chinese fabrieken rollen, nu maar hopen dat ook de prijzen lager worden. Bij gelijkblijvende kwaliteit uiteraard.

    Bron: Alpha Audio
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #2

    Standaard

    Ik had ergens anders gelezen dat Panasonic geen eigen panels meer zou maken, maar nog wel televisies, maar dan met panels van anderen. Ik kan me haast niet voorstellen dat zo'n A-merk daarmee stopt. Het lijkt wel een beetje op het Philips-scenario.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat zou zomaar kunnen, alhoewel ik liever had gezien dat ze mee ontwikkelen in OLED, maar ze hadden al de samenwerking met Sony opgezegd enkele jaren terug. Toch, Panasonic heeft zich jarenlang kunnen onderscheiden als schermenfabrikant. Dat ze na het stoppen met plasma met de massa meegingen en zelfs minder goed werden als de concurrent hielp natuurlijk niet in dit verhaal. Ik zag dat dan wel aankomen. Ook hebben hun schermen veel issues gehad. Ook de plasma's, dus ik begrijp het wel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Het gaat hier dus inderdaad aleen om de panelen als onderdeel en niet om de TV,s zelf,...laatst was er ook een bericht dat Toshiba Samsung Storage Technology (TSST) gaat stoppen met optische drives wat door velen werd opgepakt dat Samsung ging stoppen met het verkopen van DVD en BD spelers, maar hier gaat het ook enkel om (recordabel) drives als onderdeel voor in computers.

    Nu ze zelf dus geen eigen panelen meer blijven maken moeten ze deze gaan inkopen bij andere fabrikanten, en hopelijk richten ze zich nu minder op LCD TV,s en meer op Oled TV,s (en dus met LG panelen)
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #5

    Standaard

    Dat Panasonic stop met het produceren is eigenlijk wel logisch, daar Panasonic vrijwel de enige is die deze panalen gebruikt.
    Hier door zijn de productie kosten tegenover de afzet te hoog.

    Terwijl Sharp, Samung en LG huin panelen aan alle andere merken verkopen (zowel consument als de industrie).

    Overigeens is het einde van LCD nog lang niet in zicht, want daarvoor is de industriele en zakelijke markt te groot voor.
    "A man's got to know his limitations", ...

  6. #6

    Standaard

    Hier baal ik dus wel van aangezien ik 2x een 65" plasma heb gekocht en er geen plasma TV aan Panasonic kan tippen (mijn mening dan he!). Ik wou voor ons nieuwe huis een grotere plasma maar dat wordt dus de huidige TV behouden en een beamer voor in de thuis bios.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Capo Bekijk bericht
    Hier baal ik dus wel van aangezien ik 2x een 65" plasma heb gekocht en er geen plasma TV aan Panasonic kan tippen (mijn mening dan he!). Ik wou voor ons nieuwe huis een grotere plasma maar dat wordt dus de huidige TV behouden en een beamer voor in de thuis bios.
    Volgens mij is het wel de algemene mening dat er Panasonic de beste plasma tv's heeft gemaakt (ik heb er zelf ook één ). Maar de panasonic plasma killer is al op de markt: de OLED tv's.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •