De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Question LG B6V of LG 55EF950??

    Moeilijk... De 55EF950 heeft als HDR enkel HDR10, terwijl de B6V HDR10 én Dolby vision heeft.
    Is het zo belangrijk dat ze beide formaten hebben? Het prijsverschil tussen beide tv's is op dit moment 1000 euro. Ik heb de 950 al aan het werk gezien, ook terwijl deze FullHD omzette naar 4K: prachtig beeld! Ongelooflijk!!

    Iemand een reden waarom ik toch voor de B6V zou moeten gaan? Of misschien geen OLED?


    Gr
    Knight Ni

  2. #2

    Standaard

    Zeker voor oled gaan.
    Ik zou toch de b6v nemen met dolby vision als je een filmliefhebber bent.
    Lionsgate is nu de tweede studio naast universal die dit jaar nog dolby vision op uhd bluray uitbrengt.

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik weet wel dat de vorige serie nog wel wat issues kent die met de nieuwe serie zijn verbeterd. Denk aan vertical banding en vignetering. Google dat eerst eens, vervolgens kunnen je kijken hoe belangrijk dat voor je is. Je moet er een beetje doorheen lezen, want je leest alleen probleemgevallen, maar dan weet je een beetje waar je voor gaat. Korting of niet, het blijft een fors bedrag. En zwart-wit gezien moet je bij een techniek in ontwikkeling altijd voor de laatste gaan.

    Maar wacht, elke tv heeft wel issues, geen tv is perfect en OLED biedt heel veel meerwaarde, zelfs een oudere serie. Dus alles is relatief. Binnenkort komt er een artikel online waarin ik haarfijn uitleg wat het verschil is tussen HDR en Dolby Vision.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Dolby vision is beter dan hdr 10.
    Hdr 10 is verplicht bij uhd bluray en is een open standard.
    Dolby vision mag elke studio toevoegen op uhd naast hdr 10, philips schijnt nu ook zijn eigen hdr te hebben maar vooral voor tv uitzendingen.
    Hdr 10 zal je voorlopig op de meeste uhd schijfen aantreffen maar ik hoop dat dolby vision door zal zetten omdat dit de het dichtst in de buurt komt en meer het cinemagevoel zal geven dan hdr 10.

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dolby Vision is essentieel beter dan HDR (10), omdat het de helderheid van kleuren defineert. HDR werkt los van rec. 2020, waardoor alle lichte kleuren neigen naar wit. Vergelijk het met een foto maken van een zonsondergang. Je krijgt nooit wat je ziet op de foto. Veel gaat verloren in een mengelmoes van wit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Dolby vision is ook niet mogelijk met een firmware update,
    Dit is een aparte chipset die in je tv moet zitten.
    Als hij op zeker wil spelen zou hij voor de b6v moeten gaan.

  7. #7

    Thumbs up

    Ik ga voor de B6V. Als ik dan toch investeer, dan wil ik ineens het idee hebben dat het werkt zoals 'het bedoelt is' en niet dat één van de belangrijke features ontbreken (Dolby Vision) waardoor ik achteraf spijt ga hebben. Van OLED was ik al 90% overtuigd, zeker na dit irl gezien te hebben.
    Ik ben een groot filmliefhebber, kijk elke dag zeker 1 of 2 films (dat is nog weinig in vergelijking met sommigen onder jullie ) en wil dat mijn beeld en geluid perfect is (naar mijn normen).
    Voor mij gaat een tv toch zeker een jaar of 5 minstens mee, dus zeker deze investering waard.

    Dank je voor de reacties!!

    Knight Ni

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dit type heeft geen 3D.
    Wellicht is dat geen probleem, maar meld het voor de zekerheid

    Succes met de aankoop. Wist dat je bij PlatteTV.nl je huidige tv kan inruilen? Ik heb hem daar gekocht en ben daar vol lof over.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 19-06-2016 om 19:23
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Yep,
    Heb mijn oled daar ook weg.
    Kwa inruil gaven ze mij 2000 euro weer voor de sony, dachten zeker dat ik gek was.
    De sony staat nu in de woonkamer en de oled zonder inruil afgenomen.
    Levering en service is niets mis mee.

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Op televisies zit vrijwel geen marge, dus het is al knap dat ze dergelijke bedragen bieden en je tv überhaupt willen inruilen. Dat is sowieso al lastig.

    Ik gaf mijn KURO toendertijd ook liever aan een goede vriend dan dat ik er een relatieve habbekrats voor kreeg. Dus ik begrijp jouw gevoel wel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Was een overweging.
    Zoontje kan nu mooi playstation spelen op dit scherm.
    Vrouwlief en dochter kijken veel series, het is toch een 4k scherm met hdr.
    Vond 2000 euro inruil veel te weinig voor deze tv van amper 1 jaar oud.

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •